صفحات

۱۳۸۷ آذر ۲, شنبه

بهره‌برداري از كارخانه سيماني در يزد پس از 16 سال وقفه

دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور -2 و پاياني
بهره‌برداري از كارخانه سيماني در يزد پس از 16 سال وقفه

خبرگزاري فارس: در سفر هيئت دولت به استان يزد تصميماتي در ارتباط با كارخانه سيمان بو‌هروك گرفته شد چرا كه عمليات اجرايي اين كارخانه در سال 71 آغاز شده ولي عملا تا سال 84 به بهره‌برداري نرسيده بود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور و هيئت دولت در دور اول سفرهاي استاني در تاريخ 24 اسفند سال 1385 به استان يزد سفر كردند كه حاصل اين سفر تصويب 213 مصوبه و توافقنامه بود.
چندي پيش جمعي از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كشور براي پيگيري مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان يزد به اين استان سفر كردند. اين هيئت رسانه‌اي كه توسط مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور، داود محمود معاون مديركل دفتر پيگيري سفرهاي استاني، مصطفي آلبا رئيس اداره پيگيري پروژه‌هاي استاني يزد و مسئولين محلي همراهي مي‌شدند، متشكل از 24 خبرنگار، گزارشگر، عكاس، تصويربردار و مستند‌ساز بود كه با سفر به اين استان، از پروژه‌هاي ........



دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور -2 و پاياني
بهره‌برداري از كارخانه سيماني در يزد پس از 16 سال وقفه

خبرگزاري فارس: در سفر هيئت دولت به استان يزد تصميماتي در ارتباط با كارخانه سيمان بو‌هروك گرفته شد چرا كه عمليات اجرايي اين كارخانه در سال 71 آغاز شده ولي عملا تا سال 84 به بهره‌برداري نرسيده بود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور و هيئت دولت در دور اول سفرهاي استاني در تاريخ 24 اسفند سال 1385 به استان يزد سفر كردند كه حاصل اين سفر تصويب 213 مصوبه و توافقنامه بود.
چندي پيش جمعي از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كشور براي پيگيري مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان يزد به اين استان سفر كردند. اين هيئت رسانه‌اي كه توسط مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور، داود محمود معاون مديركل دفتر پيگيري سفرهاي استاني، مصطفي آلبا رئيس اداره پيگيري پروژه‌هاي استاني يزد و مسئولين محلي همراهي مي‌شدند، متشكل از 24 خبرنگار، گزارشگر، عكاس، تصويربردار و مستند‌ساز بود كه با سفر به اين استان، از پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت از جمله پروژه‌هاي عمراني، كشاورزي، گردشگري، صنعتي، حوزه آب، ورزشي و بهداشتي در حال اجرا و يا اجرا شده مصوبات بازديد كردند.
پيش از اين كاروان رسانه‌اي به 22 استان كشور به منظور پيگيري اجرايي شدن مصوبات هيات دولت اعزام شده بودند. نخستين گروه خبرنگاران 22 مرداد سال 1386 عازم سيستان و بلوچستان شدند. زنجان مقصد بعدي بود. ايلام، قزوين، خراسان جنوبي، همدان، بوشهر، قم، هرمزگان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، لرستان و استان مركزي، آذربايجان غربي، خوزستان، چهارمحال بختياري، گلستان، كهگيلويه و بويراحمد، كردستان، كرمانشاه، مازندران و سمنان در گام‌هاي بعدي قرار داشتند و استان يزد بيست و سومين مقصد خبرنگاران براي پيگيري مصوبات هيئت دولت به اين استان بود.


*طرح توسعه بيمارستان امام صادق (ع)

خبرنگاران در بخشي از سفر خود از روند تكميل و توسعه بيمارستان امام جعفر صادق(ع) ميبد بازديد كردند.
بخش روانپزشكي اين بيمارستان در زميني به مساحت حدود 4000 مترمربع و زيربناي 3000 مترمربع در 25 تحت مردان، زنان، اطفال و اورژانس طراحي و اكنون 50 درصد كار انجام شده كه 40 درصد هزينه آن توسط خير و مابقي از محل سفر رئيس جمهور تامين گرديده است.
بخش سي تي آنژيواسكن با زيربناي 330 مترمربع و هزينه بالغ بر 8 ميليارد ريال در سال 84 شروع و در سال 85 به اتمام رسيد. كه از اين ميان هزينه ساختمان و 10 درصد هزينه دستگاه توسط خيرين و بقيه هزينه دستگاه از محل اعتبارات سفر رئيس جمهور پرداخت گرديده است.
همچنين خبرنگاران از مجتمع مسكوني پزشكان بيمارستان امام صادق بازديد كردند.
اين بيمارستان با همت خيرين و كمك دولت در حال توسعه است و همچنين بخش‌هاي اعصاب، ارتوپدي و دياليز آن در حال ساخت است.


*كارخانه گندله سازي اردكان
خبرنگاران در بازديد از طرحهاي صنعتي استان يزد از كارخانه گندله سازي اردكان بازديد كردند.
كارخانه گندله‌سازي با 235 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري موجبات اشتغال 420 نفر را در شهرستان اردكان فراهم كرده است.
همچنين ظرفيت توليد اين شركت در سال 3 ميليون و 400 هزار تن گندله آهن مي‌باشد، كه اين كارخانه در زميني به مساحت 7 ميليون و 600 هزار متر مربع قرار دارد و كل زيربناي آن 73 هزار و 460 متر مربع است.


*تصفيه خانه فاضلاب جهان آباد ميبد

پروژه تصفيه‌خانه‌ فاضلاب اين شهرك صنعتي جزو مصوبات هيات دولت بود كه براي آن 22ميليارد ريال در نظر گرفته شده كه در زميني به مساحت 2 هكتار واقع شده و اين تصفيه‌خانه با 80 درصد پيشرفت فيزيكي و با ظرفيت كل تصفيه 3450 مترمكعب در شبانه روز همچنان در حال آماده‌سازي است.

*پروژه‌هاي ورزشي:

از ديگر پروژه‌هايي كه مورد بازديد خبرنگاران در استان يزد قرار گرفت تكميل مجموعه ورزشي كارگران اردكان بود كه در زميني به مساحت 5 هزار متر مربع قرار دارد و اجراي اين پروژه از سال 74 شروع شده كه تا سال 84 با 25 درصد پيشرفت فقط ساختمان نگهباني آن تكميل شده بود و با سفر هيئت دولت به اين استان اين پروژه در مصوبات دولت قرار گرفته بود و تا امروز با 85 درصد پيشرفت فيزكي رو به اتمام است.
همچنين خبرنگاران از مجموعه ورزشي كارگران تفت بازديد كردند ساخت اين پروژه سال 74 شروع شده است و اين پروژه با اعتبار مصوب 9770 ميليون ريال و تخصيص 7770 ميليون ريال 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است خبرنگاران از سالن ورزشي چند منظوره فيروز آباد نيز بازديد كردند.


*تعاون مسكن مهر استقامت

خبرنگاران در ادامه بازديد از پروژه‌هاي مصوب هيئت دولت از مسكن مهر استقامت بازديد كردند.
اين تعاوني در سال 1385 تاسيس شده است و ميزان زمين آماده سازي شده 138127 متر مربع يعني 330 واحد است و همچنين شروع عمليات آماده سازي آن فروردين 1386 است كه با اخذ 2510 ميليون ريال تسهيلات 90 درصد پيشرفت فيزيكي آماده سازي دارد.
به گفته مسؤل اين پروژه از 330 واحد مسكوني 251 واحد آن در مرحله اول در مهر ماه به بهره‌برداري مي‌رسد و همچنين از تعداد 27 هزار نفر ثبت نامي تا كنون 23 هزار نفر پالايش شده‌اند كه از اين ميان 16 هزار نفر واجد شرايط تشخيص داده شده‌اند و در خصوص ساخت و فناوري‌هاي به كار رفته در اين پروژه بايد گفت كه اين گونه ساخت‌ها سازگارتر و 25 درصد ارزانتر از شيوه‌هاي قديمي است.


*بخش راه و ترابري

مصوبات سفر رئيس جمهور به استان يزد در بخش راه و ترابري با پيشرفتي 90 درصدي تحقق يافته و اكثر مصوبات به هدف نهايي خود كه تا مرحله تامين اعتبار بوده رسيده‌اند.
خبرنگاران در اين بخش از بزرگراه يزد_بافق كه پس از دولت نهم و شروع سفرهاي استاني هيئت دولت انجام مطالعات امكان سنجي و اخذ مجوز كميسيون ماده 32 تبديل محور مذكور به بزرگراه در رديف مصوبات قرار گرفت، بازديد كردند.
با گذشت سالها از ساخت اين محور، افزايش قابل توجه ترافيك به سبب بهره‌برداري از معادن منطقه و نيز تلفات و خسارات فراوان حوادث رانندگي، ارتقاء اين محور مورد توجه واقع شد اين بزرگراه با 110 كيلو متر طول و با هدف كاهش حوادث جاده‌اي، افزايش ظرفيت محور، تسهيل حمل و نقل معادن سنگ آهن و كارخانه ذوب روي و غيره و محور كمكي ارتباط بنادر جنوبي به مركز و ساير استانها احداث شده است.
همچنين خبرنگاران از بزرگراه تفت - سورمق كه مطالعات امكان‌سنجي آن انجام و عمليات بهسازي باند قديم همزمان با احداث باند جديد آغاز شد است و تقاطع غير هم سطح همافر كه پيشرفت 75درصدي دارد، بازديد كردند.


*دانشگاه يزد

همچنين خبرنگاران از كارگاه‌هاي فني مهندسي، سالن ورزشي ولايت، مركز فرهنگي هنري، دانشكده نساجي و مجتمع آموزشي علوم انساني دانشگاه يزد نيز بازديد كردند. كه اين پروژه‌ها با حضور مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور و فلاح‌زاده افتتاح شد.

*احداث 2 دستگاه مخزن 20 ميليون ليتري سقف شناور و ذخيره بنزين

خبرنگاران در ادامه پي‌گيري اجراي مصوبات استاني دور اول سفر هيئت دولت به استان يزد، از پروژه احداث دو مخزن 20 ميليون ليتري سقف شناور ذخيره بنزين بازديد كردند، ظرفيت قبلي ذخيره سازي فرآورده‌هاي نفتي انبار يزد 132ميليون ليتر بوده است كه با بهره‌برداري از اين دو مخزن، اين ظرفيت به 174 ميليون ليتر افزايش يافته است.
اين پروژه با هزينه‌اي بالغ بر 32 ميليارد ريال ساخته شده است و با احداث اين دو مخزن، استان يزد مي‌تواند بنزين 6 ماه آينده خود را ذخيره كند. همچنين 450 ميليون و 500 هزار تومان صرف ايمن‌سازي اين مخازن شده است.


*كارخانه سيمان بوهروك

همچنين خبرنگاران از كارخانه سيمان بوهروك بازديد كردند اين كارخانه توسط بخش خصوصي به ثبت رسيده بود و با وجود اينكه از سال 71 عمليات اجرايي آن آغاز شده بود تا سال 84 به بهره برداري نرسيده بود و اينكه شركت سيمان بوهروك يزد تا پايان 1 دي 1385 در اختيار هيئت مديره اين شركت بوده است ولي به دلايلي كارخانه علي رغم استفاده از تسهيلات ارزي وريالي به توليد پايدار و مستمر نرسيده بود كه در نهايت اين كارخانه با دستور رئيس جمهور به هيئت حمايت از صنايع و جلوگيري از تعطيلي كارخانجات واگذار گرديده و هم اكنون اين كارخانه با تلاش‌هاي دولت در آستانه‌ي بهره‌برداري است.
اين كارخانه هم‌اكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و به صورت مستقيم براي 325 نفر و به صورت غير مستقيم براي 5000 نفر فرصت شغلي ايجاد مي‌كند و كل اعتبار مورد نياز آن 109 ميليارد تومان است.
همچنين اين كارخانه ظرفيت توليد 3600 تن كلينكر رادارد.


*كارخانه نارسرام ميبد (كاشي‌سازي)

خبرنگاران همچنين از كارخانه كاشي نازسرام ميبد بازديد كردند، اين كارخانه در سال 82 تاسيس و در سال 85 فعاليت خود را با سرمايه‌اي بالغ بر 30 ميليارد تومان آغاز كرده است.
اين كارخانه كه توسط بخش خصوصي ساخته شده است توانايي توليد 20 هزار متر مربع كاشي در روز را دارد و براي 350 نفر به صورت مستقيم و براي 1 هزار نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي كرده است.
همچنين اين كارخانه از 16 ميليون يورو تسهيلات ارزي و 3 ميليارد تومان تسهيلات زودبازده و 7 ميليارد تومان تسهيلات توسعه‌اي بهره گرفته است و بزرگترين كاشي داخلي را توليد مي‌كند.


*كارخانه پارچه حرير پرده‌اي
از ديگر پروژه‌هايي كه مورد بازديد خبرنگاران در استان يزد قرار گرفت كارخانه پارچه حرير پرده‌اي بود اين كارخانه در زميني به مساحت 23 هزار متر مربع با 12 هزار متر مربع زيربنا احداث شده است.
همچنين اين كارخانه با مبلغ 4/4 ميليارد تومان راه اندازي شده است كه مبلغ 2/2 ميليارد تومان از محل تسهيلات زود بازده است و انواع پارچه پرده‌اي اركان‌زا با بافت ژاكارت توليد مي‌كند.
با توليدات اين كارخانه حدود 5 ميليون دلار از واردات 200 ميليون دلاري پارچه جلوگيري مي‌ شود كه اين كارخانه توان افزايش ظرفيت توليد را دارا مي‌باشد و اين كارخانه توانسته است براي 115 نفر اشتغال ايجاد كند.


*همچنين خبرنگاران در سفر خود، از ساختمان جديدالاحداث دادگستري و مجتمع مسكوني 12 واحدي معلولين بازديد كردند.

http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده