صفحات

۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

ساخت بزرگراه دو طبقه امام علي(ع) در سال جاري

ساخت بزرگراه دو طبقه امام علي(ع) در سال جاري




 شهردار منطقه 13 گفت: ساخت بزرگراه 2 طبقه امام علي(ع) تا پايان سال جاري در شرق تهران آغاز مي‌شود.
علي‌رضا جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره ساخت بزرگراه دو طبقه امام علي (ع) گفت: طرح اين كار تصويب و نهايي شده است و در حال طراحي فاز اجرايي هستيم.
شهردار منطقه 13 ادامه داد: در حال مطالعه خاك منطقه براي اجراي پروژه هستيم و بعد از تكميل مطالعات خاكي و تأمين اعتبار...

ادامه مطلب

محصولی: اجرای 147 هزار پروژه عمراني در دولت نهم

محصولی: اجرای 147 هزار پروژه عمراني در دولت نهم


وزير کشور با اشاره به اينكه سال جاري بيش از 40 هزار پروژه عمراني در كشور به بهره برداري رسيده است، گفت: دولت نهم طي سه سال گذشته بيش از 147 هزار پروژه عمراني در كشور اجرا كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، صادق محصولي روز گذشته (جمعه) طي سخناني در نخستين همايش استان بوشهر و توسعه پايدار شهري و روستايي، توسعه روستا و شهر را بدون نگاه عدالت محور امكان پذير ندانست و اظهار داشت: پيشرفت و توسعه كشور در گِرو توسعه پايدار روستاها مي باشد.

وي با اشاره به برخي از اقدامات دولت نهم در جهت توسعه پايدار روستاها، عمران، اشتغال، توليد، آموزش، بهداشت، بيمه....

ادامه مطلب

63 ميليارد دلار فعاليت عمراني 46 ماهه دولت نهم


ميليارد دلار فعاليت عمراني 46 ماهه دولت نهم
بر اساس تازه‌ترين آمار بانك مركزي، عملكرد عمراني دولت نهم طي سال‌هاي 84 تا آذرماه 87 به بيش از 60 ميليارد دلار رسيد كه 62 درصد بيشتر از عملكرد 8 ساله دولت اصلاحات با 37 ميليارد دلار فعاليت عمراني است.

گزارش رسمي بانك مركزي حاكي است: عملكرد تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي (بودجه عمراني) در 9 ماهه نخست سال 87 به 14 هزار و 128 ميليارد تومان معادل بيش از 15 ميليارد دلار رسيد.



گزارش بانك مركزي از روند فعاليتهاي عمراني طي 12 سال گذشته حاكي است، عملكرد تملك دارايي‌هاي سرمايه اي (بودجه عمراني) در چهار سال نخست دولت اصلاحات از 2047 ميليارد تومان در سال 76 به 1742 ميليارد تومان در سال 77 كاهش يافت و سپس با افزايش دوباره به 2494 ميليارد تومان در سال 78 رسيد و در نهايت در سال 79 نيز 2355 ميليارد تومان به پروژه‌هاي عمراني كشور اختصاص يافت.

بنابراين گزارش، اختصاص بودجه دولتي به پروژه‌هاي عمراني در نخستين سال دوره دوم دولت اصلاحات نيز تغيير چنداني...



ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

رشد 40 درصدي فعاليت‌هاي عمراني در دولت نهم

رشد 40 درصدي فعاليت‌هاي عمراني در دولت نهم


عضو كميسيون عمران مجلس گفت: فعاليت‌هاي عمراني دولت نهم رشد 30 تا 40 درصدي نسبت به دولت‌هاي قبلي داشته است.

محمد رضا صابري در گفت‌وگو با فارس، عملكرد عمراني دولت نهم را در بخش اعتبارات نسبت به تخصيص بودجه خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: دولت در اين زمينه مي‌توانست بهتر عمل كند به عنوان مثال پيشنهاد مجلس در بخش حمل ونقل ‌10هزار ميليارد تومان بود كه دولت با اين تخصيص موافقت نكرد.

وي در ادامه افزود: دولت‌‌ در اواخر سال به دلايل مختلف تخصيص بودجه به پروژه‌هاي عمراني را كاهش داد كه اين امر به ضرر بخش عمران بود......
ادامه مطلب

بررسی فعالیتهای عمرانی دولت نهم

 بررسی فعالیتهای عمرانی دولت نهم

یکی از نقاط قوت دولت آقای احمدی نژاد فعالیتهای دولت ایشان در عرصه ی عمران است که به همین منظور بخش ویژه بررسی فعالیتهای عمرانی دولت نهم را در نظر گرفتیم اولین مطلب را با بخشی از متن زندگی نامه آقای احمدی نژاد در وبلاگشان شروع می کنیم که علت علاقه ی ایشان به عمران و آبادانی کشور را نشان میدهد:


دوران دبيرستان من همراه با جشن هاي 2500 ساله شاهنشاهي بود. آن سالها فشار فقر بر اقشار محروم مضاعف شد بود. تحميل هزينه هاي سنگين جشنها و عيش و نوشهاي خاندان شاه و اشراف زادگان و مهمانان خارجيشان كمر مردم را مي شكست. تمام ملزومات اين جشنها با هواپيماهاي اختصاصي از اروپا به ايران آورده مي شد و شايد به توان ادعا كرد كه جشنهاي ننگين 2500 ساله شاه خائن پرهزينه ترين جشن تاريخ تمدن بشري بود.




ادامه مطلب

دانلود نرم افزار رسم گلباد windrose -- Wind Rose Plots for Meteorological Data

WRPLOT View

Wind Rose Plots for Meteorological Data

دانلود نرم افزار رسم گلباد  windrose


ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

دومین همایش بین المللی فناوری های نوین صنعت ساختمان

دومین همایش بین المللی فناوری های نوین صنعت ساختمان

نوع:‌ همايش
تاريخ شروع: 06 آبان 1388
مدت: 1 روز
مهلت....................

ادامه مطلب

دانلود نشریه 118مباني و ضوابط طراحي شبکه هاي جمع آوري آبهاي سطحي و فاضلاب شهري



برای دانلود نشریه 118مباني و ضوابط طراحي شبکه هاي جمع آوري آبهاي سطحي و فاضلاب شهري به ادامه مطلب بروید

mahdihashemi.blogfa.com


ادامه مطلب

نخستین کنفرانس بین المللی تکنولوژی بتن

نخستین کنفرانس بین المللی تکنولوژی بتن

نوع:‌ كنفرانس
تاريخ شروع: 15 آبان 1388
مدت: 2 روز
مهلت ثبت نام: 16 آبان 1388
محل برگزاري:‌.............

ادامه مطلب

دانلود آيين نامه سازه هاي بتني حجيم (بخش الحاقي به آيين نامه بتن ايران "آبا")



برای دانلود آيين نامه سازه هاي بتني حجيم (بخش الحاقي به آيين نامه بتن ايران "آبا")  به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

قرارداد نهایی پروژه قطار سریع السیر مشهد - تهران با آلمان امضا شد

قرارداد نهایی پروژه قطار سریع السیر مشهد - تهران با آلمان امضا شد


محمد جواد رنجبر - قرارداد نهایی پروژه قطار سریع السیر مشهد - تهران عصر دیروز با حضور وزیر راه و ترابری میان «محمدجواد محمدی زاده» استاندار خراسان رضوی و رئیس  کنسرسیوم سرمایه گذار آلمانی امضا شد. قرارداد اولیه فروردین ۸۶ به امضا رسیده بود که در این مدت در حین روند مطالعات اصلاحیه و .............


ادامه مطلب

حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها

حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها:
ای اباالحسن (علی علیه السلام) همانا رسول خدا (ص) با من پیمان بسته و خبر داده است که من اول کسی خواهم بود که به آن حضرت می پیوندم و گریزی از آن نیست. پس علی جان در برابر اوامر و فرمان و خواست خداوند بزرگ، بردبار و به حکم او راضی باش.
ادامه مطلب

صفر؛ رتبه خراسان رضوی در برخورداری از آزادراه

صفر؛ رتبه خراسان رضوی در برخورداری از آزادراه

مصوبه اخیر دولت در سفر استانی به فارس درباره اجرای آزادراه شیراز-اصفهان تا سال ۹۱ و جایگاه بالای این استان در برخورداری از بزرگراه و آزادراه از یک سو و محرومیت شدید استان خراسان رضوی از این حیث سبب شد تا در گزارشی به بررسی ضرورت های احقاق حق خراسان رضوی و توجه به توسعه آزادراه های آن بپردازیم.


کم لطفی به خراسان رضوی
در حالی که وزارت راه و ترابری اعلام کرده است ۳ هزار و ۶۶۷ کیلومتر آزادراه در قالب ۱۲ پروژه در کشور آماده سرمایه گذاری است و نام آزادراه تهران-مشهد در این فهرست به چشم می خورد لیکن هنوز سرمایه گذاری برای عملیاتی کردن این پروژه
ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

رنگهای ساختمانی وانواع آن ( رنگها و انواع آن ) قسمت ششم





رنگهای ساختمانی وانواع آن ( رنگها و انواع آن ) قسمت ششم

2-17-2-7 فيلرها

فيلرها موادي هستند كه در قشر نهايي سطح چوب، (به ويژه چوب‌هايي كه داراي رگه‌هاي باز هستند) به منظور پر كردن حفره‌ها و آماده كردن سطح صاف و يكنواخت براي جلا زدن يا لاك زدن و نيز براي رساندن رنگ به حفره‌هاي چوب و وضوح رگه‌ها به كار مي‌روند.
عموماً دو نوع فيلر وجود دارد، فيلرهاي خميري كه روي چوب‌هاي رگه باز مصرف مي‌شوند و فيلرهاي مايع براي چوب‌هاي رگه بسته.
2-17-2-8 سيلرها
نخستين هدف از كاربرد سيلر اين است كه سطح چوب را پر كرده و از جذب مواد قشرهاي بعدي جلوگيري كند. سيلر ممكن است روي چوب لخت كه صاف و سمباده‌زني شده يا روي چوبي كه مواد رنگرزي و فيلر خورده است، به كار رود.
به علاوه سيلر تمايل به نفوذ در فيلر دارد. با مواد رنگرزي مخلوط مي‌شود، هر نوع رگه از جا بلند شده چوبي را سفت مي‌كند و بنابراين سمباده زني را آسان‌تر مي‌سازد و بالاخره بين چوب و لايه‌هاي رنگ، چسبندگي ايجاد مي‌كند.
تعدادي از مواد به عنوان سيلر مصرف مي‌شوند. كاربرد هر نوع سيلر ويژه در هر وضعيت، بستگي به نوع سطح كار نهايي خواهد داشت.
شلاك به عنوان سيلر مصرف وسيعي دارد، ولي اين نوع سيلر بهترين چسبندگي براي قشرهاي رويه را ايجاد نمي‌كند و ممكن است تمايل به ترك‌خوردگي[83] را در زير لايه‌هاي ضخيم روكاري نشان دهد.
سيلر لاكي معمول‌ترين مصرف در زير روكاري با لاك را دارد و اساساً حاوي رزينهاي متشكله لاك، روان كننده، حلال و مواد جامدي از نوع استآرات روي و كلسيم مي‌باشد. سيلر جلايي براي كاربرد در زير جلا يا لاك ساخته شده و به مصرف مي‌رسد. اين سيلر مشابه جلاي پس‌بريده[84] (محلول) است.
2-17-2-9 رنگهاي سنتي و ارزان قيمت
اين رنگها به علت دوام كمشان امروزه كمتر معمول‌اند، ولي نظر به اينكه براي ساختمانهاي موقت يا روستايي مناسب‌اند، در اينجا به شرح مختصري از آنها مبادرت مي‌شود.
الف: رنگ لعابي
اين رنگ براي سطوح گچي داخل ساختمان مناسب بوده و با قلم‌مو، پمپ يا غلتك زده مي‌شود.
رنگ لعابي مخلوطي است از گل سفيد يا پودر سنگ آهك (گل مل) به عنوان پر كننده، سريش يا سريشم يا كتيرا به عنوان چسب، قدري لاجورد براي از بين بردن زردي رنگهاي سفيد و انواع پودر جوهرهاي رنگي براي ايجاد رنگهاي متنوع. گاهي به جاي جوهر رنگي از رنگ پلاستيك امولسيوني استفاده مي‌شود.
مخلوط گل و چسب را پس از اختلاط و خيساندن از صافي پارچه‌هاي چلوار رد مي‌كنند و سپس به مصرف مي‌رسانند.
در اصطلاح رنگ‌كاران، به مخلوطي از رنگ پلاستيك امولسيوني و رنگ لعابي، رنگ نيمه پلاستيك مي‌گويند.
ب: رنگ پنبه آب با دوغاب آهك
رنگ پنبه با دوغاب آهك هيدراته با غلظتهاي مختلف ممكن است ظاهر ديوارهاي خشتي و گلي و آجري را بهبود بخشد و از نظر بهداشتي نيز مي‌تواند مفيد باشد. اين رنگ تا حدودي توان محافظت در برابر آب يا فرسوده شدن را به ديوارها مي‌دهد و فقط مدت كوتاهي دوام دارد.
نوعي پنبه آب كه محافظت بيشتري در برابر آب به ديوار مي‌دهد را مي‌توان با حدود 6 ليتر آهك زنده، 14 ليتر آب و 225 گرم پيه ساخت. آب را در قوطي حلبي، جوشانده، بعد آهك را افزوده و خوب به هم مي‌زنند، سپس پيه آب كرده را به مخلوط در حال جوش مي‌افزايند و مجدداً آنها را به هم مي‌زنند، اين رنگ با قلم موي پهن زده مي‌شود و در صورت اشكال مي‌توان قدري آب به آن افزود.
ج: دوغاب سيمان
استفاده از دوغاب سيمان براي استحكام نسبي بيشتر روي ساختمانهاي گلي و آجري معمول است در اين صورت مي‌توان از دوغاب انواع سيمانهاي پرتلند خاكستري، سفيد و رنگي استفاده كرد.
گاهي بسته به موقعيت به دوغاب سيمان مي‌توان قدري آهك شكفته نيز افزود.
د: رنگهاي بر پايه سيمان
برخي رنگها بر پايه سيمان ساخته مي‌شوند. تركيبات نوعي از اين رنگها به اين شرح است:
يك قسمت گرد استآرات كلسيم، 2 قسمت گرد كلرور كلسيم، 5 قسمت سيمان پرتلند و 25 قسمت ماسه ريز و تميز. اين اجزا را با يكديگر مخلوط كرده، سپس 5 قسمت آب اضافه مي‌كنند تا مخلوط خامه مانندي به دست آيد. مخلوط را از ميان توري پشه‌گير عبور مي‌دهند تا كلوخه‌ها و اجزاي درشت از آن جدا شوند. در صورتي كه پوشش سفيد مورد نظر باشد، سيمان پرتلند سفيد در مخلوط به مصرف مي‌رسد. براي ساير رنگها 3 تا 4 قسمت از يك رنگ اكسيدي پودر شده، بايد به مخلوط افزوده شود. اين رنگ معمولاً با قلم‌مو يا جارو در دو دست به فاصله 12 ساعت زده مي‌شود.
فرمول نوعي ديگر رنگ بر پايه سيمان براي سطوح بتني و سيماني به شرح جدول زير است:
فرمول‌بندي جدول براي مواد خشك بوده و بايد پس از افزودن مقدار مناسب آب و مخلوط كردن كامل، آن را در دو دست به فاصله 16 تا 24 ساعت با قلم‌مو زد.


نقش ماده در رنگ
درصد وزني
ماده مصرفي
شباهت رنگ و سطوح سيماني زير آن
64 - 5/94
سيمان سفيد پرتلند*
کاهش ترک خوردگي – رنگدانه يار
0 - 25
آهک آبديده
بهبود خصوصيات کاربرد رنگ و مقاومت در برابر آب
5/0 - 1
استآرات کلسيم يا آلومينيوم
تسريع در سخت شدن سيمان
5/2 - 5
کلرور کلسيم
تأمين طيف وسيعي از رنگها
5/2 - 5
رنگينه دي اکسيد تيتانيوم**
* براي رنگهاي خاكستري و تيره، از سيمان پرتلند معمولي استفاده شود.
** براي رنگهاي غير سفيد، از رنگينه‌هاي طبيعي ضد قليا به ميزان تا (5%) استفاده شود.
هـ: رنگ سيليكات سديم
رنگ سيليكات سديم مخلوطي است از يك قسمت سيليكات سديم (40 درصد بامه[85]) و سه قسمت آب، كه در دو قشر با قلم‌موي زبري به فاصله چند دقيقه مي‌تواند روي ديوار زده شود.
منبع :http://www.mahdihashemi.blogfa.com و نشریه 55
http://mahdihashemi.blogspot.com/

http://mahdihashemi.blogspot.com/
--------------------------------------------------------------------------------
[1]. Detergents
[2]. Scrapers
[3]. Sand-Blasting Equipment
[4]. Primers
[5]. Primer with Hard Drying Charactristic
[6]. Bleeding
[7]. Alkali-Resistant Chlormated Rubber Paint
[8]. Body
[9]. Extenders
[10]. Vehicle
[11]. Pigment
[12]. Thinner
[13]. Dryer
[14]. Hiding
[15]. Chalking
[16]. Anatase
[17]. Routile
[18]. Brookite
[19]. Inert
[20]. Drying Oil
[21]. Thinner
[22]. Drier
[23]. Linseed Oil
[24]. Dehydrated Caster Oil

[25]. Tall
[26]. Tung
[27]. Perilla
[28]. Oiticica
[29].Siennas
[30]. Ochres
[31]. Umbers
[32]. Red Lead
[33]. Vermilion
[34]. Red Ochres
[35]. Burnt Ochre
[36]. Burnt Sienna
[37]. Burnt Umber
[38]. Cobalt Blue
[39]. Prussion Blue فريك فروسيانيد
[40]. Ultramarine
[41]. Chrome Green
[42]. Viridian
[43]. Emerald Green
[44]. Carbon Black
[45]. Lamp Black
[46]. Turpentine
[47]. Naphta
[48]. Alkyd Paints
[49]. Styrenated Oils
[50]. Resin = Emulsion
[51]. Preservatives
[52]. Dispersing Agent
[53]. Metallic
[54]. Flakes
[55]. Quick Drying Lacquers
[56]. Luminecent
[57]. Phosphorescent
[58]. Fluorescent
[59]. Drier Free
[60]. Coal Tarpitch
[61]. Non Combustible
[62]. Non Intumescent
[63]. Intumescent
[64]. Heavier Bodied
[65]. High-Solid Vinyl Filler
[66]. Sand Blasted
[67]. Xylol
[68]. Benzine
[69]. Lustrous
[70]. Glassy
[71]. Oleo Resinous
[72]. Mineral Spirit
[73]. Enamels
[74]. Curtain Wall Panel
[75]. Aluminum Shingles and Siding
[76]. Lac
[77]. Orange Shellac
[78]. Bleaching
[79]. Knots and Sap Streaks
[80]. Seal Coat
[81]. Clear Finishing
[82]. Plastisizers
[83]. Crazing
[84]. Cut Back Varnish
[85]. Baume
www.mahdihashemi.blogfa.comhttp://mahdihashemi.blogspot.com/
http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

کوتاه از روسازي پياده‌رو

کوتاه از روسازي پياده‌رو

روسازي براي محافظت و پوشش پياده‌روها در مقابل عوامل جوي و فرسايش صورت مي‌گيرد. پس از انجام عمليات زيرسازي بر اساس مندرجات اين بخش، عمليات روسازي بايد بر اساس نقشه‌هاي اجرايي و مشخصات فني خصوصي صورت پذيرد، روشهاي روسازي پياده‌رو به شرح زير خواهد بود:

 آسفالت

كيفيت، مشخصات، روش ساخت، حمل و ريختن آسفالت براي كف پياده‌روها، بايد بر اساس مندرجات قسمت 23-12-4-3 نشریه
ادامه مطلب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

کل مطالب سایت و آگهي استخدام و تبلیغ رايگان

ادامه مطلب

كاهش ‪ ۲۴‬درصدي تخلفات ساختماني تهران در سال ‪۸۷‬

كاهش ‪ ۲۴‬درصدي تخلفات ساختماني تهران در سال ‪۸۷‬

مدير كل امور اجرايي كميسيون‌هاي ماده ‪ ، ۱۰۰‬با اشاره به كاهش تخلفات ساختماني اعم از شخصي و اداري در تهران، از كاهش ‪ ۲۴‬درصدي تخلفات ساختماني تهران در سال ‪ ۸۷‬خبر داد .

بهروز كاشف در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال گذشته ، ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۸۵‬فقره پرونده به اداره شهرسازي ارجاع شده كه به طور ميانگين هر روز ‪۵۲‬ پرونده بوده است كه با در نظر گرفتن اين آمار ، تعداد پرونده‌هاي دريافت شده نسبت به مدت مشابه در سال پيش از آن ، ‪ ۲۰‬درصد كاهش داشته است .

وي با بيان اين كه ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۲۹۹‬راي در سال گذشته صادر شده است ، افزود : ميزان تخلفات در بخش تراكم مسكوني در سال

ادامه مطلب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

پیش تقویت پاشیدنی برای تیرهای بتن مسلح ( FRP پاشیدنی )

پیش تقویت پاشیدنی برای تیرهای بتن مسلح ( FRP پاشیدنی )

معرفى :

امروزه تقويت بوسيله بتن پیش ریخته ، پوشش ورق فولادي ، تقويت ، مسلح كردن با فيبر مانندكربن ، آراميد و شيشه بعنوان روشهاى تقويت زلزله اى براى سازه هاى بتنى بكار ميرود . اخيرا يك روش تقويت زلزله اى كه بصورت استفاده از ورقهاى پيوسته پوششى از اين فيبرها می باشد استفاده شده است و بخاطر دوام و قابل استفاده بودن اهميت بيشتري دارند هر چند موادي كه روش فيبرهاى پيوسته پوششى استفاده مي شوند گران قيمت است .

در زمينه تقويت سازه ها و ساختمانها در مقابل نيروى زلزله در آينده تنها روشهاى ساده تقويت با
ادامه مطلب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۸, جمعه

طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88 تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده 1388

طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88  


بااعلام جزييات جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88؛
رييس طرح نوسازي حمل‌ونقل خبرداد:آغازطرح ازابتداي مرداد
خروج يك خودروي فرسوده به ازاي هر3خودروي توليدي دركشور
رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور با اعلام جزييات و نحوه ثبت‌نام طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در سال 1388 گفت: اجراي اين طرح براي تمامي خودروهاي سبك و سنگين از ابتداي مرداد ماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


مهندس محسن نصيري روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه هم اكنون يك ميليون و 800 هزار خودروي سبك، سنگين و تاكسي بالاي سن فرسودگي در كشور وجود دارد گفت: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت بايد اين خودروها تا پايان سال 1390 از رده خارج شوند كه بر اين اساس از سال جاري هر سال 600 هزار خودرو فرسوده از رده خارج مي‌شود.


وي با اشاره به اينكه 175 هزار خودروي فرسوده در سال گذشته از رده خارج شد افزود: از 600 هزار خودرو فرسوده كه قرار است در سال جاري از رده خارج شود، 300 هزار دستگاه در طرح جايگزيني شركت كرده و مابقي به صورت نقدي از رده خارج مي‌شوند.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره طرح جايگزيني سال 88، گفت: اجراي اين طرح از ابتداي مردادماه سال جاري در سراسر كشور آغاز مي‌شود و در آن خودروهاي سبك فرسوده 50 ميليون ريال وام با سود 12 درصد (بدون يارانه) دريافت كرده و 10 ميليون ريال نيز در ازاي اسقاط خودرو فرسوده خود تخفيف مي‌گيرند.


وي تصريح كرد: 300 هزار خودرو فرسوده نيز امسال به صورت نقدي از رده خارج خواهد شد كه بر اين اساس مالكان خودروهاي فرسوده با اسقاط خودروي خود مي‌توانند تا سقف 15 ميليون ريال به صورت نقدي دريافت كنند كه اجراي اين طرح نيز از ابتداي مردادماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


نصيري گفت: مالكان خودروهاي فرسوده از ابتداي مردادماه مي‌توانند به 108 مركز اسقاط و بازيافت خودرو در سراسر كشور كه 19 مركز آن در استان تهران واقع است مراجعه و نسبت به انتخاب شيوه از رده خارج كردن خودرو فرسوده خود اقدام كنند.


وي با اشاره به مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: بر اين اساس خودروهاي بالاي 35 سال سن تنها در سال جاري مي‌توانند براي جايگزيني مراجعه كرده و از سال آينده هيچ گونه تسهيلاتي به اين خودروها داده نمي‌شود علاوه بر آن از تردد آن‌ها نيز جلوگيري خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره اولويت مراجعه خودروهاي فرسوده گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خودروهاي مدل 52 تا 57 در اولويت طرح جايگزيني سال 88 قرار داشته و از ابتداي مردادماه بايد به مراكز اسقاط و بازيافت خودروهاي فرسوده مراجعه كنند. همچنين تمامي اشخاصي كه خودروهاي آنها تا پايان سال 1390 به سن فرسودگي مي‌رسد، مي‌توانند از امسال از مزاياي طرح جايگزيني برخوردار شوند.


وي درباره جايگزيني خودروهاي فرسوده سنگين نيز گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده يكهزار دستگاه اتوبوس برون‌شهري، پنج هزار دستگاه كاميون و كشنده و پنج هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده با تسهيلات دولتي امسال از رده خارج مي‌شوند.


به گفته رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور، خودروهاي سنگين بالاي 40 سال عمر در طرح سال 88 در اولويت قرار دارند.


وي درباره تسهيلات بانكي خودروهاي سنگين گفت:‌ بر اين اساس براي اتوبوس‌هاي برون‌شهري كمك بلاعوض تا سقف 100 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 1200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه، كاميون‌هاي بالاي 17 تن و كشنده كمك بلاعوض تا سقف 50 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 600 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه و ميني‌بوس‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 72 ماهه در نظر گرفته شده است.


نصيري افزود: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از رده خارج كردن خودروهاي سنگين فرسوده بر عهده سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي است كه امسال اين سازمان نسبت به شناسايي و ثبت‌نام واجدين شرايط اقدام كرده و اجراي طرح توسط ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به صورت متمركز از مرداد ماه آغاز مي‌شود.


وي درباره تاكسي‌هاي فرسوده نيز گفت: 20 هزار تاكسي فرسوده بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده امسال از رده خارج مي‌شوند كه بر اين اساس براي تاكسي‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 70 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 60 ماهه در نظر گرفته شده است.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره مشاركت بخش خصوصي گفت: هم اكنون در حال مذاكره با بخش خصوصي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده هستيم تا با نرخ ليزينگ، اين بخش نيز وارد عرصه شود.


وي با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود امسال براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده دو هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي نياز باشد گفت: متاسفانه سال گذشته بانك‌ها به تكاليف خود براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده عمل نكردند كه اميدواريم در سال جاري با مذاكرات انجام شده با رييس بانك مركزي اين مشكل برطرف شود.


وي تصريح كرد: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري، خودروسازان موظفند پس از معرفي اين ستاد نسبت به تحويل خودرو جايگزين ظرف 30 روز اقدام كنند و در غير اين صورت مشمول جريمه خواهند شد.


نصيري با تاكيد بر اين كه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده امسال قرعه‌كشي براي جايگزيني خودروهاي فرسوده انجام نمي‌شود گفت: بر اساس مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت، خودروسازان داخلي موظفند به ازاي توليد هر سه دستگاه خودرو جديد، يك دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج كنند كه بدين ترتيب با توجه به تيراژ توليد سالانه حدود يك ميليون دستگاه خودرو در كشور، امسال 300 هزار خودرو فرسوده توسط خود خودروسازان از رده خارج خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره خودروهاي وارداتي نيز گفت: در سال جاري به ازاي واردات هر دستگاه خودرو تا شش ليتر مصرف سوخت در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي بايد يك دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج، بين شش تا 10 ليتر، دو دستگاه و 10 ليتر به بالا سه دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شود.


 


تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده 1388
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده را اعلام كرد.


سردار محمد رويانيان روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس جمهور در كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در ازاي اسقاط هر دستگاه خودرو فرسوده، تسهيلات بانكي بدون يارانه براي خودروهاي سواري، وانت با ظرفيت بار يك تن و كمتر و تاكسي تا سقف 50 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي خودروهاي ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن تا سقف 70 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده تا سقف 200 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت مي‌شود.


وي افزود: وارد كنندگان خودرو و تجهيزات مربوط به صنايع خودروسازي نيز مي‌توانند در صورت عدم استفاده از تسهيلات بانكي بدون يارانه، حداكثر معادل 30 ميليون ريال در ازاي اسقاط هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده و 15 ميليون ريال براي ساير خودروها از تخفيفات ترجيحي در سود بازرگاني خودروهاي وارداتي و يا سرجمع سود بازرگاني قطعات منفصله، تجهيزات و دستگاه‌هاي مربوط به صنايع خودروسازي و تمامي اقلام وارداتي مربوط به صنايع حمل و نقل استفاده كنند.


رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.


وي خاطرنشان كرد: گواهي اسقاط خودروها پس از انجام عمليات اسقاط در مراكز اسقاط تحت نظارت ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و تاييد نيروي انتظامي صادر مي‌شود و از طريق اين ستاد تاييد و به منظور استفاده براي شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و استفاده از تخفيف گمركي و سود بازرگاني به نيروي انتظامي و گمرك ايران ابلاغ مي‌شود.


ادامه مطلب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

انجمن بتن ایران

 

انجمن بتن ایران



شامل:



* ۱ تاریخچه تشکیل انجمن بتن


* ۲ هیات موسس اولیه


* ۳ هیات موسس نهایی


* ۴ اعضای اصلی اولین هیأت مدیره


* ۵ اعضای علی البدل اولین هیأت مدیره


* ۶ اولین هیأت بازرسان


* ۷ اولین اعضاء علی البدل بازرسان



تاریخچه تشکیل انجمن بتن



همراه با گسترش روزافزون مصرف سیمان و بتن در صنعت ساخت و ساز کشور، فکر ایجاد انجمنی که بتواند فعالیت‌های علمی، فنی و تحقیقاتی در این زمینه را مرکزیت دهد از مدتها قبل در ذهن دست اندرکاران این رشته از مهندسی وجود داشته است و فعالیتهای چندی در جهت به عمل رساندن آن در سالهای دهه پنجاه شمسی به عمل آمده است ولی به هر دلیل هیچ یک از این فعالیت‌ها به نتیجه نرسید. اولین اقدام رسمی برای تشکیل انجمن بتن در سالهای اخیر به آذرماه 1375 بر می‌گردد که در آن دو رویداد موازی و تقریباً هم‌زمان به وقوع پیوست. در رویداد اول گروهی از کارشناسان بتن‌شناسی و تکنولوژی بتن اقدام به تأسیس انجمنی به نام "انجمن ایرانی بتن شناسی" و گروهی دیگر از کارشناسان بتن و بتن آرمه و بتن پیش تنیده اقدام به تأسیس انجمنی بنام " انجمن ایرانی بتن" نمودند. هیأت مؤسس انجمن ایرانی بتن‌شناسی در جلسه تاریخ 11/9/75، که در محل شرکت کوبان کاو تشکیل شد، موجودیت انجمن را اعلام نمود .


هیات موسس اولیه



1- دکتر هرمز فامیلی – دانشگاه علم و صنعت ایران



2- دکتر علی اکبر رمضانیانپور – دانشگاه صنعتی امیر کبیر



3- دکتر علی رضا خالو – دانشگاه صنعتی شریف



4- دکتر پرویز قدوسی – دانشگاه علم و صنعت ایران



5- دکتر افشین طاهری - دانشگاه علم و صنعت ایران



6- دکتر علی رضا باقری – دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی



7- دکتر منوچهربهرویان – دانشگاه آزاد اسلامی



8- مهندس محمدرضا اخوان لیل آبادی – مهندسین مشاور بند آب



9- مهندس علی امین پور- مهندسان مشاور مهساپل



10- مهندس محمد حسین ماجدی اردکانی – مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن



11- مهندس شادمان جهان فر – شرکت پرلیت



12- خانم زهره حسن قربان – شرکت کوبان کاو



 


لازم به ذکر است که عده‌ای از این هیأت قبلاً شاخه ایرانی انجمن بتن آمریکا (ACI)را در ایران پایه گذاری کرده و در آن فعالیت داشته اند. این شاخه در فاصله سالهای 57 – 1355 و از سال 1363 تاکنون فعالیت مستمر داشته و در ....


ادامه مطلب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

جي‌ميل صاحب كادر جست‌وجوي اينترنت شد

جي‌ميل صاحب كادر جست‌وجوي اينترنت شد

كادر جست‌وجوي مستقيم اينترنت به‌عنوان جديدترين ابزار آزمايشي Gmail Labs به سرويس ايميل گوگل اضافه شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين اقدام محورگرايي جي‌ميل را افزايش داده و فرصت جديدي براي نمايش تبليغات به گوگل مي‌دهد.


اين ابزار آزمايشي كادر جست‌وجويي را در سمت چپ پيامي كه كاربران مي نويسند، نمايش مي‌دهد و وارد كردن عبارات جست‌وجو در آن پنجره كوچكي را با شماري از نتايج نشان مي‌دهد و اين نتايج يا آدرس سايت مي‌تواند در داخل پيام ايميل يا ...


ادامه مطلب

Re-examining Intermittent Fillet Welds—Part 1



The Basics of Submerged Arc Welding

Re-examining Intermittent Fillet Welds—Part 1

 لینکهای دانلود در ادامه مطلب


ادامه مطلب

معاون وزير كشور: شش هزار ميليارد ريال براي آسفالت معابر اختصاص يافت

عاون وزير كشور: شش هزار ميليارد ريال براي آسفالت معابر اختصاص يافت
معاون عمراني وزير كشور و رييس سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور گفت:
شش هزار ميليارد ريال اعتبار براي آسفالت معابر شهرهاي كشور اختصاص يافته است.

علي نيكزاد ثمرين روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود:
اين ميزان اعتبار با حمايت و موافقت دولت و مشاركت استانداري‌ها و شهرداري‌هاي كشور تخصيص يافته است.

وي تصريح كرد: اين ميزان اعتبار براي آسفالت كردن ‪ ۶۰‬ميليون متر مربع معابر شهرهاي كشور در نظر گرفته شده است.

معاون عمراني وزير كشور گفت: اجراي اين طرح در يك هزار و ‪ ۶۸‬شهر داراي شهرداري كشور كه شامل ‪....


ادامه مطلب

کیفیت بتن در ساخت و سازهای غیردولتی کنترل نمی شود

کیفیت بتن در ساخت و سازهای غیردولتی کنترل نمی شود



رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: اعمال نظارت خاص بر ساختمانهای دولتی موجب افزایش کیفیت آنان نسبت به ساختمانهای غیردولتی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود فاطمی عقدا صبح شنبه در جمع خبرنگاران درباره برگزاری سومین کنفرانس بین المللی بتن و توسعه 7-9 اردیبهشت ماه سالجاری گفت: کنفرانس امسال با هدف تبادل تجربیات علمی در سطح ملی و بین المللی و کاربردی کردن اقدامات اجرایی در صنعت بتن کشور برگزار می شود، ضمن اینکه کاربرد فناورهای نانو در صنعت ساختمان سازی کشور و همچنین همکاری این مرکز با مجموعه جهانی نوآوری و ابداعات در ساختمان و مسکن مورد توجه و بحث قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن عنوان کرد: تولید بتن درواحدهای تولید و درمبداء دارای استاندارد لازم است،اما در محل مصرف دچار مشکل کیفی می شود و......


ادامه مطلب
 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده