صفحات

۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

جزئيات ثبت‌نام مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده















سرپرست جايگزيني خودروهاي فرسوده خبرداد:
جزئيات ثبت‌نام مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده
5دي آخرين مهلت وام متقاضيان86
ممنوعيت ترددتاكسيهاي بالاي13سال

سرويس: اجتماعي - محيط زيست
1387/09/03
11-23-2008
12:55:19
8709-01716: كد خبر






خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - محيط زيست


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده از آغاز مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده از سه‌شنبه هفته جاري خبر داد.


به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس مهران سالاريه روز يكشنبه با اشاره به اينكه براي مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده 160 هزار دستگاه خودرو ديده شده است، افزود: بر اساس قانون بايد تا ابتداي سال 1390 حدود 2 ميليون دستگاه خودرو فرسوده يعني سالانه حدود 600 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شود.


وي با اشاره به اينكه آمار كنوني خروج خودروهاي فرسوده به هيچ عنوان قابل قبول نيست، افزود: در طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده تصميم بر آن شده تا تصدي‌گري دولت كاهش يافته تا بخش خصوصي با انگيزه و رغبت بيشتري در طرح خروج خودروهاي فرسوده وارد شود.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده گفت: مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده از 5 آذرماه سال جاري آغاز مي‌شود و بر اين اساس متقاضيان بايد با مراجعه به سايت خودروهاي فرسوده به نشاني www.farsoodeh.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام كرده و پس از استعلامي كه ستاد حمل و نقل و سوخت كشور از راهور ناجا مي‌گيرد، نسبت به اسقاط خودروي خود اقدام كنند.


وي ادامه داد: پس از آن امتياز گواهي اسقاط به 4 طريق قابل واگذاري خواهد بود؛ به شكلي كه اين امتياز مي‌تواند به وارد كننده خودرو براي شماره‌گذاري واگذار شود، يا به خودروساز داخلي براي شماره‌گذاري خودروهاي توليدي بيش از 10 ليتر مصرف سوخت در يكصد كيلومتر چرخه تركيبي فروخته شود، يا به وارد كنندگان خودرو جهت استفاده از تخفيف گمركي داده شود و يا آن كه حداكثر 15 ميليون ريال به مالك خودرو از طريق طرح‌هاي خريد نقدي ستاد حمل و نقل و سوخت كشور اختصاص يابد.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده افزود: مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده در مرحله جديد شامل خودروهاي سواري يا وانت 4 سيلندر به بالا از مدل 1352 شمسي يا معادل 1972 ميلادي تا سن فرسودگي خواهد بود. از سوي ديگر سن فرسودگي خودروهاي سواري 25 سال و وانت بارها 15 سال ديده شده است.



تنها گواهي‌هاي اسقاط صادره در سايت خودروهاي فرسوده معتبر است



تمامي خودروهاي فرسوده براي شركت در مرحله اول طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده بايد در طرح تسجيل شركت كنند


به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه گواهي‌هاي اسقاط صادره تنها در صورتي كه در سايت ستاد حمل و نقل و سوخت كشور موجود باشند، ارزش و اعتبار دارند گفت: بنابراين هرگونه نقل و انتقال گواهي‌هاي اسقاط در خارج از سايت فاقد اعتبار بوده و مسؤوليت آن به عهده خود شخص است.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده با اشاره به اينكه در مرحله جديد براي ثبت‌نام، تمامي خودروها بايد شناسه VIN داشته باشند، تصريح كرد: خودروهاي غيرپلاك ايران فاقد اين شناسه هستند كه بر اين اساس تمامي خودروهاي فرسوده بايد ضمن مراجعه به مراكز تعويض پلاك و شماره‌گذاري محل سكونت خود در طرح تسجيل شركت كرده و پس از تاييد راهور برچسب حاوي شماره VIN‌ خود را دريافت كنند.



كارت سوخت خودروهاي فرسوده‌اي كه در طرح تسجيل شركت نكنند طي روزهاي آتي ابطال مي‌شود



هرگونه ثبت‌نام طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده سال 87 غيرقانوني است


وي خاطرنشان كرد: كارت سوخت خودروهاي فرسوده‌اي كه در طرح تسجيل شركت نكنند طي روزهاي آتي ابطال شده و اين خودروها ديگر نمي‌توانند از هيچگونه خدماتي بهره‌مند شوند. همچنين اين دسته از خودروها حق تردد در كشور را هم ندارند.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده با اشاره به اينكه متاسفانه برخي افراد سودجو به صورت سرخود اقدام به ثبت‌نام طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده سال 87 كرده‌اند گفت: ستاد حمل و نقل و سوخت كشور تا كنون چنين طرحي را در سال 87 اجرا نكرده و تمامي اين ثبت نام‌ها فاقد اعتبار هستند و از مردم درخواست مي‌شود هيچگونه هزينه‌اي در اين خصوص پرداخت نكنند از سوي ديگر ستاد حمل و نقل و سوخت كشور نيز با اين كلاهبرداران برخورد مي‌كند.



تسهيلات واگذاري به خودروهاي فرسوده از سال 90 لغو مي‌شود


سالاريه با اشاره به مصوبه دولت در خصوص ممنوعيت تردد و لغو تسهيلات به خودروهاي فرسوده گفت: بر اين اساس تا سال 1390 تسهيلات دولتي براي جايگزيني خودروهاي فرسوده به تدريج كاهش يافته و از اين سال به بعد معادل قيمت قطعات فرسوده اين خودروها خواهد شد. لذا به تمامي مالكان خودروهاي فرسوده اكيدا توصيه مي‌شود هرچه سريعتر در طرح‌هاي جايگزيني خودروهاي فرسوده اعم از نقدي و جايگزيني شركت كنند.



از سال 85 تا كنون 470 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد



5 دي ماه آخرين مهلت پرداخت وام متقاضيان طرح جايگزيني سال 86 است


وي با اشاره به اينكه از ابتداي سال 85 تا كنون يعني از ابتداي تبصره 13، 470 هزار دستگاه خودروي فرسوده اسقاط و از رده خارج شده است گفت:‌از اين تعداد 380 هزار دستگاه خودرو شامل 30 هزار تاكسي در طرح جايگزيني و 90 هزار دستگاه نيز در طرح نقدي يعني بدون جايگزيني اسقاط شده‌اند.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده با اشاره به اينكه طرح جايگزيني سال 86 روزهاي پاياني خود را سپري مي‌كند گفت: آخرين مهلت پرداخت وام متقاضيان طرح جايگزيني سال 86 پنج دي ماه خواهد بودو لذا تمامي افرادي كه نمايندگي خودرو را در مهلت مقرر انتخاب كرده‌اند به زودي فراخوان مي‌شوند.


وي با تاكيد بر اينكه تمامي بانك‌هاي عامل شامل صادرات، ملت، ملي و تجارت بايد به نحوي برنامه ريزي كنند كه در روزهاي آخر طرح با مشكل مواجه نشوند افزود: متقاضيان طرح جايگزيني سال 86 در صورت هرگونه اشكال مي‌توانند از طريق شماره تلفن‌هاي 88535555 و 88536666 ستاد جايگزيني خودروهاي فرسوده مشكلات خود را مطرح و راهنمايي‌هاي لازم را دريافت كنند.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در خصوص طرح جايگزيني سال 86 گفت: در اين طرح 130 هزار دستگاه خودروي فرسوده تا كنون اسقاط شده، 97 هزار نفر وام دريافت كرده و 90 هزار نفر خودرو دريافت كرده‌اند.



سن فرسودگي تاكسي‌ها كاهش يافت



تردد تاكسي‌ها با سن 13 سال به بالا از اول ارديبهشت ماه سال آينده ممنوع است


وي در خصوص طرح نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده نيز گفت: ‌از ابتداي سال 85 تا كنون 52 هزار نفر براي جايگزيني تاكسي‌هاي فرسده خود ثبت نام كرده‌اند كه 36 هزار نفر از آنها وام مربوطه را دريافت و 30 هزار نفر خودروي فرسوده خود را اسقاط كرده و خودروي جايگزين گرفته‌اند.


به گزارش ايسنا، سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده از كاهش سن فرسودگي‌ تاكسي‌ها از 15 به 10 سال خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري از اول ارديبهشت ماه سال آينده تردد تاكسي‌هايي كه بيش از 13 سال سن داشته باشند در كشور ممنوع است بر اين اساس از تمامي مالكان تاكسي‌هاي فرسوده درخواست مي‌شود هرچه سريعتر ضمن مراجعه به واحدهاي تاكسي راني مربوطه نسبت به تبديل به احسن تاكسي فرسوده خود اقدام كنند.


وي با اشاره به اينكه بر اساس مصوبه ستاد حمل و نقل و سوخت كشور كليه وارد كنندگان خودروهاي كمتر از 6 ليتر مصرف سوخت در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي بايد يك دستگاه خودروي فرسوده، 6 تا 10 ليتر دو دستگاه خودروي فرسوده و بيش از 10 ليتر سه دستگاه خودروي فرسوده را از رده خارج كنند گفت: با طرح ويژه اسقاط خودروهاي فرسوده وارد كنندگان خودرو يا بايد خودشان خودروي فرسوده از رده خارج كنند يا گواهي‌هاي اسقاط را خريداري كنند.


سرپرست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در خصوص مراكز اسقاط نيز گفت: افزايش اين مراكز فعلا در دستور كار نيست و چنانچه نياز به اين امر باشد حتما در جرايد كثير الانتشار اعلام خواهد شد.


انتهاي پيام


كد خبر: 8709-01716
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده