صفحات

۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

بعد از اینکه قطار شهری مردم مشهد را دور زد حالا میگویند مونوريل مشهد را دور مي‌زند !!!

بعد از اینکه قطار شهری مردم مشهد را دور زد حالا میگویند مونوريل مشهد را دور مي‌زند  !!!


 قبل از اینکه مطلب را بخوانید این رو بگم که چند ساله  برای یه قطار شهری زمین گیر شدیم حالا برای منو ریل جو گیر شدیم !!! رو زمین که کاری نکردیم شاید روی هوا بشه کاری کرد  اما در کل بهتره بگم بعد از اینکه قطار شهری مردم مشهد را دور زد حالا میگن مونوريل مشهد را دور مي‌زنه!!! ( لطفا برداشت سیاسی نفرمایید اینا صحبت فنی و مهندسی و..... است )



متن خبر- شوراي شهر مشهد مصوبه مطالعات و شناسايي احداث مونوريل در مشهد را به تصويب رساند و در حال حاضر هم عمليات شناسايي و  ..........


بعد از اینکه قطار شهری مردم مشهد را دور زد حالا میگویند مونوريل مشهد را دور مي‌زند  !!!


 قبل از اینکه مطلب را بخوانید این رو بگم که چند ساله  برای یه قطار شهری زمین گیر شدیم حالا برای منو ریل جو گیر شدیم !!! رو زمین که کاری نکردیم شاید روی هوا بشه کاری کرد  اما در کل بهتره بگم بعد از اینکه قطار شهری مردم مشهد را دور زد حالا میگن مونوريل مشهد را دور مي‌زنه!!! ( لطفا برداشت سیاسی نفرمایید اینا صحبت فنی و مهندسی و..... است )



متن خبر- شوراي شهر مشهد مصوبه مطالعات و شناسايي احداث مونوريل در مشهد را به تصويب رساند و در حال حاضر هم عمليات شناسايي و مكان‌يابي براي احداث اين پروژه در دستور كار است.معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهددرباره اينكه آيا اجراي مونوريل در مشهد توجيه كارشناسي دارد يا خير مي‌گويد:«هيچ وقت نمي‌توان يك نسخه كلي براي تصميمات شهري داشت و بايد منتظر نتيجه مطالعات بود. نمي‌شود هر آنچه را در شهر ديگر اتفاق مي‌افتد به ديگر شهر ها تعميم داد.»
 


 شوراي شهر مشهد مصوبه مطالعات و شناسايي احداث مونوريل در مشهد را به تصويب رساند و در حال حاضر هم عمليات شناسايي و مكان‌يابي براي احداث اين پروژه در دستور كار است.


احداث مسير مونوريل در مشهد به دنبال سفر اخير رياست محترم جمهوري به مشهد در دستور كار مديريت شهري قرار گرفت .


"غلامرضا بصيري پور" عضو شوراي شهر مشهد تاكيد مي‌كند:«ما هم‌چنان به دنبال اجراي چهار خط قطار شهري هستيم، اما در كنار قطار شهري اخيرا احداث خط مونوريل هم در شهر به تصويب رسيده است. »



وي جاده كمربندي مشهد را پيشنهاد اصلي براي احداث مونوريل مي‌داند .  كمربندي مشهد خياباني است كه  به شكل اتوبان در سطح بيروني شهر و در بخش‌هايي در حاشيه  مورد بهره‌برداري قرار گرفته است .
 
"هوشنگ خندان‌دل"، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد از سفر اخير رياست جمهوري ياد مي‌كند و وارد بحث مطالعات و تعيين مسير احداث مونوريل مي‌شود:«در حال حاضر پيشنهادهاي مختلفي در اين زمينه مطرح شده اما اصلي‌ترين آن احداث مونوريل در دايره اطراف مشهد است كه بخشي از آن هم مي‌توانند در كمربندي قرار بگيرد و با اين اقدام مي‌توان خطوط قطار شهري را به وسيله مونوريل به يكديگر متصل كرد و پوشش كامل حمل و نقل شهري را به انجام رساند.»


وي درباره اعتبارات اختصاص يافته به جزئيات وارد نمي شود اما به CHN مي‌گويد :«در تامين اعتبارات بخش مطالعات و شناسايي شهرداري مشهد اعتبارات لازم را اختصاص داده است .»


جلسه نهايي كميته هماهنگي ترافيك استان خراسان رضوي مكان دقيق احداث مونوريل در مشهد را مشخص خواهد كرد. اين تصميم گيري تا پايان سال 86 صورت مي گيرد .


خندان‌دل درباره اينكه آيا اجراي مونوريل در مشهد توجيه كارشناسي دارد به ميراث خبر مي‌گويد:«اعتقادم اين است كه هيچ وقت نمي‌توان يك نسخه كلي براي تصميمات شهري داشت و بايد منتظر نتيجه مطالعات بود. نمي‌شود هر آنچه را در شهر ديگر اتفاق مي افتد به ديگر شهر ها تعميم داد.»


***********


مطالعات اجرايي احداث خط مونوريل در مشهد به تصويب شوراي عالي ترافيك كشور رسيد.
اين طرح پيش از اين در شوراي ترافيك استان مورد بررسي و تصويب قرار گرفته بود .


"هوشنگ خندان‌دل"، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد در گفت و گو با ميراث خبر در اين باره مي‌گويد:«  27 آذر سال گذشته شوراي شهر مشهد مصوبه اي صادر كرد كه بر اساس آن مقرر شد  مطالعات اجرايي مونوريل در مشهد آغاز شود. بر اين اساس شهرداري مشهد و معاونت ترافيك موظف شد تا اين مطالعات را نجام داده و نتايج را ابلاغ كند. »


به گفته وي، در همين زمينه  اواخر سال گذشته در 26 اسفند مطالعات اجرايي احداث مونوريل در شوراي هماهنگي ترافيك استان خراسان رضوي به توصيب رسيد  و بعد در نشست فوق‌العاده شوراي عالي ترافيك كشور  مورخ 20 فروردين  87 به تصويب  نهايي رسيد.»


وي درباره ادامه بررسي مطالعات اجرايي پروژت مونوريل مشهد به CHN مي‌گويد:«كليات امكان سنجي قطار هوايي(مونوريل 9 مشهد) در قالب كريدور كمربندي مشهد مورد نظر است. »


كمربندي مشهد شامل خيابان هاي معابر صدمتري فجر، بزگراه قديري، بزگراه شهيد كلانتري، بلوار شهيد فكوري، بلوار هشت شهريور، بلوار نمايشگاه، بلوار امام علي(ع) و صدمتري قائم است.


 www.mahdihashemi.blogfa.com


 

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

1 نظرات:

مهدی رادمرد گفت...

مهندس جان چی بگم از دست این مسئولان غیر فنی ما که فقط فکر جذب سرمایه هستن تو مشهد این منو ریل زدن توی مشهد واقعا مسخره هستش و با یک نگاه ساده میشه فهمید که بدون هیچ مطالعاتی و صرفا برای اینکه حرف یک نفر زمین نیفته ذاره این کار انجام میشه متاسفانه منو ریل بسیار استهلاک بالایی داره و فقط در مواقع خاص باید آن را اجرا کرد

اگر لط کنید به ما همسری بزنید ممنون میشم برای تبادل لینک هم آماده هستم

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده