صفحات

۱۳۸۷ شهریور ۱, جمعه

سرمايه گذاري شرکت هاي مالزي در ساختمان سازي ايران به 12 ميليارد دلار رسيد

سرمايه گذاري شرکت هاي مالزي در ساختمان سازي ايران به 12 ميليارد دلار رسيد




رايزن سياسي و اقتصادي سفارت مالزي در تهران از افزايش سرمايه گذاري شرکت هاي خصوصي و دولتي اين کشور در بخش ساختمان و مسکن ايران خبر داد.
ذوالکفلي عبدالله در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت: 20 درصد ( 12 ميليارد دلار ) از کل 60 ميليارد دلار سرمايه گذاري شرکت هاي مالزي در ايران مربوط به بخش ساختمان و مسکن است.
رايزن سياسي و اقتصادي سفارت مالزي در تهران همچنين با تاکيد بر اقتصادي بودن سرمايه گذاري شرکت هاي مالزيايي در ايران گفت: مالزي حتما سرمايه گذاران خصوصي و دولتي خود را به ايران مي آورد و حجم سرمايه گذاري هاي خود را در ايران نيز در آينده افزايش خواهد داد.
دکتر عبدالرحمان مدير عامل يک شرکت سرمايه گذار مالزي در بخش ساختمان و مسکن هم گفت: برنامه اصلي سرمايه گذاران مالزيايي در حال حاضر سرمايه گذاري در بخش ساختمان و مسکن ايران و ديگر کشورهاي منطقه است.
وي افزود:موقعيت جغرافيايي و شرايط اقتصادي و سود آور بخش ساختمان و مسکن ايران سرمايه گذاران مالزي را به سمت خود جلب کرده است.
بر اساس اين گزارش هم اکنون 17 ميليون و 500 هزار خانوار ايراني در 16 ميليون واحد مسکوني شهري و روستايي زندگي مي کنند.
نياز ايران به ساخت سالانه يک و نيم ميليون واحد مسکوني جديد موجب شده است
توليد مسکن در دستور کار جدي دولت قرار گيرد.
در اين ميان سرمايه گذاران خارجي هم فرصت را غنيمت شمرده و وارد ميدان شده اند چرا که وزارت مسکن و شهر سازي براي سرمايه گذاري خارجي در بخش ساخت و ساز تسهيلاتي را تعيين کرده است.
محمد سعيدي کيا وزير مسکن و شهر سازي هم در اين باره با اشاره به اينکه سرمايه گذاري خارجي در بخش ساخت و ساز به صورت مشارکتي انجام مي شود گفت:
هم اکنون 30 نقطه کشور را براي اين منظور مشخص کرده ايم و از سرمايه گذاراني که از توان کاري بالا و کيفيت کاري مطلوبي برخوردارند به سرمايه گذاري توليد مسکن دعوت مي کنيم.
وي افزود:در اين طرح زمين آماده شده از طرف ايران و سرمايه ساخت هم از طرف سرمايه گذاران خارجي و همچنين داخلي ارائه مي شود تا توليد بيشتر مسکن در دستور کار قرار گيرد.
چندي پيش موسسه بين المللي آمريكن انترپرايز جزئيات قرارداد سرمايه گذاري خارجي 218 ميلياد دلاري هشت قدرت اول اقتصاد جهان شامل آمريكا، چين، فرانسه، روسيه، آلمان، ايتاليا، ژاپن و انگليس در ايران در سال هاي 1379 تا 1386 را منتشر كرد.
در اين گزارش ميزان کل سرمايه گزاري کشور هاي چين، فرانسه، روسيه، آلمان، ايتاليا، ژاپن در بخش ساختمان، مسکن و برق ايران 12 ميليارد و 100 ميليون دلار اعلام شد.

***********************

مرحله نخست بزرگترين سرمايه گذاري مشترك ايران و مالزي در بخش ساختمان به ارزش حدود 400 ميليون دلار درتهران تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر، رامين احمدي مدير اين پروژه مشترک ميان شرکت ساختمان سازي مالزي و شهرداري تهران در همايشي تحت عنوان " بزرگ بازار" با اعلام اين خبر گفت:اين طرح که بزرگترين مجتمع تجاري، فرهنگي و رفاهي شهر تهران است در زميني به مساحت 19هكتار و زير بناي 160هزار مترمربع در شهرك اكباتان در دست انجام است.
وي با تاکيد بر اينکه طرح مذكور تا كنون بيش از 35 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است افزود : انتظار مي رود تا پايان سال جاري مرحله نخست اجراي اين پروژه به بهره برداري برسد.
احمدي با اشاره به اينکه قرار داد اين پروژه سه سال قبل امضا و از ارديبشهت ماه سال86 نيز عمليات اجرايي آن اغاز شده است گفت:اين قرارداد را سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران وابسته به شهرداري و گروه شركت هاي نگين مالزي امضا كرده اند.
ساختمان مذكور در هشت طبقه طراحي شده است كه پنج طبقه آن شامل فضاهاي خدماتي مانند شهربازي ، مجتمع سينمايي، سالن بولينگ و فروشگاه شهروند بوده و سه طبقه نيز به پاركينگ اختصاص دارد.
بر اساس اين گزارش کلخوراني مدير عامل سازمان سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي شهرداري تهران نيز در اين مراسم با تاکيد بر اينکه سرمايه گذاري در تهران بدون ريسک و کاملا مطمئن انجام مي شود گفت: ايران در شرايط کنوني بستر بسيار خوبي را براي سرمايه گذاري خارجي فراهم کرده است.
در اين همايش، ذو الکفلي عبدالله رايزن سياسي و اقتصادي سفارت مالزي در تهران هم در سخناني با اشاره به سرمايه گذاري هاي بسيار زياد مالزي در بخشهاي مختلف ايران تصريح کرد: شرکت هاي مالزيايي در طرح هاي ساختمان سازي در ايران حضور فعالي دارند. www.mahdihashemi.blogspot.com

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده