صفحات

۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

مطالعات نهایی دوبانده شدن محور بیرجند- قاین انجام شد


حسینی نژاد:مطالعات نهایی دوبانده شدن محور بیرجند- قاین انجام شده و امسال 35 كیلومتر آن به مناقصه گذاشته می شود.
معاون وزیر راه و ترابری پنج شنبه به خراسان جنوبی سفر و از محورهای مواصلاتی بازدید كرد.
در این سفر نمایندگی شركت زیر ساخت های وزارت راه و ترابری استان هم راه اندازی شد.
مهندس «محمدرضا برزگر» سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با تفكیك حوزه زیرساخت ها از خراسان رضوی، این نمایندگی در زمینه راه آهن و آزاد راه سرویس دهی كرده و با رویكرد جدید سرعت اجرایی پروژه ها را ارتقا خواهد بخشید.
وی در پاسخ به سوال خراسان مبنی بر اقدامات وزارت راه و در ارتباط با رفع نقاط حادثه خیز ورودی های شهرهای نهبندان- سربیشه و قاین- بیرجند گفت: مطالعات نهایی دوبانده شدن محور بیرجند- قاین انجام شده و امسال 35 كیلومتر آن به مناقصه گذاشته خواهد شد.
همچنین دوبانده شدن محور بیرجند- نهبندان هم امسال ردیف بودجه مستقل خود را اخذ خواهد كرد.
وی در خصوص دیگر ورودی های استان تصریح كرد: با توجه به حجم انبوه پروژه های وزارت راه تصمیم بر آن شده مسیرهای ورودی شهرهایی كه دارای بار ترافیكی بیشتری هستند در اولویت كار قرار گیرد.
معاون وزیر راه به اهمیت جاده فراه افغانستان اشاره كرد و گفت: محور كرمان به نهبندان از پروژه های بسیار مهم وزارت راه بود كه ترانزیت محور بندرعباس و از بندر چابهار به كشور افغانستان را به طول 400 كیلومتر میسر می كند.
وی از دیگر پروژه های مهم وزارت راه به محور چابهار- نیك شهر- ایرانشهر اشاره كرد و گفت: این پروژه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس «محمدرضا برزگر» در خصوص طرح های ریلی در دست اقدام وزارت راه، نیز گفت: با توجه به اهمیت پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- بیرجند- مشهد و ترانزیت به كشورهای آسیای میانه و قرار گرفتن آن در جدول 12 قانون بودجه 88 مطالعات این طرح 1350 كیلومتری اجرایی شده است.
وی پیش بینی بودجه این طرح مهم را از محل اعتبارات ملی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان عنوان كرد.وی از افتتاح راه آهن مراغه- ارومیه در هفته دولت خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 هزار و 400 كیلومتر راه آهن در كشور ما در حال ساخت می باشد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بازدید معاون وزیر راه از پروژه های خراسان جنوبی در خصوص تعریض محور نهبندان- چاهداشی قول مساعدت اتخاذ شد و تصمیم بر آن شد حداقل یك میلیارد ریال برای بازسازی از محل راه های كویری به این پروژه اختصاص یابد.
«صابری» افزود: دوبانده شدن محور بیرجند- نهبندان نیز در ردیف بودجه مستقل سال 88 قرار خواهد گرفت، ضمن این كه محور بیرجند- زاهدان از اولویت های بعدی وزارت می باشد.
وی در خصوص محور سربیشه میل 78 به فراه افغانستان گفت: آسفالت این محور به اتمام رسیده و طی 20 روز آینده میل 78 حالت رسمیت به خود خواهد گرفت.
وی گفت: از مرز به سمت افغانستان 15 كیلومتر كار شد و 50 كیلومتر نیز با استقرار پیمانكار قوی در حال انجام است.
به گفته صابری دولت 33 میلیارد تومان در بودجه سال 88 برای كمك به بحث زیرساخت های راه و راه آهن كشور افغانستان اختصاص داده كه در صورت اقدامات اجرایی و نبود مشكلات امنیتی، آینده بسیار مطلوبی در این زمینه پیش بینی می شود.
وی گفت: در برخی از برنامه ها از جمله احداث باند دوم، ما از برنامه چهارم توسعه عقب هستیم و با توجه به این كه ردیف اعتباری آن كم است توسعه چندانی نداشته و در بحث راه های روستایی از برنامه چهارم نیز جلوتر می باشیم.
روزنامه خراسان http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده