صفحات

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تاثیر چندانی بر قیمت مسکن ندارد

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تاثیر چندانی بر قیمت مسکن ندارد .
به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر مسکن و شهرسازی در بندرعباس افزود: از آنجا که 50 درصد از بودجه آزاد سازی حاملهای انرژی به بخش مسکن اختصاص می یابد اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها تاثیر چندانی در افزایش قیمت مسکن در کشور نخواهد داشت.
نیکزاد گفت: پی ریزی یک میلیون و150 هزار واحد مسکونی شهری و روستای مهر در کشور تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد و مرحله بعد ساخت مسکن همه متقاضیان از شهریور آغاز می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی افزود: از 7 هزارمیلیارد تومان اعتبار مسکن مهر 4 هزار میلیارد تومان آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است .
نیک زاد سهم روستائیان متقاضی مسکن مهر از تسهیلات پرداختی را 1500 میلیارد تومان اعلام کرد .
وی افزود: استان هرمزگان در اجرای مرحله پی ریزی مسکن مهر با 25 هزار مسکن شهری و هفت هزار و 550 مسکن روستائی پنجمین استان کشور درزمینه پیشرفت طرح مسکن مهر در کشور است.http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

اقدام ملی دولت احمدی نژاد: ساخت پل استراتژیک خلیج فارس به زودی آغاز می شود


طلسم 38 ساله می شکند
اقدام ملی دولت احمدی نژاد: ساخت پل استراتژیک خلیج فارس به زودی آغاز می شود

در پی تاکیدات ویژه رئیس جمهور بر اجرای پروژه ملی و استراتژیک پل خلیج فارس ، سرانجام اجرای این طرح به مناقصه گذاشته می شود.این در حالی است که سال هاست با کارشکنی برخی جریان ها که منافعی در امارات متحده عربی دارند ، این پروژه متوقف مانده بود و اماراتی ها میلیاردها دلار از این رهگذر کسب در آمد کرده اند.
عصرایران پیشتر گزارش هایی در این باره منتشر کرده بود که مروری بر خلاصه این گزارش ها نشانگر اهمیت این پروژه برای ایران و آینده کشور است.
بی گمان اجرای این طرح که باید آن را با عنوان" حیات بخش" توصیف کرد ، می تواند از نقاط قوت دولت احمدی نژاد باشد چه آن که طلسم چندین و چند ساله بالاخره می شکند و پول هایی که تا کنون به جیب اماراتی ها می رفت ، به صاحبان اصلی اش یعنی ایرانیان می رسد.این پل قرار بود در سال 1351 احداث شود ولی تا به امروز اجرای آن متوقف مانده بود.
ماجرا از چه قرار است؟
این قصه ، سر دراز دارد اما خلاصه و مختصر و مفیدش این است: در حال حاضر ، بنادر جنوبی کشور تنها می توانند کشتی هایی با ظرفیت حداکثر 100 هزار تن را پذیرش کنند . این در حالی است که در خطوط کشتیرانی جهان ، بسیاری از کشتی ها ، با ظرفیت های بسیار بیش از این -که بعضاً به 250 هزار تن می رسند- تردد می کنند و اتفاقاً بخش عمده ای از تجارت بین الملل نیز بر محور این کشتی هاست.
توسعه نیافتگی بنادر ایران در پذیرش کشتی های غول پیکر ، جشن مدام اماراتی هاست زیرا آنها توانسته اند در سال های گذشته ظرفیت بنادر خود را گسترش دهند به گونه ای که کشتی های 250 هزار تنی به راحتی در بنادر امارات مانند جبل علی و فجیره ، پهلو می گیرند.
این وضعیت باعث می شود بسیاری از کشتی های خارجی که کالاهایی به مقصد ایران حمل می کنند ، به جای پهلو گرفتن در بنادر جنوبی ایران ، راهی اسکله های اماراتی شوند تا در آنجا پس از تخلیه بار ، محموله ها، مجدداً با کشتی های کوچکتر به ایران ارسال گردد.
همچنین بسیاری از کالاهای صادراتی ایرانی هم برای بار شدن بر کشتی های بالای 100 هزار تن ، ابتدا به امارات می روند و از آنجا در قالب صادرات مجدد امارات، راهی نقاط مختلف جهان می شوند.
گذشته از این مورد ، کشتی های عظیم الجثه باربری که در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس تردد می کنند برای خدمات بندری مانند سوخت گیری ، به جای آن که به بنادر ایران مراجعه کنند (که از نظر مسافت نیز مقرون به صرفه تر است) ناچار به بندرهای عربی می روند.
برخی آمارها حاکی از ان است که امارات تنها از رهگذر ارائه خدمات بندری به کشتی ها ، سالانه بیش از 3 میلیارد دلار درآمد دارد ، درآمدی که می توانست نصیب ایران شود و به آبادانی جنوب کشور کمک کند.
این پروسه ، یک درآمد دائمی ، بدون دردسر و البته فوق العاده را برای اماراتی ها رقم زده است و لذا هر اتفاقی که بتواند لطمه ای به این "درآمد رویایی" بزند ، حکم یک خبر فوق العاده بد را برای آنان خواهد داشت.
نقش پل خلیج فارس در این ماجرا
واقعیت این است که بسیاری از سواحل جنوبی ایران نه تنها اکنون توانایی پذیرش کشتی های بالای 100 هزار تنی را ندارند بلکه در آینده نیز به دلیل مشکلات فنی ، محدودیت های محیطی (مانند عمق آب در بنادر) و برخی مسائل مالی ، این امکان را نخواهند داشت.
طبیعتاً نمی توان تا دراز مدت ، به امارات پول های کلان تزریق کرد و به آن وابسته بود.در چنین شرایطی ، سواحل جزیره قشم ، با عمق حدود 40 متر در برخی نقاط ، این امکان را می دهد که ایران نیز اسکله ای مطابق با استانداردهای روز دنیا برای پذیرش کشتی های فوق سنگین در آن احداث کند.
با احداث این بندرگاه عظیم در قشم ، کشتی های حامل کالاها (به ایران - از ایران) به جای رفتن به بنادر دورتر جنوب خلیج فارس ، در قشم پهلو می گیرند.
به گزارش عصرایران ، این مساله باعث می شود پولی که اماراتی ها از بابت پذیرش کشتی ها و انبارداری و دیگر امور از ایرانی ها می گیرند ، از پروسه تجارت خارجی ایران حذف شود به گونه ای که برخی برآوردها حتی از صرفه جویی 30 درصدی در هزینه ورود کالا به ایران خبر می دهند ؛ معنای دیگر این سخن ارزان تر شدن قیمت کالاها در بازار ایران است.
به علاوه کشتی های گذری نیز ترجیح خواهند داد به جای رفتن به سواحل دور دست امارات ، در همان وسط دریا و در جزیره قشم ، سوخت گیری کنند و خدمات بندری دریافت نمایند.
بدیهی است که هیچ کدام از این اتفاقات نمی تواند برای اماراتی ها خوشایند باشد ،به ویژه آن که به یاد بیاوریم بخش عمده ای از فعالیت های بندری این کشور کوچک ، مستقیم یا غیر مستقیم به ایران مربوط است.
اما احداث بندرگاه در قشم ، فقط نیمی از راه حل است و نیم دیگر ، به همین پل خلیج فارس مربوط می شود.
فراموش نکنیم که قشم یک جزیره است و اگر به سرزمین اصلی وصل نشود ، همه کالاهای تخلیه شده در آن ، ناگزیر باید بر کشتی های کوچک تر بار و به بنادر جنوب ایران منتقل شود.
اما پل خلیج فارس ، که دارای مسیر رفت و برگشت قطار نیز خواهد بود ، این امکان را فراهم می آورد که محموله های تخلیه شده در قشم ، به سرعت وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی ایران قرار بگیرد و با سرعت فراوان به مقصد نهایی در اقصی نقاط کشور برسد و متقابلاً محصولات صادراتی ایران نیز با سرعت و سهولت به ترمینال دریایی صادرات می رسد.
گفته می شود با راه اندازی این پل ، سرعت انتقال کالا به ایران و از ایران ، تا 40 درصد بهبود می یابد.
از اینها گذشته ، چون احداث بندر در قشم نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد ، کمتر سرمایه گذاری حاضر می شود بدون وجود پل ، در اسکله سرمایه گذاری کند زیرا این پل است که بندرگاه را رونق و سرعت می بخشد و با گردش سرمایه ، بازگشت سرمایه و سود را تضمین می کند.
مناقصه ، به زودی معاون برنامه ريزي و هماهنگي امورمناطق آزاد خبر داد: مناقصه شبکه جامع ارتباطي خليج‌فارس همزمان با ميلاد امير المومنان علي (ع) برگزار مي شود.
سيد محمود رضا حسيني ، با بيان اين مطلب در گفتگو با پایگاه تخصصی بنا افزود : بر اساس اين قرارداد پيمانکار منتخب موظف به احداث پل بزرگ خليج‌فارس بر روي دريا به طول تقريبي حدود 2200 متر در محل لافت و پهل خواهد بود.
حسيني افزود : توسعه و تجهيز بندر کاوه(در فاز اول بهره‌برداري به ظرفيت ساليانه 000/700 TEU و در ظرفيت نهايي 2 ميليون TEU، توسعه محوطه انبارها در حدود 44 هکتار به همراه تجهيز بندر) ،بزرگراه 4 باند به طول حدود 92 کيلومتر، ( به همراه کنترل هوشمند)و راه‌آهن دو خطه به طول حدود 86 کيلومتر، (به همراه کنترل هوشمند) از محل بندر کاوه در جزيره قشم تا اتصال به شبکه ريلي و بزرگراهي کشور جمهوري اسلامي ايران نيز از ديگر موارد مورد تعهد اين مناقصه است.
بی گمان با آغاز به کار احداث این پل ،که عزای اقتصادی برای اماراتی ها خواهد بود ، کارشکنی هایی نیز در جهت کند کردن روند آن شکل خواهد گرفت که لازم است با حمایت همه جانبه از این تصمیم ارزشمند دولت ، در مقابل این لابی ها ایستاد تا هر چه سریعتر شاهد افتتاح مهم ترین پل کشور باشیم:"پل خلیج فارس"
منبع عصر ایران
http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

نصب صفحه‌های خورشیدی در ساختمان‌های شرکت‌های تابعه وزارت نفت

مهندس عباس کاظمی از نصب همزمان سیستم های گرمایشی خورشیدی و پنجره های دوجداره در ساختمان های شرکت های تابعه وزارت نفت خبر داد.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این که همزمان با فعالیت های کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان های شرکت های تابعه وزارت نفت اصلاح ساختار موتورخانه های این ساختمان ها صورت می گیرد، افزود: هم اکنون کار طراحی پنجره های دوجداره برای این ساختمان ها به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان خرداد ماه امسال تمام پنجره های این ساختمان ها دوجداره شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون طرح پنجره دوجداره، نصب سیستم های خورشیدی و اصلاح موتورخانه ها در ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با موفقیت به اتمام رسیده و نتایج مطلوبی از نظر صرفه جویی انرژی بدست آمده است.
مهندس کاظمی با یادآوری این که مقررات مبحث 19 در ساختمان های جدید کشور به صورت کامل اجرا نمی شود، گفت: هم اکنون در ساختمان هایی که در مناطق سردسیر واقع هستند به ازای هر یک متر مربع حدود 580 کیلو وات ساعت انرژی مصرف می شود در حالی که در اروپا این میزان کمتر از 120 کیلووات ساعت است.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که اگر ما از امروز مقررات مبحث 19 را در ساختمان های تازه تاسیس اجرا کنیم، در 10 سال آینده صرفه جویی معادل یک و نیم برابر تولید محصولات گازی فازهای یک تا پنج پارس جنوبی اتفاق می افتد، افزود: با وجود این که تمام کمک های مالی و مهندسی که به پیمانکاران سازنده مسکن در کشور انجام شده هم اکنون تنها 12 درصد از ساختمان های مسکونی و تجاری ساخته شده در کشور مقررات مبحث 19 را رعایت می کنند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: سازه هایی که در ایران مقررات مبحث 19 را رعایت می کنند از نظر قیمت با سایر سازه ها تنها متری 35 هزار تومان گران تر هستند.
ادامه مطلب

400 هزار كارگر ساختماني امسال بيمه اجتماعي مي‌شوند


400 هزار كارگر ساختماني امسال بيمه اجتماعي مي‌شوند
سرپرست معاونت امور اجتماعي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي گفت: شرايط قرار گرفتن كارگران ساختماني تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي ابلاغ شده است و 400 هزار نفر از كارگران ساختماني تا پايان سال بيمه اجتماعي مي‌شوند.
صمدالله فيروزي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي به دنبال خدمت رساني به جامعه هدف در حوزه‌هاي درمان و رفاهي است، اظهار داشت: اين وزارتخانه مي‌كوشد تا با اجراي طرح‌هاي مختلف همه افراد جامعه را تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي قرار دهد. وي به اجراي طرح بيمه قاليبافان و صنعتگران صنايع دستي شناسه‌دار اشاره داشت و افزود: با برنامه‌ريزي صورت گرفته، امسال‌ 200 هزار بافنده فرش و قالي و صنعتگران صنايع دستي شناسه‌دار تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي قرار مي‌گيرند. فيروزي در خصوص اعتبارات بيمه اجتماعي قاليبافان گفت: خوشبختانه هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد، به طوري كه 80 ميليارد تومان اعتبار براي بيمه قشر قاليباف و فرشباف و صنعتگران صنايع دستي شناسه‌دار در نظر گرفته شده است. سرپرست معاونت امور اجتماعي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي اضافه كرد: يكي از شرايطي كه قاليبافان مي‌توانند تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گيرند، داشتن كارت مهارت از مكان‌هاي معتبر آموزشي است. وي ادامه داد: با هماهنگي صورت گرفته افراد مي‌توانند كارت مهارت خود را از سازمان فني و حرفه‌اي و مراكزي كه زير نظر اين سازمان رشته فرش را تدريس مي‌كنند،‌ تقاضا و دريافت كنند. فيروزي اظهار اميدواري كرد تا افرادي كه در اين رشته فعاليت دارند و داراي كارت مهارت هستند به سرعت به دفاتر بيمه‌اي مراجعه و در خصوص بيمه شدنشان اقدام كنند. سرپرست معاونت امور اجتماعي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي با اشاره به مقدمات كار در خصوص بيمه كارگران ساختماني تصريح كرد: 500 شعبه تأمين اجتماعي آماده اجرا شدن اين بيمه را دارند. وي اظهار داشت: وزارت رفاه هيچ مشكلي براي بيمه شدن اين قشر ندارد و اميدواريم با اطلاع رساني دقيق شرايط حضور اين افراد در شعبات سازمان تأمين اجتماعي فراهم شود.
ادامه مطلب

همايش زلزله و سبک‌سازي در صنعت ساختمان دردانشگاه بين المللي چابهار برگزار شد

همايش زلزله و سبک سازي در صنعت ساختمان در دانشگاه بين المللي چابهار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه‌ سيستان و بلوچستان، در اين همايش دو موضوع فناوري‌هاي نوين و مزاياي صنعتي سازي ساختمان و همچنين حفظ و تغيير جايگاه المان هاي نفيس معماري در آثار تاريخي در راستاي آشنايي هر چه بيشتر دانشجويان مهندسي رشته‌هاي عمران و معماري مورد بررسي قرار گرفت.
در اين همايش دو عضو هيات علمي از دانشگاه علم و صنعت ايران براي حاضرين سخنراني کردند.
گفتني است؛ در پايان همايش، دانشجويان برگزاري دوره‌هاي تخصصي مرتبط با رشته‌هاي مهندسي عمران و معماري را از مسئولان دانشگاه خواستار شدند.
http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

رشد 200 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شرق تهران
معاون شهر سازی شهرداری منطقه 8 از رشد 200 درصدی صدور پروانه ساختمان در شرق تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد خودی با اعلام این مطلب گفت: طی سه ماهه گذشته تعداد 289 پروانه ساختمانی صادر شد، در حالیکه در مدت زمان مشابه در سال گذشته 144 پروانه صادر شده بود.
وی با اشاره به تعامل دو سویه مدیران شهری با دفاتر خدمات الکترونیک افزود: به جهت آگاهی از خدمات این دفاتر به شهروندان، روزهای یکشنبه و چهار شنبه هر هفته از دفاتر خدمات الکترونیک بازدید می شود.

معاون شهر سازی منطقه 8 گفت: صدور گواهی، پایان کار، تمدید پروانه ساختمان، ابطال پروانه ساختمان، تعویض مهندس ناظر، ثبت نام و تحویل آرم طرح ترافیک از جمله خدمات دفاتر الکترونیک به شهروندان است.

وی با اشاره به مراجعه روزانه 7 تا 10 نفر از شهروندان به این دفاتر افزود: گواهی ساختمان نو ساز و عدم خلاف ظرف مدت یک هفته در این دفاتر صادر می شود.

خودی به 150 هکتار بافت فرسوده در شرق تهران اشاره کرد و افزود: شورای عالی شهر سازی بر اساس سه شاخص نفوذ ناپذیری، ناپایداری و ریزدانگی در محدوده مجیدیه و قسمت وسیعی از وحیدیه را در مساحتی حدود 150 هکتار را به عنوان بافت فرسوده مشخص کرده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران، تخفیف صدور پروانه در بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهر سازی جهت املاک غیر مسکونی 50 در صد است و صاحبان این مشاغل می توانند مطابق شرایط فوق نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند.رشد 200 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شرق تهران
معاون شهر سازی شهرداری منطقه 8 از رشد 200 درصدی صدور پروانه ساختمان در شرق تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد خودی با اعلام این مطلب گفت: طی سه ماهه گذشته تعداد 289 پروانه ساختمانی صادر شد، در حالیکه در مدت زمان مشابه در سال گذشته 144 پروانه صادر شده بود.

وی با اشاره به تعامل دو سویه مدیران شهری با دفاتر خدمات الکترونیک افزود: به جهت آگاهی از خدمات این دفاتر به شهروندان، روزهای یکشنبه و چهار شنبه هر هفته از دفاتر خدمات الکترونیک بازدید می شود.

معاون شهر سازی منطقه 8 گفت: صدور گواهی، پایان کار، تمدید پروانه ساختمان، ابطال پروانه ساختمان، تعویض مهندس ناظر، ثبت نام و تحویل آرم طرح ترافیک از جمله خدمات دفاتر الکترونیک به شهروندان است.

وی با اشاره به مراجعه روزانه 7 تا 10 نفر از شهروندان به این دفاتر افزود: گواهی ساختمان نو ساز و عدم خلاف ظرف مدت یک هفته در این دفاتر صادر می شود.

خودی به 150 هکتار بافت فرسوده در شرق تهران اشاره کرد و افزود: شورای عالی شهر سازی بر اساس سه شاخص نفوذ ناپذیری، ناپایداری و ریزدانگی در محدوده مجیدیه و قسمت وسیعی از وحیدیه را در مساحتی حدود 150 هکتار را به عنوان بافت فرسوده مشخص کرده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران، تخفیف صدور پروانه در بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهر سازی جهت املاک غیر مسکونی 50 در صد است و صاحبان این مشاغل می توانند مطابق شرایط فوق نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند.
ادامه مطلب

جنوب تهران در حال فرو نشست است

یک کارشناس ارشد بیابان با اشاره به رشد نرخ بیابانزایی در ایران نسبت به فرونشست زمین در جنوب تهران هشدار داد و گفت: دشتهای ورامین، معین آباد و شهریار به دلیل برداشت بیش از حد آب از سفره های زیرزمینی در حال نشست هستند.به گزارش مهر محمد درویش با اشاره به سرعت بیابانزایی در ایران گفت: بیابانی شدن تمامی مناطق استان فارس به خصوص دشت سگزی و خشکی تالابهای این منطقه، خشکی گاوخونی و افزایش تنشهای اجتماعی در اصفهان، فرو نشست دشتهای جنوب تهران و ... همه نشان از استفاده بی امان از سفره های آب زیرزمینی و تخریب سرزمین ایران دارد.این کارشناس امور بیابان تاکید کرد: در سالهای اخیر بیشترین خشکسالی در استان فارس بوجود آمده به طوری که 2.1 میلیارد متر مکعب تراز آبی در فارس منفی است و تمامی باغات در جهرم و دیگر مناطق استان فارس از بین رفته اند که مجموعه این حوادث نشان می دهد بالاترین نرخ رشد بیابانی شدن در فارس انجام شده است.خشک شدن تالابها، دریاچه ها و رودخانه های استان فارس بر اثر خشکسالی و برداشت آب از سفره های زیر زمینی برای استفاده کشاورزی و همین طور مدیریت ناصحیح خاک در سالیان گذشته استان فارس را در معرض بزرگترین تخریب بیابانی در سالهای اخیر قرار داده است.عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تمام مناطق قابل زیست آن در معرض بیابانی شدن است، گفت: میزان برداشت آب در ایران 9 میلیارد متر مکعب بیشتر از آن چیزی است که در سفره های زیر زمینی ذخیره می شود.این متخصص محیط زیست و منابع طبیعی با تاکید بر هشدارهای سازمان ملل به خطر بیابانی شدن زمین، اضافه کرد: در ایران حساسیت برای بیابانی شدن بسیار زیاد است و به جز در مناطقی مثل جازموریان و دشت کویر که قابل زیست نیستند در تمامی نقاط قابل زیست ایران خطر شدید بیابانزایی وجود دارد.
ادامه مطلب

کاهش شدید متقاضیان مسکن مهر

قائم مقام وزیر تعاون با اعلام جدیدترین تصمیمات و فعل و انفعالات اتفاق افتاده درباره مسکن مهر، گفت: متقاضیان مسکن مهر 28 برابر کاهش یافته‌اند، ضمن اینکه "رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن به مسئولان بانک مرکزی گفته که این کار، یک کار خیر است، کمک کنید کارها جلو برود."

سیدعلی علوی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات به عمل آمده برای اجرای مسکن مهر گفت: قطعا با توجه به اینکه اقدامات مقدماتی مسکن مهر در بخش ثبت نامها و پالایش متقاضیان در سالهای گذشته انجام شده است، از سال گذشته روند ثبت نام بسیار کند شد.


کاهش 28 برابری متقاضیان مسکن مهر


قائم مقام وزیر تعاون اظهار داشت: روند کاهش تقاضاها به نحوی بود که طی یکسال اول 2 میلیون و 800 هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند و در سال دوم نیز حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر، ولی در سال گذشته ثبت نامها مجموعا بیش از 100هزار نفر بوده است یعنی انبوه متقاضیان در سال اول شروع طرح و بخشی نیز در سال دوم توانستند ثبت نام کنند.

علوی تصریح کرد: پس از پالایش و ثبت نامها از متقاضیان مسکن مهر که از سوی وزارت تعاون انجام شد، مشکلات و موانع بر سر راه آن نیز برداشته شد که می توان به مشکلات مربوط به تسهیلات و واگذاری زمینها اشاره کرد به نحوی که در بخش هایی با مشکل زمینهای معارض دار نیز برخورد کرده بودیم.


مشکلات بانکی و زمینهای دورافتاده و معارض دار


وی با اشاره به اینکه در مواردی نیز زمین‌های اختصاص یافته دور افتاده بود که قابلیت استفاده نداشت، افزود: این موارد و مشکلات نیز در سالهای گذشته برطرف شد و یا اینکه بیشتر موارد آن در قوانین جدید دیده شد، همچنین بحث مربوط به بانکها که یک مشکل اساسی در راه مسکن مهر بود نیز سروسامانی داده شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون بیان داشت: با انقباضی بودن روند پرداخت تسهیلات توسط بانک مرکزی در اجرای طرح مسکن مهر موانع جدی به وجود آمده بود که در این بخش می توان به جدید بودن طرح، ناآشنایی بانکها با نوع کار و وام دادن بدون سپرده نیز اشاره کرد.


صدور 600 هزار پروانه ساخت


به گفته علوی، چون مردم در مسکن مهر طرف قرارداد هستند و زمینها نیز برای دولت است، این موارد باید با ادارات ثبت اسناد نیز حل می شد. در هر حال کار سنگینی در سالهای گذشته انجام شد و هم اکنون نیز فشار برای انجام کار بیشتر شده است و با مقدمات آماده شده، بیشتر پی ریزیها انجام و پروانه ها نیز در حدی که آماده شد، واگذار شده است که به بیش از 600 هزار مورد رسیده است.

قائم مقام وزیر تعاون تاکید کرد: هم اکنون بیش از 400 هزار واحد مسکونی پی ریزی واحدهای مسکونی را نیز انجام داده اند و با توجه به اینکه دولت وام را از 15 به 20 میلیون تومان افزایش داده است، نکته اصلی این است که کارها به شکل تعاونی انجام می شود.


کارهای مسکن مهر هنوز تعاونی است


وی همچنین به تصمیم دولت مبنی بر تشکیل گروههای چند نفره نیز اشاره کرد و با مثبت دانستن این برنامه، تصریح کرد: ولی آنچه که تاکنون انجام شد و حتی تا آخر سال نیز در دست افتتاح و بهره برداری است، همه از تلاشها و زحماتی است که شرکتهای تعاونی انجام داده اند و من امیدوارم حداقل این 400 هزار واحد مسکونی تا آخر سال به نتیجه برسد.

علوی در زمینه ارائه تسهیلات مسکن مهر با نرخ‌های متفاوت که اخیرا از سوی دولت برنامه ریزی شده است، با اشاره به اینکه کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است و رئیس جمهور در شورای عالی مسکن به بانک مرکزی گفت که این کار یک کار خیر است و کمک کنید کارها به جلو برود، گفت: به دلیل اینکه قرار است 50 درصد سپرده برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر توسط دولت تامین شود پرداخت وام مسکن با نرخ سود 4 درصد پیش بینی شده است.


شرایط جدید پرداخت تسهیلات مسکن مهر


این مقام وزارت تعاون با تاکید بر اینکه تامین 50 درصد از سپرده تسهیلات مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر انجام می شود، گفت: در این زمینه نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در مراکز استانها 7 درصد و شهر تهران نیز 9 درصد خواهد بود که شهر جدید پرند جزو آن نیست.


نحوه پرداخت تسهیلات به بافتهای فرسوده و زمینهای شخصی


قائم مقام وزارت تعاون با بیان اینکه مواردی که در کارگروه به تصویب رسید در شورایعالی مسکن تایید شده است، تصریح کرد: اگر افراد زمین داشته باشید و بخواهند چند طبقه جدید بسازند و آنها را به افراد واجد شرایط واگذار کنند نیز می توانند از تسهیلات مسکن مهر استفاده کنند.

علوی افزود: در این زمینه ساخت و ساز جدید در بافتهای فرسوده نیز می تواند شامل تسهیلات مسکن مهر باشد به شرطی که واحدهای مسکونی در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد. نرخ سود تسهیلات در این بخش به صورت پلکانی است. http://mahdihashemi.blogspot.com/
ادامه مطلب

۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

آخرین مطالب تا خرداد 1389




ساکر سیتی ورزشگاه اصلی جام جهانی 2010 بازی های جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی

 

 





*سایتهای پخش آنلاین بازیهای فوتبال جام جهانی 2010* تب فوتبال با نزدیک شدن به آغاز بازهای جام جهانی ۲۰۱۰ افریقای جنوبی داغتر می شود. هرچند که توئیت ها و ویدیوهای پراکنده به ارائه اخبار بازیها می پردازند ا...

 

 





*توليد مصالح ساختماني هوشمند با قابليت خود ترميمي* دانشمند‌ان مي‌گويند: مصالح ساختماني هوشمند با قابليت خود ترميمي، قابليت آن را دارند كه هزينه تعميرات ساختماني را كاهش دهند، انتظار كربن حاصل از توليد سيما...

 





*امكان استفاده از پنجره‌هاي خورشيدي در ساختمان‌ها با ساخت صفحات تمام شيشه‌اي شفاف* ؛ مجري طرح: دوام پنجره‌هاي خورشيدي بيش از 25 سال است با طراحي و ساخت صفحات تمام شيشه‌اي شفاف در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان...




  •  




    گودبرداري غيراصولي باعث ريزش قسمتي از ساختمان دو طبقه مسكوني مجاور آن شد. به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي گزارش اين حادثه در سا عت 4 بامداد، آتش‌نشانان ايستگاه 27 به محل حادثه...




  •  




    يك كارشناس مسكن با بيان اين‌كه حل مشكل زلزله در گرو صنعتي سازي است، گفت: ورود بخش خصوصي به اين حوزه گسترش صنعتي سازي را در پي دارد. تورج دانشور ـ ‌كارشناس مسكن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان اير...




  •  




    بخشي از يك ساختمان درحال احداث واقع در ‪ ۲۰‬متري ابوذر، خيابان فتحي، شب گذشته بر اثر وزش باد شديد فرو ريخت. به گزارش ايرنا، داود سرلك فرمانده آتش نشانان اعزامي درباره اين حادثه گفت: بر اثر وزش باد شديد، ق...




  •  




    *ساخت سيستم كنترل هوشمند ساختمان با برد نامحدود* پژوهشگر دانشكده مهندسي برق دانشگاه صنعتي اميركبير موفق به طراحي سيستم كنترل هوشمند ساختمان با استفاده از شبكه تلفن بر پايه تن‌هاي صوتي شده است. به گزارش خبرگ...




  •  




    پليس و گروهي از شاهدان اعلام كردند كه در پي فرو ريختن يك ساختمان پنج طبقه در پايتخت اين كشور، دست كم 14 نفر جان باخته و ده‌ها نفر هم مجروح شدند. به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي ...








  • *انتشار ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی* ویرایش پنجم کتاب فناوریهای نوین ساختمانی با معرفی 86 فناوری تأیید شده توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمو...




  •  




    *شرايط دريافت وام خريد مسكن سخت‌تر مي‌شود* يك مقام آگاه با بيان اينكه شرايط سخت‌تر تسهيلات خريد مسكن بزودي توسط بانك مركزي اعلام مي شود گفت: اين شرايط سخت به احتمال زياد مربوط به كاهش زمان تاريخ ساخت واحد...




  •  




    رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن با اشاره به دستيابي به دانش فني تشخيص زلزله گفت: در حال حاضر با نصب سيستم تشخيص زلزله در 6 استان کشور زلزله 24 ساعت قبل از وقوع قابل پيش بيني شده است. به گزارش مهر ، سيد م...

  •  
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

    معرفی ساکر سیتی ورزشگاه اصلی جام جهانی 2010 + عکس مراحل ساخت


    ساکر سیتی ورزشگاه اصلی جام جهانی 2010
    بازی های جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی 10 روز دیگر در این کشور آغاز و با 64 بازی در 10 ورزشگاه این کشور به مدت یک ماه ادامه می یابد که از جمله این ورزشگاهها ساکر سیتی است.

    همه 10 ورزشگاه جام جهانی امسال در 9 شهر این کشور در عین حال که ورزشگاهی عمومی برای میزبانی از بازیکنان و تماشاگران این دوره از بازی های جام جهانی به شمار می آیند، هر یک از ویژگی خاص خود نیز برخوردار هستند.
    اصلی ترین این ورزشگاهها، ساکر سیتی است که در کلان شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است.
    این ورزشگاه که در واقع در سال 1987 (1366) با نام اف ان بی (نخستین بانک ملی) و با سرمایه همین بانک آفریقای جنوبی ساخته شده است طی جند سال اخیر تغییرات اساسی را به خود دیده است تا بتواند برای میزبانی از اصلی ترین بازی های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آن آماده شود.
    این ورزشگاه که در 10 کیلومتری جنوب غربی مرکز کلانشهر شهر ژوهانسبورگ بزرگترین و مهم ترین شهر این کشور و این قاره قرار گرفته است میزبان مهم ترین بازی های این جام خواهد بود که از جمله آنها می توان بازیهای افتتاحیه و اختتامیه این رقابت ها در فاصله یک ماه از یکدیگر در 20 خرداد و 20 تیرماه ماه امسال اشاره کرد.
    ساکر سیتی که در واقع بخشی از یک ورزشگاه بزرگ در مجاورت شلوغ ترین شهرک سیاهپوست و فقیر نشین آفریقای جنوبی یعنی "سووتو" است که نخستین حرکت ها و شورش های مردمی برای انقلاب ضد تبعیض نژادی آفریقای جنوبی نیز از همین شهرک آغاز شده است .


    این ورزشگاه خاطرات بزرگی از انقلاب ضد آپارتاید دارد از جمله اینکه میزبان اولین تجمع 100 هزار نفری مردم این کشور پس از آزادی "نلسون ماندلا" از زندان در سال 1990 (1369) بوده است که این مهم در همه ادبیات داستانی و نمایشی مربوط به تاریخ سیاسی این کشور نیز آمده است.
    مردم سووتو از این ورزشگاه خاطرات مهم دیگری نیز دارند و آن پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان در فینال جام ملت های آفریقا در سال 1996 (1375) درست یک سال پس از پیروزی انقلابشان در سال 1374 بود ،به گونه ای که آفریقای جنوبی توانسته بود تیم ملی تونس را در آن بازی به راحتی شکست دهد و همین موضوع بر افتخار و غرور ملی و انقلابی آنها افزوده بود.


    مردم سیاهپوست این شهرک در جنوبی غربی ژوهانسبورگ از پرشورترین هواداران فوتبال در این کشور هستند در حالی که اقلیت سفید و حتی رنگین پوست این کشور علاقه ای به فوتبال نداشته و فقط به بازی های راگبی و کریکت و گلف می پردازند.
    لذا براحتی می توان گفت که فوتبال ورزش، بازی و سرگرمی سیاهان آفریقاست و نکته قابل توجه اینکه همین سیاهان علاوه بر عادت ورزشی از عادت غدایی خاصی نیز برخوردار هستند که ملاحظه این مهم در فرهنگ ورزشی آنها نیز لحاظ گردیده است.
    به طور مثال در بازار میوه و تره بار همه شهرهای آفریقای جنوبی بیش از 10 نوع کدو برزگ و کوچک با مزه و طعم و طبخ های مختلف فروخته می شود که این نشان از توجه خاص سیاهپوستان آفریقای جنوبی به این صیفی جات ارازن قیمت و فراوان در بازار کشورشان است که اغلب از آن در غذا های خود استفاه می کنند.
    همچنین در خصوص ساکر سیتی نیز باید گفت که مهندسین ساخت آن با اقتباس از یکی از معروف ترین این کدوهای بیضی شکل طرح این ورزشگاه را طراحی کرده و معماران و هنرمندان نیز با ظرافت و دقت خاص برای شکل دادن به این کدو خیالی مورد علاقه سیاهان بر زیبایی آن افزودند.
    اگر بخواهیم با یک نگاه هنری و فرهنگی به طرح ورزشگاه ساکر سیتی بنگریم باید گفت که این ورزشگاه با شباهت خود به کدو در عین حال گلدانی شکل نیز هست .
    این ورزشگاه گلدانی در عین حال شباهت زیادی به نوعی سفالینه خاص آفریقای جنوبی نیز دارد لذا ماهیت وجودی آن علاوه بر ورزشی بودن، بار فرهنگ آفریقا را نیز با خود حمل می کند.
    از همین رو بود که چندی پیش گروه "مهندسان و معماران بوتگرتامان و شرکا" شرکت سازنده این ورزشگاه، جایزه "بهترین "معماری دقیق" رشته مهندسی ساختمان این کشور را به دلیل رعایت اصول فرهنگی و الهام گرفتن از معیارهای بومی برای دمیدن روح فرهنگ بومی آفریقایی به این ورزشگاه ،از آن خود کرده بودند.
    صندلی های سفید و آبی این ورزشگاه بزرگ و مسقف نیز در ترکیب نمای زرد کدویی بیرونی این ورزشگاه چنان زیبایی به آن بخشیده است که چشم ها را برای دقایقی چند به خود خیره می کند.
    این ورزشگاه به حدی زیبا است که "دیه گو آرماندو مارادونا" بازیکن معروف و سابق فوتبال آرژانتین و جهان در دیداری که اسفند ماه گذشته از آن داشته، آن را زیباترین ورزشگاهی که در عمرش دیده است، توصیف کرده بود.
    این ورزشگاه ابتدا 80 هزار نفره بود ولی با طراحی و برنامه ریزی که برای میزبانی جام جهانی 2010 صورت گرفت، گنجایش آن به 94 هزار و 700 نفز افزایش یافت .
    قابل توجه اینکه جایگاه خبرنگاران این ورزشگاه دو هزار و 451 صندلی دارد که این نشان از اهمیتی است که مسوولان فوتبال آفریقای جنوبی به حرفه خبرنگاری می دهند. موزه فوتبال آفریقای جنوبی نیز در همین ورزشگاه در کنار رستوران فوتبال آن با گنجایش 300 صندلی مبلی قرار گرفته است.
    همچنین درباره کاربری این ورزشگاه یاد آوری می شود که این ورزشگاه فقط به فوتبال اختصاص ندارد، بلکه قرار است بازیهای داخلی و جهانی راگبی نیز در آن دنبال شود. در هر حال این ورزشگاه علاوه بر میزبانی بازی های افتتاحیه میان تیم های آفریقای جنوبی و مکزیک در 11 ژوئن (20 خرداد) و بازی اختتامیه جام جهانی 2010 در 11 ژوئیه (20 تیر)، شش بازی دیگر این تورنمنت جهانی را نیز در خود جای می دهد.
    این ورزشگاه هشتمین بازی میان هلند و دانمارک در 14 ژوئن (24 خرداد)، بیستمین بازی بین آرژانتین و کره جنوبی در 17 ژوئن (27 خرداد)، بیست و نهمین بازی میان بزریل و ساحل عاج در 20 ژوئن (30 خرداد)، سی ونهمین بازی میان غنا و آلما در 23 ژوئن (دوم تیر)، پنجاه و دومین بازی یک هشتم نهایی در 27 ژوئن (6 تیر) پنجاه و هشتمین بازی یک چهارم نهایی در دوم ژوئیه (11 تیر) را نیز میزبانی خواهد کرد. http://www.mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

    توليد مصالح ساختماني هوشمند با قابليت خود ترميمي

    توليد مصالح ساختماني هوشمند با قابليت خود ترميمي
    دانشمند‌ان مي‌گويند: مصالح ساختماني هوشمند با قابليت خود ترميمي، قابليت آن را دارند كه هزينه تعميرات ساختماني را كاهش دهند، انتظار كربن حاصل از توليد سيمان را تقليل داده و حتي زندگي انسان‌ها را نجات دهند.
    به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از موانعي كه توليد تجاري اين مصالح را به تعويق انداخته هزينه بالاي پروسه توليد آنها است.
    اخيرا يك دانشجوي مهندسي در دانشگاه رودايسلند اعلام كرد كه موفق به توليد بتني با قابليت خود ترميمي وابسته به شيوه‌اي ارزان قيمت و كم هزينه شده است.
    ميشل پلتير با همكاري آريميت بوز استاد مهندسي شيمي اين دانشگاه يك تركيب بتوني را ابداع كرده‌اند كه با يك ماده ترميم كننده سيليكات سديم ميكروكپسولي پوشيده شده است.
    وقتي ترك خورگي در بتن بروز كند، كپسول‌ها ماده مزبور را در محل آسيب ديدگي آزاد مي‌كنند.
    سيليكات سديم با هيدروكسيدكلسيم موجود در بتن واكنش انجام داده و يك ژن كلسيم، سيليسيم، هيدرات تشكيل مي‌دهد كه ترك خوردگي‌ها و منافذ بتن را مي پوشاند.
    سفت شدن اين ژل ترميم كننده يك هفته طول مي‌كشد. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    عکسهایی از نقص در اجرای ساختمانها

    ادامه مطلب

    ۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

    امكان استفاده از پنجره‌هاي خورشيدي در ساختمان‌ها با ساخت صفحات تمام شيشه‌اي شفاف

    امكان استفاده از پنجره‌هاي خورشيدي در ساختمان‌ها با ساخت صفحات تمام شيشه‌اي شفاف
    ؛ مجري طرح: دوام پنجره‌هاي خورشيدي بيش از 25 سال است
    با طراحي و ساخت صفحات تمام شيشه‌اي شفاف در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، امكان استفاده از پنجره‌هاي خورشيدي در ساختمان‌ها فراهم شد.
    مجري اين طرح گفت: با استفاده از موادي خاص در توليد، اين صفحات خورشيدي دو جداره، نور خورشيد دريافتي را به برق تبديل مي‌كند.
    حميدرضا عزيزيان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اصفهان، اظهار داشت: اين صفحات خورشيدي، علاوه بر عايق حرارتي و صوتي استحكام زيادي دارند و با استفاده از اين پنجره‌ها مي‌توان برق مورد نياز واحدهاي مسكوني و تجاري را تامين كرد.
    وي با اشاره به نشكن بودن اين صفحات افزود: دوام پنجره‌هاي خورشيدي بيش از 25 سال است و از آنها مي‌توان در برج‌ها و ساختمان‌ها با نماي شيشه‌اي نيز استفاده كرد.
    وي بيان داشت: هزينه صفحات تمام شيشه‌اي شفاف خورشيدي با توجه به دوام زياد و بي نيازي به تعمير و نگه داري آن قابل برگشت است.
    عزيزيان خاطرنشان کرد: از اين صفحات مي‌توان براي تامين روشنايي چراغ‌هاي بوستان‌ها، معابر عمومي، تابلوهاي تبليغاتي، تونل‌ها و پاركينگ‌ها، هم‌چنين مصارف برق خانگي، چراغ هاي ترافيكي و ژنراتورهاي خورشيدي استفاده كرد. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

    انتشار ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی


    انتشار ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی
    ویرایش پنجم کتاب فناوریهای نوین ساختمانی با معرفی 86 فناوری تأیید شده توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن منتشر شد.
    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن این مرکز در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال 1387 اقدام به انتشار ویرایش پنجم کتاب فناوریهای نوین ساختمانی کرده است.
    استفاده از سیستم کد گذاری و گروه‌ بندی سیستم ها و مصالح نوین ساختمانی در ویرایش جدید، از جمله نکات تمایز آن با ویرایش‌ های قبلی است و ویرایش پنجم این کتاب در دستورالعمل ضوابط مورد قبول در استفاده از فناوریهای نوین تولید صنعتی مسکن و ساختمان برای پرداخت وام 25 میلیون تومانی مسکن مهر به عنوان معیار انتخاب فناوریهای نوین ساختمانی مطرح شده است.
    توسعه صنعت ساختمان یکی از مظاهر رشد و توسعه کشورها محسوب می‌شود و با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و تقاضای مستمر و روزافزون مسکن، ساخت سالانه 5/1 میلیون واحد مسکونی مورد نیاز است و روشهای سنتی جوابگوی میزان تقاضای سالانه مسکن مورد نیاز نیست، لذا حرکت به سمت تولید صنعتی جهت بهره‌گیری مناسب از منابع کشور و ارتقاء شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
    ویرایش پنجم کتاب فناوریهای نوین ساختمانی در ادامه چهار ویرایش قبلی این کتاب که تحت عنوان «گامی در صنعتی‌سازی» منتشر می ‌شده تدوین شده است و در ویرایش بعدی این کتاب سعی بر آن است تا چک‌ لیست فناوریهای نوین ساختمانی مبتنی بر سه دستورالعمل طراحی، نظارت و اجرا نیز ارائه شود و امید است با تحقق این امر امکان رشد و توسعه کاربرد این سیستم‌ها و مصالح نوین در قالبی منطقی و فنی جهت توسعه کمی و کیفی ساخت و ساز در کشور فراهم شود.http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    فرو ريختن يك ساختمان در بنگلادش، 14 كشته و ده‌ها مجروح بر جاي گذاشت

    پليس و گروهي از شاهدان اعلام كردند كه در پي فرو ريختن يك ساختمان پنج طبقه در پايتخت اين كشور، دست كم 14 نفر جان باخته و ده‌ها نفر هم مجروح شدند.
    به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از ماموران پليس حاضر در صحنه به خبرگزاري‌هاي رسمي بنگلادش، گفت: دست كم 50 نفر در اين حادثه دچار جراحت و آسيب شدند.
    همچنين 200 منزل و واحد تجاري هم كه در جوار اين ساختمان پنج طبقه قرار داشتند، درست در لحظه وقوع اين حادثه، همزمان فرو ريختند. به طوري كه اكثر جان باختگان و مجروحان اين حادثه از سكنه منازل همجوار هستند.
    به گزارش رويترز، بر‌اساس اعلام دپارتمان اورژانس بنگلادش، وضعيت برخي از مجروحان وخيم گزارش شده است.
    به همين دليل امكان افزايش تلفات با ادامه عمليات امداد و بيرون كشيدن افراد از زير آوار وجود دارد.
    در گزارش اين خبرگزاري، همچنين آمده است كه كارشناسان آتش‌نشاني علت وقوع اين حادثه را كه در «داكا» ـ پايتخت بنگلادش ـ رخ داده است، رعايت نكردن اصول ساختمان‌سازي و مستحكم نبودن زير‌بناي ساختمان پنج طبقه اعلام كردند. با اين حال، تحقيقات در اين رابطه ادامه دارد.
    گفتني است در عمليات امداد و نجات بيش از يكصد مامور آتش‌نشاني و ده‌ها سگ جست‌وجو حضور دارند.
    ادامه مطلب
     
    ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده