صفحات

۱۳۸۶ بهمن ۱۰, چهارشنبه

پل – تونلي شگفت‌انگيز بين دانمارك و سوئد


پل – تونلي شگفت‌انگيز بين دانمارك و سوئد
از دوم جولاي 2000 بود كه كشورهاي سوئد و دانمارك از طريق يك پل – تونل به يكديگر متصل شدند، پل «اوره‌سوند» و تونل دروگدن به‌صورت مكمل شهر كپنهاگ پايتخت دانمارك را به شهر مالمو در سوئد متصل مي‌كند.
طول پل 7845 متر و عرض آن 5/23 متر بوده كه روزانه حدود 17 هزار وسيله نقليه از آن عبور مي‌كنند. اين پل به يك جزيره مصنوعي به‌نام فلفل ختم مي‌شود و تونل دروگدن هم با طول 4050 متر از جزيره مصنوعي فلفل آغاز مي‌شود و مسير را ادامه مي‌دهد.
البته كار ساخت اين مسير مهم در سال1995 ميلادي آغاز شد و در روز چهاردهم آگوست 1999 نيز به پايان رسيد. مراسم افتتاحيه نيز روز يكم جولاي سال 2000 انجام شد و عموم مردم از روز دوم جولاي يعني فرداي روز افتتاح مجاز به عبور از مسير شدند.
مسئولان بلندپايه 2 كشور درست در نقطه مرزي به يكديگر پيوستند و طي مراسمي باشكوه پل-تونل «اوره‌سوند» را افتتاح كردند. پيش از آن 79871 نفر در يك رقابت دو نيمه‌مارتن بين آماگر در دانمارك و اسكانه در سوئد برگزار كردند كه دوندگان با هيجان و تبليغات بسيار از روي پل و داخل تونل عبور كردند.

ادامه مطلب

۱۳۸۶ بهمن ۱, دوشنبه

آجرسرباره و دورشدن ازخشت سنتي











آجرسرباره و دورشدن ازخشت سنتي







 

 

images/20080129/ajor.jpg

 

مصالح ساختماني غيراستاندارد و نامرغوب از مهمترين مشکلاتي است که سال هاست گريبان صنعت ساخت و ساز را در کشورمان گرفته است.
بي توجهي به استانداردهاي موجود در زمينه توليد مصالح ساختماني ، همگام نبودن با پيشرفت هاي نوين جهاني در زمينه توليد مصالح ساختماني جديد و نيز به روزرساني نکردن روش هاي سنتي به منظور ايجاد مصالح ساختماني بومي ، سبب شده ................

ادامه مطلب

۱۳۸۶ دی ۲۷, پنجشنبه

Every day is Ashura and every land is Kerbala


Every day is Ashura and every land is Kerbala


This site is dedicated to Hussain ibn Ali (A), the Grandson of the Prophet (S),and his sacrifice for Islam at Kerbala.


What is Ashura ?


In the month of Muharram 61 AH (approx. 20 October 680 AD), an event took place in Iraq at a place known as Kerbala on the bank of the river Euphrates. It seemed in those days insignificant from the historical point of view. A large army which had been mobilised by the Umayyad regime besieged a group of persons numbering less than a hundred and put them under pressure to pay allegiance to the Caliph of the time and .............and


معرفی سايت هاي مرتبط با ماه محرم و  تصاویر زنده و مستقیم
حرم حضرت امام حسین و حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام در ادامه مطلب 
 


ادامه مطلب

۱۳۸۶ دی ۲۳, یکشنبه

تحریفات عاشورا

 


تحریفات عاشورا



نقل می‌كنند كه یكی از علمای بزرگ در یكی از شهرستان‌ها تا اندازه‌ای درد دین داشت و همیشه به این دروغ‌هایی كه روی منبر گفته می‌شد اعتراض می كرد و تعبیرش هم این بود كه می‌گفت این زهرماری‌ها چیست كه بالای این منبرها می‌گویند؟ واعظی به او گفت اگر اینها را نگوییم اصلا باید در دکان را تخته كنیم. آن آقا جواب داد اینها دروغ است و نباید گفته شود. از قضا چندی بعد خود این آقا بانی شد و مجلسی در مسجد خودش تشكیل داد و همان واعظ را دعوت كرد. ولی قبل از شروع منبر به واعظ گفت من می‌خواهم ............


ادامه مطلب

۱۳۸۶ دی ۱۱, سه‌شنبه

مقالات همایش آشنایی با تکنولوژی نوین بهسازی لرزه ای

 مقالات همایش آشنایی با تکنولوژی نوین بهسازی لرزه ای


برای مشاهده مقالات و دانلود به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب

مقاوم‌سازي سازه با FRP

مقاوم‌سازي سازه با FRP


 

1- موضوع

كامپوزيت FRP محصولي است براي تقويت سازه‌ها كه با چسباندن لايه‌اي از منسوج الياف كربن، شيشه يا آراميد به وسيله رزين اپوكسي به روي سطح عضوي از سازه انجام مي‌گيرد. اين لايه بصورت عضو تقويتي مضاعف عمل مي‌كند.

اين فرايند بر پايه قراردادن (منسوج الياف توام با ملاط چسبنده رزين) با مقاومت كششي بسيار بالا كه براساس محاسبات فني به قسمت تحت كشش عضو موردنظر سازه چسبانده مي‌شود استوار است. با اين كار، عملكرد و كارايي عضو و در نتيجه مقاومت سازه افزايش مي‌يابد.

2- ماهيت و تركيب

كامپوزيت FRP متشكل از الياف بسيار مقاوم در يك ماتريس پليمري مي‌باشد. الياف در ...........

ادامه مطلب
 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده