صفحات

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

قیمت مسکن کاهش می یابد

قیمت مسکن کاهش می یابد
معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید بر این‌که هنوز هم کاهش قیمت مسکن ممکن است، خاطرنشان کرد: رکودی که وجود دارد باعث می‌شود کسانی که واقعا فروشنده هستند واحد‌های مسکونی خود را با قیمت متعادل‌تری عرضه کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازایسنا ،دکتر محمود فاطمی‌عقدا، با بیان این‌که مسکن نقش مهمی در اقتصاد دارد و در صورتی که اقتصاد پویا باشد بخش مسکن هم پویا است، اظهار کرد: در بخش خرید و فروش مسکن با رکود روبه‌رو هستیم و دلیل عمده آن مسکن مهر است که بسیاری از تقاضاها را جذب کرده است.
وی ادامه داد: بالا بودن قیمت مسکن یکی دیگر از عوامل رکود این بخش است زیرا بسیاری منتظرند با به ثمر رسیدن طرح مسکن مهر قیمت مسکن بازهم کاهش یابد.
به گفته او با تکمیل یک میلیون واحد مسکونی مهر و تحویل آن‌ها به متقاضیان بازار خرید و فروش و اجاره تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مسکن مهر طرحی برای جبران نیازهای مسکن در کشور
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که در کنار اجرای طرح مسکن مهر، سایر طرح‌های مسکن متوقف نشده است، اظهار کرد: بخش ساخت و ساز کشور به کار خود ادامه می‌دهد اما طرح مسکن مهر، طرح ضربتی برای جبران نیازهای انباشته مسکن در کشور است و به هیچ وجه جایگزین تولید مسکن به حدی که در گذشته توسط بخش خصوصی وجود داشته نشده است.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با بیان این‌که حدود دو میلیون نیاز انباشته در کشور وجود داشت و سالانه 800 هزار تا یک میلیون واحد نیاز جدید است، اضافه کرد: اگر طرح مسکن مهر اجرا نمی‌شد طی چند سال آینده بر میزان نیاز افزوده می‌شد.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ادامه داد: دولت برای از بین بردن بحران و رساندن تولید مسکن به حد نیاز کشور اقدام به اجرای طرح مسکن مهر کرد.

طرح خود مالکان مسکن مهر
فاطمی‌عقدا با اشاره به سیاست وزارت مسکن و شهرسازی درباره طرح خود مالکان مسکن مهر، اظهار کرد: بنابر این طرح، افرادی که مالک خانه‌ هستند، به شرط دریافت استحکام بنا و مجوز از شهرداری، می‌توانند از تسهیلات مسکن مهر برای ساخت طبقات بیشتر(اشکوب)استفاده کنند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که مهمترین آمار و ارقامی که بیانگر رکود یا رونق بخش ساختمان هستند، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی است، خاطر‌نشان کرد: رونق یک بخش، زمانی وجود دارد که تقاضا برای آن بخش وجود داشته‌ باشد.

رشد پروانه‌های ساختمانی
فاطمی عقدا با اشاره به این‌که بنا به آمار شهرداری‌ها و مرکز آمار در مقایسه با سال قبل رشد پروانه‌های ساختمانی داشته‌ایم، تصریح کرد: اگر آمار مسکن مهر هم لحاظ شود میزان این رشد بیشتر می‌شود اما به ‌طور کلی در مجموع آمار رونق را نشان می‌دهد.
به گفته او یکی از ویژگی‌های مسکن مهر از بین بردن سوداگری در بخش مسکن بود و اکنون بازار مسکن بازاری نیست که سوداگران و دلال‌ها به راحتی بتوانند آن را بچرخانند.
وی افزود: پس از ارزیابی فن‌آوری‌های ارائه شده به مرکز و پژوهش‌هایی که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام داده بود، تعدادی از فن‌آوری‌هایی که متناسب با شرایط لرزه‌خیزی و اقلیمی و فرهنگی کشور است و می‌تواند به خوبی اجرا شود انتخاب شدند.

ارزیابی سیستم‌های مطرح در پروژه‌های انبوه‌سازی
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که مساله ارزیابی سیستم‌های مطرح در پروژه‌های انبوه‌سازی را مطرح کردیم، گفت: بنا شده سیستم‌های منتخب به جامعه انبوه‌سازی کشور ارائه شوند تا مردم براساس میل و تقاضایی که از طرح خود دارند،‌از آن استفاده کنند.
فاطمی‌عقدا با بیان این‌که فن‌آوری‌های ساختمانی به روش تولید صنعتی را بررسی کردیم، اضافه کرد: فن‌آوری‌ها را با توجه به مسائل اقتصادی، فنی و اجرایی سازه و سرعت احداث امتیازبندی و سپس مشخص کردیم کدام‌ یک از فن‌آوری‌ها در اولویت اول هستند.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اظهار کرد: بیش از هزار پیشنهاد به مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ارائه شده که از این میان حدود 280 فن‌آوری در قالب 87 فن‌آوری نوین ساختمانی مورد تایید قرار گرفته است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: پس از این‌که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با مصوبه دولت در زمینه گسترش فن‌آوری‌های نوین مسوول شده تمام توان خود را به کار گرفت که بتواند این کار را به سرعت انجام دهد.
وی با اشاره به این که در قانون برای هر ارزیابی دو ماه زمان در نظر گرفته شده است، گفت:‌ خوشبختانه مرکز توانست به تایید شش فن‌آوری در هر هفته برسد اما هنوز راضی نیستم و علاقه‌مندیم در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌ها پاسخ دهیم.
فاطمی‌عقدا ابراز امیدواری کرد:‌ در ادامه مسیر همگام با نیاز جامعه حرکت کنیم و در مجموع به نظر من عملکردمان در حد توانمان مثبت بوده است اما به طور قطع قبول داریم که در حد انتظار جامعه نبوده است بنابراین سعی داریم روند کار را سرعت بخشیم و حافظ منافع متقاضیانی باشیم که به مرکز مراجعه می‌کنند و انتظار ارائه خدمات فنی و مهندسی از مرکز دارند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این که امکانات مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به عنوان یک مرکز مرجع محدود و تقاضاها بسیار زیاد است، تصریح کرد: این یکی از نقاط ضعف ما است و امیدواریم با طرح‌هایی که برای توسعه آزمایشگاه‌ها داریم ظرفیت ارائه خدمات را به حد نیاز کشور ارتقا دهیم.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده