به گزارش (ايسنا)، قاسم مصلحي گفت: گروه پژوهشي فنآوريهاي نوين در مهندسي عمران از واحدهاي فنآوري مستقر در شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق به توليد آسفالت اليافي شده است.
وي افزود: الياف با پيچش در ميان مصالح سنگي و تثبيت جايگاه سنگدانه ها در ...........
به گزارش (ايسنا)، قاسم مصلحي گفت: گروه پژوهشي فنآوريهاي نوين در مهندسي عمران از واحدهاي فنآوري مستقر در شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق به توليد آسفالت اليافي شده است.
وي افزود: الياف با پيچش در ميان مصالح سنگي و تثبيت جايگاه سنگدانه ها در ساختمان داخلي آسفالت، محصول يکنواختي را توليد مي کند که علاوه بر افزايش مقاومت فشاري و کشش حاصل از آن در سازه آسفالتي، باعث ارتقاي چسبندگي مصالح به يکديگر هم مي شود.
مصلحي اظهار داشت: از ديگر مزاياي آسفالت اليافي توليدي اين گروه پژوهشي، اصلاح خصوصيات قير و آسفالت با استفاده از الياف نساجي، کاهش ترک هاي انقباضي و انعکاسي روسازي، افزايش مقاومت در برابر خستگي، بهبود چسبندگي و بهبود تراکم مي باشد و با استفاده از اين آسفالت، امکان ايجاد هدايت الکتريکي در سازه هاي آسفالتي، کاهش مصرف قير و کاهش ضخامت روسازي و معرفي بازار جديدي براي خريد ضايعات اليافي ايجاد مي شود.
وي ازمهم ترين کاربردهاي اين آسفالت را در باندهاي پرواز فرودگاه ها، محوطه هاي پارکينگ، روکش اسکلههاي بنادر و محلهاي عبور بارهاي سنگين عنوان کرد و گفت: براي توليد اين محصول بيش از يک سال فعاليت علمي و پژوهشي انجام شده و هزينه توليد آن در هر يک تن، تنها 50 هزار ريال مي باشد.
گفتني است، گروه پژوهشي فنآوري هاي نوين در مهندسي عمران علاوه بر چاپ خواص آسفالت اليافي در قالب يک مقاله علمي در مجله Applied Polymer Science که از معتبرترين مجلات شاخه علم پليمر مي باشد، به ارائه ويژگي ها و خواص برتر آن در هفتمين کنفرانس بين المللي روسازي پايدار در ليورپول انگلستان نيز پرداخته است.
0 نظرات:
ارسال یک نظر