صفحات

۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير تهران - مشهد در آينده نزديك

وزير راه و ترابري در پاسخ به فارس خبر داد:

آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير تهران - مشهد در آينده نزديك
مهلت وزارت راه به خلبانان خارجي براي خروج از كشور
وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه از سوي وزارت راه مدت‌زمان مشخصي تعيين شده است تا خلبانان خارجي از كشور خارج شوند گفت: پس از آن مدت زمان حتماً لازم است هواپيماهاي ايراني توسط خلبانان ايراني هدايت شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبري فارس «توانا» حميد بهبهاني وزير راه و ترابري در مراسم افتتاح ايستگاه تعميرات لكوموتيو و ايستگاه ترن‌واش (شست‌شوي ترن و قطار) در راه‌آهن مشهد در پاسخ به سؤال فارس مبني بر تأثير احداث اين دو ايستگاه اظهار داشت: ايستگاه تعميرات لكوموتيو كارگاهي است براي آماده‌سازي‌ لكوموتيوها از نظر روغن‌گيري، سوخت‌گيري و آماده‌سازي قطار كه به نوبه خود اين مورد در كشور ايران نمونه است و حتي در ايستگاه راه‌آهن تهران نيز چنين كارگاههايي تاكنون احداث نشده است.
وي ادامه داد: از اين به بعد برخي لكوموتيوها از تهران براي تعمير به مشهد مقدس فرستاده مي‌شوند.
بهبهاني در پاسخ به سؤال فارس مبني بر ميزان سرمايه‌گذاري براي احداث اين دو ايستگاه خاطرنشان كرد:‌حدود 10 ميليارد تومان براي احداث ايستگاههاي ترن‌واش و تعميرات لكوموتيو هزينه شده است. http://mahdihashemi.blogspot.com/
وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه مساحت اين دو ايستگاه 2 هزار و 600 متر مربع است تصريح كرد: عمليات احداث اين ايستگاهها 18 ماه به طول انجاميد كه احداث آن موجب ارتقاي سطح تعميرات لكوموتيو و انتقال بخشي از تعميرات لكوموتيوها از تهران به مشهد مي‌شود كه اين مورد يكي از برنامه‌ها در راستاي مركز‌زدايي فعاليت‌ها از پايتخت است.
بهبهاني خاطرنشان كرد:‌تهيه تجهيزات ايستگاه ترن‌واش يك و نيم ميليارد تومان هزينه در بر داشته است كه اين تجهيزات قطار و واگن را به طرز بسيار مطلوبي مورد شسشتو قرار مي‌دهند.

* مناقصه جديد برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد به زودي اعلام مي‌شود
وزير راه و ترابري در خصوص برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد خاطرنشان كرد: چندي پيش براي اجراي اين پروژه مناقصه‌اي برگزار شد كه به دليل ناقص بودن اين مناقصه پس از گذشت 16 ماه طي مشورت با سازمان بازرسي كل كشور مقرر شد مناقصه برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد تجديد شود.
بهبهاني اظهار داشت: يكي از شرايطي كه در مناقصه جديد اين مسير ريلي اعلام خواهد شد اين است كه برنده مناقصه حتماً سرمايه‌گذار را معرفي كند و تضمين بانك را كه به رؤيت و تأييد بانك مركزي رسيده باشد به وزارت راه ارائه دهد تا بدين ترتيب عمليات اجرايي پروژه به سرعت انجام شود.
وي با اشاره به اينكه حدود 800 الي يك ميليارد ريال براي برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد برآورد هزينه شده است افزود: پس از تعيين منابع مالي پروژه به مشخصات فني پيمانكار نظير ميزان تجهيز به ماشين‌آلات لازم پرداخته خواهد شد.
بهبهاني افزود: هم‌اكنون مراحل اداري اعلام روزنامه‌اي واگذاري اين مسير ريلي در حال اتمام است.

* تعيين زمان براي خروج خلبانان خارجي از كشور
وزير راه و ترابري در پاسخ به سؤال فارس مبني بر زمان خروج توپولف از ناوگان هوايي كشور تصريح كرد:‌ چندي پيش 3 فروند توپولف شركت هواپيمايي تابان از ناوگان هوايي كشور خارج شد.
بهبهاني با اشاره به اينكه از سوي وزارتخانه مدت‌زمان مشخصي تعيين شده است تا خلبانان خارجي از كشور خارج شوند افزود: پس از اين مدت زمان تعيين شده حتماً لازم است هواپيماهاي ايراني توسط خلبانان ايراني هدايت شوند.
وي با اشاره به اينكه هواپيماهاي توپولف بر دو نوع TU154 و TU204 هستند اظهار داشت: مدل توپولف TU154 هم‌اكنون در ناوگان هوايي كشور موجود است و توپولف TU204 نيز هواپيماهاي جديدي است كه قدرت موتور آن با هواپيماهاي غربي برابري مي‌كند.
وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد:‌نوع هواپيماي روسي ديگري به نام سوپرجت وجود دارد كه وزارت راه و ترابري هنوز تصميمي براي خريد آن نگرفته است.

* آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير مشهد - تهران در آينده نزديك
بهبهاني در خصوص قطار سريع‌السير تهران - مشهد تصريح كرد: اجراي عمليات اين قطار قرار بود به صورت BOT انجام شود يعني سرمايه‌گذار پس از مطالعه طرح به اجرا و بهره‌برداري پروژه بپردازد.
وي خاطرنشان كرد:‌اجراي اين پروژه حدود 12 ميليارد يورو هزينه لازم دارد در حالي كه در تمام دنيا تنها دو كشور از اين نوع قطار استفاده مي‌كنند.
بهبهاني تصريح كرد: وزارت راه و ترابري هم‌اكنون تصميم به اجراي پروژه قطار سريع‌السير در مشهد مقدس همانند پروژه قطار سريع‌السير اصفهان - قم - تهران كه هم‌اكنون در حال اجرا است، دارد.
وي با اشاره به اينكه سرعت اين قطارها حدود 350 كيلومتر بر ساعت است تصريح كرد: اين قطار سريع‌السير به صورت ريلي است.

* برقراري پروازهاي مشهد - مالزي و مشهد - آلمان
بهبهاني با اشاره به اينكه فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران يكي از فرودگاههاي پرترافيك كشور است افزود: از اين فرودگاه به 24 نقطه خارج از كشور نيز پرواز انجام مي‌شود كه بزودي پروازهاي مشهد به مالزي و مشهد به آلمان نيز از طريق اين فرودگاه انجام خواهد شد.
به گزارش فارس پرواز شماره 467 شركت هواپيمايي هما مسير مشهد - تهران كه قرار بود ساعت 19:10 امشب مسافران به همراه وزير راه و ترابري و هيئت همراه را از مشهد به تهران منتقل كند با 40 دقيقه تأخير در ساعت 19:50 انجام شد.
خلبان اين پرواز دليل تأخير را تحويل بار توسط برخي مسافران و عدم رجوع آنها براي سوار شدن به هواپيما ذكر كرد.
http://mahdihashemi.blogspot.com/

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده