صفحات

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

حاشيه‌هايي ازيك رويداد مردم درافتتاح تونل توحيد حرف اول را زدند

خيلي‌ها منتظر بودند افتتاح تونل توحيد را كه سر و صداي بسياري در ‪ ۳۰‬ماه عمليات احداث ايحاد كرده بود، ببينند اما در اين رويداد ديدني، حرف اول را مردم زدند.
به گزارش خبرنگار شهري ايرنا، درحالي كه رسم معمول در افتتاح پروژه‌هاي كوچك و بزرگ، دعوت از مسولان و برگزاري مراسم‌هاي رسمي است، افتتاح تونل توحيد تنها يك مسول بزرگ و رسمي داشت به نام مردم تهران.
از نخستين ساعات صبح امروز دوازدهم بهمن ماه، گروه زيادي از مردم و به خصوص انان كه به دليل قرارداشتن خانه و مغازه شان در كنار تونل، ‪ ۳۰‬ماه ترافيك و سختي ديده بودند در محل افتتاح تونل حاضر شده و پروژه‌اي را كه با پول خودشان احداث شده بود، افتتاح كردند.
مردم تهران امروز با شوق و ذوق مثال زدني ، لحظه تاريخي ورود امام (ره) به ميهن را در ساعت ‪ ۹‬و ‪ ۳۳‬دقيقه همزمان با افتتاح تونل توحيد جشن گرفتند كه اين حضور، با حاشيه‌هايي همراه بود.
** دهها نفر از شهروندان تهراني ، صبح امروز در ورودي‌هاي شمالي و جنوبي تونل توحيد با دسته‌هاي گل و شادماني كه در چهره و گفتارشان پيدا بود، افتتاح تونل توحيد و گذر خودروهايشان از ان را لحظه شماري مي‌كردند.
** ‪ ۱۰‬شهروند خوش اقبال تهراني كه از ميان هزاران نفر متقاضي افتتاح تونل به قيد قرعه انتخاب شده بودند، با خودروهاي شخصي خود كه به زيبايي گل ارايي شده بود، پيش قراول ساير شهروندان در افتتاح تونل شركت كردند.
** ‪ ۳۱‬دستگاه اتوبوس به يمن آغاز سي و يكمين سال پيروزي انقلاب اسلامي و حركت نمادين براي توسعه حمل و نقل عمومي در افتتاح تونل توحيد حركت كردند ** تعدادي از مسوولان شهري همچون قاليباف، شهردار تهران، چمران رييس شوراي اسلامي شهر و خانواده‌هاي معظنم شهدا و جانبازان نيز سوار بر اتوبوس ها در افتتاح تونل حضور داشتند.
** حضور بيش از ‪ ۱۵۰‬خبرنگار، عكاس و تصويربردار از رسانه‌هاي گروهي در مراسم افتتاحيه از نكات برجسته اين مراسم بود.
** دو دستگاه اتوبوس كه سقف‌هاي ان برداشته شده بود، به انتقال خبرنگاران در طول مسير افتتاحيه پرداخت و خبرنگاران به راحتي تمامي صحنه و لحظات افتتاح تونل را ثبت كردند. البته سرماي زياد باعث شد تا خبرنگاران و عكاسان درحالي كه مي‌لرزيدند به ثبت اين رويداد بپردازند.
** حضور اعضاي شوراياري محلات شهر تهران با دستنوشته‌هايي در قدرداني ازمسوولان شهري تهران در مراسم افتتاحيه پر رنگ بود.
** ورودي‌هاي تونل با پرچم‌هاي متعدد سه رنگ ايران، تصاويري از شهداي انقلاب اسلامي نظير شهيد چمران، شهيد همت، شهيد باكري و شهيد شوشتري زينت داده شده بود. خطي از گل بر زمين ورودي تونل نيز كشيده شده بود كه يادآور خط گل مسير ورود امام خميني از فرودگاه مهرآباد در سال ‪ ۵۷‬بود.
** شماري از اعضاي خانه شهرياران جوان، در لحظه افتتاح تونل با گلباران تونل ، گشايش اين مسير را به روي شهروندان گرامي داشتند.
** تعدادي از خودروهاي سواري و لوكس قديمي، اتوبوس‌هاي دهه‌هاي ‪ ۴۰‬و ‪۵۰‬ تهران، تاكسي‌هاي نارنجي و نسل جديد خودروهاي عمومي نيز به طور نمادين در مسير افتتاح تونل حضور داشتند.
** پايان مراسم افتتاحيه، شوق فراوان مردم براي گذر از تونل را به دنبال داشت كه به همين سبب ترافيك سنگيني در مسيرهاي ورودي به تونل ايجاد شد.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده