صفحات

۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

سالانه 60 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود

سالانه 60 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اعلام اینکه تولید سیمان در کشور به حدود 60 میلیون تن در سال رسیده است، بر ضرورت توجه به الگوی صحیح مصرف سیمان در امر ساخت و ساز تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر محمد فاطمی عقدا روز دوشنبه در سومین کنفرانس بین المللی بتن و توسعه گفت: بتن به عنوان پرمصرف ترین مصالح ساختمانی یکی از مهمترین موادی است که با بحث توسعه پایدار عجین شده و لذا توجه به الگوی صحیح مصرف از مرحله تولید تا مرحله نهایی به کارگیری را می طلبد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن عنوان کرد: توجه به منابع طبیعی، ملاحظات زیست محیطی، الزامات کاهش مصرف انرژی در تولید سیمان، افزایش دوام و عمر مفید سازه های بتنی، مصرف صحیح سیمان و به کارگیری مناسب آن از مباحث اصلی این کنفرانس است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ارائه راهکارهای الگوی صحیح تولید، توزیع و مصرف سیمان در کشور اظهار داشت: امروزه تولید سیمان در کشور به حدود 60 میلیون تن در سال رسیده است و باید این افزایش تولید با توجه به حفظ منابع


طبیعی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و ارتقای کیفیت سازه ها همراه شود.

فاطمی عقدا تصریح کرد: انجام پروژه های متعدد و ارزشمند در زمینه دوام بتن در شرایط محیطی مختلف کشور، تهیه و تدوین آئین نامه پایانی بتن در محیط خلیج فارس، تدوین دستورالعمل ساخت بتن در کارگاه، تدوین روش ملی طرح مخلوط بتن، تدوین ضوابط ساخت و کاربرد ملاتهای خشک آماده، تدوین پیش نویس دستورالعمل ساخت واجرای لوله های بتنی فاضلاب از دستاوردهایی است که همه در زمینه توسعه پایدار و توجه به مصرف صحیح این ماده توسط این مرکز صورت گرفته است.

به گفته وی تهیه پیش نویس راهنمای کنترل کیفی و مصرف افزودنی های شیمیایی بتن که امروزه رکن اصلی ساخت بتن در کشورهای توسعه یافته است، در صورت مصرف صحیح نقش انکار ناپذیری در بهبود کیفیت بتن در شرایط مختلف اقلیمی کشور خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اعلام کرد: تعریف طرح جامع تهیه پهنه بندی پوزولانهای طبیعی در کشور و بررسی پتانسیل جایگزینی آن در تولید انواع سیمانهای آمیخته از طرحهای مهم مرکز است که هم اکنون تهیه پهنه بندی در منطقه البرز مرکزی در حال انجام است و دستاوردهای آن می تواند کشور را در راه رسیدن به توسعه پایدار بهره مند سازد.

وی افزود: پیش نویس راهنمای ارزیابی و مصرف پوزولانهای طبیعی و سیمانهای آمیخته حاوی این پوزولانها در بتن نیز در دست تدوین است.

فاطمی عقدا تصریح کرد: تدوین بیش از 30 استاندارد در زمینه بلوکهای بتنی سبک از اقدامات دیگر مرکز در کمک به شناخت این نوع محصولات وحمایت از تولید کنندگان این مصالح و ارتقای کیفیت تولید آنها است که سهم بالایی در بحث صرفه جویی انرژی و سبک سازی ساختمان دارد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون فعالیتهای عمرانی و روند ساخت و ساز در کشور به شدت احساس می شود، لذا ارائه راه حلهایی برای حل مسائل ساخت و ساز در کشور با توجه به اصول توسعه پایدار و چشم انداز برنامه توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
www.mahdihashemi.blogspot.com
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده