صفحات

۱۳۸۵ اسفند ۲, چهارشنبه

ویژگیها وآزمایشات مصالح سنگي بتن يا سنگدانه‌ها

 

ویژگیها وآزمایشات


مصالح سنگي بتن يا سنگدانه‌ها


 


 


مصالح سنگي بتن يا سنگدانه‌ها معمولاً حدود (70%) از حجم بتن را تشكيل مي‌دهند و بسياري از ويژگيهاي فيزيكي، شيميايي و مكانيكي بتن به سنگدانه‌ها ارتباط دارد. از اين رو نقش سنگدانه‌ها در بتن از نقطه‌نظر ويژگيها، طرح اختلاط و مسائل اقتصادي حائز اهميت مي‌باشد. سنگدانه‌ها ممكن است از منابع طبيعي به صورت رودخانه‌اي (گرد گوشه) يا خرد شده (تيز گوشه) يا مخلوطي از اين دو نوع باشند.


مصالح سنگي به دو دسته ريزدانه، يا ماسه، و درشت‌دانه، يا شن، گروه‌بندي مي‌شوند. اندازه ريزدانه‌ها از صفر تا 76/4 ميليمتر و اندازه درشت‌دانه‌ها از 76/4 ميليمتر شروع شده و بسته به نوع بتن حداكثر درشتي دانه‌ها ممكن است 5/9، 7/12، 05/19، 1/38، 8/50 ميليمتر و بيشتر باشد و در ....


ادامه مطلب

۱۳۸۵ بهمن ۲۸, شنبه

ركورد بتن ريزي كشور در مشهد شكسته شد

ركورد بتن ريزي كشور در مشهد شكسته شد



ركورد بتن ريزي كشور در يك پروژه بهسازي و نوسازي بافت‌‏هاي فرسوده شهري مشهد در پيرامون حرم مطهر امام رضا (ع) شكسته شد.
 طي مراسمي با حضور معاون عمراني استانداري خراسان رضوي، رييس سازمان مسكن و شهرسازي و جمعي از مسولان، ركورد 3 هزارمترمربع بتن‌‏ريزي طي يك روز در يك پروژه نوسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر موسوم به سارا ثبت شد.
مهندس احمد نوروزي، شهردار سابق مشهد و مجري اين پروژه، در جمع خبرنگاران، گفت: ركورد قبلي بتن‌‏ريزي در كشور طي يك روز در سد كارون سه با دو هزار و 600 متر مكعب بتن‌‏ريزي به ثبت رسيده كه با اجراي اين پروژه در مشهد اين ركورد شكسته شد.
وي، افزود: اين بتن‌‏ريزي در بزرگ‌‏ترين پروژه شهر مشهد انجام شد كه داراي 85 هزار متر مربع زيربنا است و هزينه اجراي آن 380 ميليارد ريال است.
مجري بهسازي با و نوسازي بافت‌‏هاي فرسوده شرق كشور، ادامه داد: بتن‌‏ريزي اين پروژه در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر كه داراي معابري باريك و ترافيكي سنگين است، انجام شد.
وي، اظهارداشت: در قالب اين پروژه براي نخستين بار در كشور طرح سهامدار پروژه اجرا شد كه در اين راستا اجراي پروژه نوسازي بافت فرسوده براي اولين بار تماما با سرمايه‌‏هاي خرد مردم و مشاركت آنان صورت گرفت.
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان منطقه شرق، تصريح‌‏كرد: با اين روش سهام خرد سرمايه‌‏گذاران از 10 هزار ريال در اواخر سال 84، به 22 هزار ريال در حال حاضر رسيده است.

ادامه مطلب

بتن يكي از عوامل موثر در تحقق توسعه پايدار قلمداد مي شود

بتن يكي از عوامل موثر در تحقق توسعه پايدار قلمداد مي شود



"بتن" به عنوان برگزيده‌ترين مصالح قرن در ساخت وساز و فعاليت‌هاي عمراني، يكي از مهمترين عوامل موثر در تحقق توسعه پايدار در هر كشور قلمداد مي‌شود.



بتن از جمله مصالح تقريباارزان، سهل‌الوصول و بومي براي استفاده در ساخت و ساز است.


مزاياي اوليه، بتن را سنگ زيرين تمامي ساختمان‌ها و تقريبا همه سازه هااز جمله پل، سد و نيروگاه‌ها كرده است.


امروزه تنها مشخصه "مقاومت"، معيار استفاده از بتن نيست بلكه با توجه به تحقيقات وسيعي كه در كشورهاي مختلف انجام شده،افزايش عمر مفيد بتن در شرايط جغرافيايي و آب و هوايي مختلف از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.


ساخت بتن‌هايي با عمر مفيد صدها سال در بسياري كشورها، گروهي از محققان را بر آن داشت تا با توجه به شرايط اقليمي در كشورهاي مختلف و عوامل مهاجم بر بتن، مطالعه و تحقيق توسعه‌اي - كاربردي در زمينه خواص انواع بتن و توسعه و بهبود كيفيت آن را از اهداف مهم خود قرار دهند.


"مركز تحقيقات ساختمان و مسكن" نيز در ايران وظيفه بررسي مصالح موجود در كشور از جمله بتن و دادن گواهي تاييديه فني و تحقيق بر روي دوام مصالح و افزايش اين دوام را بر عهده دارد.


رمضانيان پور " مديربخش بتن "مركزتحقيقات ساختمان و مسكن"در گفتگو با ايرنا گفته است: از آنجا كه بتن و فولاد در مناطقي از كشور به سرعت دچار خوردگي شده و عمر مفيدش كاهش مي‌يابد در دنيا با تحقيقاتي كه انجام داده‌اند، بتن با عمرمفيد هزار سال مي‌سازند در حالي كه ما در ايران ممكن است برخي از بتن هايمان در برخي از نقاط كشور به خصوص مناطق ساحلي جنوب كشور دو سال هم دوام نياورد.


وي بااشاره به نوآوري‌هاي دنيا در بخش بتن گفت: كاربرد افزودني‌هاي مختلف در بتن براي افزايش مقاومت و دوام آن و استفاده‌از زايدات كارخانه‌ها در بتن‌سازي و كم كردن آلودگي‌هاي زيست محيطي از جمله مطالعاتي است كه در اين مركز انجام مي‌شود.


وي كاربرد مواد مناسب براي تعمير سازه‌هاي مختلف بتني، فلزي و آجري را مهم دانست و گفت يك بخش عمده كار اين مركز، مطالعه و تهيه دستورالعمل، آيين‌نامه و مقررات لازم براي ساخت مواد و مصالح جهت تعمير سازه‌هاي مختلف و بازسازي آنها است.


مديربخش بتن مركز تحقيقات ساختمان و مسكن براي مثال گفت با توجه به رطوبت و گرماي زياد در مناطق ساحلي خليج فارس، اين مركز دستورالعمل ويژه‌اي تحت عنوان "دوام بتن در سواحل و جزايرجنوبي كشور" دارد.


رمضانيان‌پور با تاكيد بر اهميت نگهداري از سازه‌هاي بتني گفت: به عنوان نمونه پاشيدن نمك معمولي بر روي پل‌ها در فصل زمستان و بارش برف ، عمر مفيد بتن را كاهش مي‌دهد.


وي در اين‌باره كه يك بتن خوب حداقل چند سال بايد عمر مفيد داشته باشد،گفت: يك بتن مناسب بايد بين ‪ ۷۰‬تا ‪ ۱۰۰‬سال عمر مفيد داشته باشد.


وي گفت:من معتقدم كه در كشور مشكل طراحي براي ساخت و سازه وجود ندارد بلكه مشكل عمده عدم شناخت مواد مصالح و اجراي نادرست و حيف و ميل مواد و مصالح ساختماني است.


"مركز تحقيقات ساختمان و مسكن" داراي امكانات آزمايشگاهي است كه از آن جمله مي‌توان به آزمايشگاه‌هاي بررسي خواص مكانيكي بتن، خواص فيزيكي و دوام بتن، الكتروشيمي و خوردگي، شبيه‌سازي شرايط اقليمي خليج فارس، واكنش قليايي سنگدانه‌ها و شرايط محيطي اشاره كرد.


در اين آزمايشگاه‌ها، مقاومت، پايداري ابعادي، تغيير شكل بتن و دوام و عمر مفيد بتن بررسي مي‌شود.

ادامه مطلب

۱۳۸۵ بهمن ۲۶, پنجشنبه

مسجد الاقصي را دريابيد

جمعي از وبلاگ‌نويسان در اعتراض به هتك حرمت رژيم صهيونيسيتي به مسجدالاقصي، طومار اينترنتي 6 زبانه‌اي طراحي كرده‌اند كه امضاي آن25بهمن آغاز شده است.


به گزارش ايسنا، اين طومار اينترنتي كه به همت مجمع وبلاگ‌نويسان مسلمان و هيئت‌ وبلاگ‌نويسان ايران، به منظور اعتراض بين‌المللي به تخريب مسجدالاقصي تهيه شده است، در سايت «اينجا مسجدالاقصاي ماست» به نشاني http://aqsana.net/news/?page_id=3 قابل دستيابي است.



در بخشي از اين طومار آمده است: اين يک اعتراضنامه به تخريب مسجد الاقصي نيست ، کمي به اين فکر کنيم که اعتراض به چه و اعتراض به که؟! اعتراض به صهيونيست‌ها ؟! آيا اعتراض ما تغييري در قصد اين ديوانگان پيامبرکش ايجاد مي‌کند؟! آنها مي‌خواهند ما را بکشند و تمام آرزويشان تخريب قبله‌ي اول مسلمانان است؛ اعتراض به مجامع جهاني؟! آيا اعتراض به کساني که همواره از اسرائيل و اشغالگري آن حمايت کرده‌اند و حتي در مقابل کشتار مردم لبنان از اسرائيل حمايت کردند، تغييري در رويکرد آنها ايجاد مي‌کند و آيا آن‌ها اصلاً اهميتي به اين اعتراض مي‌دهند؟!


نويسندگان اين نامه، آن را پيامي به گروه‌ها و توده‌هاي مختلفي از مردم از جمله مجاهدان مسلمان، مسلمانان جهان، حاکمان کشورهاي عربي ، يهوديان جهان و مردم سراسر جهان معرفي كرده‌اند.

ادامه مطلب

۱۳۸۵ بهمن ۱۸, چهارشنبه

نمونه سوالات امتحانی دروس عمران

ادامه مطلب

۱۳۸۵ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

همه چیز در مورد بیش از9500 استادیوم در 224 کشور جهان به همراه عکسهای آنها


 


همه چیز در مورد بیش از9500 استادیوم در 224 کشور جهان به همراه عکسهای آنها


 


more


than 9 500 stadiums in over 224 countries 


من قبلا مطلبی را بطور مفصل در مورد ورزشگاه جدید آرسنال Emirates Stadium)  استاديوم امارات   ) نوشته بودم  اما مطلبی که الان نوشتم مربوط به بیش از9500 استادیوم در 224 کشور جهان هست که شما در هیچ جای دیگری چنین بانک اطلاعاتی را درمورد استادیوم های سراسر جهان نخواهید یافت شما میتوانید ابتدا با انتخاب  یکی از نواحی مختلف جهان که در زیر مشخص کردم وسپس انتخاب کشور مورد نظر و پس از آن انتخاب شهر٬ استادیوم مورد نظر خود را بر اساس  نام استادیوم یا نوع کاربری مثل فوتبال والیبال هندبال و..... گنجایش و سال ساخت و حتی تیم هایی که در آنجا بازی میکنند با کلیک بر روی نام استادیوم مورد نظرانتخاب کرده و شاهد عکس ها واطلاعاتی از آن باشید.  شاید دانستن این مطلب برایتان جالب باشد که بر اساس رده بندی از نظر ظرفیت این 9500 ورزشگاه ٬ استادیوم آزادی تهران در رده چهارم دنیا قرار دارد  به گونه ای که  استادیوم های سالت لیک اندونزی با 000/120 ، استادیو م آزتیکا مکزیک با 465/114 و ژورنالیسم ماریو فیلهو برزیل با 045/103 هزار نفر گنجایش در رتبه های اول تا سوم این رده بندی قرار دارند و استادیوم آزادی ایران با 000/100 نفر گنجایش در رتبه چهارم قرار دارد.


بیش از هر چیز میتوان با استفاده از این مطلب با طراحی های استادیوم ها در نقاط مختلف جهان  آشنا شد و همچنین به اطلاعات عمومی خود بیفزایید. http://www.mh.coo.ir/  


www.mahdihashemi.blogfa.com


see more than 9 500 stadiums in over 224 countries


We are proud to present you the most comprehensive stadium database on the net, which currently contains more than 9 500 stadiums in over 224 countries and visited by more than 15 000 daily visitors.


Note that the under  menu is used to search for stadiums by geographical region; after click you see a above horizontal menu provides miscellaneous information related to stadiums and that site.


they put a great deal of effort into constantly updating their data. So, please do not forget to bookmark World Stadiums, and if you would like to contribute, please feel free to contact us.






Select area:          : یک منطقه از جهان را انتخاب کن


 







   Africa                                    آفریقا        


   Asia                                        آسیا
   Central America         
آمریکای مرکزی   


» Europe                                  اروپا
   Middle East                       
خاور میانه
   North America             
آمریکای شمالی
   Oceania                              
اقیانوسیه
   South America             
امریکای جنوبی


   www.mahdihashemi.blogfa.com

*تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای نویسنده محفوظ بوده وهرگونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نیست*
ادامه مطلب

۱۳۸۵ بهمن ۱۵, یکشنبه

یک سال بعد.......

 


یک سال بعد.......


خوب حالا اگه یه نگاه به مطالب آرشیو بشه یه مورد مشخصه و اونم یکساله شدن این وبلاگ هست و این یعنی ......... بی خیال بابا منم بیکارم ها نشستم مثل همیشه چرند پرند میگم



راستی تا یادم نرفته اینو بگم علاوه بر آدرس قبلی این وبلاگ با آدرس www.mh.coo.ir  هم قابل دسترسی است.

ادامه مطلب
 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده