صفحات

۱۳۸۷ دی ۲, دوشنبه

آغاز ساخت راه آهن شيراز - بوشهر

آغاز ساخت راه آهن شيراز - بوشهر

 
ساخت راه آهن شيراز - بوشهر با حضور وزير راه و ترابري در منطقه قلعه گچي زرقان آغاز شد .
اين خط آهن پس از عبور از شهرستان هاي فيروزآباد و فراشبند استان فارس در اهرم استان بوشهر به دو مسير تقسيم مي شود که يکي به سمت بوشهر و ديگري به سمت عسلويه ادامه مي يابد .
راه آهن شيراز - بوشهر به طول 47 کيلومتر به 18 قطعه تقسيم مي شود و امروز عمليات اجرايي قطعه اول آن در استان فارس به طول 192 کيلومتر آغاز شد .
در اين مسير 9 ايستگاه ، 17 پل به طول 2 هزار و 255 متر و 5 تونل به طول..........



در اين مسير 9 ايستگاه ، 17 پل به طول 2 هزار و 255 متر و 5 تونل به طول 11 هزار متر ساخته خواهد شد .
وزير راه و ترابري در مراسم آغاز بکار اين طرح گفت : در دوران پهلوي تنها 4500 متر ريل قطار در ايران با همکاري کشورهاي خارجي ساخته شد و اکنون در نظام جمهوري اسلامي بيش از 5 هزار کيلومتر راه آهن ساخته شده است .
بهبهاني افزود : در دولت نهم تعهد داده ايم که هزار کيلومتر راه آهن بسازيم که در حال اجراي آن هستيم .
وي گفت : اولين مسافران قطار استان فارس خانواده شهدا هستند که 22 بهمن امسال از ايستگاه اقليد به مشهد مقدس اعزام خواهند شد .
وي از تونل اباصالح ايستگاه اقليد و آباده نيز بازديد کرد .
در بازديد وزير راه و ترابري از راه آهن شيراز - اصفهان ، پل بزرگ ايزدخواست نيز به بهره برداري رسيد .
اين پل به طول 485 متر داراي 5 دهانه 77 متري و دو دهانه 60 و40 متري است که در آن 4 هزار تن سازه فلزي به کار رفته است .
اين پل که جزو بزرگترين پل هاي کشور است تنها در يک سال و نيم ساخته شده که در تاريخ پل سازي کشورمان کم نظير است .
www.mahdihashemi.blogspot.com
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده