صفحات

۱۳۸۶ شهریور ۴, یکشنبه

متقاضيان مسكن در تهران و كرج به شهرهاي ديگر هدايت مي‌شوند

متقاضيان مسكن در تهران و كرج به شهرهاي ديگر هدايت مي‌شوند
انگار روزنامه‌ها به بنگاه‌هاي معاملات ملكي و ساختمان‌سازها خط مي‌دهند!


استاندار تهران در مراسم اهداي نمادين سهام عدالت، گفت: بيش از يك ميليون قطعه زمين براي احداث واحدهاي مسكوني در استان تهران در قالب تعاوني‌هاي مسكن شناسايي مي‌شود.


به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، كامران دانشجو استاندار تهران در مراسم اهداي نمادين سهام عدالت، اظهار كرد: سه مرحله واگذاري سهام عدالت بايد تا قبل از دهه فجر پايان يافته باشد و براي رسيدن به اين هدف، فرمانداري‌ها بايد همكاري مطلوبي با شركت‌هاي تعاوني داشته باشند و فرمانداران گزارش‌هاي شهرستان‌هاي مختلف را كه سهام عدالت را به مردم تحويل داده‌اند در اسرع وقت به كميته سهام عدالت ارائه دهند.


وي با بيان اين كه شركت‌هاي تعاوني سهام عدالت در حال حاضر بيش از 273 هزار شاغل و 508 هزار نفر بازنشسته دارد، خاطر نشان كرد: به زودي تعداد اعضا و سرمايه اين تعاوني‌ها افزايش مي‌يابد و در نتيجه لازم است براي آن‌ها هيات مديره و مجمع عمومي تعيين شود.


دانشجو با اشاره به تشكيل ستاد مسكن مهر كه با همكاري اداره‌هاي كل تعاون صورت مي‌گيرد، افزود: اين تعاوني مخصوص افرادي است كه در هيچ تعاوني ديگر مسكن عضو نيستند و تاكنون نيز 80 هزار نفر در مسكن مهر ثبت‌نام كرده‌اند.


وي ادامه داد: با سياستگذاري درست و شناسايي زمين، 375 واحد زمين را براي ساخت 375 هزار واحد شناسايي شده كه به صورت اجاره 99 ساله در اختيار شركت‌هاي تعاوني قرار مي‌گيرد، در حالي كه بر اساس تعهدات، استان تهران بايد زمين‌هاي مورد نياز ساخت 230 هزار واحد را فراهم مي‌كرد.


استاندار تهران افزود: به جز اين تعداد واحد مسكوني 750 هزار واحد مسكوني ديگر را نيز شناسايي خواهيم كرد و به اين ترتيب هيچ مشكلي از نظر زمين براي ساخت مسكن توسط تعاوني‌ها نخواهيم داشت.


به گزارش ايسنا، دانشجو تصريح كرد: اگر چه سهم استان تهران 230 هزار واحد بوده است، اما استان تهران براي بيش از يك ميليون واحد مسكوني زمين شناسايي مي‌كند.


وي با تاكيد بر اين كه با جهاد ايجاد شده در بخش مسكن كه به تازگي شروع شده، مشكل مسكن استان حل خواهد شد، گفت: درخواست داريم كه مطبوعات بي‌جهت بر روي قيمت‌هاي نجومي مسكن مانور ندهند و دلسوزي مردم را نكنند، هر چند كه ما مي‌دانيم، آن‌ها قصد خاصي ندارند، اما اين كار دلسوزي نيست.


دانشجو ادامه داد: برخي از اين روزنامه‌ها تهران را تقسيم‌بندي كرده‌اند و قيمت مناطق را اعلام مي‌كنند و وقتي روزنامه رسمي اين ارقام را مطرح مي‌كند، صاحب‌خانه‌ها قيمت و اجاره بها را بالا مي‌برند و انگار كه روزنامه‌ها به بنگاه‌هاي معاملات ملكي و ساختمان سازها خط مي‌دهند!


دانشجو با اشاره به مشكل جدي كمبود زمين در شهر تهران، ‌تصريح كرد: در شهر تهران و كرج به هيچ وجه زمين آزاد نداريم و به همين دليل متقاضيان اين دو شهر را به شهرهاي پرند، هشتگرد، ماهدشت، اشتهارد و چند شهر ديگر ارجاع و هدايت مي‌شوند.


به گزارش ايسنا، وي خاطر نشان كرد: استانداري تهران در جهت حل مشكل مسكن در استان تهران حركت مي‌كند.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده