صفحات

۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

شهروندان مشهد خواستار لغو طرح محدوديت ترافيک در ماه رمضان شدند

در حالي که شهروندان و حتي برخي مسئولان از کاهش ترافيک هاي سنگين در ايام ماه مبارک در مشهد خبر مي دهند اما متاسفانه براي لغو طرح محدوديت ترافيکي در شهر هيچ کس اقدامي نمي کند. جمعي از شهروندان با ارسال پيامک به روزنامه خراسان درباره اجراي محدوديت ترافيک در مشهد اظهارنظر کرده و اين انتقادات و پيشنهادات را  ارسال کرده اند.
پيامک ها
http://mahdihashemi.blogspot.com/
* با شروع ماه مبارک رمضان و کاهش ترافيک سنگين در مشهد لطفا اين طرح را لغو کنيد.
* طرح ترافيک يا طرح کسب درآمد، اگر ۲ هزار تومان از هر ماشين بگيريد ترافيک نمي شود ولي اگر ندهند ترافيک سنگين مي شود!
*  تاکسي هايي که بدون مجوز وارد محوطه طرح ترافيک مي شوند به هيچ عنوان مسافر سوار نمي کنند فقط دنبال دربستي هستند.
* مي خواهم بدانم آيا اين ۲ هزار تومان که براي ورود به محدوده طرح ترافيک مي گيرند شرعا حرام است يا حلال؟
* معاونت راهور، طرح ترافيک امسال براي زائران و مجاوران مشکل ساز شده، طرح زوج و فرد سابق عاقلانه تر بود!؟
* آيا مشکل ترافيک مشهد و زيارت مردم و اخذ مجوز با گرفتن ۲ هزار تومان حل مي شود!! عجب طرحي!
*  اميدوارم سال آينده در مشهد از اين طرح محدوديت ترافيک عجيب خبري نباشد.
*  من از اهالي منطقه طرح ترافيک هستم. از سازمان ترافيک به خاطر مجوز رايگان کمال تشکر را دارم.
* اين چه طرح ترافيکي است که مردم را به خط مي کنند، بعد مي گويند هر کس پول دارد، ۲ هزار تومان بدهد مي تواند وارد طرح شود. حالا اگر همه پول بدهند چه مي شود؟
*  مطمئنا يکي از دلائل کم شدن مدت حضور مسافران و زائران در مشهد طرح بدون کارشناسي ترافيک در ايام عيد و تابستان است، مسئولان چاره اي بينديشند.

گزارش خراسان پس از بازديد از محدوده طرح ترافيک حاکي است: در ايام ماه مبارک رمضان خيابان ها، در اين محدوده ترافيک کمتري از ديگر نقاط شهر دارند. کمتر شهروندي در مبادي ورودي طرح از اجراي طرح ابراز رضايت مي کند و موافق اجراي آن است. يکي از شهروندان در خيابان شيرازي اين طرح را «منبع درآمد سازمان ترافيک شهرداري» عنوان کرده و خطاب به خبرنگار ما مي گويد: «از نحوه هزينه کرد درآمدي که شهرداري از اين راه به دست مي آورد گزارش تهيه کنيد». گفته هاي شهروندان در ديگر خيابان هاي محدوده طرح که ترافيکي هم ندارند حاکي است: اجراي طرح ترافيک در ماه مبارک رمضان ضروري به نظر نمي رسد. يکي از زائران که از شهرهاي غربي کشور به مشهد آمده است، مي گويد: پرداخت روزي ۲ هزار تومان براي رفتن به محدوده حرم مطهر در روزهايي که ترافيک باشد پذيرفتني است اما زماني که ترافيکي وجود ندارد، چرا بايد اين مبلغ از مردم دريافت شود.
تاييد کاهش ترافيک سنگين
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مشهد که مجري اين طرح است، با بيان اين که سنسورهاي ترافيکي کاهش ترافيک را نشان مي دهند، مي گويد: «طرح براي طول ايام سال است و برابر دستور شوراي همتا که دستور استانداري است ما مجبور به اجرا هستيم. اگر شوراي همتا بگويد طرح ترافيک را اجرا نکنيد، اجرا نمي کنيم. سرهنگ علي اصغر اسماعيلي درباره لغو طرح محدوديت ترافيک در هسته مرکزي مشهد، مي افزايد: از سازمان ترافيک براي ادامه اين طرح در ماه مبارک رمضان استعلام شده اما به ما هنوز براي لغو آن دستوري نداده اند و اگر از فردا بگويند لغو شود، بلافاصله لغو مي شود. اين مسئول در پاسخ به اين سوال که چرا برخي ماموران قبل از ساعت ۸:۳۰ دقيقه شروع به اعمال قانون و جريمه مي کنند پاسخ داد: شهرونداني که قبل از اين ساعت جريمه شده اند پي گيري کنند، جريمه آنان باطل مي شود. سرهنگ اسماعيلي از کاهش جرايم راهنمايي و رانندگي در ماه رمضان خبر مي دهد و مي گويد: قبل از ماه مبارک رمضان روزانه بين ۴ تا ۴ هزار و ۷۰۰ مورد اعمال قانون مي شد اما اکنون روزانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار مورد اعمال قانون مي شود، هر چند آمار تخلفات بيش از اين است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مشهد ادعاي برخي شهروندان مبني بر الزام ماموران براي اتمام قبض هاي جريمه را تکذيب مي کند و ادامه مي دهد:  از پرسنل نخواستيم که قبض هاي جريمه را تمام کنند بلکه خواسته شده در محلي که حضور دارند تخلف انجام نگيرد و آن ها برابر وظيفه اعمال قانون مي کنند. وي درباره انتصاب نام ماموران جرايم رانندگي به ماموران راهنمايي و رانندگي توسط مردم نيز مي گويد: افرادي که آزمون آئين نامه رانندگي را قبول شده اند، قبل از اخذ گواهي نامه راهنمايي شده اند و ملزم به اجراي قانون مي باشند و اگر تخلف کنند ماموران اعمال قانون مي کنند. مديرعامل سازمان ترافيک و حمل و نقل شهرداري هم درباره درخواست شهروندان مبني بر تعطيلي طرح محدوديت ترافيکي در هسته مرکزي مشهد ابتدا با ارائه آمار شماره گذاري پلاک خودرو، به بدتر شدن ترافيک مشهد اشاره مي کند و مي گويد: روزانه ۲۰۰ الي ۲۵۰خودرو شماره گذاري شده و روانه خيابان ها مي شوند.دکتر امامي ميبدي اجراي طرح محدوديت ترافيک را مبتني بر مطالعات و کار کارشناسي عنوان کرده و مي افزايد: از شوراي اسلامي شهر، شوراي فني ترافيک، شوراي همتا و شوراي عالي ترافيک کشور مصوبه اجراي اين طرح را گرفته ايم و حالا شهروندان اعلام مي کنند که ترافيک در ماه مبارک رمضان کم شده است!اين مسئول ظرفيت هسته مرکزي شهر را ۳۵هزار خودروي عمومي و شخصي عنوان و تاکيد مي کند: در پايتخت معنوي ايران حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار خودرو وجود دارد در حالي که گنجايش ۱۰درصد خودروهاي شهر را هم ندارد. وي آمار فروش مجوزهاي ورود به محدوده طرح را ۱۲ تا ۱۳هزار مورد اعلام مي کند و مي گويد: ما مجوز فروش روزانه ۱۵هزار برگ تردد را داريم اما کمتر از اين ميزان فروخته مي شود. هرچند امامي ميبدي کاهش ترافيک در ماه مبارک رمضان را تاييد مي کند اما اعتقادي به لغو و يا تعطيلي طرح محدوديت ترافيک هسته مرکزي مشهد در ماه مبارک رمضان ندارد. او معتقد است «شايد اجراي طرح محدوديت ترافيک باعث کاهش ترافيک شود اما اگر دوباره تردد تمام خودروها در اين محدوده آزاد شود شاهد ترافيک در اين محدوده خواهيم بود.»
وي درباره ايجاد ترافيک سنگين در مبادي ورودي طرح نيز مي گويد: ترافيک ورودي نسبت به سال هاي گذشته بهتر شده و درصدد هستيم که مجوز ورود خودرو به محدوده طرح را هوشمندسازي کنيم. دکتر امامي ميبدي تاکيد مي کند: در سال جاري سخت گيري زيادي براي وارد نشدن شهروندان به محدوده طرح نمي شود و ماموران راهنمايي و رانندگي در داخل محدوده طرح اعمال قانون مي کنند. وي از بازنگري در اجراي اين طرح خبر مي دهد و مي گويد: مطالعات جديدي را براي بازنگري در محدوديت طرح و گزينه هاي مختلف از جمله زوج و فرد کردن تردد و... در دست اجرا داريم. امامي ميبدي تصريح مي کند: تا پايان مهر ماه سال جاري اين مطالعات به پايان مي رسد اما در حال حاضر ما ابلاغيه وزير کشور را براي اجراي طرح در تمام طول سال داريم و براساس اين ابلاغيه طرح را بايد اجرا کنيم.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده