شناسايي آسفالت تخريبشده معابر كشور به كمك «گوگل»
دستگاه «تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت» در كشور طراحي و ساخته شد
دستگاه تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت به همت پژوهشگران ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش سرويس پاياننامه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر فريدون مقدس نژاد ــ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست دانشگاه صنعتي اميركبيرــ با اشاره به اين كه هر سال بيش از صدها ميليارد تومان صرف تعمير و نگهداري رويه هاي آسفالتي ميشود، گفت: با تشخيص و ترميم زودهنگام ميتوان بخش قابل.....
شناسايي آسفالت تخريبشده معابر كشور به كمك «گوگل»
دستگاه «تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت» در كشور طراحي و ساخته شد
دستگاه تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت به همت پژوهشگران ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش سرويس پاياننامه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر فريدون مقدس نژاد ــ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست دانشگاه صنعتي اميركبيرــ با اشاره به اين كه هر سال بيش از صدها ميليارد تومان صرف تعمير و نگهداري رويه هاي آسفالتي ميشود، گفت: با تشخيص و ترميم زودهنگام ميتوان بخش قابل ملاحظهاي از هزينههاي نگهداري را كم كرد. در اين طرح پژوهشي سامانه نرمافزاري و سختافزاري جديدي بدين منظور ابداع شده است.
حمزه ذاكري ــ پژوهشگر طرح ــ نيز روشهاي كنوني تشخيص و ترميم رويه آسفالت را شامل سه شيوه دستي، خودكار و نيمه خودكار ذكر و اظهار كرد: ضعف اين روشها در جمعآوري داده هاي زياد، نيازمند سختافزار گران قيمت و همچنين دخالت كاربر در تحليل و بررسي داده ها است كه در دستگاه ساخته شده اين مشكلات را برطرف كردهايم.
وي افزود: در اين طرح، تصوير سطح آسفالت با استفاده از دوربين ديجيتال وارد نرمافزار طراحي شده و در آنجا با چند الگوي مختلف و توسط هوش مصنوعي بررسي ميشود.
ذاكري ويژگي دستگاه را در تركيب چند نوع روش تحليلي مختلف و هوشمند كردن تشخيص در مقايسه با خودكار بودن آن ذكر و اضافه كرد: اين امر موجب شده است تا با كاستن از حجم دادههاي مختلف ما نياز به دادههاي بسيار كمتري براي تشخيص داريم.
وي خاطر نشان كرد: روش هوشمند اين طرح در مقايسه با روشهاي متداول با هزينهاي غير قابل ميتواند عيوب رويه آسفالت را پيشبيني و مراكز مربوط را در ترميم زودرس ياري كند.
پژوهشگر طرح همچنين با اشاره به اين كه نرمافزار زمين پيماي گوگل (گوگل ارث) قرار است كه تا سال 2011 جزئيات بسيار دقيقي از زمين را تا حد طرح يك سكه در اختيار كاربران عادي خود قرار دهد، عنوان كرد: در نرمافزار اين دستگاه پيشبيني شده است تا با اتصال به «گوگل ارث» بتواند اطلاعات آسفالت را مستقيم و بدون نياز به عكسبرداري دريافت و تحليل كند.
وي تصريح كرد: اين سامانه تشخيص خود را به صورت شنيداري اعلام ميكند و اين امر ميتواند براي افراد غير متخصصي كه با دستگاه كار ميكنند مفيد باشد.
اين طرح در قالب پاياننامه كارشناسي ارشد مهندسي عمران و محيط زيست گرايش راه و ترابري در دانشگاه صنعتي اميركبير انجام شده است.
http://mahdihashemi.blogspot.com/
دستگاه «تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت» در كشور طراحي و ساخته شد
دستگاه تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت به همت پژوهشگران ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش سرويس پاياننامه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر فريدون مقدس نژاد ــ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست دانشگاه صنعتي اميركبيرــ با اشاره به اين كه هر سال بيش از صدها ميليارد تومان صرف تعمير و نگهداري رويه هاي آسفالتي ميشود، گفت: با تشخيص و ترميم زودهنگام ميتوان بخش قابل.....
شناسايي آسفالت تخريبشده معابر كشور به كمك «گوگل»
دستگاه «تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت» در كشور طراحي و ساخته شد
دستگاه تشخيص هوشمند خرابي رويه آسفالت به همت پژوهشگران ايراني طراحي و ساخته شد.
به گزارش سرويس پاياننامه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر فريدون مقدس نژاد ــ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست دانشگاه صنعتي اميركبيرــ با اشاره به اين كه هر سال بيش از صدها ميليارد تومان صرف تعمير و نگهداري رويه هاي آسفالتي ميشود، گفت: با تشخيص و ترميم زودهنگام ميتوان بخش قابل ملاحظهاي از هزينههاي نگهداري را كم كرد. در اين طرح پژوهشي سامانه نرمافزاري و سختافزاري جديدي بدين منظور ابداع شده است.
حمزه ذاكري ــ پژوهشگر طرح ــ نيز روشهاي كنوني تشخيص و ترميم رويه آسفالت را شامل سه شيوه دستي، خودكار و نيمه خودكار ذكر و اظهار كرد: ضعف اين روشها در جمعآوري داده هاي زياد، نيازمند سختافزار گران قيمت و همچنين دخالت كاربر در تحليل و بررسي داده ها است كه در دستگاه ساخته شده اين مشكلات را برطرف كردهايم.
وي افزود: در اين طرح، تصوير سطح آسفالت با استفاده از دوربين ديجيتال وارد نرمافزار طراحي شده و در آنجا با چند الگوي مختلف و توسط هوش مصنوعي بررسي ميشود.
ذاكري ويژگي دستگاه را در تركيب چند نوع روش تحليلي مختلف و هوشمند كردن تشخيص در مقايسه با خودكار بودن آن ذكر و اضافه كرد: اين امر موجب شده است تا با كاستن از حجم دادههاي مختلف ما نياز به دادههاي بسيار كمتري براي تشخيص داريم.
وي خاطر نشان كرد: روش هوشمند اين طرح در مقايسه با روشهاي متداول با هزينهاي غير قابل ميتواند عيوب رويه آسفالت را پيشبيني و مراكز مربوط را در ترميم زودرس ياري كند.
پژوهشگر طرح همچنين با اشاره به اين كه نرمافزار زمين پيماي گوگل (گوگل ارث) قرار است كه تا سال 2011 جزئيات بسيار دقيقي از زمين را تا حد طرح يك سكه در اختيار كاربران عادي خود قرار دهد، عنوان كرد: در نرمافزار اين دستگاه پيشبيني شده است تا با اتصال به «گوگل ارث» بتواند اطلاعات آسفالت را مستقيم و بدون نياز به عكسبرداري دريافت و تحليل كند.
وي تصريح كرد: اين سامانه تشخيص خود را به صورت شنيداري اعلام ميكند و اين امر ميتواند براي افراد غير متخصصي كه با دستگاه كار ميكنند مفيد باشد.
اين طرح در قالب پاياننامه كارشناسي ارشد مهندسي عمران و محيط زيست گرايش راه و ترابري در دانشگاه صنعتي اميركبير انجام شده است.
http://mahdihashemi.blogspot.com/
0 نظرات:
ارسال یک نظر