صفحات

۱۳۸۵ آذر ۴, شنبه

مدل رياضي پيش بيني خواص مكانيكي روسازي‌هاي آسفالتي طراحي شد
















مدل رياضي پيش بيني خواص مكانيكي روسازي‌هاي آسفالتي طراحي شد
 
images/20061124/way-iran.jpg
 
پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت مدلي رياضي براي پيش بيني خواص مكانيكي روسازي‌هاي آسفالتي با استفاده از بارگذاري ديناميكي طراحي كردند.
به گزارش ايسنا ، در اين پژوهش با استفاده از يك روش ابداعي ، به ساخت و معرفي يك مدل رياضي جهت تعيين مدول الاستيك لايه رويه با استفاده از مقادير افت و خيز حاصل از بارگذاري دستگاه FWD اقدام شده است.
بر اساس اين پژوهش، روش كار بدين صورت است كه با استفاده از نرم افزارهاي تحليل ديناميكي المانهاي محدود نظير ABAQUS و ANSYS تغيير شكل نقاط متناظر در سطح روسازي در اثر بارگذاري دستگاه FWD بدست مي‌آيد.
اين تحليل روي تعداد زيادي از روسازي‌ها با ضخامتها و خواص متفاوت لايه‌ها صورت مي‌گيرد. همچنين تحليل حساسيت تغيير شكل نقاط مختلف در اثر تغيير خواص و ضخامت لايه‌ها انجام مي‌شود.
با استفاده از اين پايگاه داده‌هاي مصنوعي ايجاد شده و پارامترهاي حوضچه تغيير شكل (DBP) اقدام به ساخت مدل رگرسيوني جهت تعيين مدول لايه آسفالتي مي‌شود يعني بايد تابع (Eac=f(DBP بدست آيد.
براي اينكه مدل با حداكثر ضريب همبستگي بدست آيد سعي مي‌شود از پارامترهاي حوضچه تغيير شكل كه بيشترين حساسيت را در تغيير مدول لايه آسفالتي دارند، استفاده شود.
گفتني است اين پژوهش توسط دكتر حميد بهبهاني استاد دانشگاه علم و صنعت ايران و سيد علي صحاف دانشجوي دكتري عمران انجام شده است.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده