پاياننامههاي دانشجويي مثل آب خوردن خريد و فروش ميشوند
خبرگزاري فارس: پاياننامههاي دانشجويي دغدغه اصلي دانشجويان به ويژه در دورههاي تحصيلات تكميلي است اما مؤسسات زيادي به صورت كاملاً علني از اين دغدغه سوء استفاده ميكنند و با فروش پاياننامهها و پروژههاي تحقيقاتي دانشجويان سالهاي قبل، حاصل تلاش آنان را به حراج گذاشتهاند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، توسعه كشورها همراه و همگام با توسعه و پيشرفت علمي آنها پيش ميرود و هر ميزان سرعت توسعه علمي كشوري بيشتر باشد، قدرت و پيشرفت آن كشور نيز بيشتر خواهد بود. از اين رو در چند سال اخير در ايران نيز بحث تحقيق و پژوهش مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برنامههاي مختلفي در اين رابطه تنظيم و تدوين شده است. يكي از راههاي رسيدن به پيشرفت علمي، پژوهش محور كردن دانشگاهها، توسعه تحصيلات تكميلي و وارد كردن پژوهش به مقاطع مختلف تحصيلي است. براي تحقق اين امر نيز كارشناسان بررسيهاي مختلفي را انجام دادهاند تا بتوانند دانشگاهها را از آموزش محوري به پژوهش محوري تغيير دهند و بسياري از كارشناسان معتقدند كه دانشجو حتي در دوره كارشناسي نيز بايد با چگونگي تحقيق كردن آشنا شود و به جاي اينكه بيشتر زمان خود را سر كلاسهاي آموزش دروس مختلف بگذراند همانند دورههاي تحصيلات تكميلي، زمان بيشتري را به تحقيق و پژوهش اختصاص دهند تا بتوانند با ارائه پاياننامه، مسئله و مشكلي را حل كنند. اصليترين دغدغه دانشجويان مقاطع كارشناسيارشد و دكترا تهيه پاياننامه است و دانشجويان با انجام پاياننامه ميتوانند توانايي علمي خود را به ديگران نشان دهند و در بسياري اوقات اين پاياننامه راه جديدي را براي فعاليت علمي آنها و همچنين ساير دانشجويان باز ميكند و در خيلي از مواقع حوزه فعاليت دانشجويان در آينده را اين پاياننامهها مشخص ميكند. سيد حسين حسينيان، استاد دانشگاه اميركبير گفت: دانشجويان مقاطع دكترا 6 درس 3 واحدي ميگذرانند كه 24 واحد را به صورت پروژه تحقيقاتي و پاياننامه ارائه ميدهند. يعني دانشجويان دكترا از 4 سال دوره تحصيل خود، حدود 2 تا 5/2 سال را صرف مطالعات و تحقيق و انجام پاياننامه خود ميكنند. وي ادامه داد: دانشجويان دكترا بالاي 50 درصد از زمان خود را به پاياننامه خود اختصاص ميدهند. پاياننامه معمولاً مهمترين كار علمي دانشجو است زيرا اين پاياننامه ميتواند نشان دهد كه قابليتهاي اين دانشجو چيست و چه برتريهايي نسبت به ساير دانشجويان دارد و اين پاياننامه آينده حضور دانشجو در مراكز تحقيقاتي را براي دانشجويان تضمين ميكند. اين استاد دانشگاه افزود: در كلاس درس دانشجو از استاد ميآموزد و فعاليت خاصي انجام نميدهد اما در پاياننامه دانشجو بيشترين فعاليت را انجام ميدهد و تنها اساتيد راهنماي دانشجويان هستند. پاياننامه يكي از مهمترين بخشهاي تحصيلي دانشجويان است به طوري كه فارغالتحصيلي دانشجويان در گرو ارائه و دفاع از پاياننامه و پروژه تحقيقاتيشان است. اخيراً شاهد هستيم كه آگهيهاي مختلفي در نزديكي دانشگاهها يا روي وبسايتها مبني بر فروش پاياننامهها و پروژههاي تحقيقاتي نصب ميشود و در اين آگهيها شماره تماس مؤسساتي كه در زمينه خريد و فروش پاياننامه فعاليت دارند، ديده ميشود. خبرنگار فارس طي تماس با يكي از اين مؤسسات خود را دانشجوي كارشناسي هوافضا معرفي كرد و از اين مؤسسه خواست تا پاياننامهاي در موضوع موتورهاي پيشران را خريداري كند. اين مؤسسه پاياننامهاي را كه به نام يك دانشجوي دانشگاه تهران بود و در سال 81 ارائه شده بود، به قيمت 90 هزار تومان معرفي كرد. نماينده اين مؤسسه گفت: با تغيير در عنوان و در متن ميتوانيد بار ديگر اين پاياننامه را به نام خود ارائه كنيد. نماينده اين مؤسسه ادعا كرد: در اين مؤسسه در همه زمينهها و رشتهها پاياننامه موجود است و در مقطع كارشناسيارشد هر صفحه پاياننامه 600 تومان به فروش ميرسد. حسينيان استاد دانشگاه اميركبير گفت: فروش پاياننامهها جنايت و خيانت به دانشجويان و كشور است و بايد با اين مسئله به طور جدي برخورد شود. سعيد سهرابپور، رئيس دانشگاه صنعتي شريف نيز در اين خصوص گفت: اساتيد دانشگاه بايد به روز باشند تا پاياننامههايي را كه ارائه ميشوند، بشناسند. همچنين براي تسهيل نيز پايگاه اينترنتي در وزارت علوم ايجاد شده كه ليست پاياننامههاي ارائه شده در آن موجود است و اساتيد با مراجعه به اين سايت ميتوانند با پاياننامههاي ارائه شده آشنا شوند. اكنون آدرس و شماره تماس مؤسسات فروش پاياننامه به راحتي قابل دسترس است و با يك جستوجوي ساده در اينترنت ميتوان با بسياري از اين مؤسسات آشنا شد، به همين دليل به راحتي ميتوان اين مؤسسات را شناسايي و با آنها برخورد قانوني كرد. رئيس دانشگاه شريف تأكيد كرد: وزارت علوم با شناسايي اين مؤسسات بايد آنها را معرفي و از آنها شكايت كند. گزارش از: منصوره فراهاني
خبرگزاري فارس: پاياننامههاي دانشجويي دغدغه اصلي دانشجويان به ويژه در دورههاي تحصيلات تكميلي است اما مؤسسات زيادي به صورت كاملاً علني از اين دغدغه سوء استفاده ميكنند و با فروش پاياننامهها و پروژههاي تحقيقاتي دانشجويان سالهاي قبل، حاصل تلاش آنان را به حراج گذاشتهاند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، توسعه كشورها همراه و همگام با توسعه و پيشرفت علمي آنها پيش ميرود و هر ميزان سرعت توسعه علمي كشوري بيشتر باشد، قدرت و پيشرفت آن كشور نيز بيشتر خواهد بود. از اين رو در چند سال اخير در ايران نيز بحث تحقيق و پژوهش مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برنامههاي مختلفي در اين رابطه تنظيم و تدوين شده است. يكي از راههاي رسيدن به پيشرفت علمي، پژوهش محور كردن دانشگاهها، توسعه تحصيلات تكميلي و وارد كردن پژوهش به مقاطع مختلف تحصيلي است. براي تحقق اين امر نيز كارشناسان بررسيهاي مختلفي را انجام دادهاند تا بتوانند دانشگاهها را از آموزش محوري به پژوهش محوري تغيير دهند و بسياري از كارشناسان معتقدند كه دانشجو حتي در دوره كارشناسي نيز بايد با چگونگي تحقيق كردن آشنا شود و به جاي اينكه بيشتر زمان خود را سر كلاسهاي آموزش دروس مختلف بگذراند همانند دورههاي تحصيلات تكميلي، زمان بيشتري را به تحقيق و پژوهش اختصاص دهند تا بتوانند با ارائه پاياننامه، مسئله و مشكلي را حل كنند. اصليترين دغدغه دانشجويان مقاطع كارشناسيارشد و دكترا تهيه پاياننامه است و دانشجويان با انجام پاياننامه ميتوانند توانايي علمي خود را به ديگران نشان دهند و در بسياري اوقات اين پاياننامه راه جديدي را براي فعاليت علمي آنها و همچنين ساير دانشجويان باز ميكند و در خيلي از مواقع حوزه فعاليت دانشجويان در آينده را اين پاياننامهها مشخص ميكند. سيد حسين حسينيان، استاد دانشگاه اميركبير گفت: دانشجويان مقاطع دكترا 6 درس 3 واحدي ميگذرانند كه 24 واحد را به صورت پروژه تحقيقاتي و پاياننامه ارائه ميدهند. يعني دانشجويان دكترا از 4 سال دوره تحصيل خود، حدود 2 تا 5/2 سال را صرف مطالعات و تحقيق و انجام پاياننامه خود ميكنند. وي ادامه داد: دانشجويان دكترا بالاي 50 درصد از زمان خود را به پاياننامه خود اختصاص ميدهند. پاياننامه معمولاً مهمترين كار علمي دانشجو است زيرا اين پاياننامه ميتواند نشان دهد كه قابليتهاي اين دانشجو چيست و چه برتريهايي نسبت به ساير دانشجويان دارد و اين پاياننامه آينده حضور دانشجو در مراكز تحقيقاتي را براي دانشجويان تضمين ميكند. اين استاد دانشگاه افزود: در كلاس درس دانشجو از استاد ميآموزد و فعاليت خاصي انجام نميدهد اما در پاياننامه دانشجو بيشترين فعاليت را انجام ميدهد و تنها اساتيد راهنماي دانشجويان هستند. پاياننامه يكي از مهمترين بخشهاي تحصيلي دانشجويان است به طوري كه فارغالتحصيلي دانشجويان در گرو ارائه و دفاع از پاياننامه و پروژه تحقيقاتيشان است. اخيراً شاهد هستيم كه آگهيهاي مختلفي در نزديكي دانشگاهها يا روي وبسايتها مبني بر فروش پاياننامهها و پروژههاي تحقيقاتي نصب ميشود و در اين آگهيها شماره تماس مؤسساتي كه در زمينه خريد و فروش پاياننامه فعاليت دارند، ديده ميشود. خبرنگار فارس طي تماس با يكي از اين مؤسسات خود را دانشجوي كارشناسي هوافضا معرفي كرد و از اين مؤسسه خواست تا پاياننامهاي در موضوع موتورهاي پيشران را خريداري كند. اين مؤسسه پاياننامهاي را كه به نام يك دانشجوي دانشگاه تهران بود و در سال 81 ارائه شده بود، به قيمت 90 هزار تومان معرفي كرد. نماينده اين مؤسسه گفت: با تغيير در عنوان و در متن ميتوانيد بار ديگر اين پاياننامه را به نام خود ارائه كنيد. نماينده اين مؤسسه ادعا كرد: در اين مؤسسه در همه زمينهها و رشتهها پاياننامه موجود است و در مقطع كارشناسيارشد هر صفحه پاياننامه 600 تومان به فروش ميرسد. حسينيان استاد دانشگاه اميركبير گفت: فروش پاياننامهها جنايت و خيانت به دانشجويان و كشور است و بايد با اين مسئله به طور جدي برخورد شود. سعيد سهرابپور، رئيس دانشگاه صنعتي شريف نيز در اين خصوص گفت: اساتيد دانشگاه بايد به روز باشند تا پاياننامههايي را كه ارائه ميشوند، بشناسند. همچنين براي تسهيل نيز پايگاه اينترنتي در وزارت علوم ايجاد شده كه ليست پاياننامههاي ارائه شده در آن موجود است و اساتيد با مراجعه به اين سايت ميتوانند با پاياننامههاي ارائه شده آشنا شوند. اكنون آدرس و شماره تماس مؤسسات فروش پاياننامه به راحتي قابل دسترس است و با يك جستوجوي ساده در اينترنت ميتوان با بسياري از اين مؤسسات آشنا شد، به همين دليل به راحتي ميتوان اين مؤسسات را شناسايي و با آنها برخورد قانوني كرد. رئيس دانشگاه شريف تأكيد كرد: وزارت علوم با شناسايي اين مؤسسات بايد آنها را معرفي و از آنها شكايت كند. گزارش از: منصوره فراهاني
0 نظرات:
ارسال یک نظر