مجري طرح آسفالت گوگردي در گفتوگو با فارس خبر داد:
سودآوري 50 ميليون دلاري استفاده از آسفالت گوگردي در كشور
مجري طرح آسفالت گوگردي گفت: در صورت جايگزيني آسفالت گوگردي با آسفالت معمولي در يك سوم پروژههاي جادهاي كشور، سالانه 50 ميليون دلار سودآوري حاصل خواهد شد.
علياحسان نظربيگي در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: پروژه ساخت آسفالت گوگردي يكي از پروژههاي در دستوركار محققان و پژوهشگران داخلي بود كه در راستاي بهرهوري حداكثري از منابع ملي تعريف و به ساخت اين نوع آسفالت انجاميد. وي ادامه داد: طرح استفاده از آسفالت گوگردي به جاي استفاده از آسفالت معمول مورد مصرف در سطح كشور بعد از تأييد در پژوهشگاه، در بخش صنعتي به ميزان هزار تن به روش آسفالت گوگردي توليد و با انتقال به خراسان رضوي در محور پرترافيك بين قوچان و سبزوار در مقياسي حدود 1.5 كيلومتر مورد مصرف و ارزيابي قرار گرفت. وي افزود: اين طرح كه براي اولين بار در ايران اجرايي شده است جهت استفاده در پروژههاي عمراني مدنظر قرار دارد بر اين اساس بعد از ارزيابي كيفيت آسفالت توليد شده در جاده قوچان - سبزوار حدود دو سال گذشته و تأييدات حاصل شده به لحاظ كيفي، زمينههاي لازم براي توليد انبوه و استفاده حداكثري از اين نوع توليدات در پروژههاي عمراني تعريف و فراهم شده است. مجري طرح آسفالت گوگردي ضمن تأكيد بر اين موضوع كه طرح استفاده از آسفالت گوگردي با موفقيت اجرايي و مورد بهرهوري و تأييد كيفي قرار گرفته است، تصريح كرد: به واسطه زمينههاي فراهم شده براي استفاده عملي و گسترده از آسفالت گوگردي در پروژههاي جادهسازي در كشور، مذاكراتي را با وزارت راه ترتيب دادهيم كه در صورت حصول توافقات لازم ضمن توليد انبوه اين نوع آسفالت، استفاده از آسفالت گوگردي در سراسر كشور عملي خواهد شد. وي با اشاره به اينكه هنوز براي استفاده و فروش گسترده اين فرآورده در كشور و مناطق فرامرزي بازاريابي لازم صورت نگرفته است، خاطرنشان كرد: در صورت استفاده از اين نوع آسفالت در يك سوم جادههاي كشور، طبق برآوردهاي صورت گرفته سالانه حدود 50 ميليون دلار اختلاف قيمتي استفاده از آسفالت گوگردي به جاي آسفالت رايج مورد مصرف خواهد بود. وي تأكيد كرد: در صورت عقد قرارداد با وزارت راه و يا هر نهاد ديگري به لحاظ توليد آسفالت گوگردي متناسب با نياز نهاد مربوطه با هيچگونه مشكل خاصي مواجه نيستيم. نظربيگي اظهار داشت: مذاكره با وزارت راه در مرحله بررسي آثار و تبعات زيست محيطي اين نوع آسفالت است بر اين اساس از آنجا كه تدابير لازم براي نگهداشت و نحوه استفاده از گوگرد در اين پروژه با دقت نظر بالايي لحاظ و مطالعات لازم به اين سبب به عمل آمده است. http://mahdihashemi.blogspot.com/
0 نظرات:
ارسال یک نظر