صفحات

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

بتن جايگزين آسفالت شود

رييس هيات بازرسان انجمن بتن ايران با بيان اين كه استفاده از بتن در جاده‌ها و بزرگراه‌هاي كشورهاي اروپايي معمول است، از مخالفت مركز تحقيقات وزارت راه براي جايگزين كردن بتن به جاي آسفالت در جاده‌هاي كشور خبر داد.
ميرابوطالب مجذوب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: استفاده از بتن در جاده و خيابان‌ها به علت سازگاري با محيط زيست، مقاوم بودن در برابر گرما، سرما، جذب آب، وزن، فشار و با هزينه نگهداري پايين مي‌تواند بهتر از آسفالت عمل كند، اما تاكنون تنها در چند محور براي استفاده در سطح زير آسفالت از بتن استفاده شده
است.

وي درباره مسائل مطرح شده در خصوص كيفيت پايين بتن و بلوك‌هاي بتني مورد استفاده در خطوط راه آهن تصريح كرد: دليل ترك خوردگي تراولس (بلوك‌)‌هاي بتني، عجله در بارگيري و تخليه نامناسب آن است، چرا كه اين تراولس‌هاي بتني تنها در مقابل فشار و استاتيك مقاوم هستند؛ آن هم به شرطي كه به درستي و بر اساس استانداردها توليد شده، بارگيري،‌ تخليه و به كارگيري شوند، اما متاسفانه اين عمل به درستي اجرا نمي‌شود.
http://mahdihashemi.blogspot.com/
مدير گروه نظارت روسازي خطوط راه آهن در ادامه افزود: اعواج‌هايي كه در خطوط راه‌آهن قبل از افتتاح و آماده‌سازي وجود داشت، طبيعي و حداقل در 16 كشور خارجي كه از آن بازديد كردم وجود دارد، چرا كه خط راه آ‌هن در ابتداي راه‌اندازي نياز به بالاست ريزي در سه مرحله براي رفع همين اعواج‌ها دارد كه خبرها و عكس‌هاي منتشر شده مربوط به قبل از اتمام مراحل بالاست‌ريزي و كوبيده شدن سنگ‌ريزه‌هاي خط راه آهن توسط ماشين تمپينگ است.
مجذوب با بيان اين كه استفاده از تراولس‌هاي بتني درخطوط راه آ‌هن به تازگي در اين صنعت رواج پيدا كرده و متخصصان نياز به تجربه بيشتري دارند، خاطرنشان كرد: سالانه 2 هزار كيلومتر با سرعت 160 كيلومتر بر ساعت خطوط را ه آهن توليد مي‌كنيم كه طبق برنامه‌ريزي‌ها اميدواريم در آينده اين مقدار را به 5 هزار كيلومتر در سال و با سرعت 350 كيلومتر بر ساعت برسانيم.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده