صفحات

۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

معرفی پل شهيد کلانتري درياچه اروميه

معرفی پل شهيد کلانتري درياچه اروميه
پل شهيد کلانتري درياچه اروميه به لحاظ فني و اجرايي بزرگترين پل ساخته شده در کشور است و طول آن سه برابر بزرگترين پلي است که تاکنون در کشور ساخته شده است.


طرح تکميلي پل شهيد کلانتري درياچه اروميه شامل دو باند رفت و دو باند برگشت و يک باند به منظور عبور قطار بين شهري اروميه - تبريز و دو باند پياده‌رو است.


اين پل شامل 19 دهنه 100 متري، 55 متري و 70 متري و دو رمپ 167 متري در طرفين پل است.


 هم اکنون دو خط عبوري به صورت رفت و برگشت در باند برگشت پل شهيد کلانتري توسط رييس جمهوري آماده بهره‌برداري شده  است.


 ‌اين پروژه به لحاظ منافع اقتصادي فراوان، گستردگي آن، دقت و


معرفی پل شهيد کلانتري درياچه اروميه



پل شهيد کلانتري درياچه اروميه به لحاظ فني و اجرايي بزرگترين پل ساخته شده در کشور است و طول آن سه برابر بزرگترين پلي است که تاکنون در کشور ساخته شده است.


طرح تکميلي پل شهيد کلانتري درياچه اروميه شامل دو باند رفت و دو باند برگشت و يک باند به منظور عبور قطار بين شهري اروميه - تبريز و دو باند پياده‌رو است.


اين پل شامل 19 دهنه 100 متري، 55 متري و 70 متري و دو رمپ 167 متري در طرفين پل است.


 هم اکنون دو خط عبوري به صورت رفت و برگشت در باند برگشت پل شهيد کلانتري توسط رييس جمهوري آماده بهره‌برداري شده  است.


 ‌اين پروژه به لحاظ منافع اقتصادي فراوان، گستردگي آن، دقت و ظرافت در اجرا و سودي که به محيط زيست مي رساند، از ساير پروژه ها ممتاز شده و به عنوان يک پروژه شاخص در کشور و استان مطرح است.


 طبق برآورد انجام شده در هر سال بطور متوسط در طول عمر اين پروژه حدود 260 ميليارد ريال صرفه جويي در هزينه هاي کلان ملي مي شود.


  96 ميليارد ريال از اين صرفه جويي در بخش کاهش مصرف سوخت و 96 ميليارد ريال ديگر نيز در صرفه جويي زمان تردد در اين محور است که حدود يک و نيم ساعت در زمان تردد صرفه جويي مي‌شود.


 حدود 43 ميليارد ريال نيز صرفه جويي در هزينه‌ هاي استهلاک و تصادفات و 26 ميليارد ريال براي بيمه و مسايل جانبي صرفه جويي مي‌شود.


پل شهيد کلانتري يک هزار و 709 متر طول دارد که يک هزار و 276 متر آن در داخل درياچه اروميه اجرا شده و حدود 385 متر در دو طرف پل هاي دسترسي و اتصال است.


به گفته کارشناسان، ويژگي هاي فني اين پل پي عميق و لجني آن است که عمق شمعهاي آن بيش از 80 متر است و بيش از 35 کيلومتر شمع کوبي در درياچه انجام شده و 35 هزار تن فولاد و 50 هزار متر مکعب بتون در اين پروژه بکار رفته است.


 

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده