صفحات

۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

آزمايش لرزه‌اي ساختمان پانلي3D

آزمايش لرزه‌اي ساختمان پانلي3D با حضور وزير مسكن
رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن خبر داد:
ساخت ميز لرزان در ابعاد بزرگ در كشور


معاون وزير مسكن و شهرسازي در مراسم افتتاح پروژه تحقيقاتي ساخت و آزمايش لرزه‌اي ساختمان درباره علت آزمايش مذكور گفت: روش ساخت 3D (سه بعدي) متشكل از ديوار و سقف بتن مسلح است كه در تامين پاركينگ طبقاتي زيرزمين و همكف مشكلاتي را به همراه دارد كه اين آزمايش در راستاي ارائه راهكارهايي براي حل اين مشكل است.


به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، احمد اصغري مهرآبادي ـ مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن با بيان اينكه يكي از موضوعات سازمان در بخش تحقيق و توسعه، روش 3D است، اظهار كرد: از سال 78 با همكاري دانشگاه‌هاي صنعتي كشور مطالعاتي در اين زمينه آغاز شد و طي چندين قرارداد پژوهشي با استادان دانشگاه‌هاي علم و صنعت و اميركبير پژوهش‌هاي نظري و آزمايشگاهي در اين مورد انجام گرفت كه انجام اين مطالعات منجر به تهيه اولين معيارنامه فني براي طراحي و ساخت ......


آزمايش لرزه‌اي ساختمان پانلي3D با حضور وزير مسكن
رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن خبر داد:
ساخت ميز لرزان در ابعاد بزرگ در كشور


معاون وزير مسكن و شهرسازي در مراسم افتتاح پروژه تحقيقاتي ساخت و آزمايش لرزه‌اي ساختمان درباره علت آزمايش مذكور گفت: روش ساخت 3D (سه بعدي) متشكل از ديوار و سقف بتن مسلح است كه در تامين پاركينگ طبقاتي زيرزمين و همكف مشكلاتي را به همراه دارد كه اين آزمايش در راستاي ارائه راهكارهايي براي حل اين مشكل است.


به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، احمد اصغري مهرآبادي ـ مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن با بيان اينكه يكي از موضوعات سازمان در بخش تحقيق و توسعه، روش 3D است، اظهار كرد: از سال 78 با همكاري دانشگاه‌هاي صنعتي كشور مطالعاتي در اين زمينه آغاز شد و طي چندين قرارداد پژوهشي با استادان دانشگاه‌هاي علم و صنعت و اميركبير پژوهش‌هاي نظري و آزمايشگاهي در اين مورد انجام گرفت كه انجام اين مطالعات منجر به تهيه اولين معيارنامه فني براي طراحي و ساخت ساختمان‌هاي 3D در سال 80 و تهيه متن پيشنهادي آيين‌نامه طرح و ساخت ساختمان‌هاي 3D شد.


وي ادامه داد: پس از اينكه متن براي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت رياست جمهوري ارسال شد و كارهاي كارشناسي و علمي تكميلي صورت گرفت، اين آيين‌نامه در سال 86 در قالب نشريه فني 385 به صورت ضوابط قانوني طرح و ساخت اين روش ساختماني تهيه و در اختيار جامعه مهندسي و دانشگاهي قرار گرفت.


مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن با بيان اينكه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي موضوع مسكن عموم مردم، به‌ويژه افراد كم‌درآمد فاقد مسكن به عنوان يكي از سياست‌هاي محوري دولت در دستور كار بوده است، توضيح داد: براي تحقق اين سياست طي 30 سال گذشته قوانين و مقرراتي با پيگيري دولت تصويب و به اجرا گذاشته شده است.


اصغري مهرآبادي در ادامه گفت: از همان آغاز وظيفه تامين زمين و واگذاري آن براي امر سكني و ساير كاربردها به سازمان زمين شهري محول شد كه اين سازمان توانسته است براي احداث بيشتر از سه ميليون واحد مسكوني 50 هزار هكتار زمين تامين، تخصيص و واگذار كند.


معاون وزير مسكن ادامه داد: تا سال 72 واگذاري زمين عمدتا به صورت انفراد بوده است كه آمار نشان مي‌دهد از كل واگذاري‌هاي آن دوره 53 درصد به صورت انفرادي و 27 درصد به تعاوني‌هاي مسكن و 25 درصد به سازندگان صورت پذيرفته است.


مهرآبادي خاطرنشان كرد: از سال 72 به بعد پس از ادغام دو سازمان مسكن و سازمان زمين شهري اولين مصوبه شوراهاي اولويت و تغيير نام سازمان زمين شهري به سازمان زمين و مسكن و تعريف ماموريت جديد براي اين سازمان و ورود به عرصه ساخت و ساز و مشاركت با بخش بومي آن‌هم در سطح بسيار گسترده بوده و باتوجه به سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران در امر تحقيق، ضرورت توجه به امر تحقيق و پژوهش در سازمان كاملا آشكار شده است.


معاون وزير مسكن از احداث حدود 280 هزار واحد مسكوني در قالب سه هزار پروژه تحت عنوان مسكن اجتماعي، مسكن حمايتي، مسكن اسيتجاري و انبوه‌سازي مشاركتي، اجراي عمليات آماده‌سازي 28 هزار هكتار زمين واگذار شده در قالب 560 پروژه و احداث 107 مسجد به عنوان اقدامات گذشته سازمان متبوع خويش نام برد.


مهرآبادي با تاكيد بر ضرورت ايجاد واحدي تحت عنوان واحد RSD (واحد تحقيق و توسعه) گفت: واحد تحقيق و توسعه در اين مدت عملكرد خوبي داشته است، در اثر سياست‌هاي دولت مبني بر عدم دخالت در امور ساخت و ساز در سال‌هاي اخير، فعاليت‌هاي اجرايي سازمان محدود شد و اتمام و تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام در دستور كار قرار گرفت و كار اجرايي جديدي شروع نشد. با اين حال در طول برنامه چهارم توسعه براي شناسايي و ترويج فن‌آوري‌هاي بهينه در صنعت ساختمان تلاش زيادي شده است.


مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن با اشاره به سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران مبني بر اختصاص يك درصد درآمد خود براي تحقيق و توسعه، از جمله فعاليت‌هاي مهم اين سازمان در طول برنامه چهارم توسعه كه براي شناسايي و ترويج فناوري‌هاي بهينه در صنعت ساختمان انجام گرفته را معرفي و ارسال اطلاعات اوليه در خصوص 28 سيستم به مركز تحقيقات ساختمان و مسكن، تهيه پيش‌نويس آيين‌نامه ساختمان‌سازي به روش 3D (سه بعدي)، تهيه برنامه‌ فني ساختمان‌سازي به روش LSF، عقد قرارداد با دانشگاه صنعتي اميركبير و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي جهت انجام آزمايش ديناميكي بر روي 3D بر روي يك طبقه نرم با مقياس يك دوم، تهيه طرح سه تيپ گوناگون اسكلت پيش ساخته بتن مسلح در كارخانجات تحت پوشش سازمان و اجراي حدود 2000 واحد مسكوني در استان‌هاي تهران، خراسان و همدان با اين روش‌ها را از جمله اين اقدامات عنوان كرد.


براساس اين گزارش، فاطمي عقدا ـ رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن استفاده از ميز لرزان ساخت كشور را از ويژگي‌هاي اين آزمايش برشمرد و در ادامه گفت: با توجه به انحصاري بودن علم مربوط به ساخت ميزهاي لرزان، سعي شد كه اين ميز در داخل توليد شود كه با توجه به تست‌هايي كه از دو سال پيش روي اين ميزها توسط سازمان ملي زمين و مسكن و مركز تحقيقات ساختمان و مسكن و دانشگاهيان انجام شد رفتار ميز كاملا استاندارد با مشابه ژاپني و آمريكايي آن بود كه موفق به كسب نشان استاندارد نيز شده است.


معاون وزير مسكن نويد ساخت ميز بزرگتر با همين فناوري را در آينده داد.


اين آزمايش كه در حضور وزير مسكن، مهندس محمد سعيدي‌كيا انجام گرفت موفقيت‌آميز بود.


http://mahdihashemi.blogfa.com/

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده