صفحات

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

ارائه طرحهای جدید مسکن توسط مراکز تحقیقاتی به ایدرو


ارائه طرحهای جدید مسکن توسط مراکز تحقیقاتی به ایدرو
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خواستار ارائه طرحهای جدید توسط مراکز تحقیقاتی و بخش مسکن به این سازمان شد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، مجید هدایت امروز در مراسم کلنگ زنی نخستین پروژه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند خواستار ارائه طرحهای جدید از سوی مراکز تحقیقاتی و فعالان مسکن به ایدرو شد.
معاون وزیر صنایع و معادن ضمن درخواست از همه فعالان، دست اندرکاران، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهها و برنامه نویسان برای ارایه طرحهای جدید در خصوص صنعتی سازی ساختمان به وزارت صنایع و ایدرو اعلام کرد: صنعتی سازی ساختمان در حال حاضر بعنوان یک ضرورت ملی مطرح است تا بتوانیم نیاز بازار را به مسکن برآورده کنیم و اکنون بعد از گذشت ده ماه از اعلام شروع بحث صنعتی سازی ساختمان، اولین طرح نمونه پایلوت صنعتی سازی ساختمان در شهرجدید پرند آغاز شده است.
وی افزود: آنچه که در این پروژه به وزارت صنایع مربوط می شود، اعمال مدیریت صنعتی بر احداث ساختمان و حمایت از بخش خصوصی برای ورود به مقوله صنعتی سازی ساختمان است. امروز آمارها درباره صنعتی سازی ساختمان در کشور، پاسخگوی نیاز جامعه در بحث مسکن نیست و باید اقدامات و کارهای زیاد و پیوسته ای انجام گیرد تا شاهد سرعت مناسب در بحث صنعتی سازی ساختمان باشیم .
رئیس هیئت عامل ایدرو بیان داشت: بحث ساختمان سازی صنعتی، یک مقوله فرابخشی است که ارگانها و نهادهای مختلف با آن سرو کار دارند و موتور محرکه این کار حضور بخش عمومی و خصوصی است تا بتوان روشهای نو را در عرصه ساختمان سازی صنعتی به کار گرفت.
وی تاکید کرد: اگر در این مقوله بصورت یکپارچه عمل نکنیم فقط بخشی از کارها انجام می گیرد و کار ناقص و ناتمام خواهد ماند. باید تعداد تکنولوژی ها و فناورهای صنعتی سازی ساختمان را که اینک 5 تا 6 مورد است افزایش داد و اگر قرار است بیش از یک هزار واحد مسکونی در ‌مرحله اول ساختمان سازی به صورت صنعتی احداث شود که این امر نشان دهنده راه طولانی است که پیش روی ما قرار دارد، لذا با یک روش نمی توان به یک نتیجه رسید و باید روشهای دیگری مانند بلند مرتبه سازی را مد نظر قرار داد.
معاون وزیر صنایع تصریح کرد: اکنون کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی مبدل شده است و در مقوله انجام پروژه های بزرگ رشد و پیشرفت پروژه ها ماهانه به 8 درصد رسیده است. در حال حاضر نیاز کشور در برنامه پنجم حدود ‌5 میلیون واحد مسکونی برآورده شده است که در این ارتباط وزارت صنایع و معادن برای پاسخگویی به این نیاز برنامه ریزی کرده و روش های نوینی برای دستیابی به این اهداف ‌در نظر گرفته است.
رئیس هیئت عامل ایدرو اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف باید در سه مرحله حمایت، ‌نظارت عملیات اجرایی مورد توجه قرار دارد و در این میان، ‌نیاز به فرهنگ سازی در امر ساخت و ساز صنعتی ضروری است و هر چند اکنون کارهای خوبی انجام گرفته اما نیاز به فرهنگ سازی بیشتری در این عرصه وجود دارد.
هدایت ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این پایلوت صنعتی با قدرت، کیفیت و طبق برنامه زمانبندی شده پیش رود، تاکید کرد: ما در ساخت و ساز صنعتی باید مجموعه های بزرگی داشته باشیم و از آغاز بحث ساختمان سازی تاکنون، ‌400 طرح ارایه شد که تاکنون 22 شرکت تاسیس شد که بعضی از اینها موفق نبودند و علت این امر باید بررسی شود.
این مقام مسئول در وزارت صنایع و معادن افزود: شرکت مپسا به نمایندگی از ایدرو ضمن بررسی این طرحها از این شرکتها حمایت لازم را بعمل خواهد آورد. در این مراسم وزیران مسکن و تعاون و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پروانه احداث ساختمان به روش صنعتی را به طور نمادین امضاء کردند.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده