صفحات

۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

نقاط اشتراك و افتراق وزارتخانه‌هاي راه و مسكن از زبان نيكزاد

نقاط اشتراك و افتراق وزارتخانه‌هاي راه و مسكن از زبان نيكزاد
وزير مسكن و شهرسازي و سرپرست وزارت راه در تاز‌ه ترين اظهار نظر خود به تشريح ويژگيهاي دو وزارتخانه براي ادغام پرداخت و با بيان اينكه به وزارت مسكن يك ديد معنوي دارد، تاكيد كرد: براي وزارت راه نه از وزارت كشور و نه از وزارت مسكن فردي را نمي‌آورم.

علي نيكزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس،‌در پاسخ به اين سوال كه برخي از كارشناسان معتقدند وزارت راه و وزارت مسكن در برخي از موارد با يكديگر سنخيت دارند، اما در برخي از موارد مثل هواپيمايي اين گونه نيست، اظهار داشت : هر دو وزارتخانه وظايفي دارند كه بخشي از آنها با هم سنخيت دارد مثل ساخت و ساز، يكي از وظايف و وزارت راه و ترابري و مسئوليت يكي از واحدهاي آن راه‌سازي، بزرگراه و راه‌آهن است و وزارت مسكن هم در يكي از معاونت‌ها وظيفه ساخت ساختمان هاي دولتي و عمومي مثل بيمارستان و مراكز بهداشت و امثال آن را بر عهده دارد.
وي ادامه داد: در يك سري وظايف مانند تدوين بودجه و رسيدگي به امور مجلس و برنامه‌ريزي مشابه هم هستند و مراكزي مثل مراكز تحقيقات را كه اصول وظايف آنها مشابه است.
نيكزاد در عين حال خاطر نشان كرد: يك سري وظايف مستقل نيز وجود دارد كه شباهتي به وظايف يكديگر ندارند، مثل بحث شهرسازي و معماري در وزارت مسكن و شهرسازي و يا هواپيمايي در وزارت راه و ترابري به هر حال در اين مدت بررسي‌هاي لازم صورت گرفته و ما منتظر تصميم مجلس و دولت هستيم و هر گاه ابلاغ كردند كار عملياتي انجام شود، انجام مي‌شود.
سرپرست وزارت راه و ترابري گفت: در حال حاضر نيز هم وزارت راه و هم وزارت مسكن مأموريت خود را انجام مي‌دهند و هماهنگي كامل نيز وجود دارد.
وي ادامه داد: وزير به تنهايي نمي‌تواند كار كند، وزير بايد فضا را هموار كند. به عنوان مثال در مسكن مهر اگر رئيس جمهور مشكل خط اعتبار مسكن مهر را مرتفع نمي‌كرد كار به پيش نمي‌رفت.
به گفته وي، خط اعتباري مي‌خواهيم مي‌رويم گزارش مي‌دهيم و ايشان دستور مي‌دهند و كار عملياتي مي‌شود، يعني ديگر مشكلي نخواهد ماند.

*براي وزارت راه نه از وزارت كشور و نه از وزارت مسكن فردي را نمي‌آورم

نيكزاد اظهار داشت: براي وزارت راه نه از وزارت كشور و نه از وزارت مسكن فردي را نمي‌آورم، باز هم تأكيد مي‌كنم كه بنده به وزارت مسكن يك ديد معنوي دارم.

*با فاينانس يك ساله مي‌توان راه‌آهن و آزاد راه را عملياتي كرد

سرپرست وزارت راه ادامه داد: در وزارت راه اگر بتوانيم فقط فاينانسي را كه با خارجي‌ها داريم باز كنيم، در يك سال مي‌توان راه‌آهن و آزاد راه را بدون اينكه از قانون تخطي شود،عملياتي كرد.
وي ادامه داد: در وزارت مسكن يك رگ حياتي است و آن منابع مالي مسكن مهر است، در وزارت راه هم منابع حياتي است آن هم منابع غير دولتي، فاينانس، اوراق مشاركت و آورده بخش خصوصي است اگر اين مشكلات را حل كنيم كار با سرعت و قدرت در تشكيلات پيش خواهد رفت.
نيكزاد گفت: خوشبختانه در سال جاري در بخش مسكن ما تمام پرونده‌هاي بخش مسكن مهر را قبول كرده و پيش برديم، وزارت راه مباحثي دارد به نام اوراق مشاركت، و فاينانس كه وزير سابق راه انصافا خيلي وقت گذاشت، اما به نتيجه نرسيد، بنابراين اگر به نتيجه برسد،گشايش ويژه‌اي در آنجا خواهد شد و مشكلات راه، راه‌آهن، هواپيمايي، فرودگاه، بزرگراه، بندر، راه‌هاي روستايي، هواشناسي و مكانيك خاك برطرف مي‌شود.
وزير مسكن ادامه داد:هم وزارت راه و هم وزارت مسكن هر دو وزارتخانه‌ خوبي هستند و شما دعا كنيد كه اين بار به سر منزل مقصود برسد.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده