صفحات

۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

تخریب 425 هزار یارد مربع بتون و 200 هزار تن فولاد در عرض 11 ثانیه


راشا تودي در بررسي واقعه 11 سپتامبر مطرح كرد؛
تخريب 425 هزار يارد مربع بتون و 200 هزار تن فولاد در عرض 11 ثانيه
خبرگزاري فارس: يك پژوهشگر آمريكايي در پايگاه خبري شبكه تلويزيوني راشا تودي روسيه نوشت: هزار مهندس معمار آمريكايي درخواستي را براي بررسي مجدد چگونگي تخريب 425 هزار يارد مربع بتون و 200 هزار تن فولاد برج‌هاي دوقلو را در عرض 11 ثانيه مطرح كردند.

به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي شبكه خبري "راشا تودي " (Russia Today) در مقاله‏اي به قلم "جس ونتورا " (Jesse Ventura)، نويسنده و پژوهشگر آمريكايي نوشت: اواخر ماه فوريه سال 2010 ميلادي، بيش از هزار مهندس معمار در كنفرانسي كه در سان‏فرانسيسكو برگزار شد، طوماري را امضا كردند كه طي آن از كنگره آمريكا خواسته شده است كه تحقيقات جديدي را در خصوص تخريب برج‏هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني در واقعه 11 سپتامبر آغاز كند. جالب است كه رسانه‏هاي بزرگ آمريكا به پوشش اين كنفرانس نپرداختند.
به نوشته ونتورا، واقعيت اين است كه امضاكنندگان اين طومار آبروي خود را بر سر مخالفت با داستانسرايي‏هاي محافل رسمي آمريكا در خصوص 11 سپتامبر گذاشته‏اند. ايشان مي‏خواهند بدانند كه چگونه 200 هزار تن فولاد ظرف 11 ثانيه مضمحل شده و فروريخته است؟ ايشان پرسيده‏اند كه آيا واقعا اصابت هواپيماهاي مسافربري منجر به اين حادثه شده است يا اينكه نابودي اين ساختمان‏ها به گونه‏اي ديگر راهبري شده و منجر به فروريختن برج‏هاي دوقلو و ساختمان شماره 7 شده است؟

* ساخت برج‌هاي دوقلو با 425 هزار يارد مربع بتون و 200 هزار تن فولاد

"ريچارد گيج " (Richard Gage)، يكي از اعضاي موسسه معماران آمريكايي و بنيانگذار جمعيت مهندسين و معماران حقيقت‏ياب واقعه 11 سپتامبر اظهار داشت: "گزارش‏هاي رسمي آژانس فدرال مديريت بحران و موسسه ملي استاندارد و فن‏آوري در برگيرنده اطلاعاتي ناكافي، متناقض و دستكاري شده در خصوص تخريب ساختمان‏ها در 11 سپتامبر هستند. " وي بخصوص به ساختمان شماره 7 اشاره دارد كه بدون اصابت هيچگونه هواپيمايي ناگهان فروريخت.
ونتورا در ادامه با اشاره به بخش‏هايي از كتاب خود تحت عنوان "توطئه‏هاي آمريكايي " نوشته است: برخي افراد بر اين باورند كه برج‏هاي دوقلو با توجه به شيوه ساخت‌شان با اختلاف زماني نيم ساعت فرو ريختند. واقعيت آن است كه برج‏هاي مذكور با 425 هزار يارد مربع بتون و 200 هزار تن فولاد در سال 1973 ساخته شده بودند و گفته مي‏شد كه توان مقاومت در برابر اصابت يك "بوئينگ 707 " (بزرگترين هواپيماي ساخته شده تا آن زمان) را دارا هستند. بررسي‏ها نشان داده‏اند كه اصابت يك بوئينگ 707 چهار موتوره با سرعت 600 مايل بر ساعت نمي‏توانسته خسارت زيادي به اين برج‏ها وارد آورد حال آنكه بوئينگ 757 اصابت كرده به برج‏ها در 11 سپتامبر بين 440 تا 550 مايل بر ساعت سرعت داشته و هواپيمايي دوموتوره بوده است.

* تخريب 11 ثانيه‌اي آسمانخراشي بر اثر آتش‌سوزي سابقه نداشته است

با اين حال محافل رسمي آمريكا اظهار داشته‏اند كه دو آسمانخراش مذكور در اثر اشتعال سوخت مركب و تغليظ شده هواپيماهاي برخورد كرده فروريخته‏اند. به خاطر داشته باشيد كه تا قبل از اين واقعه در طول تاريخ هيچ آسمانخراشي در اثر آتش‏سوزي فرو نريخته بود. به اين ترتيب اين سوال مطرح مي‏شود كه آيا اين دو ساختمان احتمالا از درون منهدم نشده‏اند؟
نويسنده با اشاره به اينكه خود شخصا به عنوان عضو سابق نيروي دريايي آمريكا در زمينه انفجار و مواد منفجره داراي تجربه است، نوشت: به تصريح فيزيكداني به نام "استيون اي. جونز " (Steven E. Jones)، ريزش بر اثر جاذبه زمين بدون انفجاري از درون در ساختمان‏هاي مذكور بر خلاف قوانين فيزيكي است. اين دو ساختمان همچون ديواري كه تنها با چيده شدن سنگ يا آجر بر روي هم بالا رفته باشد تقريبا ظرف تنها 10 ثانيه فرو ريختند، آن هم درست در محوطه پايين خودشان! شي‏اي كه از بالاي يك برج 110 طبقه‏اي به سوي زمين رها شود تقريبا ظرف 2/9 ثانيه به زمين اصابت خواهد كرد.
اين تحليلگر آمريكايي افزود: موسسه ملي استاندارد و فن‏آوري (NIST) تحقيقات خود در خصوص اين واقعه را در تاريخ 21 اوت سال 2002 ميلادي آغاز كرد. اين موسسه پس از 3 سال گزارشي 10 هزار صفحه‏اي منتشر كرد و سخنگوي آن نيز اظهار داشت كه هيچ شاهدي بر انهدام برج‏ها از درون وجود نداشته است اما جونز بر اين باور است كه فلز گداخته‏اي كه چند هفته بعد در زير زمين برج‏ها يافته شد نشان مي‏دهد كه واقعه مذكور نمي‏توانسته تنها ناشي از سوخت هواپيما باشد. كساني كه مشغول حفاري در ميان آوارها بودند با رسيدن به فلز گداخته‏اي كه حرارتي بسيار بالا داشت مجبور به توقف كار شدند. اين اشتعال تقريبا 3 ماه ادامه داشته است كه در نوع خود بي‏نظير است. آيا اين دماي بيش از 2 هزار درجه فارنهايت تنها در اثر سوخت موتور هواپيما به وجود آمده است؟!

* كشف نانوترمايت در آوارهاي خرابه‌هاي 11 سپتامبر

ونتورا ادامه داد: در ماه آوريل سال 2009 ميلادي، پژوهشي در يك ژورنال شيمي - فيزيك منتشر شد كه شاهدي بر اين مدعا بود كه ساختمان‏هاي تخريب شده در 11 سپتامبر در اثر انفجار كنترل شده از درون منهدم شده و فروريخته‏اند. در اين پژوهش تصريح شده بود كه در مطالعه نمونه‏هاي خاك برداشته شده از ميان آوارهاي حاصل از ريزش ساختمان‏هاي مركز تجارت جهاني، نوعي ماده آتش‏زا مشاهده شده كه "نانو ترمايت " (nano-thermite) نام دارد. اين ماده آتش‏زا تحت تكنولوژي‏هاي بسيار مدرن ساخته مي‏شود.
دكتر "نيلز هاريت " (Niels Harrit)، مدير تيم پژوهشي مذكور و استاد شيمي دانشگاه كپنهاگ در اين خصوص مي‏گويد: ترمايت ماده‏اي است كه در سال 1893 براي اولين بار ساخته شد. اين ماده مخلوطي از آلومينيوم و پودر زنگ است. در واكنش اين دو ماده با هم آهني با دماي 2500 درجه سانتي‏گراد توليد مي‏شود. اين ماده مي‏تواند براي جوشكاري مورد استفاده قرار گيرد. همچنين قادر است كه براي ذوب آهن‏آلات مورد استفاده واقع شود. نانوترمايت همين ماده است منتها به صورت قطعات بسيار ريز و با تركيب كامل شيميايي. در واكنش نانوترمايت، حرارتي پر فشار با سرعتي بسيار بيشتر منتشر مي‏شود. ضمنا نانوترمايت براي افزايش كارايي قابليت تركيب با مواد ديگري را هم دارد و در اين صورت به ماده منفجره‏اي بسيار قوي بدل خواهد شد. اين ماده از ديناميت قدرت بيشتري داشته و حتي مي‏تواند به عنوان سوخت راكت استفاده شود.
اين نويسنده آمريكايي در پايان تاكيد كرد: ريچارد گيج تنها يكي از صدها مهندس معمار و مهندس عمران برجسته‏اي است كه شغل خود را هزينه مسيري كرده‏اند كه نشان مي‏دهد كه تخريب اين ساختمان‏ها ناشي از نوعي انهدام كنترل شده از درون بوده است. به گفته وي "كسي كه اندك سوادي داشته باشد در اين خصوص ترديد به خود راه نمي‏دهد. "
http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده