صفحات

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

مشکلات ترافیکی در یکی از مناطق سه گانه میدان شهدا مشهد کاهش می یابد

شهردار مشهد گفت: با افتتاح فاز نخست خیابان صاحب الزمان(عج) مشکلات ترافیکی در یکی از مناطق سه گانه طرح میدان شهدا کاهش پیدا می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان در مراسم افتتاح فاز نخست خیابان صاحب الزمان (عج ) با بیان اینکه گشایش خیابان صاحب الزمان (عج) در دو فاز تعریف شده است گفت: در گذشته این محور بن بست بود و مشکلاتی را برای
مردم ساکن در منطقه و تشدید مشکلات ترافیکی به همراه داشت که با افتتاح فاز یک پروژه و بهره برداری از مسیر عبور سواره، مشکلات مذکور کاهش پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه فاز نخست شامل خیابان اصلی، تونل مشترک انرژی و سایر امکانات تاسیسات شهری است، اظهار داشت: به دلیل اینکه ساختمان های اطراف در حال ساخت هستند ساخت پیاده رو و سایر مبلمان شهری ممکن نبود، بنابراین تکمیل این موارد نیز به فاز دوم بهره برداری خیابان صاحب الزمان (عج) موکول شده است.
چشم انداز توسعه نیاز به پروژه های عمرانی را برجسته می سازد
معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه چشم انداز توسعه این شهر بزرگ مذهبی، نیاز به پروژه های عمرانی را بیش از پیش برجسته می سازد گفت: اگرچه هنوز با اهداف بلند توسعه شهر فاصله داریم، اما رسیدن به موفقیت های عمرانی، می تواند ما را به سر منزل مقصود نزدیک کند.
سعید حسین پور با اشاره به اینکه طرح میدان شهدا با وسعت 30 هکتار، بخش اعظمی از اصلاح بافت فرسوده شهر را بر عهده دارد،ادامه داد: بهره برداری از فاز نخست خیابان صاحب الزمان (عج) تاثیر برجسته ای در حفظ جایگاه شهری و مدنی میدان شهدا داشته و روان سازی ترافیک در قلب شهر مشهد را میسر می کند.
پیشرفت در بازسازی بافت های فرسوده
رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه طرح بزرگ میدان شهدا یکی از طرح های مهم هسته مرکزی شهر مشهد است گفت: این طرح ملی، تحولی اساسی در سیمای شهر و پیشرفت روند بازسازی بافت های فرسوده ایجاد کرده است.
عباس شیرمحمدی با اشاره به اینکه در گذشته واژه بن بست زیبنده خیابانی با نام مقدس صاحب الزمان (عج) نبود ادامه داد: امروز با افتتاح این محور خیابان صاحب الزمان (عج) به یکی از تاثیر گذارترین خیابان های شهر مشهد در رفع مشکل ترافیک و تسهیل دسترسی شهری مبدل شد.
وی در ادامه گشایش خیابان های قدیم شهر را مقدمه شروع نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد و افزود: بازسازی و نوسازی خیابان ها باعث ایجاد موج نوسازی در محدوده اجرای پروژه ها می شود، بنابراین بافت فرسوده شهر به تدریج به بافت تپنده شهر تغییر کاربری خواهد داد.
طرح بزرگ میدان شهدا نماد مشارکت ملی است
مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا نیز با بیان اینکه فاز نخست این طرح،با هدف کاهش مشکلات ترافیکی زائران و شهروندان به بهره برداری رسید گفت: گشایش خیابان صاحب الزمان(عج) آرزوی دیرین شهروندان و مسئولان شهری بوده که امروز با هدف بهبود وضعیت ترافیک و زیبا سازی سیمای شهر محقق شده است.
ابوالفضل افشاری، طرح بزرگ میدان شهدا را نماد مشارکت ملی عنوان کرد و ادامه داد: عمده منابع مالی این طرح از محل اوراق مشارکت و حمایت هموطنان در سراسر کشور و همچنین مشارکت های بخش خصوصی تامین شده است.
وی اظهار داشت:این در حالی است که در فاز نخست تنها مسیر عبور سواره خیابان به بهره داری رسید؛و ساختمان ها، پیاده رو و مبلمان شهری در فاز دوم تکمیل خواهد شد .
افشاری با اشاره به اینکه میدان شهدا شریان اصلی عبور و مرور شهری است افزود: به دلیل جلوگیری از حفاری ها به منظور اصلاح تاسیسات شهری در آینده که چهره شهر را نازیبا و آرامش شهروندان را مخدوش خواهد کرد، افزود:تونل انرژی (تاسیسات شهری)در زیر این خیابان ایجاد گردید که شبکه های آب ، برق ، تلفن ، فاضلاب و آب باران را سامان دهی می کند.
گفتنی است ،خیابان صاحب الزمان (عج) خیابانی است به طول 500 متر و عرض 21 متر شامل پنج متر پیاده رو که از این مقدار سه متر آن نیز مسقف می باشد. http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده