صفحات

۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

دردسرهاي ساخت زيباترين پل خاورميانه در تهران


شهرداري راه را به روي مردم بسته است
دردسرهاي ساخت زيباترين پل خاورميانه در تهران

خبرگزاري فارس: شهرداري تهران براي ساخت زيباترين پل خاورميانه در منطقه جواديه راه را به روي مردم بسته و باعث سرگرداني مردم جنوب شهر شده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، از اواخر سال 86، عمليات ساخت پل كابلي جواديه به عنوان زيباترين پل خاورميانه در جنوب شهر تهران با هزينه‌اي بالغ بر 150 ميليارد ريال و به‌ صورت ساخت قطعات در كارگاه و نصب در محل آغاز شد. در سال 86 مسئولان شهري اعلام كردند كه در صورت رفع معارضان اين پروژه ظرف مدت 2 ماه به اتمام مي‌رسد. پل جواديه به‌صورت كابلي است و از ميان صدها طرح پيشنهادي در مسابقه طراحي برگزيده و مدت‌هاست در دست ساخت است. مسئولان شهري تاكنون چندين زمان براي افتتاح آن اعلام كرده‌اند، ولي محقق نشده است. اين پل در مسير ايستگاه راه‌آهن قرار دارد و با توجه به اهميت ايستگاه راه‌آهن، طراحي آن به‌گونه‌اي است كه بتواند به‌عنوان نماد و سمبل شهري و ريلي مطرح شود. در طرح معماري پل‌ها با نگرش جديد و حفظ ارزش‌هاي فرهنگي با ايجاد يك نماد شهري و استفاده از فناوري روز دنيا جزئي از الزامات سيماي شهري است كه به‌طور جدي در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته است. در كلانشهر تهران كه به ‌علت مشكلات ترافيكي در تقاطع خيابان‌ها و شريان‌هاي شهري نياز به ساخت پل‌ها بيشتر احساس مي‌شود. ساخت اين سازه‌ با در نظرگرفتن بزرگي مقياس و قرارداشتن در موقعيت حساس مكاني و نقاط پر تردد به‌عنوان يك عنصر شهري مهم تأثير‌گذار مطرح است ولي به شرطي كه مزاحمت زيادي براي شهروندان ايجاد نكند. شهرداري تهران قبل از شروع ساخت پروژه بايد فكري براي مسيرهاي جايگزين مي‌كرد تا مردم دچار سرگرداني نشوند. ساخت اين پل باعث بروز مشكلات فراواني براي شهروندان در اين محدوده شده است. شهرداري تهران با بستن مسيرهاي اصلي باعث سرگرداني و معطلي مردم در خيابان‌هاي جنوب شهر شده است. * مسير 5 دقيقه‌اي را بايد نيم ساعته طي‌كنيم خانم حدود 35 ساله‌اي كه كارمند است، مي‌گويد: خانه ما در نازي‌آباد است. هر روز براي رفتن به محل كار بايد از ميدان راه‌آهن عبور كنم. چند ماهي است شهرداري تهران با بستن سر جواديه مشكلات فراواني براي ما ايجاد كرده است. با بستن سر پل جواديه ماشين‌ها بايد براي رسيدن به ميدان راه‌آهن مسير طولاني‌تري را طي كنند. خودروها ابتدا بايد به سمت چهار راه چيت سازي، شوش رفته تا بتوانند به ميدان راه‌آهن برسند. اين خانم معترض مي‌گويد: سر نواب را نيز بسته‌اند و همين امر باعث بروز مشكلات فراوان ديگري شده است. وي با بيان اينكه قبلاً از خانه تا ميدان راه‌آهن را 5 دقيقه‌اي طي مي‌كرديم، گفت: ولي الان بايد اين مسير را ظرف مدت نيم ساعت طي كنيم. ترافيك به شدت زياد است و باعث بروز مشكلات فراواني براي مردم شده است. اين خانم كارمند در ادامه مي‌گويد: ما قبلاً براي رسيدن به محل كار 350 تومان كرايه مي‌داديم ولي با اين كار شهرداري بايد حدود 650 تومان كرايه دهيم. *بستن مسيرها و افزايش بي‌حساب و كتاب كرايه تاكسي‌ها يكي ديگر از شهروندان جنوب شهر تهران مي‌گويد: با بستن مسيرهاي محدوده جواديه كرايه تاكسي‌ها به شدت افزايش يافته است. به عنوان مثال چند روز پيش يكي از تاكسي‌هاي خطي براي طي كردن مسير ترمينال جنوب تا فرودسي 2 هزار تومان درخواست كرد. وي ادامه داد: من سوار نشدم. ولي واقعاً چرا كسي نظارتي بر اين كارها ندارد. من كارمند هستم اگر قرار باشد هر روز اين قدر كرايه بدهم، واقعاً دچار مشكل مي‌شوم. اين شهروند با بيان اينكه شهرداري تهران از زماني كه خيابان‌هاي اين محدوده را بسته است، براي مسيرهاي جايگزين اطلاع رساني نكرده است، مي‌گويد: همين امر باعث سرگرداني مردم شده است. * مسئولان براي رفع مشكل مردم جنوب فكري كنند آقاي 30 ساله‌اي كه كارمند است، درباره بستن مسيرهاي منتهي به ميدان راه‌آهن مي‌گويد: مردم در اين منطقه مشكل تردد دارند و همچنين با بسن مسير فشار ترافيكي بر روي ساير محورهاي ديگر بسيار زياد شده است. وي ادامه مي‌دهد: با بستن انتهاي بزرگراه نواب شهروندان براي استفاده از اين مسير يا بايد وارد بزرگراه آيت‌الله سعيدي شوند يا وارد جواديه شوند كه ترافيك در اين محدوده كمر شكن است. وي با اشاره به اينكه براي طي كردن يك مسير بايد چندين خودرو عوض كرد، مي‌گويد: بهتر از مسئولان براي رفع اين مشكل فكري كنند. * ارتباط مردم جواديه با راه‌آهن قطع شد حسيني، يكي ديگر از شهروندان جواديه در اين‌باره به خبرنگار فارس، مي‌گويد: چند ماه است كه ارتباط مردم جواديه با راه‌آهن قطع شده است. ابتدا مجبور بوديم براي رفتن به مركز شهر از بزرگراه نواب استفاده كنيم ولي با بستن انتهاي نواب مشكلات چندين برابر شده است. وي با اشاره به اينكه اگر اتوبوس و تاكسي بخواهند از خاني‌آباد، نازي‌آباد، ياغچي‌آباد و جواديه به سمت نواب و بعد راه‌آهن حركت كنند، بايد از نهرفيروزآباد كه يك خيابان بسيار باريك است، عبور كنند. وي ادامه داد: روزهاي اول ترافيك در اين محدوده زياد بود، ولي با گذاشتن چند سنگ در وسط خيابان به عنوان ميدانگاه تا حدودي به ترافيك نظم داده‌اند. وي مي‌گويد: ساخت اين پل به كندي انجام مي‌شود. ما خوشحاليم كه اين پل را مي‌سازند ولي واقعاً چندين ماه است دچار مشكلات فراواني شديم و شهرداري سر و ساماني به اين مسيرها نمي‌دهد. وي با اشاره به اينكه مسئولان امر براي مسيرهاي جايگزين تابلوي نصب نكرده‌اند، مي‌گويد: حتي آژانس‌ها هم در اين محدوده گم مي‌شوند چه برسد به مردم عادي. وي با اشاره به اينكه كرايه جواديه تا راه‌آهن قبل از بسته شدن مسيرها 200 تومان بوده است، مي‌گويد: وقتي سر پل جواديه بسته شد كرايه‌ها 300 تومان شد و بعد از بسته شدن انتهاي نواب كرايه‌هاي به 400 تومان افزايش يافت. * پل جواديه امسال آماده بهره‌برداري مي‌شود سيامك عطايي، مدير نظارت ابنيه شهرداري تهران به خبرنگار فارس مي‌گويد: پل جواديه زيباترين پل خاورميانه است. وي با اشاره به اينكه پل جواديه فرسوده شده بود، مي‌افزايد: پل قديمي و غير قابل ترميم بود. وي درباره پلي كه در حال ساخت است مي‌گويد: اين پل در ادامه يادگار امام، ميدان حق شناس را به ميدان بهمن متصل مي‌كند و با ساخت اين پروژه ترافيك به شدت در اين مسير كاهش مي‌يابد. مدير نظارت ابنيه شهرداري تهران با اشاره به اينكه 300 نفر در اين پروژه كار مي‌كنند، مي‌گويد: فعاليت به صورت 2 شيفت است و اين پروژه در امسال آماده بهره‌برداري مي‌شود. وي افزود: اين پروژه در 2 باند رفت و برگشت و يك مسير توقف است. كابل‌هاي پل به صورت آويزان است. به همين دليل به آن پل كابلي آويزان مي‌گوبند كه باعث زيباتر شدن اين پروژه مي‌شود. مدير نظارت ابنيه شهرداري تهران درباره معارضان اين پروژه مي‌گويد: مسير روي نهر فيروزآباد احداث شده است. براي اينكه نهر ريزش نكند، مقاوم سازي‌هاي لازم انجام شده است. عطايي مي‌افزايد: تجيهزات اين پروژه خريداري شده و تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا اين پروژه افتتاح و آماده بهره‌برداري شود. به گزارش فارس، اميدواريم اين پروژه زودتر آماده بهره‌برداري شود تا مشكلات شهروندان در اين محدوده برطرف شود.

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده