صفحات

۱۳۸۵ خرداد ۲۹, دوشنبه

طرحهای GIS در ريچلند

عکسبرداری هوايی ديجيتال


اين بخش، اولين بخش در کشور می باشد که در کار تهيه عکسهای هوايی ديجيتالی با کيفيت بالا است. فرايند جديد از سيستم هوايی مکان يابی جهانی و فن آوریهای تصويربرداری ديجيتال جهت حذف فيلم از طرحهای عکسبرداری هوايی بهره می برد. روش جديد از تاريخ 15 آوريل 2004 بکار گرفته شد و.......


طرحهای GIS در ريچلند





عکسبرداری هوايی ديجيتال


اين بخش، اولين بخش در کشور می باشد که در کار تهيه عکسهای هوايی ديجيتالی با کيفيت بالا است. فرايند جديد از سيستم هوايی مکان يابی جهانی و فن آوریهای تصويربرداری ديجيتال جهت حذف فيلم از طرحهای عکسبرداری هوايی بهره می برد. روش جديد از تاريخ 15 آوريل 2004 بکار گرفته شد و تا 15 اکتبر 2004 بطور کامل در ريچلند به اجرا در  آمد.


 علاوه بر توانايی های موجود در عکسبرداری هوايی سنتی، روش جديد دارای رنگ (RGB) و نوارهای فروسرخ نزديک (NiR) از يک منبع می باشند. از آنجايی که اين طرح 30% اطلاعات بيشتر، و 30% زمان و هزينه کمتری را نسبت به روش سنتی می طلبد؛  لذا، بخش ريچلند در صف اول فن آوری انتقال سريعتر، ارزانتر و بهتر اطلاعات باقی خواهد ماند.


 


ايستگاه GPS تصحيح زمان لحظه ای


در تلاش برای افزايش دقت ابزارهای GPS در بخش ريچلند، RCGEO يک ايستگاه تصحيح افتراقی زمان لحظه ای را بر روی پارکينگ اداره خود نصب نموده است. سيستم فوق به کارمندان شهرداری اجازه می دهد که اطلاعات تصحيح GPS را از سايت www.richlandmaps.com پايين گذاری نمايند. در کنار آن، سيگنالهای تصحيح کننده از طريق باند UHF و در دامنه فرکانسی 450-470 MHz نيز اطلاعات لحظه ای را همچون مکان خودروها، مسيريابی و نقشه برداری ارائه خواهند کرد.


  


امکانات و تجهيزات بی سيم


بخش GIS ريچلند طرحی را آغاز نموده است که در آن تجهيزات بی سيم استقرار خواهند يافت و از دسته بندی اطلاعات برای گسترش صنعت ارتباطات راه دور بهره برداری خواهد شد. تعدادی از منابع اطلاعاتی به شکل يک دسته اطلاعات جمع آوری شده اند و هر يک از دستگاهای بی سيم، مجهز به مکان ياب جهانی می باشند. با استفاده از اين تجهيزات، کارکنان RCGEO جزئيات مربوط به هر يک از عکسهای گرفته شده در هر مکان را جمع آوری می کنند. سپس، دسته های اطلاعات برای استفاده عموم بر روی سايت اينترنتی بخشداری ريچلند قرار می گيرد.


 


موانع در خطوط مرکزی خيابانها


بخش ريچلند با شرکت ويلبر اسميت قراردادی امضاء کرده است که طی آن کميتهای بازدارنده در لايه خط مرکزی خيابانها در تلاشی بمنظور مسير يابی خودکار وسايل نقليه، نصب خواهند شد. با استقبال خدمات اورژانس و کلانترهای ايالتی از کمکهای رايانه ای مبنی بر GIS در راه يابی و ارسال خدمات، خط مرکزی خيابانها و جاده ها دارای اهمييتی فزاينده می گردند. اگر قوس هر خيابان را با کميتهايی مثل محدوديت سرعت، تعداد خطوط، عرض و نوع ميان باريکه مرتبط سازيم؛ به موفقيتهای بيشتری در کار راه يابی دست خواهيم يافت. بعلاوه، علائم راهنمايی، پلهای هوايی، سرعت گيرها، علائم حق تقدم و تقاطع های راه آهن نيز در آينده نصب خواهند شد. ويلبر اسميت و شرکاء در حال سفر در طول تمام جاده های منطقه هستند و اين پروژه را تا سپتامبر 2004 به پايان خواهند برد.


 


آموزشهای جامع GIS


در اقدامی ديگر برای افزايش کاربرد فن آوری GIS در بخش ريچلند، RCGEO کلاسهای دوروزه ای را در نوامبر 2003 بر پا نمود. بيش از 50 شرکت کننده از شعبه های مختلف بخش ريچموند در اين همايش شرکت نمودند. اين کلاسها که توسط گروه فن آوريهای جغرافيايی برپا شده بود؛ به موضوعاتی از قبيل فن آوريهای فضايی، GPS، بانکهای اطلاعاتی، حسگرهای از راه دور، الگوهای اطلاعاتی، نرم افزار، کاربرد سازمانی GIS، و موضوعاتی ديگر پرداخت.


 


کنترل راههای آسفالته


بخش کنترل حمل و نقل واحد مهندسی در حال بازبينی کليه جاده های روکش دار تحت حفاظت بخش ريچلند بمنظور به روز سازی سيستم کنترل فعلی آن می باشد. هر جاده روکش دار پس از بازبينی، درجه ای مخصوص به خود می گيرد که بر اساس فرسودگی سطح آن تعيين می گردد؛ مانند: ترک سوسماری، ترک عرضی، ترک بازتابی، پوسيدگی، شکاف و وصله خوردگی. سيستم کنترل جاده ها به بانک اطلاعاتی فعلی GIS  متصل خواهد شد. با استفاده از تجزيه و تحليل های فضايی، بخش ريچلند از اين پس، قادر خواهد بود نيازهای حفاظتی کنونی و آينده خود را مرتفع سازد. اطلاعات بدست آمده پايه و اساس برنامه روکش گذاری مجدد ريچلند خواهد گشت.


 


فهرست مناطق سيل خيز


خدمات پيشگيری از سيلاب فهرستی را بوجود آورده است که در آن مشخصات تمام لوله ها، کانالها و ساختمانهايی که در معرض هجوم سيل هستند؛ ذکر گرديده است. اين مناطق از طريق سيستم مکان ياب جهانی (GPS) مشخص گرديده اند. توصيف خصوصيات ساختاری و محيط اطراف، برنامه ريزی حفاظتی و کميتهای جايگزين در اين روش سنجيده می گردند. جمع آوری مشخصات فيزيکی همچون اندازه، شکل، شيب و تحليلهای آب شناسی جهت ارزيابی ظرفيت طغيان رودخانه ها و سيلاب مثمر ثمر است.


 


کنترل حشره های بيماری زا


بخش کنترل حشره های ناقل بيماری وابسته به بخش کنترل بيماريها و محيط زيست کارولينای جنوبی (DHEC) است و وظيفه نظارت بر کاهش حشرات مضر و کنترل جمعيت پشه ها را بر عهده دارد. با اتخاذ نظارتی دقيق بر روی مکانهای توليد مثل پشه ها در مرحله پيش از بلوغ (لارو) در سراسر بخش ريچلند، می توان به شيوه موثری از جمعيت روزافزون آنها کم کرد. نتيجه اين عمليات، کاهش پشه های بالغ می باشد که می توانند نقش يک منبع اشاعه دهنده بيماری را ايفاء کنند (بعنوان مثال: بيماری نيل غربی). برای کسب اطلاعات بيشتر می توانيد به وب سايت مربوطه مراجعه نماييد.


 


گسترش چارچوب اطلاعاتی


هر سيستم اطلاعات جغرافيايی نيازمند نقشه های اطلاعاتی دقيق می باشد تا بر اساس آنها تمام لايه های موضوعی ديگر نيز ساخته شوند. بسياری از اطلاعات GIS مورد نياز بخش ريچلند از طريق يک گروه نقشه برداری هوايی در مارس 2000 بدست آمده است. نتايج اين تحقيقات شامل عکسهای سياه و سفيد هوايی، عکسهای رنگی هوايی، خطوط مرکزی جاده ها، سطوح آبها و مشخصات رودها، آثار ساختمانها و ارتفاعات می گردد. اين اطلاعات در حال حاضر در دست بررسی است تا کيفيت آنها مورد تاييد مجدد قرار گيرد.


 


خدمات نقشه يابی اينترنتی RCGEO


برای تسهيل در انتشار اطلاعات جغرافيايی بخش ريچلند، امکانات نقشه يابی اينترنتی جهت استفاده عموم فراهم آمده است. نرم افزار به کار رفته در اين سايت به هر کاربر امکان مشاهده اطلاعات GIS ريچلند، از جمله: عکسهای هوايی، قطعات زمين، خيابانها، آب شناسی و خطوط تراز ارتفاعات را خواهد داد.


برای استفاده از اين نقشه زيبای ماهواره ای اينجا را کليک کنيد و پس از باز شدن صفحه، بر روی عکس قسمت RCGEO Internet Mapping Service  کليک نموده و پس از باز شدن صفحه دوم، بر روی پيوند زير کليک نماييد: 


Click Here to Open Richland County Internet Mapping Service


  


خدمات آماری اينترنتی 2000


در راه انتشار اطلاعات آماری سال 2000، مرکز GIS ريچلند در حال گسترش يک شبکه هم کنشی برای مشاهده ويژگی های جمعيت شناسی از طريق اينترنت می باشد. با استفاده از فن آوری توسعه اينترنتی، کاربران می توانند اطلاعات جزئی آماری را بر اساس علاقه خود و از طريق مرورگر اينترنتی خود دريافت کنند. گرافيک برداری قابل اندازه گيری (SVG) يک استاندارد W3C است که بر اساس XML بنا شده است و وظيفه آن نمايش نقشه و اطلاعات درون خطی مربوط به آن است.


 


الگوسازی سه بعدی مرکز شهر کلمبيا


اين الگوسازی برای کاربردهای توسعه اقتصادی و طرحهای اسکان در آينده، به شکل سه بعدی شبيه سازی شده است. يک الگوی سه بعدی شهر کلمبيا با استفاده از اطلاعات دو بعدی GIS موجود و ايجاد يک "زندگی واقعی" در آن از سه جهت، به عموم بازديد کنندگان از هر کجای دنيا اين امکان را می دهد که بگونه ای مجازی، بر فراز شهر و از ميان ساختمانهای آن پرواز کنند. با گسترش اين فن آوری می توان برای هر نقطه از بخش ريچلند نيز چنين الگوی سه بعدی را ايجاد کرد.


  


مجموعه عکسهای ماهواره ای


با بکارگيری GIS، برنامه ای برای جمع آوری منظم عکسهای هوايی پيشنهاد شد تحت عنوان تهيه اطلاعات جامع و لحظه به لحظه جهت نيازهای زير بنايی و کاربردی زمين. شرکت جهان ديجيتال اخيرا ماهواره ای را به فضا ارسال کرده است که در کار تهيه عکسهای فضايی با واکافت بسيار بالا می باشد. عکسبرداری پنکورمتيک (سياه و سفيد) با وضوح 61 سانتيمتر مربع در سطح تهيه می شود؛ در حاليکه اطلاعات مالتی اسپکترال (فرو سرخ، IR-نزديک و غيره) با واکافتی معادل 2.4 متر گرفته می شوند. بخش ريچلند، اولين بخش در ايالات متحده است که اطلاعات خود را از طريق جهان ديجيتال، آنهم دو بار در سال منتشر می کند.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده