صفحات

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

تونل توحيد به بزرگ‌ترين تونل هوشمند خاورميانه تبديل مي‌شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با بكارگيري ‪ ۱۰‬سيستم پيشرفته مديريت ترافيك، -تونل توحيد> به يكي از بزرگ‌ترين تونل‌هاي هوشمند خاورميانه تبديل مي‌شود.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: اين تونل به آخرين فن آوري هاي روز دنيا كه در نوع خود از مجهزترين سيستم‌هاي مديريت ترافيك در سطح جهان محسوب مي‌شود، تجهيز شده است.
وي با بيان اينكه طبق استانداردهاي روز دنيا براي تونل‌هاي با طول بيش از يك كيلومتر، بخش وسيعي از سيستم‌هاي هوشمند طراحي مي‌شود ، گفت: براي تونل توحيد نيز به عنوان يكي از بزرگ‌ترين و پرترافيك‌ترين تونل‌هاي خاورميانه، طيف وسيعي از تاسيسات و تجهيزات ترافيكي هوشمند در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار تهران، اتخاذ تدابير ويژه براي مديريت و نظارت بر ترافيك تونل توحيد را با توجه به برآورد حجم ترافيك عبوري با اهميت خواند و گفت : اتاق كنترل ترافيك محلي در تونل توحيد از ضروريات است .
تشكري هاشمي با اشاره به سيستم كنترل روشنايي تونل گفت: اين سيستم به منظور كنترل هوشمند سطح نور داخل تونل طراحي شده كه ميزان روشنايي را بر اساس پخش لحظه‌اي شدت نور و متناسب با نور داخل و خارج تونل تنظيم مي‌كند وي با اشاره به -سيستم هوشمند تهويه تونل> افزود: اين سيستم به گونه اي طراحي شده تا آثار كيفيت هواي محيط خارج از تونل بر محيط داخل تونل با توجه به تفاوت‌هاي دو محيط را به حداقل برساند و شامل زير سيستم‌هاي سنجش سرعت حركت هوا و سه نوع شناسگر مونو اكسيد كربن، اكسيد نيتروژن و برد ديد محيطي و نيز حسگر جريان هوا است.
وي در خصوص -سيستم تلفن اضطراري (‪ >)SOS‬نيز گفت: اين سيستم مخابراتي به منظور اطلاع رساني سريع رويدادهاي احتمالي در نظر گرفته شده است كه در فواصل ‪ ۲۰۰‬متري، يك دستگاه تلفن اضطراري نصب مي‌شود.
وي ادامه داد: در فضاي بيروني تونل، در مجاورت هر يك از ورودي‌ها نيز يك دستگاه تلفن نصب مي‌شوند كه از طريق علايم مشخص شده‌اند و از قابليت ارتباط دو سويه برخوردارند.
معاون شهردار تهران در رابطه با -سيستم نظارت تصويري ‪ CCTV‬نيز گفت: اين سيستم با هدف ايجاد پوشش كامل نظارت تصويري از طريق دوربين‌هاي ديجيتال در داخل تونل طراحي شده كه در فواصل ‪ ۱۵۰‬متري و نيز در مسيرهاي ورودي و خروجي آن مستقر شده اند.
وي با اشاره به سيستم اطلاع رساني و هشدار گفت: رانندگان را از وضعيت لحظه‌اي تونل يا وقوع تصادفات احتمالي آگاه مي‌كند و شامل سيستم كنترل خط عبوري، چراغ‌هاي راهنمايي و هشدار، تابلوهاي متغير خبري، تابلوهاي متغير اعلام سرعت مجاز و تابلوهاي اطلاع رساني خروجي‌هاي اضطراري است.
معاون شهردار تهران در مورد -سيستم كنترل و تشخيص ارتفاع غير مجاز (<)‪OHD‬ افزود: در فاصله ‪ ۳۵۰‬متر مانده به ورودي هر يك از تونل‌ها نصب شده و ارتفاع خودروهاي عبوري را اندازه‌گيري مي‌كند و به محض عبور خودروي با ارتفاع بيش از حد مجاز چراغ راهنمايي هشدار به رنگ قرمز روشن شده و از ورود خودروي مربوطه به داخل تونل جلوگيري مي‌شود.
تشكري هاشمي اضافه كرد: -سيستم تشخيص ترافيك تونل> به منظور اندازه‌گيري عوامل ترافيكي در ورودي‌هاي تونل از جمله طول صف، سرعت و تعداد خودروهاي عبوري راه اندازي شده است.
وي گفت: -سيستم تشخيص حريق تونل> نيز از طريق حسگرهاي با قابليت تشخيص و واكنش فوري به گرماي بيش از حد و تشعشات ناشي از منبع حريق مقابله مي‌كند معاون شهردار تهران اعلام كرد: -سيستم اطلاع رساني صوتي تونل (‪ >)PAS‬در زماني بكار مي‌رود كه علاوه بر فعاليت سيستم‌هاي خودكار و اطلاع رساني از طريق علايم و تابلوها، ارتباط مستقيم با افراد حاضر در تونل مورد نياز باشد و به همين منظور آمپلي فايرها و بلندگوهاي ويژه‌اي به منظور اطلاع رساني صوتي در داخل تونل بكار گرفته شده است .
تشكري هاشمي خاطرنشان كرد: بكارگيري سيستم‌هاي پيشرفته مديريت ترافيك در تونل هوشمند توحيد نشان‌دهنده استفاده مديريت شهري پايتخت از جديدترين فن آوري‌هاي روز جهاني در جهت آسايش و رفاه شهروندان و نيز نشانگر توان و تخصص كارشناسان و متخصصان داخلي است.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده