صفحات

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

عكس‌هاي 11 سپتامبر دستكاري شده‌اند

رسوايي ديگري براي دولت آمريكا:
امريكن‌فري‌پرس: عكس‌هاي 11 سپتامبر دستكاري شده‌اند

يك نشريه آمريكايي با بررسي عكس‌هاي تازه منتشر شده از وقايع 11 سپتامبر برخي از اين تصاوير را دستكاري شده و غيرواقعي دانست.

به گزارش فارس دهم فوريه سال جاري ميلادي، 12 عكسي كه صبح روز 11 سپتامبر سال 2001 توسط "گريگ سمندينگر "، كاراگاه واحد هوايي پليس نيويورك گرفته شده بود، در اختيار رسانه هاي خبري قرار گرفت.
بنابراين گزارش، "ويكتور تورن " نويسنده و عضو هيئت تحريريه هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس "، در اين رابطه مي‌نويسد: وقتي با "وايني سامارتينو " يكي از محققين پيشكسوت وقايع 11 سپتامبر صحبت كردم، او سوال طعنه‌آميزي را مطرح كرد و گفت: " چرا اين عكس‌ها حالا منتشر شده‌اند؟ مردم نيويورك نيازي ندارند تا اين ترس و وحشت‌ها يك‌بار ديگر سوي آن‌ها روانه شود. "
نويسنده كتاب "نقش اسرائيل در 11 سپتامبر " توضيح مي‌دهد: دسيسه‌چيني‌هاي نومحافظه‌كاران و اسرائيل، ابتدا به مخالفت با برگزاري دادگاه براي كساني كه ادعا مي‌شود تروريست‌هاي 11 سپتامبر هستند، آغاز شد و هم‌اكنون نيز يكبار ديگر و همزمان با انتشار تصاوير جديدي از وقايع 11 سپتامبر، خاطرات وحشتناك آن روز را يادآوري مي‌كند.
اين گزارش حاكيست، محققان باسابقه بلافاصله بعد از انتشار تصاوير جديد متوجه تناقضات شديدي در اين عكس‌ها شدند؛ اولين چيزي كه اين محققان در رابطه با آن سخن مي‌گويند شعله‌هاي آتشي است كه گفته مي‌شود موجب فروپاشي برج‌هاي مركز تجارت جهاني شده‌اند. زيرا واضح است كه شعله‌هاي اوليه هواپيماي برخورد كننده به برج دوقلوي مركز تجارت جهاني، بسيار كوچك بوده است.
اما سامارتينو با ابراز ترديد در مورد صحت گفته‌هاي دولت و رسانه‌هاي وابسته به آن مي‌گويد: "من به هيچ يك از چيزهايي كه دولت يا رسانه‌هاي غالب مي‌گويند، اعتماد ندارم. "
وي با اشاره به يكي از عكس‌هاي تازه منتشر شده مي‌افزايد: ببينيد، يك خط طبقاتي بطور كامل سرخ شده و مي‌سوزد. اما چه چيزي موجب شده تا كل واحدهاي يك طبقه در يك خط مستقيم با آتش سرخ بسوزند؟ قطعا آتش چنين تاثيري ندارد. زيرا براي به وجود آمدن چنين حالتي نياز است تا دما از 2500 درجه نيز تجاوز كرده و فولاد را نيز ذوب كند. اما اين در حالي است كه برج‌هاي مركز تجارت جهاني فاقد سوخت كافي براي بروز چنين حالتي بوده‌اند و در داخل نيز تنها مبلمان و تجهيزات دفاتر اداري مي‌توانسته به عنوان سوخت براي آتش عمل كند.
اين كارشناس 11 سپتامبر در ادامه نتيجه مي‌گيرد كه احتمالا دولت آمريكا، با دستكاري در عكس‌ها، چنين حالاتي را بوجود آورده تا براي عموم باورپذيرتر باشند.
تورن در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: "جن راميرز " (Jan Ramirez) مسئول "موزه و بناي يادبود ملي 11 سپتامبر " دهم فوريه در مصاحبه با آسوشيتدپرس كوشيد تا هرگونه سوءظن و سخن از "توطئه‌سازي " را رد كند؛ وي در اين مصاحبه پس از توصيف آنكه بالگرد سمندينگر چگونه توانست بلافاصله پس از مورد اصابت قرار گرفتن مركز تجارت جهاني خود را به منطقه برساند گفت: حدودا بعد از ساعت ده صبح بود كه آن‌ها (واحد هوايي پليس نيويورك)، توانستند سقوط برج شمالي را پيش‌بيني كنند.
تورن توضيح مي‌دهد: ظاهرا راميرز اصلا به تصاويري كه توسط خلبان‌ها گرفته شده نگاه نكرده است. زيرا سخنان وي در حالي بيان شده كه در عكس‌هاي گرفته شده توسط بالگرد سمندينگر هيچ نشانه‌اي از قريب‌الوقوع بودن فروپاشي برج‌هاي مركز تجارت جهاني،‌ وجود ندارد.
در حقيقت در اين تصاوير هيچ چيزي جز آتش‌هاي خفيفي،‌ واضح نيست و اثري از شعله‌هاي طغيان كننده نيست.
اين نويسنده آمريكايي مي‌افزايد: مسئله مهم‌تر در عكس ديگري است كه برج شماره يك مركز تجارت جهاني را در ميانه فروپاشي نشان مي‌دهد؛ اما چيزي كه در مورد اين ساختمان 110 طبقه جالب به نظر مي‌رسد،‌ اين است كه در تصاوير منتشر شده اين ساختمان فورا غرق در غباري مخلوط از بتن و فلز شده و اين در حالي است كه ساختمان هنوز به زمين برخورد نكرده بود.
تورن مي‌پرسد: چطور ممكن است يك برج يك ميليارد پوندي ( حدود 500 هزار تن) در حالي كه هنوز در حال سقوط است و بطور كامل فرو نريخته، تبديل به غبار شود؟ در واقع منبع قدرتي كه بتواند چنين تخريبي را براي اين ساختمان رقم بزند، غير قابل تصور است. و آتش‌ محدودي كه توسط سوخت هواپيما، مبلمان و پرونده‌هاي موجود در ساختمان بوجود آمده بود، قادر به ايجاد چنين قدرتي نبوده‌اند.
در همين حال، "مايكل لانگستون "، فعال 11 سپتامبر نيز در بيانيه 12 فوريه خود ضمن موافقت با نظرات بيان شده،‌ گفت: چيزي كه در اين تصاوير براي من بسيار جالب توجه بوده،‌ ابرهاي غباري هستند كه به حد عجيبي مشابه به ابر خاكسترهاي ناشي از فوران‌هاي آتش‌فشاني هستند. بنابراين با توجه به اينكه خاكسترهاي آتش‌فشاني، ناشي از رخدادهاي انفجاري هستند پس شباهت موجود بين آن‌ها و ابرهاي ناشي از فروپاشي مركز تجارت جهاني در 11 سپتامبر، مي‌تواند دليلي بر انفجاري بودن ماهيت اين واقعه باشد.
زيرا يك فروپاشي ساده بر اثر جاذبه نمي‌تواند چنان انرژي را توليد كند كه موجب بروز حادثه انفجاري بدين شدت شود.
گزارش امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: با بررسي يكي ديگر از عكس‌هاي منتشر شده،‌ متوجه مي‌شويم كه منطقه "باتري پارك " و "مانهاتان " پائيني بطور كامل در دود و غبار غرق شده‌اند. در واقع اين عكس مهر تائيدي است بر نظريه مطرح شده توسط كتاب "پرواز 93 فانتوم " كه بر اساس آن ساختمان شماره 7 مركز تجارت جهاني نيز مي‌بايست هنگامي كه همه چيز از ديد پنهان شده بود و همزمان با ساختمان‌هاي شماره 1 و 2، فرو مي‌ريخت.
بنابراين گزارش، در طبقه 23 ساختمان شماره 7، دفتر "رادولف گويلياني " (Rudolph Guiliani) از "مركز فرماندهي شرايط اضطراري " وجود داشت و در حقيقت مكان مناسبي براي طراحان 11 سپتامبر محسوب مي‌شد تا تخريب‌هاي كنترل شده خود را هدايت كنند.
تورن مي‌افزايد: اما ظاهرا به دليل ايراداتي كه در سيم‌كشي مواد منفجره ساختمان شماره 7 وجود داشت، اين ساختمان تا ساعت 17:20 فرو نريخت و در اين زمان نيز اين ساختمان 47 طبقه در مقابل چشم‌ دوربين‌هاي فيلمبرداري، بدون هيچ دليل خاص و بدون آنكه هيچ هواپيمايي با آن اصابت كند، فرو ريخت. حتي آسيب‌هاي ناشي از اجسام شعله‌وري كه در هوا وجود داشتند نيز بسيار محدود بود و تنها آتش‌سوزي كوچكي در طبقه دوازدهم اين ساختمان بوقوع پيوست.
اما از آنجا كه شواهد موجود در درون اين ساختمان مي‌بايست از بين مي‌رفت، تنها طي هفت ثانيه اين ساختمان بطور كنترل شده‌اي تخريب شد.
تورن در انتهاي گزارش خود يادآور مي‌شود كه اين اشتباه بزرگ تاكتيكي موجب شرمساري شديد "كميسيون 11 سپتامبر " شد. بطوريكه آن‌ها حتي در گزارش "جامع " خود نيز از اين رويداد سخني نگفتند. http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

1 نظرات:

ناشناس گفت...

jalebe

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده