صفحات

۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

احمدي نژاد از بزرگراه همت تا تونل تالون


ادامه مطلب

۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

جوشكاري آرماتور


ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

طراحي لرزه‌اي مخازن كروي گاز مايع انجام شد


در يك پايان‌نامه دانشجويي
طراحي لرزه‌اي مخازن كروي گاز مايع انجام شد
خبرگزاري فارس: طراحي لرزه‌اي مخازن كروي گاز مايع (LPG) در پايان‌نامه دانشجويي حسين داودي آزاد در پژوهشگاه زلزله‌شناسي انجام شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مشاهدات صورت گرفته از مخازن LPG آسيب ديده در اثر زلزله‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه بيش‌تر آسيب‌هاي وارده به اجزاي الحاقي نظير لوله‌ها، فلنج‌ها و نيز فونداسيون اين مخازن بوده است. معمولاً سازندگان اين گروه مخازن آن‌ها را به صورت طرح و اجرا براي سيستم‌هاي پالايشگاهي و پتروشيمي انجام مي‌دهند. به همين دليل بررسي اين مخازن از اهميت خاصي برخودار است. مخزن كروي LPG به شكل كره فولادي به قطر 10 تا 25 متر بوده و معمولاً برروي يك سازه تكيه گاهي قرار مي‌گيرد. سازه كلي متقارن مي باشد سازه تكيه گاهي شامل ستون‌ها و مهاربندي است. فونداسيون اين نوع مخازن به صورت حلقوي (با توجه به شكل ستون‌ها)، به صورت تير شعاعي(حلقوي) قرارگرفته روي تعدادي شمع است. در اين تحقيق با استفاده از روابط تحليلي موجود در مورد يك مخزن LPG واقعي مورد استفاده در يكي از تأسيسات پالايشگاهي كشور، نيروهاي ناشي از زلزله برروي مخزن و سيستم تكيه گاهي برآورد شده است. براي مقايسه و ارزيابي روش‌هاي تحليلي موجود صحت تحليل‌ها آزمايشاتي برروي يك مدل به مقياس (20/1) از مخزن مذكوربرروي ميز لرزان پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله انجام گرفته و نتايج نشان مي‌دهد كه استفاده از روابط تحليلي موجود از دقت كافي در طراحي لرزه‌اي مخازن LPG برخوردار است. http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

فاطمه زهرا(س) در كلام نويسندگان غير شيعه

فاطمه زهرا(س) در كلام نويسندگان غير شيعه

شخصيت بي‌مثال فاطمه زهرا(س) آنچنان عالي و متعالي است كه نه تنها شيعيان، بلكه غيرشيعيان شيفته و بي‌قرار اويند. جاذبه محبت او به قدري است كه آنان را نيز وادار به نوشتن، سخن‌گفتن و كرنش در برابر خويش نموده‌است. به‌طوري كه برخي از آنها كتابهاي مستقل و جداگانه‌اي در دفاع از وي و تبيين زندگاني پربار او نگاشته‌اند.


نوشتار حاضر مي‌كوشد سخنان كوتاهي از آثار اين دسته نويسندگان را گزينش نموده و ذكر نمايد. بايد اذعان كرد: آنچه مي‌آيد بخشهايي از سخنان عده معدودي از نويسندگان غيرشيعي است و هدف از اين اقدام شناخت شخصيت حضرت فاطمه(س) از خلال كلام آنان نيست؛ زيرا توصيف و معرفي شخصيت فاطمه(س) از توان و بيان نويسندگان فراتر است. تنها راه شناخت او شناخت از طريق كلام الهي و رسول خدا(ص) و معصومان است. بنابراين.......


ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

ولادت پرشكوه فاطمه(علیهاالسلام)‏

ولادت پرشكوه فاطمه(علیهاالسلام)‏


پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در سال پنجم بعثت، که سال ولادت فرزندش بود؛ در سخت‎ترین شرائط و حالات به سر مى‏برد.


اسلام منزوى بود، و مسلمانان اندك نخستین، شدیداً تحت فشار .


محیط مكه بر اثر شرك و بت پرستى و جهل و خرافات و جنگ‎هاى قبایل عرب و حاكمیت زور و بینوایى توده‏هاى مردم، تیره و تار بود.


پیامبر(صلی الله علیه و آله) به آینده مى‏اندیشید، آینده‏اى درخشان از پشت این ابرهاى سیاه و ظلمانى، آینده‏اى كه با توجه به اسباب عادى و ظاهرى بسیار دوردست و شاید غیر ممكن بود.


در همین سال حادثه بزرگى در زندگى پیامبر رخ داد، به فرمان خدا براى...


ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

صفر؛ رتبه خراسان رضوی در برخورداری از آزادراه !!!

صفر؛ رتبه خراسان رضوی در برخورداری از آزادراه


مصوبه اخیر دولت در سفر استانی به فارس درباره اجرای آزادراه شیراز-اصفهان تا سال ۹۱ و جایگاه بالای این استان در برخورداری از بزرگراه و آزادراه از یک سو و محرومیت شدید استان خراسان رضوی از این حیث سبب شد تا در گزارشی به بررسی ضرورت های احقاق حق خراسان رضوی و توجه به توسعه آزادراه های آن بپردازیم.



کم لطفی به خراسان رضوی
در حالی که وزارت راه و ترابری اعلام کرده است ۳ هزار و ۶۶۷ کیلومتر آزادراه در قالب ۱۲ پروژه در کشور آماده سرمایه گذاری است و نام آزادراه تهران-مشهد در این فهرست به چشم می خورد لیکن هنوز سرمایه گذاری برای عملیاتی کردن این پروژه وارد میدان نشده است. برابر اطلاعات سایت وزارت راه و ترابری در میان ۱۹ پروژه قابل سرمایه گذاری پیوست قانون در احداث ....


ادامه مطلب

راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان ، شرق آسيا را به اروپا متصل كرد

راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان ، شرق آسيا را به اروپا متصل كرد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: با بهره‌برداري از خط ريلي كرمان - بم - زاهدان خطوط ريلي شرق آسيا از سنگاپور به اروپا كه تا كشور فرانسه امتداد دارد، متصل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، محمدرضا برزگر مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور امروز در جمع خبرنگاران درباره احداث مسير ريلي كرمان - بم - زاهدان، بيان داشت: اين مسير، شبكه ريلي جنوب شرق آسيا و شبه قاره هند را از طريق شهر زاهدان به خطوط راه آهن جمهوري اسلامي ايران متصل مي‌كند.
وي خاطر‌نشان كرد: راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان كريدور ترانزيتي جنوب شرقي آسيا - اروپا را از طريق اتصال ريلي كرمان به
ادامه مطلب

وظایف یک مهندس عمران

وظایف یک مهندس عمران

 1. محاسبه، ساخت و اجرا و طراحی ساختمانهای مختلف مسکونی، اداری و صنعتی اعم از آجری، بتنی و فولادی، نظیر ساختمانهای مسکونی ویلایی، چندطبقه، آپارتمان‌ها و برجهای بلند و همچنین کارهای ساختمانی اداره‌ها، مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها ، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی، ساختمانها و مراکز ورزشی ، تالارهای اجتماعات و غیره. 2. طراحی ، محاسبه و اجرای راه‌ها و جاده‌های مختلف ارتباطی داخل و خارج شهرها و روستاها اعم از : راه‌های شوسه، راه‌های آسفالته، بزرگراه‌ها و نیز راه‌آهن(شامل مسیریابی ، پیاده کردن مسیر ، زیرسازی و روسازی). 3. ساخت و اجرا و در مواردی طراحی و محاسبه انواع پل‌های بتنی و فلزی با دهانه‌ها و ابعاد و شکل‌های متفاوت نظیر: پلهای داخل شهری و روگذرها، پل‌های خارج شهری و جاده‌ها. 4. اجرای سدهای مختلف خاکی و بتنی و نیز بندهای انحرافی و سایر تاسیسات وابسته نظیر تونل یا کانال انحراف آب رودخانه(جهت اجرای عملیات کارگاهی در ضمن ساخت سد)، تاسیسات آبگیری از سد و کنترل ارتفاع آب در پشت سد و غیره. 5. اجرای کارهای مربوط به

ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

نویسه گردان؛ سرویس جدید گوگل برای زبان فارسی

نویسه گردان؛ سرویس جدید گوگل برای زبان فارسی
کاربران فارسی زبان کم و بیش با خدمات سایت بهنویس که به تبدیل پینگلیش یا فینگلیش به فارسی می پردازد آشنا هستند. اما چند روزی است که ابر جستجوگر اینترنتی -گوگل- نیز در این زمینه وارد شده و سرویس جدید نویسه گردانی http://www.google.com/transliterate/Persian خود را معرفی نموده است.
از فواید سرویس مذکور می توان به مواردی اشاره داشت که شما در مسافرت باشید و لازم باشد جهت بروز نمودن وبلاگ/سایت خود، ارسال ایمیل و … از سیستمی استفاده نمایید که مجهز به زبان فارسی نباشد، و یا حتی در مکانهایی مانند کافی‌نت شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از کیبورد فارسی، از این سرویس گوگل استفاده نمایید.
سرویس نویسه گردانی گوگل، تا پیش از این برای یازده زبان دیگه از جمله بنگالی، گجراتی، هندی، اردو و پنجابی فعال بوده و از قرار معلوم به تازگی برای زبان فارسی فعال شده است. هر چند هنوز لینک مستقیم زبان فارسی در صفحه اصلیhttp://www.google.com/transliterate/ مشاهده نمی‌شود.
به نوشته وبلاگ عصیان، جهت استفاده از این سرویس، یک راهنمای کامل البته به زبان انگلیسی موجود است. در این راهنما http://www.google.com/transliterate/indic/about_fa.htmlذکر گریده که این سرویس را در جی‌میل، اورکات و یا بلاگر نیز می توان استفاده نمود.
از جمله قابلیت های این سرویس آن است که اگر کلمه ای اشتباه نوشته شده باشد می تونید با کلیک بر روی آن از منویی که باز می شود کلمات مشابه را انتخاب یا با کلیک بر روی Edit خود شما کلمه را ویرایش کنید.
www.mahdihashemi.blogspot.com winbeta.net
ادامه مطلب
ترجمه رایگان ترجمه متن، صفحه وب یا سند توسط مترجم گوگل (سرویس ترجمه گوگل زبان فارسی به انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به سایز زبانها و برعکس)

گوگل از مدتها قبل سرویس ترجمه اش را راه اندازی کرده بود که خرداد ماه امسال زبان پارسی را هم به آن افزود این قابلیت گوگل به کاربران فارسی زبان این امکان را می دهد تا ترجمه آنلاین متن، صفحه وب یا سند را از سایر زبانها به فارسی و یا برعکس را براحتی انجام دهند از جمله زبانهای مورد پشتی بانی این مترجم متن و کلمات میتوان به این زبانها اشاره کرد:

* زبان های موجود برای ترجمه به فارسی (ترجمه آنلاین متن، صفحه وب یا سند به فارسی (پارسی)):
آفريقايي به فارسی
آلبانيايي به فارسی
آلمانی به فارسی
اسپانيايی به فارسی
استونيايی به فارسی
اسلواکی به فارسی
اسلونیائي به فارسی
اکراينی به فارسی
اندونزيايی به فارسی
انگلیسی به فارسی
ايتاليايی به فارسی
ايديش به فارسی
ايرلندی به فارسی
ايسلندی به فارسی
بلاروسي به فارسی
بلغاری به فارسی
پرتغالی به فارسی
تاگالگی به فارسی
تايلندی به فارسی
ترکی استانبولی به فارسی
چک به فارسی
چینی به فارسی
دانمارکی به فارسی
روسی به فارسی
رومانيايی به فارسی
ژاپنی به فارسی
سواحيلی به فارسی
سوئدی به فارسی
صربی به فارسی
عبری به فارسی
عربی به فارسی
فرانسوی به فارسی
فنلاندی به فارسی
کاتالاتی به فارسی
کرواتی به فارسی
کره‌ای به فارسی
گا ليکيائی به فارسی
لتونيايی به فارسی
لهستانی به فارسی
ليتوانيايی به فارسی
مالايی به فارسی
مالتی به فارسی
مجاری به فارسی
مقدونيه اي به فارسی
نروژی به فارسی
ولزی به فارسی
ويتنامی به فارسی
هلندی به فارسی
هندی به فارسی
يونانی به فارسی

* زبان های موجود برای ترجمه از فارسی به : (ترجمه رایگان و آنلاین متن، صفحه وب یا سند از فارسی به سایر زبانها):

فارسی به آفريقايي
فارسی به آلبانيايي
فارسی به آلمانی
فارسی به اسپانيايی
فارسی به استونيايی
فارسی به اسلواکی
فارسی به اسلونیائي
فارسی به اکراينی
فارسی به اندونزيايی
فارسی به انگلیسی
فارسی به ايتاليايی
فارسی به ايديش
فارسی به ايرلندی
فارسی به ايسلندی
فارسی به بلاروسي
فارسی به بلغاری
فارسی به پرتغالی
فارسی به تاگالگی
فارسی به تايلندی
فارسی به ترکی استانبولی
فارسی به چک
فارسی به چینی
فارسی به دانمارکی
فارسی به روسی
فارسی به رومانيايی
فارسی به ژاپنی
فارسی به سواحيلی
فارسی به سوئدی
فارسی به صربی
فارسی به عبری
فارسی به عربی
فارسی به فرانسوی
فارسی به فنلاندی
فارسی به کاتالاتی
فارسی به کرواتی
فارسی به کره‌ای
فارسی به گا ليکيائی
فارسی به لتونيايی
فارسی به لهستانی
فارسی به ليتوانيايی
فارسی به مالايی
فارسی به مالتی
فارسی به مجاری
فارسی به مقدونيه اي
فارسی به نروژی
فارسی به ولزی
فارسی به ويتنامی
فارسی به هلندی
فارسی به هندی
فارسی به يونانی

برای استفاده از این قابلیت عالی گوگل برای ترجمه صفحه وب و... میتوانید به آدرس http://translate.google.com/?hl=fa# و یا http://translate.google.com/?sl=fa&tl=en# مراجعه کنید
www.mahdihashemi.blogspot.com
ادامه مطلب

راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد

راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري فارس: وزير راه و ترابري با بيان اينكه اتمام فعاليت ساخت اين مسير ريلي شيراز ـ اصفهان طبق برنامه زمان‌بندي در سال مالي 89 به اتمام مي‌رسيد، گفت: با تلاش شبانه‌روزي وزارت راه و ترابري، راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميد بهبهاني در مراسم افتتاح راه‌آهن شيراز ـ اصفهان با اداي احترام به روح امام و امت و شهداي جنگ تحميلي تصريح كرد: مراسم افتتاح اين مسير ريلي يكي از برنامه‌هاي استثنايي است زيرا اولين مراسم افتتاحي است كه 3 وزير راه‌و ترابري، كار و تأمين اجتماعي و نفت همزمان در آن حضور دارند.
وي اظهار داشت: وزير كار در زماني كه استاندار فارس بود بنا و خشت احداث اين مسير را بنا نهاد، وزارت نفت تأمين كمك مالي..
ادامه مطلب

۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

تولید کاشی مقاوم در برابر اشعه ایکس و گاما

تولید کاشی مقاوم در برابر اشعه ایکس و گاما


کاشی مقاوم در برابر اشعه ایکس و گاما برای نخستین بار در جهان توسط یکی از مخترعان کشورمان ساخته شد.فرشته علیزاده کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی با اعلام این مطلب در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: این کاشی مشابه خارجی ندارد و در برابر اشعه ایکس و گاما مقاوم است و برای جلوگیری از نفوذ اشعه های زیان آور به اتاق های هم جوار، دیگر به استفاده از دیوارهای ضخیم بتنی نیازی نیست.این مخترع در مورد انگیزه خود از ساخت این نوع کاشی گفت: در قسمت تشخیصی- تصویری بیمارستان ها از جمله اتاق های رادیولوژی و سی تی اسکن و ماموگرافی مطابق استانداردهای بین المللی و دستورالعمل کارخانه سازنده دستگاه های مولد اشعه ایکس از سرب کوبی با ضخامت های مختلف استفاده می شود. بنابر این برای انجام این کار...

ادامه مطلب
 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده