صفحات

۱۳۸۸ تیر ۱۹, جمعه

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از20مرداد آغاز می شود

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 88 از 20 مردادماه در سراسر كشور آغاز می‌شود.

مهندس نصیری رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور روز یك شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این كه جدول زمان‌بندی جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 88 به زودی اعلام می‌شود، افزود: هم‌اكنون یك میلیون و 800 هزار خودروی سبك، سنگین و تاكسی بالای سن فرسودگی در كشور وجود دارد كه بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت باید این خودروها تا پایان سال 1390 از رده خارج شوندو بر این اساس از سال جاری هر سال 600 هزار خودرو فرسوده از رده خارج می‌شود.

وی با اشاره به این كه 175 هزار خودروی فرسوده در سال گذشته از رده خارج شدند افزود: از 600 هزار خودرو فرسوده كه قرار است در سال جاری از رده خارج شود، 300 هزار دستگاه در طرح جایگزینی شركت كرده و بقیه به صورت خرید نقدی از رده خارج می‌شوند.

رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور درباره طرح جایگزینی سال 88 گفت: اجرای این طرح از 20 مرداد ماه سال جاری در سراسر كشور آغاز می‌شود و در آن خودروهای سبك فرسوده 50 میلیون ریال وام با سود 12 درصد (بدون یارانه) دریافت می كنند و 10 میلیون ریال نیز در ازای اسقاط خودرو فرسوده خود تخفیف می‌گیرند.

وی تصریح كرد: 300 هزار خودرو فرسوده نیز امسال به صورت نقدی از رده خارج خواهند شد كه بر این اساس مالكان خودروهای فرسوده با اسقاط خودروی خود می‌توانند تا سقف 15 میلیون ریال به صورت نقدی دریافت كنند و اجرای این طرح نیز به طور هم‌زمان از 20 مردادماه در سراسر كشور آغاز می‌شود. رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور گفت: مالكان خودروهای فرسوده در طرح جایگزینی سال 88 به 108 مركز اسقاط و بازیافت خودرو در سراسر كشور كه 19 مركز آن در استان تهران واقع است مراجعه و نسبت به انتخاب شیوه از رده خارج كردن خودروی فرسوده خود اقدام می‌كنند. وی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت كشور گفت: بر این اساس خودروهای بالای 35 سال سن تنها در سال جاری می‌توانند برای جایگزینی مراجعه كنند و از سال آینده هیچ گونه تسهیلاتی به این خودروها داده نمی‌شود علاوه بر آن از تردد آن‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور درباره اولویت مراجعه خودروهای فرسوده به ایسنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خودروهای مدل 52 به قبل در مرحله اول باید به مراكز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده مراجعه كنند. همچنین تمامی اشخاصی كه خودروهای آن ها تا پایان سال 1390 به سن فرسودگی می‌رسد، می‌توانند از امسال از مزایای طرح جایگزینی برخوردار شوند. وی در خصوص خودرو جایگزین تصریح كرد: محدودیتی برای خودروی جایگزین وجود ندارد و مالكان خودروهای فرسوده می‌توانند مابه التفاوت قیمت خودرو خود را به صورت نقد پرداخت كنند. رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور در عین حال گفت: افرادی كه پیشتر از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده كرده‌اند، می‌توانند امسال نیز از این طرح بهره‌مند شوند. رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور تصریح كرد: بر اساس مصوبه هیئت نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور، خودروسازان موظفند پس از معرفی این ستاد نسبت به تحویل خودروی جایگزین ظرف 30 روز اقدام كنند و در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد. وی درباره جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یك هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری، 5 هزار دستگاه كامیون و كشنده و 5 هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده با تسهیلات دولتی امسال از رده خارج می‌شوند. به گفته رئیس طرح نوسازی حمل و نقل كشور، خودروهای سنگین بالای 40 سال عمر در طرح سال 88 در اولویت قرار دارند.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده