صفحات

۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

خطرناك‌ترين مسيرهاي ريلي جهان

خطرناك‌ترين مسيرهاي ريلي جهان
شما جزو آن دسته از افراد هستيد كه دوست داريد در حين سفر حس لذت به شما دست دهد يا اين‌كه جزو آن افرادي هستيد كه داراي حس ماجراجويي بوده و از ترسيدن هم بدشان نمي‌آيد؟

به گزارش ايسنا، مسافرات با قطار هميشه حس خاص خود را داشته و اين حس قابل مقايسه با حس سفر با خودرو شخصي و حتي هواپيما نيست. شايد يكي از دلايل متفاوت بودن اين حس به تاريخچه قطار برگردد. به عنوان مثال زمان ساخت تعداد زيادي از مسيرهاي ريلي جهان به حدود 200 سال قبل بازمي گردد و همين موضوع جنبه اسرارآميزي نيز به......
خطرناك‌ترين مسيرهاي ريلي جهان
شما جزو آن دسته از افراد هستيد كه دوست داريد در حين سفر حس لذت به شما دست دهد يا اين‌كه جزو آن افرادي هستيد كه داراي حس ماجراجويي بوده و از ترسيدن هم بدشان نمي‌آيد؟

به گزارش ايسنا، مسافرات با قطار هميشه حس خاص خود را داشته و اين حس قابل مقايسه با حس سفر با خودرو شخصي و حتي هواپيما نيست. شايد يكي از دلايل متفاوت بودن اين حس به تاريخچه قطار برگردد. به عنوان مثال زمان ساخت تعداد زيادي از مسيرهاي ريلي جهان به حدود 200 سال قبل بازمي گردد و همين موضوع جنبه اسرارآميزي نيز به مسيرهاي ريلي مي‌دهد.

اما جدا از اين جنبه اسرارآميز امروزه مشخص شده كه گذر از تعدادي از مسيرهاي ريلي در جهان با ترس و لرز بسيار زيادي همراه است. البته اين ترس و لرز براي دوستداران وحشت مانند لذت است!

در زير با خطرناك‌ترين مسيرهاي ريلي جهان به همراه مشخصات آن‌ها آشنا مي‌شويد:

1- مسير آسو مينامي - ژاپن

خطرناك‌ترين مسير ريلي در كشور ژاپن در كنار فعال‌ترين آتشفشان اين كشور واقع شده است و شما نمي‌دانيد چه زماني اين آتشفشان فوران خواهد كرد!

توريست‌ها ترجيح مي‌دهند اوايل ماه نوامبر از اين مسير ريلي عبور كنند. زماني كه جنگل نزديك به مسير توسط ماگماي داغ فعال آتشفشان سوخته مي‌شود.

2- مسير ريلي جورج تاون لوپ - كلورادو آمريكا

در اواخر قرن 19 ميلادي زماني كه بخش شمال غربي كلورادو از معادن نقره انباشته شده بود، قطارهاي بخار تنها راه دسترسي به اين منطقه بودند.

اين مسير ريلي از آن جهت بسيار خطرناك و ترسناك است كه شما بايد از پل موسوم به شيطان عبور كنيد كه بيش از 100 پا ارتفاع دارد.

هنگام عبور از اين پل قطار به حدي آرام حركت مي‌كند كه شما اصلا احساس حركت نمي‌كنيد.

3- مسير چنا - رامس وارام هند

براي رسيدن به جزيره رامس وارام در شمال خليج هند شما بايد از يك مسير ريلي مرگبار عبور كنيد. اين خط ريلي در سال 1914 ميلادي ساخته شد و 1.4 مايل طول دارد.

ترسناك‌ترين بخش اين مسير ريلي اين است كه شما بايد از مركز يك گردباد خطرناك با قطار عبور كنيد!

4- مسير وايت پس&ياكون - آلاسكا

اين مسير ريلي در گير و دار تب طلا در سال 1898 ميلادي ساخته شد. قطار بخار اين مسير هم‌اكنون به سوژه‌اي براي توريست‌هايي تبديل شده كه در جست و جو حس حفاري هستند.

اين مسير ريلي به ميزان بسيار خطرناكي به صخره‌ها نزديك بوده و سالانه حدود 450 هزار نفر از آن بازديد مي‌كنند.

از اين مسير ريلي به عنوان يكي از راهنماهاي تاريخچه‌ مهندسي شهرسازي در جهان ياد مي‌كنند.

5- لينتون&لينموس كليف - بريتانيا

به شما در هنگام عبور از اين مسير ريلي احساس ترس زيادي دست مي‌دهد. اين مسير نيز از كنار صخره‌ها عبور كرده و ارتفاع زياد مسير نسبت به دره پايين آن دليل اصلي ترسناك بودن اين مسير ريلي است.

ارتفاع پلي كه قطار از روي آن مي‌گذرد به حدود 500 پا مي‌رسد و در بخشي از اين پل نيز پيچ تند وجود دارد.

6- ترن لاس نوبس - آرژانتين

اگرچه اين مسير ريلي در سال 1921 مجوز ساخت را دريافت كرد، اما سرانجام كار ساخت اين مسير بعد از گذشت سال‌ها در سال 1948 به اتمام رسيد.

در طول اين مسير 21 تونل، 13 پل و تعداد زيادي مسيرهاي مارپيچ و زيگزاگ وجود دارد.

7- مسير ريلي كامبرس&تولتك سنيك - نيومكزيكو

از سال 1880 ميلادي يعني زمان ساخت اين مسير مسافران هنگام عبور از اين مسير ريلي دچار سردرد شده‌اند!

وزش بادهاي تند در حين حركت قطار حس ناخوشايندي را به مسافران مي‌دهد كه همين باعث مي‌شود كه حفظ تعادل قطار حين حركت دشوار شود.http://mahdihashemi.blogspot.com/

8- مسير ريلي اوتنيكوآ چو ژو - آفريقاي جنوبي

در آغاز به كار اين مسير ريلي در سال 1908 بروز يك سانحه باعث شد تا مقدار زيادي چوب و الوار روي مسير حركت اين قطار بيفتد. اگرچه اين مسير ريلي هم‌اكنون از امنيت كافي برخوردار است، اما هنگام عبور از آن بايد نفس خود را در سينه حبس كنيد تا قطار از روي پل كيمانس بالاي اقيانوس هند عبور كند.

9- مسير ريلي آرگو گيد - اندونزي

در طول سفر سه ساعته از جاكارتا به باندونگ شما از كوهستان سرسبزي عبور مي‌كنيد، اما بهتر است زياد به سرسبزي مسير دلخوش نكنيد، چون دره عميق و رودي كه در آن قرار دارد، حس ترس را به مسافران قطار منتقل مي‌كند.

ارتفاع بسيار زياد پلي كه قطار از روي آن عبور مي‌كند، عامل ديگر به وجود آمدن حس ترس در ميان مسافران است.

در سال 2002 سانحه‌اي براي اين مسير ريلي رخ داد و قطار از خط خارج شد، اما هيچ‌كس در اين سانحه كشته نشد.

10- مسير ريلي كوراندا سنيك - استراليا

سنيك به معناي خوش‌منظره است، اما در عين حال اين مسير ريلي داراي نماي گيج‌كننده‌اي نيز است. اين مسير از محيطي مي‌گذرد كه داراي جنگل و آب‌ و هواي مرطوب بوده كه همين موضوع ساختار هيجان‌انگيزه‌اي به اين مسير ريلي داده است.اين مسير ريلي از كنار آبشارهايي مي‌گذرد كه اغلب داراي فعل ‌و انفعالات ناگهاني بوده و در بسياري از موارد قطرات آب به داخل قطار پرتاب مي‌شود. اين مسير ريلي از داخل پارك ملي بارون جورج مي‌گذرد.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده