صفحات

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۸, جمعه

طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88 تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده 1388

طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88  


بااعلام جزييات جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88؛
رييس طرح نوسازي حمل‌ونقل خبرداد:آغازطرح ازابتداي مرداد
خروج يك خودروي فرسوده به ازاي هر3خودروي توليدي دركشور
رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور با اعلام جزييات و نحوه ثبت‌نام طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در سال 1388 گفت: اجراي اين طرح براي تمامي خودروهاي سبك و سنگين از ابتداي مرداد ماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


مهندس محسن نصيري روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه هم اكنون يك ميليون و 800 هزار خودروي سبك، سنگين و تاكسي بالاي سن فرسودگي در كشور وجود دارد گفت: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت بايد اين خودروها تا پايان سال 1390 از رده خارج شوند كه بر اين اساس از سال جاري هر سال 600 هزار خودرو فرسوده از رده خارج مي‌شود.


وي با اشاره به اينكه 175 هزار خودروي فرسوده در سال گذشته از رده خارج شد افزود: از 600 هزار خودرو فرسوده كه قرار است در سال جاري از رده خارج شود، 300 هزار دستگاه در طرح جايگزيني شركت كرده و مابقي به صورت نقدي از رده خارج مي‌شوند.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره طرح جايگزيني سال 88، گفت: اجراي اين طرح از ابتداي مردادماه سال جاري در سراسر كشور آغاز مي‌شود و در آن خودروهاي سبك فرسوده 50 ميليون ريال وام با سود 12 درصد (بدون يارانه) دريافت كرده و 10 ميليون ريال نيز در ازاي اسقاط خودرو فرسوده خود تخفيف مي‌گيرند.


وي تصريح كرد: 300 هزار خودرو فرسوده نيز امسال به صورت نقدي از رده خارج خواهد شد كه بر اين اساس مالكان خودروهاي فرسوده با اسقاط خودروي خود مي‌توانند تا سقف 15 ميليون ريال به صورت نقدي دريافت كنند كه اجراي اين طرح نيز از ابتداي مردادماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


نصيري گفت: مالكان خودروهاي فرسوده از ابتداي مردادماه مي‌توانند به 108 مركز اسقاط و بازيافت خودرو در سراسر كشور كه 19 مركز آن در استان تهران واقع است مراجعه و نسبت به انتخاب شيوه از رده خارج كردن خودرو فرسوده خود اقدام كنند.


وي با اشاره به مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: بر اين اساس خودروهاي بالاي 35 سال سن تنها در سال جاري مي‌توانند براي جايگزيني مراجعه كرده و از سال آينده هيچ گونه تسهيلاتي به اين خودروها داده نمي‌شود علاوه بر آن از تردد آن‌ها نيز جلوگيري خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره اولويت مراجعه خودروهاي فرسوده گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خودروهاي مدل 52 تا 57 در اولويت طرح جايگزيني سال 88 قرار داشته و از ابتداي مردادماه بايد به مراكز اسقاط و بازيافت خودروهاي فرسوده مراجعه كنند. همچنين تمامي اشخاصي كه خودروهاي آنها تا پايان سال 1390 به سن فرسودگي مي‌رسد، مي‌توانند از امسال از مزاياي طرح جايگزيني برخوردار شوند.


وي درباره جايگزيني خودروهاي فرسوده سنگين نيز گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده يكهزار دستگاه اتوبوس برون‌شهري، پنج هزار دستگاه كاميون و كشنده و پنج هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده با تسهيلات دولتي امسال از رده خارج مي‌شوند.


به گفته رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور، خودروهاي سنگين بالاي 40 سال عمر در طرح سال 88 در اولويت قرار دارند.


وي درباره تسهيلات بانكي خودروهاي سنگين گفت:‌ بر اين اساس براي اتوبوس‌هاي برون‌شهري كمك بلاعوض تا سقف 100 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 1200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه، كاميون‌هاي بالاي 17 تن و كشنده كمك بلاعوض تا سقف 50 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 600 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه و ميني‌بوس‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 72 ماهه در نظر گرفته شده است.


نصيري افزود: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از رده خارج كردن خودروهاي سنگين فرسوده بر عهده سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي است كه امسال اين سازمان نسبت به شناسايي و ثبت‌نام واجدين شرايط اقدام كرده و اجراي طرح توسط ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به صورت متمركز از مرداد ماه آغاز مي‌شود.


وي درباره تاكسي‌هاي فرسوده نيز گفت: 20 هزار تاكسي فرسوده بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده امسال از رده خارج مي‌شوند كه بر اين اساس براي تاكسي‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 70 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 60 ماهه در نظر گرفته شده است.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره مشاركت بخش خصوصي گفت: هم اكنون در حال مذاكره با بخش خصوصي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده هستيم تا با نرخ ليزينگ، اين بخش نيز وارد عرصه شود.


وي با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود امسال براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده دو هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي نياز باشد گفت: متاسفانه سال گذشته بانك‌ها به تكاليف خود براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده عمل نكردند كه اميدواريم در سال جاري با مذاكرات انجام شده با رييس بانك مركزي اين مشكل برطرف شود.


وي تصريح كرد: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري، خودروسازان موظفند پس از معرفي اين ستاد نسبت به تحويل خودرو جايگزين ظرف 30 روز اقدام كنند و در غير اين صورت مشمول جريمه خواهند شد.


نصيري با تاكيد بر اين كه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده امسال قرعه‌كشي براي جايگزيني خودروهاي فرسوده انجام نمي‌شود گفت: بر اساس مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت، خودروسازان داخلي موظفند به ازاي توليد هر سه دستگاه خودرو جديد، يك دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج كنند كه بدين ترتيب با توجه به تيراژ توليد سالانه حدود يك ميليون دستگاه خودرو در كشور، امسال 300 هزار خودرو فرسوده توسط خود خودروسازان از رده خارج خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره خودروهاي وارداتي نيز گفت: در سال جاري به ازاي واردات هر دستگاه خودرو تا شش ليتر مصرف سوخت در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي بايد يك دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج، بين شش تا 10 ليتر، دو دستگاه و 10 ليتر به بالا سه دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شود.


 


تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده 1388
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده را اعلام كرد.


سردار محمد رويانيان روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس جمهور در كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در ازاي اسقاط هر دستگاه خودرو فرسوده، تسهيلات بانكي بدون يارانه براي خودروهاي سواري، وانت با ظرفيت بار يك تن و كمتر و تاكسي تا سقف 50 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي خودروهاي ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن تا سقف 70 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده تا سقف 200 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت مي‌شود.


وي افزود: وارد كنندگان خودرو و تجهيزات مربوط به صنايع خودروسازي نيز مي‌توانند در صورت عدم استفاده از تسهيلات بانكي بدون يارانه، حداكثر معادل 30 ميليون ريال در ازاي اسقاط هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده و 15 ميليون ريال براي ساير خودروها از تخفيفات ترجيحي در سود بازرگاني خودروهاي وارداتي و يا سرجمع سود بازرگاني قطعات منفصله، تجهيزات و دستگاه‌هاي مربوط به صنايع خودروسازي و تمامي اقلام وارداتي مربوط به صنايع حمل و نقل استفاده كنند.


رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.


وي خاطرنشان كرد: گواهي اسقاط خودروها پس از انجام عمليات اسقاط در مراكز اسقاط تحت نظارت ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و تاييد نيروي انتظامي صادر مي‌شود و از طريق اين ستاد تاييد و به منظور استفاده براي شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و استفاده از تخفيف گمركي و سود بازرگاني به نيروي انتظامي و گمرك ايران ابلاغ مي‌شود.


طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88  


بااعلام جزييات جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال88؛
رييس طرح نوسازي حمل‌ونقل خبرداد:آغازطرح ازابتداي مرداد
خروج يك خودروي فرسوده به ازاي هر3خودروي توليدي دركشور
رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور با اعلام جزييات و نحوه ثبت‌نام طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در سال 1388 گفت: اجراي اين طرح براي تمامي خودروهاي سبك و سنگين از ابتداي مرداد ماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


مهندس محسن نصيري روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه هم اكنون يك ميليون و 800 هزار خودروي سبك، سنگين و تاكسي بالاي سن فرسودگي در كشور وجود دارد گفت: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت بايد اين خودروها تا پايان سال 1390 از رده خارج شوند كه بر اين اساس از سال جاري هر سال 600 هزار خودرو فرسوده از رده خارج مي‌شود.


وي با اشاره به اينكه 175 هزار خودروي فرسوده در سال گذشته از رده خارج شد افزود: از 600 هزار خودرو فرسوده كه قرار است در سال جاري از رده خارج شود، 300 هزار دستگاه در طرح جايگزيني شركت كرده و مابقي به صورت نقدي از رده خارج مي‌شوند.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره طرح جايگزيني سال 88، گفت: اجراي اين طرح از ابتداي مردادماه سال جاري در سراسر كشور آغاز مي‌شود و در آن خودروهاي سبك فرسوده 50 ميليون ريال وام با سود 12 درصد (بدون يارانه) دريافت كرده و 10 ميليون ريال نيز در ازاي اسقاط خودرو فرسوده خود تخفيف مي‌گيرند.


وي تصريح كرد: 300 هزار خودرو فرسوده نيز امسال به صورت نقدي از رده خارج خواهد شد كه بر اين اساس مالكان خودروهاي فرسوده با اسقاط خودروي خود مي‌توانند تا سقف 15 ميليون ريال به صورت نقدي دريافت كنند كه اجراي اين طرح نيز از ابتداي مردادماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود.


نصيري گفت: مالكان خودروهاي فرسوده از ابتداي مردادماه مي‌توانند به 108 مركز اسقاط و بازيافت خودرو در سراسر كشور كه 19 مركز آن در استان تهران واقع است مراجعه و نسبت به انتخاب شيوه از رده خارج كردن خودرو فرسوده خود اقدام كنند.


وي با اشاره به مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: بر اين اساس خودروهاي بالاي 35 سال سن تنها در سال جاري مي‌توانند براي جايگزيني مراجعه كرده و از سال آينده هيچ گونه تسهيلاتي به اين خودروها داده نمي‌شود علاوه بر آن از تردد آن‌ها نيز جلوگيري خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره اولويت مراجعه خودروهاي فرسوده گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خودروهاي مدل 52 تا 57 در اولويت طرح جايگزيني سال 88 قرار داشته و از ابتداي مردادماه بايد به مراكز اسقاط و بازيافت خودروهاي فرسوده مراجعه كنند. همچنين تمامي اشخاصي كه خودروهاي آنها تا پايان سال 1390 به سن فرسودگي مي‌رسد، مي‌توانند از امسال از مزاياي طرح جايگزيني برخوردار شوند.


وي درباره جايگزيني خودروهاي فرسوده سنگين نيز گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده يكهزار دستگاه اتوبوس برون‌شهري، پنج هزار دستگاه كاميون و كشنده و پنج هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده با تسهيلات دولتي امسال از رده خارج مي‌شوند.


به گفته رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور، خودروهاي سنگين بالاي 40 سال عمر در طرح سال 88 در اولويت قرار دارند.


وي درباره تسهيلات بانكي خودروهاي سنگين گفت:‌ بر اين اساس براي اتوبوس‌هاي برون‌شهري كمك بلاعوض تا سقف 100 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 1200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه، كاميون‌هاي بالاي 17 تن و كشنده كمك بلاعوض تا سقف 50 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 600 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 84 ماهه و ميني‌بوس‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 200 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 72 ماهه در نظر گرفته شده است.


نصيري افزود: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از رده خارج كردن خودروهاي سنگين فرسوده بر عهده سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي است كه امسال اين سازمان نسبت به شناسايي و ثبت‌نام واجدين شرايط اقدام كرده و اجراي طرح توسط ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به صورت متمركز از مرداد ماه آغاز مي‌شود.


وي درباره تاكسي‌هاي فرسوده نيز گفت: 20 هزار تاكسي فرسوده بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده امسال از رده خارج مي‌شوند كه بر اين اساس براي تاكسي‌ها كمك بلاعوض تا سقف 30 ميليون ريال، تسهيلات بانكي معادل 80 درصد قيمت خودرو تا سقف 70 ميليون ريال و دوره بازپرداخت 60 ماهه در نظر گرفته شده است.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره مشاركت بخش خصوصي گفت: هم اكنون در حال مذاكره با بخش خصوصي براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده هستيم تا با نرخ ليزينگ، اين بخش نيز وارد عرصه شود.


وي با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود امسال براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده دو هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي نياز باشد گفت: متاسفانه سال گذشته بانك‌ها به تكاليف خود براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده عمل نكردند كه اميدواريم در سال جاري با مذاكرات انجام شده با رييس بانك مركزي اين مشكل برطرف شود.


وي تصريح كرد: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري، خودروسازان موظفند پس از معرفي اين ستاد نسبت به تحويل خودرو جايگزين ظرف 30 روز اقدام كنند و در غير اين صورت مشمول جريمه خواهند شد.


نصيري با تاكيد بر اين كه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده امسال قرعه‌كشي براي جايگزيني خودروهاي فرسوده انجام نمي‌شود گفت: بر اساس مصوبه اخير ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت، خودروسازان داخلي موظفند به ازاي توليد هر سه دستگاه خودرو جديد، يك دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج كنند كه بدين ترتيب با توجه به تيراژ توليد سالانه حدود يك ميليون دستگاه خودرو در كشور، امسال 300 هزار خودرو فرسوده توسط خود خودروسازان از رده خارج خواهد شد.


رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور درباره خودروهاي وارداتي نيز گفت: در سال جاري به ازاي واردات هر دستگاه خودرو تا شش ليتر مصرف سوخت در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي بايد يك دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج، بين شش تا 10 ليتر، دو دستگاه و 10 ليتر به بالا سه دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شود.


 


تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده 1388
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تسهيلات جديد جايگزيني خودروهاي فرسوده را اعلام كرد.


سردار محمد رويانيان روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس جمهور در كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در ازاي اسقاط هر دستگاه خودرو فرسوده، تسهيلات بانكي بدون يارانه براي خودروهاي سواري، وانت با ظرفيت بار يك تن و كمتر و تاكسي تا سقف 50 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي خودروهاي ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن تا سقف 70 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 5 ساله و براي هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده تا سقف 200 ميليون ريال با دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت مي‌شود.


وي افزود: وارد كنندگان خودرو و تجهيزات مربوط به صنايع خودروسازي نيز مي‌توانند در صورت عدم استفاده از تسهيلات بانكي بدون يارانه، حداكثر معادل 30 ميليون ريال در ازاي اسقاط هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده و 15 ميليون ريال براي ساير خودروها از تخفيفات ترجيحي در سود بازرگاني خودروهاي وارداتي و يا سرجمع سود بازرگاني قطعات منفصله، تجهيزات و دستگاه‌هاي مربوط به صنايع خودروسازي و تمامي اقلام وارداتي مربوط به صنايع حمل و نقل استفاده كنند.


رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ارزش گواهي اسقاط خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: ارزش گواهي اسقاط به ازاي هر دستگاه خودرو سواري و وانت با ظرفيت بار كمتر از يك تن حداكثر معادل 10 ميليون ريال، خودرو ون و وانت‌هاي با ظرفيت بار بالاتر از يك تن حداكثر معادل 20 ميليون ريال و تاكسي و ميني‌بوس حداكثر معادل 30 ميليون ريال تعيين شده است.


وي خاطرنشان كرد: گواهي اسقاط خودروها پس از انجام عمليات اسقاط در مراكز اسقاط تحت نظارت ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و تاييد نيروي انتظامي صادر مي‌شود و از طريق اين ستاد تاييد و به منظور استفاده براي شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي و استفاده از تخفيف گمركي و سود بازرگاني به نيروي انتظامي و گمرك ايران ابلاغ مي‌شود.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده