صفحات

۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

تقاطع همسطح و زیر گذر ميدان جمهوري اسلامي مشهد مورد بهره برداري قرار گرفت

تقاطع همسطح و زیر گذر ميدان جمهوري اسلامي مشهد مورد بهره برداري قرار گرفت

پروژه تقاطع همسطح و زيرگذر ميدان جمهوري اسلامي شهر مشهد روز سه شنبه مورد بهره برداري قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ،زيرگذر و ميدان جمهوري اسلامي ظرف مدت هشت ماه با هزينه 70 ميليارد ريال در دو باند رفت و برگشت به عرض 3/8 متر احداث شد.
زيرگذر ميدان جمهوري اسلامي كه 600 متر طول دارد و ارتباط بين بلوار ' فضل ابن شاذان ' و 'شهيد منتظري' را برقرار مي كند، به منظور ارتقاي سطح عملكرد ترافيكي ، اصلاح هندسي ميدان و راستگردهاي آن ايجاد شده است.
پل روگذر ميدان جمهوري اسلامي هم مهر ماه پارسال به بهره برداري رسيده بود.
شهردار مشهد در اين مراسم با بيان اينكه بايد در مديريت حوزه ترافيك يك بازنگري جدي شود، گفت : امروز ما بخش زيادي از خيابان ها و مسيرهاي عبوري را به وسايل نقليه شخصي اختصاص داده ايم و هر روز شاهد افزايش تعداد اين خودروها در سطح شهر هستيم.
سید محمد پژمان افزود : در واقع ما نه تنها ظرفيت عبور و مرور وسايل نقليه شخصي را كم نكرده ايم بلكه حق عبور عابر پياده را هم گرفته ، به اين بخش اختصاص داده ايم.
وي اظهار داشت : امروز بايد در بحث مديريت ترافيك تجديد نظر كرد و در اين مديريت بحث حمل و نقل عمومي و تقدم پياده بر سواره و مديريت ترافيك انسان محور را مبنا قرار دهيم.
پژمان با بيان اين كه امروز شرايط ترافيكي براي وسايل نقليه شخصي و عمومي يكسان است ،افزود:وقتي از مردم مي خواهيم از وسايل نقليه عمومي به جاي وسايل نقليه شخصي استفاده كنند ، آنان بايد مزيت استفاده از حمل و نقل عمومي را احساس كنند و گرنه شرايط ترافيكي همان مي شود كه امروز همه استفاده از خودروهاي شخصي را ترجيح مي دهند.
وي بر ساماندهي سيستم حمل و نقل عمومي اعم از مترو ، اتوبوس ، تاكسي و مانند آن تاكيد كرد و ادامه داد: يك نظام منسجم و طرح جامع ترافيكي بايد پياده شود و همه سيستم هاي حمل و نقل عمومي در اين طرح بايد مكمل همديگر باشند.
شهردار مشهد با اشاره به تغييراتي كه اخيرا در خطوط اتوبوسراني اين كلانشهر انجام شد، گفت : اين تغييرات بر اساس طرح جامع حمل و نقل اجرا شده ، اما در عين حال موظفيم كه رفاه و آسايش مردم در خدمات رساني را تامين كنيم و مي كوشيم اشكالات را رفع نماييم.
پژمان با اظهار اين كه هم اكنون حدود 40 درصد بودجه عمراني شهرداري مشهد در حوزه حمل و نقل هزينه مي شود ، افزود : با توجه به اهميت حمل و نقل تلاش مي كنيم سهم اين حوزه در بودجه شهرداري را به صورت عمده افزايش دهيم و اين رقم كافي نيست.
وی با اشاره به پروژه تقاطع غير همسطح جمهوري اسلامي گفت : تلاش مي كنيم با اصلاح و بهبود وضعيت محور كمربندي شهر ، سرعت حركت خودروها را تا 90 كيلومتر در ساعت افزايش دهيم و مردم اين محور را به عنوان بخشي از مسير خود تعيين و در آن حركت كنند.
پژمان با اشاره به احداث تقاطع غير همسطح ميدان جهاد ، شهيد عباسپور و امام حسين (ع) ابراز اميدواري كرد كه با پايان كار در اين سه محور ، بخش ديگري از ترافيك داخلي شهر مشهد كاسته شده، مردم شاهد ترافيك روان تري باشند. www.mahdihashemi.blogspot.com
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده