صفحات

۱۳۸۵ دی ۱۰, یکشنبه

مهندسی عمران

مهندسی عمران
ادامه مطلب

۱۳۸۵ دی ۸, جمعه

با گوگل ارثgoogle earth هم خانه خود وبرجهاي مشهوردنيا را ببین

با گوگل ارثgoogle earth هم خانه خود وبرجهاي مشهوردنيا،سدها ونحوه ی شهرسازی درجهان و... راببينيد!



 


نرم افزار گوگل ارث  (google earth (علاوه بر کاربردهای علمی و فنی ومهندسی یک سرگرمی آنلاین تمام عیار است. بسیاری علاقه مند هستند که خانه و یا محل کار خود را از آسمانها ببینند با گوگل ارث  کوچه  و حتی پشت بام خانه خود را ببینید و یا اگر  مایلید تصویر محل زندگی عزیزی را از آسمانها ببینید نرم افزار گوگل ارث به شما کمک  میکند.


 


یکی دیگر از کاربردهای این نرم افزار میتواند این باشد که شما از آن برای دیدن برج ها وساختمان های معروف دنیا از آن استفاده کنید علاوه بر آن میتوانید از تمام سدها تقاطع های غیر همسطح جاده ها و خیابان کشی ها در سراسر دنیا دیدن کنید و با آن از نحوه ی شهرسازی در سراسر دنیا اطلاعات زیادی بدست آورید.   
اما این تنها بخشی ار کاری است که با گوگل ارث میتوانید انجام دهید. محل خاطره انگیزی را می شناسید؟ با گوگل ارث  به آن سری بزنید خاطره ها باز به سراغ شما می آیند. حتی شما میتوانید یک جهانگرد باشید نام کشور را تایپ کنید تا کره زمین با چرخشی شما را به آن کشور ببرد. با صرف کمی وقت و حوصله شهرهای جالب، اماکن دیدنی کشورهای مختلف جهان را از آسمان ببینید، اهرام مصر، اماکن مذهبی در خاورمیانه، مجسمه آزادی در نیویورک، برجهای معروف دنیا مانند ایفل
Eiffel Tower, France    cn tower canadaبرج تایپه  101Taipei 101 برج العرب سدهای معروف دنیا و هر محل یا مکان دیدنی دیگر در دنیا با گوگل ارث در دسترس شماست. اگر این نرم افزار را نصب کنید دیگر بهانه ای برای یاد نداشتن نقاط مختلف شهرتان ندارید ! چرا که بانصب گوگل ارث نقشه تمام نقاط زمین حتی روستا ها هم در دست شماست. جالب است بدانید چند کشور بخاطر اینکه google earth را مغایر با امنیت ملی خود میدانند آدرس آنرا فیلتر کرده اند.


www.mahdihashemi.blogfa.com

ادامه مطلب

تيرآهن بال پهن توليدي ذوب آهن اصفهان به بازار عرضه شد

تيرآهن بال پهن توليدي ذوب آهن اصفهان به بازار عرضه شد
تهران - خبرگزاری اقتصادی ایران
اكونيوز:همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان و ماه ضيافت الهي براي اولين بار در صنعت فولاد كشور، تيرآهن بال پهن توليدي ذوب آهن اصفهان از طريق عرضه عمومي در تالار بورس كالاي ايران به بازار عرضه شد.



به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"محسني "مديرفروش و پشتيباني اين شركت با اعلام اين مطلب گفت:به دنبال سياست ذوب آهن اصفهان در تنوع بخشي به توليدات، توليد محصولات با ارزش افزوده بيشتر و همراهي و همگامي با روند پيشرفت و صنعتي شدن كشور و در پي تحقيات بازار و بازاريابي اجرا شده معاونت فروش و صادرات، پيشنهاد توليد تيرآهن بال پهن (H) به معاونت بهره برداري و مديريت كيفيت، در تاريخ 5 تير امسال به بار نشست و براي اولين بار در كشور و در جهت رفع نياز داخلي، تيرآهن بال پهن سنگين 16، توليد آزمايشي خويش را با موفقيت پشت سر گذاشت و پس از انجام كنترل هاي لازم مديريت كيفيت و مطابق با استاندارد DIN1025/2 1994 آماده عرضه عمومي به بازار گشت.


 


وي افزود: پس از اين مرحله عمليات بازاريابي بالقوه قبلي تبديل به بالفعل شده و با تلاش همكاران مديريت فروش و پشتيباني بازار مناسب شناسايي شده و اين محصول 21 شهريور به صورت تركيبي 80 درصد با طول 12 متري و 20 درصد با طول كوتاه و در يك پارتي 800 تني و با قيمت 8 هزار ريال كيلوگرم به بازار عرضه شد.


 


مدير فروش و پشتيباني ذوب آهن اصفهان گفت:با توجه به وارداتي بودن اين محصول تا كنون، محصول طول كوتاه در بازار وجود نداشته و طبيعتاً نيازمند يافتن راه هاي مصرف است .


 


ضمناً قيمت تيرآهن بال نيم پهن توليدي شركت در بازار با تركيب فوق در اين زمان در حدود 6900 ريال كيلوگرم است كه حاكي از ارزش افزوده حدود 1100 ريال كيلوگرم تيرآهن بال پهن 160 ميلي متر است .


محسني در پايان گفت: توليد تيرآهن هاي بال پهن سايز 180، 200 و 220 ميلي متر در حال طراحي است كه انشاء ا... در آينده توليد و به بازار عرضه خواهد شد.


http://www.mahdihashemi.blogfa.com

ادامه مطلب

۱۳۸۵ دی ۴, دوشنبه

همه چیز در مورد 9500 استادیوم در 224 کشور جهان به همراه عکس های آنها

همه چیز در مورد 9500 استادیوم در 224 کشور جهان به همراه عکس های آنها


 


than 9 500 stadiums in over 224 countries more see


من قبلا مطلبی را بطور مفصل در مورد ورزشگاه جدید آرسنال Emirates Stadium)  استاديوم امارات   )  به نقل از سایت رسمی باشکاه آرسنال  نوشته بودم  اما مطلبی که الان نوشتم مربوط به بیش از9500 استادیوم در 224 کشور جهان هست شما میتوانید ابتدا با انتخاب  یکی از نواحی مختلف جهان که در زیر مشخص شده وسپس انتخاب کشور مورد نظر و پس از آن انتخاب شهراستادیوم مورد نظر خود را بر اساس  نام استادیوم یا نوع کاربری مثل فوتبال والیبال هندبال و..... گنجایش و سال ساخت و حتی تیم هایی که در آنجا بازی میکنند با کلیک بر روی نام استادیوم مورد نظرانتخاب کرده و شاهد عکس ها واطلاعاتی از آن باشید.  شاید دانستن این مطلب برایتان جالب باشد که بر اساس رده بندی از نظر ظرفیت استادیوم ها در جهان استادیوم آزادی در رده چهارم  قرار دارد  به گونه ای که  استادیوم های سالت لیک اندونزی با 000/120 ، استادیو آزتیکا مکزیک با 465/114 و ژورنالیسم ماریو فیلهو برزیل با 045/103 هزار نفر گنجایش در رتبه های اول تا سوم این رده بندی قرار دارند و استادیوم آزادی ایران با 000/100 نفر گنجایش در رتبه چهارم قرار دارد.


بیش از هر چیز میتوان با استفاده از این مطلب با طراحی های استادیوم ها در نقاط مختلف جهان  آشنا شد و همچنین به اطلاعات عمومی خود بیفزایید.


 We are proud to present you the most comprehensive stadium database on the net, which currently contains more than 9 500 stadiums in over 224 countries and visited by more than 15 000 daily visitors.


Note that the under  menu is used to search for stadiums by geographical region; after click you see the above horizontal menu provides miscellaneous information related to stadiums and that site.


they put a great deal of effort into constantly updating their data. So, please do not forget to bookmark World Stadiums, and if you would like to contribute, please feel free to contact us.


 


 






Select area:                : یک منطقه از جهان را انتخاب کن












  Africaآفریقا                                   
  Asia                                
آسیا
  Central America  
آمریکای مرکزی            
» Europe                          اروپا
  Middle East                    
خاور میانه
  North America          
آمریکای شمالی     
  Oceania                          
اقیانوسیه
  South America               
امریکای جنوبی


 www.mahdihashemi.blogfa.com


 


*تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای نویسنده محفوظ بوده وهرگونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر نام این وبلاگ مجاز نیست*

ادامه مطلب

۱۳۸۵ دی ۳, یکشنبه

مهندسی عمران

مهندسی عمران در EAST STRUCTURE


مهندسی عمران در East structure , دارای مطالب فارسی وانگلیسی دانلود مقالات،جزوه ،کتاب، نرم افزار و..
ادامه مطلب

۱۳۸۵ آذر ۲۷, دوشنبه

باران یکی از عوامل زمين لرزه است

 


 باران یکی از عوامل زلزله !


گروهي از زمين شناسان بعد از زير نظر گرفتن چند زمين لرزه خفيف در کوههاي باواريا به اين نتيجه رسيدند که سيل و باران ممکن است باعث وقوع چندين زمين لرزه شده باشد.
سپاستيان هاينزل ، عضو دانشگاه پاتسلام و همکارش ، افزايش فشار آب درون صخره هاي متخلخل و جذب باران در زمين را به عنوان عامل زمين لرزه در گسلهاي پاشنه مطرح کردند. توني کرفت همکار هاينزل از دانشگاه لودينگ ماکسي ميليان در مونيخ اظهار داشت: تغيير و تحولهاي خفيف باعث به وجود آمدن تاثيرات مهمي مي شود.
حدس اصلي که در اين خصوص وجود دارد اين است که تغييرات در فشار جريان آب مي تواند باعث به وجود آمدن زمين لرزه شود. بدين ترتيب کنش هاي لرزه اي مي توانند به خاطر تغييرات ميزان بارندگي فصلي باشند. با اين وجود ، اين رابطه هرگز به طور قاطعانه به اثبات نرسيده است و قاعدتا تصور مي شود جريان آب بيشتري نسبت به آن چيزي که از طريق بارندگي تامين مي شود مورد نياز است.
به عنوان مثال پر کردن منبع آب به خاطر وزن آب يا نفوذ آب در صخره مي تواند عاملي براي اعمال فشار بر گسلها باشد. حدس زده مي شود يکي از مشهورترين زمين لرزه ها در سال 1967 در هند غربي از طريق منبع آبي که در سال 1962 به وسيله کينا دام پر شده بود اتفاق افتاد که پيش بيني مي شد عاملي براي زمين لرزه اي 7 ريشتري باشد و 200 کشته بر جاي گذارد.




تغييرات فشار از طريق برف در حال ذوب نيز ممکن است عاملي براي زمين لرزه باشد ، اما ميزان بارندگي باعث تغييرات جزئي تري در جرم و جريان آب زيرزميني مي شود. در سال 2002 هاينزل و همکارش زمين لرزه هاي خفيف کوهستان هاچ استافن را مورد بررسي قرار دادند و بر مبناي نتايج مطالعاتشان به کنش هاي زمين لرزه اي در فصل تابستان موقعي که هوا باراني است پي بردند.
محققان براي صحت ارتباط بين اين دو چيز، آنها را آزمايش کردند ، آنها چگونگي نوسانات فشار آب در صخره ها را بر اساس مشاهدات روزانه ميزان بارندگي حساب کردند و سپس از تغييرات حاصل براي ارزيابي ميزان زمين لرزه استفاده کردند. پيشگويي ها از نظر تعداد و اندازه لرزش روز به روز با هم هماهنگ بودند.
خصوصا باران هاي سنگين در ماههاي مارچ و آگوست مي باريد ، کرفت بيان کرد: بعد از آن زمين لرزه از تنها يک يا دو لرزش به بالاي 40 لرزش در روز افزايش يافت. محققان فکر مي کنند تاکنون شايد گسلهاي اين منطقه روي لبه هاي ريزش بي حرکت مانده باشند ، تا آن جا که فشاري ناچيز باعث حرکت آنها شود.
آيا اين گسلها مي تواند در مناطقي که زلزله عظيم تر و خطرناک تر است اتفاق نيفتد؟ کرفت گفت: من فکر مي کنم مي تواند چنين چيزي اتفاق بيفتد. او به ارتباط نتيجه مساعدت آزمايش متلي ميان کنش زمين لرزه اي و ميزان بارندگي در جاي ديگر جهان پي برد و از قشري که شباهت نزديک با گسل در اين مکانها داشت ، خبر داد.


www.mahdihashemi.blogfa.com

ادامه مطلب

۱۳۸۵ آذر ۱۵, چهارشنبه

انواع پله‌ها به همراه زيرسازي و نصب پله

انواع پله‌ها به همراه  زيرسازي و نصب پله


ـ پله‌هاي موزائيكي


اين نوع پله‌ها به دو صورت پيش‌ساخته و يا در جا به كار رفته و از دو قسمت تشكيل مي‌شوند:


الف:  قسمت زيرين كه از بتن با مشخصات ذكر شده در فصل بتن ساخته مي‌شود. بتن مصرفي بايد از رده 35C (عيار 400 كيلوگرم سيمان) باشد.


ب:   قشر رويي مانند قشر رويي موزائيك است. در صورتي كه طول پله‌هاي بتني از يك متر بيشتر باشد، بايد در آن ميلگرد فولادي به كار رود. در ساختمانهاي عمومي و پر رفت و آمد، بايد لبه پله‌ها به نبشيهاي آهني (داراي شاخك در بتن) يا نبشي آلومينيومي آجدار مخصوص پله كه در بتن جاسازي و نصب شده و يا با پله ريخته مي‌شود، مجهز باشد. پله‌ها ممكن است با زاويه قائمه و يا با زاويه صاف و يا لبه‌دار ساخته شوند. براي جلوگيري از سر خوردن بخصوص در فضاي باز مي‌توان در كف پله چند شيار (چفت) ايجاد نمود. ممكن است بدين منظور از نوارهاي مخصوص استفاده شود. عرض كف پله و ارتفاع آن، بايد متناسب و برابر مشخصات معماري باشد. دستگاه نظارت در هر صورت، بايد زاويه، عرض، طول، ارتفاع، چگونگي قفل و بست و سوار شدن پله‌ها بر روي هم را مشخص و به پيمانكار ابلاغ نمايد.


ـ پله‌هاي سنگي


سنگهايي كه براي پله به كار مي‌رود، به شرح زير است:


الف:  سنگهاي يكپارچه كه دست‌تراش بوده و يا ............


ادامه مطلب

نتايج آمارگيري از قيمت مصالح ساختماني در نيمه دوم سال 84

نتايج آمارگيري از قيمت مصالح ساختماني در نيمه دوم سال 84 منتشر شد.




روابط عمومي‌ مركز آمار ايران اعلام كرد: در اين طرح اطلاعات مربوط به قيمت 206 نوع مصالح عمده ساختماني كه در قالب 19 گروه كلي طبقه‌بندي شده‌اند گردآوري شده است.


براساس نتايج اين طرح، تغييرات متوسط قيمت اقلام برخي از گروه‌هاي مصالح ساختماني به شرح زير است:


1ـ متوسط قيمت تمام كالا‌هاي گروه ميلگرد و گروه بنايي در نيمه دوم 84 نسبت به نيمه اول سال 84 كاهش يافته است.


2ـ در گروه‌هاي سنگ‌هاي تخت پلاك، لوله و پروفيل فولادي، ورق‌هاي فلزي، ورق‌هاي گالوانيزه و محصولات پلاستيكي و لاستيكي پوشش كف و ديوار متوسط قيمت معدودي كالا‌ها در نيمه دوم 84 نسبت به نيمه اول سال 84 كاهش و بقيه افزايش يافته است.


متوسط قيمت تمام كالا‌هاي گروه‌هاي خاك، مصالح سنگي، بتن و بنايي، سنگ‌هاي ريشه‌دار، آجر و سفال، قطعات پيش ساخته سيماني و بتني، موزاييك، چوب، مصالح ساخته شده چوبي، قطعات پيش ساخته چوبي، مصالح پلاستيكي و لاستيكي و آسفالت در نيمه دوم 84 نسبت به نيمه اول سال 84 افزايش داشته است.


مركز آمار ايران طرح آمارگيري از قيمت مصالح ساختماني را هر شش ماه يك بار در سطح شهرستان تهران اجرا مي‌كند و نتايج آن را به صورت نشريات آماري در اختيار عموم قرار مي‌دهد.

ادامه مطلب

بدون آگاهي از محتواي سايت ها كليك نكنيد

هشدار هشدار هشدار


بدون آگاهي از محتواي سايت ها كليك نكنيد


در جريان عمليات ارتباط با اينترنت ، دام‌‏هايي شيادان اين بار به منظور جلب نظر كاربران تنها با استفاده از يك كليك اجرايي مي‌‏شود، به نحوي كه ارتباط كاربر را از طريق مسير بين المللي به كشوري ديگر متصل كرده و صورت حساب سنگيني براي كاربران به همراه دارد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا ، ديده مي‌‏شود كه در برخي از سايت‌‏ها پنجره‌‏هاي مختلفي با مضمون‌‏هاي گوناگون از جمله چنانچه كيفيت بهتري مي‌‏خواهيد اينجا را كليك كنيد ظاهر مي‌‏شود و كاربر بر اثر ناآگاهي و بدون توجه به عواقب روي آن كليك كرده و سيستم بدون اين كه كاربر متوجه شود از طريق مسير بين المللي به سايت اصلي در كشور مقصد متصل مي‌‏شود و صورت‌‏حساب سنگين مطابق با نرخ وصولي مصوبه براي مشترك صادر مي‌‏شود كه باعث نارضايتي و شكايات نامبردگان مي‌‏شود.
از آنجايي كه هدف ايجادكنندگان اين سرويس تنها كسب درآمد است و اين گونه سايت‌‏ها را در نقاطي كه نرخ محاسباتي بالايي دارند داير مي‌‏كنند، بيشتر باعث سرگرمي كاربران شده و سبب وارد آمدن خسارت به اقتصاد خانواده مشتركين مي‌‏شود. لذا به منظور پيشگيري از اين موارد و كاهش شكايات و جهت آگاهي عمومي، به كاربران هشدار داده مي‌‏شود كه بدون آگاهي از محتواي سايت‌‏ها براي روي مطالب كليك نكنند وارد سايت‌‏هايي شوند كه روي آنها شناخت دارند و از تصاوير مختلف كه جاذبه ايجاد مي‌‏كنند، بي توجه بگذرند.
گفتني است، طبق آمار روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت طي ماه گذشته اين اقدام منجر به بيش از 830 هزار تماس به مقصد كشور آلمان در يك هفته شد كه نارضايتي بسياري از خانواده‌‏ها را به دنبال داشت.


 

ادامه مطلب

۱۳۸۵ آذر ۱۱, شنبه

تبریک تبریک تبریک

 



سالروز ولادت با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام رضا (عليه السلام) را به پيشگاه مقدس امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) و امت اسلامى و شيعيان جهان تبريك عرض مى کنم.



Congratulations to the Imam of the Time (a.s.) and the followers of Ahlalbayt (a.s.) on the auspicious occasion of the birth anniversary of Imam Reza (a.s.)


اسعد الله ايامنا وايامکم ، ويشرفنا أن نقدم أزكى التهاني وأسمى التبريكات لمولانا صاحب العصر والزمان حجة بن الحسن العسكري (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وللامة الاسلامية وشيعة أهل البيت (عليهم السلام) بمناسبة ولادة الامام علي بن موسى الرضا (عليهما السلام)

ادامه مطلب

۱۳۸۵ آذر ۱۰, جمعه

توليد سيمان ايران طي 42 سال 42 برابر شد

نگاهي به روند توليد سيمان طي 42 سال ( 1342 تا 1383) نشان مي دهد كه توليد اين محصول استراتژيك در صنعت ساخت و ساز از 759 هزار تن به 32 ميليون و 199 هزار تن رسيد كه افزايش 42 برابري را نشان مي دهد.
آمار توليد سيمان كشور براساس اطلاعات مركز آمار در سال 42 حدود 759 هزار تن، سال 45 حدود يك ميليون و 495 هزار تن، سال 50 حدود دو ميليون و 830 هزار تن، سال 55 حدود شش ميليون و پنج هزار تن، سال 60 حدود 9 ميليون و 537 هزار تن، سال 65 حدود 12 ميليون و 381 هزار تن، سال 70 حدود 15 ميليون و 122 هزار تن، سال 75 حدود 17 ميليون و 806 هزار تن، سال 80 حدود 26 ميليون و 645 هزار تن، ‌سال 81 حدود 28 ميليون و 455 هزار تن، سال 82 حدود 30 ميليون و 466 هزار تن و سال 83 حدود 32 ميليون و 199هزار تن بوده است.
مصرف سيمان كشور نيز از 736 هزار تن در سال 42 به 29 ميليون و 338 هزار تن در سال 82 رسيده است.
آمار مصرف سيمان كشور نيز شاخص مناسب براي شناسايي نقش سيمان در توسعه كشور و ميزان تقاضاي واقعي داخلي است. ميزان تقاضاي سيمان در كشور تا سال 70 بيشتر از عرضه آن بوده و مازاد نياز داخلي از خارج وارد مي‌شد. اما اخيرا توليد كشور در برخي از سال‌ها مازاد تقاضاي داخلي بوده و صادر مي‌گردد.
با اشاره به روند مصرف سيمان طي سال‌هاي 42 تا 82 بررسي روند مصرف سيمان نشان مي‌دهد كه از سال 45 به بعد شكاف تقاضا از طريق واردات پر مي‌شود.
افزايش درآمدهاي نفتي در سال 53 و افزايش فعاليت‌هاي ساختماني در كشور بر سطح واردات سيمان كشور اضافه كرد به طوري كه در سال 55 سهم واردات سيمان از كل مصرف 32 درصد است.
در برنامه اول توسعه، واردات سيمان اجتناب ناپذير شد اما با برنامه ريزي در زمينه احداث كارخانجات سيمان، از سال 74 كشور به صادركنندگان سيمان تبديل گرديد. در سال‌هاي اخير با توجه به گسترش ساخت و ساز و افزايش مصرف سيمان، علي رغم افزايش ظرفيت توليد تنها نياز كشور تامين شده و صادرات زيادي صورت نگرفته است.

ادامه مطلب
 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده