صفحات

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

صورتحساب پيمانكار تونل توحيد200ميلياردتومان است

سخنگوي شهرداري تهران ضمن يادآوري افتتاح تونل «توحيد» در روز دوشنبه 12 بهمن ماه جاري، صورت حساب ارائه شده توسط پيمانكار در مورد هزينه ساخت اين تونل را 200 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در حال مذاكره با پيمانكار هستيم، اما پيش‌بيني مي‌شود هزينه ساخت اين تونل از صورت حساب اعلام شده بيشتر و قريب به همان 320 ميليارد توماني است كه پيش از اين قاليباف اعلام كرده است.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد هادي ايازي در نشست خبري كه به مناسبت افتتاح تونل «توحيد» برگزار شد، افزود: هزينه ساخت تونل از محل دريافت عوارض از مردم تامين و پرداخت شده است.
به گفته وي، مهم‌ترين نكاتي كه مي‌توان با افتتاح تونل توحيد به آن‌ها اشاره كرد، صرفه‌جويي در وقت، كاهش قابل توجه ترافيك و مهم‌تر از همه صرفه‌جويي در مصرف سوخت است، به طوري كه پيش‌بيني مي‌شود هزينه اجراي تونل توحيد ظرف سه سال از محل صرفه‌جويي‌هاي يادشده بازگشت داده شود.
ايازي در مورد معماري سازه تونل و همچنين تضمين ريزش نكردن آن نيز، تصريح كرد: سازه تونل توحيد بتني است كه از جهت سازه و معماري با تونل «رسالت» متفاوت است، اين در حاليست كه به دليل اين كه در سازه تونل توحيد 25 هزار تن فلز به كار رفته است، از استحكام لازم برخوردار و اين قبيل مشكلات (ريزش و نشست) را نخواهيم ديد.
وي در مورد نقش دولت در توسعه زيرساخت‌ها همچون حمل و نقل عمومي و شبكه‌هاي بزرگراهي، عنوان كرد: در تهران عمده هزينه‌هاي توسعه زيرساخت‌ها توسط مردم تامين مي‌شود و به جز بخشي از اعتبارات مترو كه توسط دولت پرداخت مي‌شود، مابقي هزينه‌هاي توسعه‌اي توسط مردم تامين مي‌شود.
به گفته سخنگوي شهرداري تهران، بنابراين در مورد تونل توحيد نيز تمام اعتبارات به منظور احداث اين تونل از محل عوارض دريافتي از مردم تامين شده است.
وي در مورد تاخيري كه در افتتاح تونل توحيد پيش آمده است نيز گفت: برابر تعهد شهروندان، اين تونل بايد موعد مقرر افتتاح مي‌شد كه در اين راستا از مردم عذرخواهي هم كرديم. صحبت‌ها و انتقادات زيادي در مورد ريزش تونل توحيد صورت گرفت كه بايد گفت در مورد پروژه‌هاي اين چنيني ممكن است مشكلات حادتري نيز ايجاد شود، در عين حال زماني كه خواستيم ديوار رمپ جنوبي تونل را برداريم، گفتند تونل ريزش كرده است. اين در حاليست كه آنچه مهم است، اجراي چنين پروژه‌هاي عظيمي است كه رسانه‌ها بايد با انعكاس خوب از سياه‌نمايي جلوگيري كنند.
ايازي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد شهرداري به خاطر تبليغات تونل توحيد را افتتاح مي‌كند با رد اين موضوع، اذعان كرد: مراسم سنگيني بدين منظور پيش‌بيني نكرده‌ايم و به قيد قرعه 10 شهروند با سوار شدن بر خودروي خود به صورت نمادين از رمپ جنوبي تونل عبور مي‌كنند، همچنين رمپ شمالي آن نيز توسط يكي از جانبازان افتتاح مي‌شود، لذا براي اين كار تبليغات زيادي نشده و تاكنون نيز نگفته‌ايم كه فلان كس را براي افتتاح تونل دعوت مي‌كنيم.
وي اعلام كرد: احتمالا به مدت دو ماه از ساعت 22 تا شش صبح تونل توحيد به منظور انجام اقدامات تكميلي در راستاي زيباسازي داخل آن بسته مي‌شود.
به گزارش ايسنا، سخنگوي شهرداري تهران در مورد ميزان تلفات جاني پروژه تونل توحيد به خبرنگاران، گفت: يك نفر در همان حادثه ريزش تونل كشته شد كه با برگزاري مراسمي از وي تجليل به عمل آمد. اين در حاليست كه ممكن است در مسير اجراي اين پروژه اتفاقاتي نيز رخ داده باشد كه در مورد آن‌ها حضور ذهن ندارم، اما بايد گفت نسبت به ساير پروژه‌هاي اجرا شده در تهران و كشور ميزان تلفات تونل «توحيد» بسيار كمتر بوده است.
وي با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري تهران كه به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب همزمان با افتتاح تونل «توحيد» برگزار خواهد شد، يادآور شد: بالغ بر 200 پروژه فني و عمراني شهرسازي، فرهنگي، ترافيكي، هنري و ورزشي در سطح شهر در حال احداث داريم كه روزانه شاهد افتتاح برخي از آن‌ها هستيم.
به گفته ايازي، يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي بزرگ كه بعد از افتتاح تونل «توحيد» به بهره‌برداري مي‌رسد، اجراي پروژه صدر ـ نيايش است كه بر اساس آن بزرگراه‌هاي شرقي و غربي شهر به يكديگر متصل مي‌شوند.
وي همچنين در مورد حذف مديريت واحد شهري از برنامه پنجم توسعه كه در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره شده است، نيز بيان كرد: در قانون برنامه پنج ساله سوم و چهارم قانون‌گذار، دولت را مكلف كرده تا برخي از وظايف را به شهرداري واگذار كند كه در اين راستا بايد مديريت واحد شهري در شهرها ايجاد شود.
سخنگوي شهرداري تهران ادامه داد: زماني كه احمدي‌نژاد خود شهردار بود يكي از نكاتي كه همواره به آن تاكيد مي‌كرد، ايجاد مديريت واحد شهري در تهران بود كه اميدوار بوديم اين مساله در برنامه پنج ساله مورد تاكيد قرار گيرد. اين در حاليست كه در مورد جزييات بيشتر اين امر مطلع نيستم، اما اميدوارم نمايندگان مجلس اين مساله را در تهران در قالب برنامه پنج ساله پيش‌بيني كنند.
به گزارش ايسنا، وي همچنين در ادامه در مورد تجهيزات و قطعات مترو كه در گمرك باقي مانده است نيز اضافه كرد: هماهنگي لازم براي تامين اعتبار به منظور ترخيص اين تجهيزات انجام و اميدواريم در بهمن ماه آن‌ها را ترخيص و در اختيار كارخانجات قرار دهيم.
ايازي يادآور شد: بخشي از اعتبارات توسعه مترو از طريق دولت و بخشي ديگر نيز توسط شهرداري تامين مي‌شود.
وي اظهار كرد: مجموع اعتبارات پيش‌بيني شده در قانون كه دولت بايد به شهرداري براي مترو اختصاص دهد 230 ميليارد تومان است، اين در حاليست كه از اين رقم تنها 167 ميليارد تومان در اختيار شهرداري قرار گرفته كه اميدواريم دولت مابقي اين اعتبار را پرداخت كند، تا شهرداري نسبت به ترخيص سريع‌تر قطعات يدكي مترو اقدام كند.
خبرنگاري در مورد معرفي ساختمان‌هاي ناامن تهران كه پيش از اين توسط مدير عامل سازمان آتش‌نشاني اعلام شده بود، پرسيد كه سخنگوي شهرداري تهران، توضيح داد: يكي از مشكلات تهران وجود بافت‌هاي فرسوده آن است كه نگراني‌هايي را در زمان رخ دادن حوادث طبيعي ايجاد مي‌كند كه در صدد پيشگيري از اين امر هستيم.
وي ادامه داد: برخي از واحدهاي اداري، تجاري و مسكوني احداث شده كنوني، كيفيت و استحكام لازم را در برابر حوادث طبيعي ندارند كه آنچه سازمان آتش‌نشاني اعلام كرده است، در مورد اين گونه ساختمان‌هاست، لذا اين سازمان با همكاري معاونت شهرسازي نسبت به شناسايي ساختمان‌هاي ياد شده اقدام و آن‌ها را شناسايي خواهد كرد.
به گفته ايازي، اين در حاليست كه پيش از معرفي ساختمان‌هايي كه از استحكام لازم برخوردار نيستند، تذاكرات لازم به صاحبان و مالكان آن‌ها داده مي‌شود، تا اگر آن‌ها اقدام لازم را انجام ندادند، معرفي مي‌شوند.
به گزارش ايسنا، صدور آرم طرح ترافيك و افزايش قيمت آن براي سال آينده از ديگر موضوعات طرح شده بود كه سخنگوي شهرداري تهران در اين باره پاسخ داد: هر ساله با اين موضوع مواجه هستيم و بدين منظور در شهرداري نقطه نظرات شوراي شهر تهران و شوراي عالي ترافيك را در اين باره اخذ مي‌كنيم كه امسال هم بر اساس توافقات صورت گرفته موضوع به شوراي شهر تهران اهاله و گزارش كارشناسي مبسوطي ارائه و قيمت آن مصوب شد.
وي اضافه كرد: امروز نيز شوراي عالي ترافيك در اين زمينه جلسه دارد كه اميدواريم با مصوب شدن موضوع از فردا اجرايي شود.
ايازي در مورد افزايش قيمت آرم طرح ترافيك نيز خاطر نشان كرد: اين موضوع امري طبيعي است، فردي كه در صدد است با خودروي شخصي خود در سطح شهر تردد كند، بايد نسبت به پرداخت هزينه‌هاي آن نيز اقدام كند.
به گزارش ايسنا، وي همچنين در مورد بودجه سال 89 شهرداري نيز اعلام كرد: توجه عمده مديريت شهري به قسمت توسعه عمراني شهر و توسعه زيرساخت‌ها همچون مترو و گسترش معابر اصلي تهران كه با رفع معارضان بسيار همراه است، معطوف مي‌شود، لذا از مجموع رقم پيش‌بيني شده در بودجه نقدي و غير نقدي سال 88 شهرداري كه پنج هزار و 400 ميليارد تومان آن صرف مسايل عمراني شد، بودجه سال 89 نيز مطابق امسال در نظر گرفته شده و افزايش و يا كاهش جدي نداشتيم، لذا سقف اعتبارات عمراني پيش‌بيني شده در بودجه سال آينده همچون امسال است.
سخنگوي شهرداري تهران در ادامه اين نشست خبري گفت: شهرداري براي اجراي پروژه‌هاي بزرگ قول‌هايي را داد كه در همان زمان كارهاي مربوطه را انجام و پروژه‌ها را افتتاح كرد، به عنوان مثال پرديس سينمايي «ملت»، سينما «آزادي»، برج «ميلاد» و يا «تونل رسالت» از جمله اين پروژه‌هاست، اما آنچه در اجرا مهم است تامين اعتبارات است.
وي افزود: در عين حال به دليل محدوديت‌هاي اعتباري با مشكلاتي مواجه هستيم كه اميدواريم مساله تامين اعتبار در مورد پروژه «صدر ـ نيايش» نيز عملي شود.
به گزارش ايسنا، وي در مورد يك‌طرفه شدن خيابان وليعصر (عج) حدفاصل «پارك وي ـ تجريش» نيز تاكيد كرد: تاكنون نتيجه قطعي كارهاي كارشناسي اين امر استخراج نشده و در حال كارشناسي است.
ايازي در مورد كنترل مكانيزه طرح ترافيك نيز خاطر نشان كرد: اين كار با همكاري شهرداري و نيروي انتظامي انجام خواهد شد كه در اين زمينه نصب دوربين‌ها و اقدامات مربوط به IT انجام شده و اميدواريم در سال 89 كنترل‌ها در مبادي ورودي طرح ترافيك مكانيزه شود، اما به صورت قطعي اعلام نمي‌كنيم كه اين كار در شش ماهه نخست سال 89 عملياتي شود.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده