صفحات

۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد

راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري فارس: وزير راه و ترابري با بيان اينكه اتمام فعاليت ساخت اين مسير ريلي شيراز ـ اصفهان طبق برنامه زمان‌بندي در سال مالي 89 به اتمام مي‌رسيد، گفت: با تلاش شبانه‌روزي وزارت راه و ترابري، راه‌آهن ـ اصفهان شيراز يك سال زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميد بهبهاني در مراسم افتتاح راه‌آهن شيراز ـ اصفهان با اداي احترام به روح امام و امت و شهداي جنگ تحميلي تصريح كرد: مراسم افتتاح اين مسير ريلي يكي از برنامه‌هاي استثنايي است زيرا اولين مراسم افتتاحي است كه 3 وزير راه‌و ترابري، كار و تأمين اجتماعي و نفت همزمان در آن حضور دارند.
وي اظهار داشت: وزير كار در زماني كه استاندار فارس بود بنا و خشت احداث اين مسير را بنا نهاد، وزارت نفت تأمين كمك مالي..
 آن را به عهده گرفت و وزرات راه و ترابري با فعاليت‌هاي گسترده و پيگيري‌هاي مستمر به ساخت آن اهتمام ورزيد.
بهبهاني با بيان اينكه اين پروژه آرزوي ديرينه مردم فارس بود، تصريح كرد: چندي پيش كه درباره راه‌آهن شيراز اصفهان صحبت مي‌شد اغلب كارشناسان عمراني معتقد بودند كه كوه‌هاي سربه فلك كشيده بين شيراز و اصفهان مانع انجام عمليات ساخت اين پروژه است اما امروز استان فارس شاهد اتمام فعاليت ساخت اين پروژه در دولت نهم است.
وي بيان كرد: 21 حلقه تونل در اين مسير وجود دارد كه جمع طول آنها حدود 14 كيلومتر است و ساخت آنها هزينه زيادي را به اين پروژه تحميل كرد.
بهبهاني با بيان اينكه تعداد يك هزار و 700 پل در اين مسير ريلي وجود دارد، اظهار داشت: پل "ايزدخواست " بعد از پل شهيد كلانتري در اروميه به عنوان مهم‌ترين پل ايران ماندگار خواهد شد.
وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: اجراي موازين اصلاح الگوي مصرف، صرفه‌جويي در ساخت و استفاده از توان بالاي مهندسان و متخصصان ايراني از ديگر ويژگي‌هاي اين مسير ريلي است.
بهبهاني اظهار داشت‌: با توان مشاوران و پيمانكاران داخلي مي‌توان خدمات ارزنده‌اي را جهت عمران و آباداني ايران انجام داد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: كشور ايران سابقه 70 ساله در راه‌آهن دارد كه 4 هزار كيلومتر از مسير ريلي در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي و 5 هزار كيلومتر آن بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي به بهره‌برداري رسيد.
بهبهاني با بيان اينكه وزارت راه و ترابري از ابتداي سال 88اقدام به جذب سرمايه‌گذاري خارجي در انجام پروژه‌هاي عمراني كشور كرده است، تصريح كرد: راه‌آهن كرمانشاه ـ خسروي به طول 260 كيلومتر، مسير ريلي چابهار ـ زاهدان با پيمانكاري شركت SITIC از اين قبيل هستند.
وزير راه ادامه داد: از ابتداي سال 88 عمليات ساخت 6 هزار كيلومتر مسير ريلي در كشور با اعتباري بالغ بر 15ميليارد يورو از طريق سرمايه‌گذاري خارجي در كشور آغاز شده است.
وي افزود: مسير ريلي چابهار ـ زاهدان ـ مشهد كه از مرز آبي جنوب به مرز مشترك ايران و سرخس متصل مي‌شود با 2500 ميليون يورو اعتبار و پيمانكاري شركت CREC، از ديگر پروژه‌هايي است كه با سرمايه‌گذاري خارجي آغاز شده است.
وزير راه و ترابري اظهار داشت: مسير ريلي تهران ـ قم ـ اصفهان به طول 410 كيلومتر و يك هزار ميليون يورو اعتبار با پيمانكاري شركت CREC ، راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي ـ آستارا كه با 700 ميليون يورو اعتبار و پيمانكاري شركت CREC كه كريدر شمال به جنوب را به هم متصل مي‌كند از ديگر پروژه‌هايي است كه به صورت سرمايه‌گذاري خارجي برنامه‌ريزي شده است.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: قطار سريع‌السير (مغناطيسي) تهران ـ مشهد با 900 كيلومتر طول مسير و 7 ميليارد يورو اعتبار به پيمانكاري شركت آلماني، مسير ريلي شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه با 650 كيلومتر و تأمين اعتبار از طريق وزارت راه و ترابري به همراه وزارت نفت، مسير ريلي مراغه ـ اروميه به طول 180 كيلومتر و 2500 ميليون يورو اعتبار و راه‌آهن ميانه تبريز با اعتبار 600 ميليون يورو از ديگر پروژه‌ها هستند.
اين مقام مسئول با اشاره به پروژه‌هاي مذكور بيان داشت: در كل طول مسير ريلي كه در سال 88 با سرمايه‌گذاري خارجي آغاز شده است حدود 6 هزار كيلومتر و ميزان اعتبار آن 15 ميليارد يورو است.
www.mahdihashemi.blogspot.com

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده