صفحات

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

مطالب عمرانی اسفند 88 سری اول




رسوايي ديگري براي دولت آمريكا: *امريكن‌فري‌پرس: عكس‌هاي 11 سپتامبر دستكاري شده‌اند* يك نشريه آمريكايي با بررسي عكس‌هاي تازه منتشر شده از وقايع 11 سپتامبر برخي از اين تصاوير را دستكاري شده و غيرواقعي دانست...




  •  






  • - مركز هشدار سونامي اقيانوس آرام اعلام كرد: موجي عظيم به ارتفاع ‪ ۲/۳۴‬متر صبح روز شنبه بر اثر وقوع زمين لرزه‌اي مهيب شهر ساحلي تالكاهوانو در شيلي را درهم شكست. به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، اين مرك...




  •  




    *محققان کشور از ضایعات برنج "بتن" تولید می‌کنند* عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: پژوهشگران موسسه تحقیقات برنج کشور موفق به تولید نوعی بتن و همچنین خوراک برای دام از ضایعات برنج شدند که اجرای این...




  •  




    عمر بتن توليد شده در ايران 10 و در كشورهاي اروپايي 100 سال است خبرگزاري فارس: رئيس مركز تحقيقات مسكن با بيان اينكه متوسط عمر بتن توليد شده در ايران 10 سال بوده و 90 سال كمتر از استانداردهاي جهاني است، گفت...




  •  




    سالروز شهادت جانسوز حضرت علي بن موسى الرضا (عليهما السلام) را به پيشگاه مقدس بقية الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وامت اسلامى وشيعيان جهان تسليت عرض مى نماييم. Heartfelt condolences on the occasi...

  • ادامه مطلب

    عكس‌هاي 11 سپتامبر دستكاري شده‌اند

    رسوايي ديگري براي دولت آمريكا:
    امريكن‌فري‌پرس: عكس‌هاي 11 سپتامبر دستكاري شده‌اند

    يك نشريه آمريكايي با بررسي عكس‌هاي تازه منتشر شده از وقايع 11 سپتامبر برخي از اين تصاوير را دستكاري شده و غيرواقعي دانست.

    به گزارش فارس دهم فوريه سال جاري ميلادي، 12 عكسي كه صبح روز 11 سپتامبر سال 2001 توسط "گريگ سمندينگر "، كاراگاه واحد هوايي پليس نيويورك گرفته شده بود، در اختيار رسانه هاي خبري قرار گرفت.
    بنابراين گزارش، "ويكتور تورن " نويسنده و عضو هيئت تحريريه هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس "، در اين رابطه مي‌نويسد: وقتي با "وايني سامارتينو " يكي از محققين پيشكسوت وقايع 11 سپتامبر صحبت كردم، او سوال طعنه‌آميزي را مطرح كرد و گفت: " چرا اين عكس‌ها حالا منتشر شده‌اند؟ مردم نيويورك نيازي ندارند تا اين ترس و وحشت‌ها يك‌بار ديگر سوي آن‌ها روانه شود. "
    نويسنده كتاب "نقش اسرائيل در 11 سپتامبر " توضيح مي‌دهد: دسيسه‌چيني‌هاي نومحافظه‌كاران و اسرائيل، ابتدا به مخالفت با برگزاري دادگاه براي كساني كه ادعا مي‌شود تروريست‌هاي 11 سپتامبر هستند، آغاز شد و هم‌اكنون نيز يكبار ديگر و همزمان با انتشار تصاوير جديدي از وقايع 11 سپتامبر، خاطرات وحشتناك آن روز را يادآوري مي‌كند.
    اين گزارش حاكيست، محققان باسابقه بلافاصله بعد از انتشار تصاوير جديد متوجه تناقضات شديدي در اين عكس‌ها شدند؛ اولين چيزي كه اين محققان در رابطه با آن سخن مي‌گويند شعله‌هاي آتشي است كه گفته مي‌شود موجب فروپاشي برج‌هاي مركز تجارت جهاني شده‌اند. زيرا واضح است كه شعله‌هاي اوليه هواپيماي برخورد كننده به برج دوقلوي مركز تجارت جهاني، بسيار كوچك بوده است.
    اما سامارتينو با ابراز ترديد در مورد صحت گفته‌هاي دولت و رسانه‌هاي وابسته به آن مي‌گويد: "من به هيچ يك از چيزهايي كه دولت يا رسانه‌هاي غالب مي‌گويند، اعتماد ندارم. "
    وي با اشاره به يكي از عكس‌هاي تازه منتشر شده مي‌افزايد: ببينيد، يك خط طبقاتي بطور كامل سرخ شده و مي‌سوزد. اما چه چيزي موجب شده تا كل واحدهاي يك طبقه در يك خط مستقيم با آتش سرخ بسوزند؟ قطعا آتش چنين تاثيري ندارد. زيرا براي به وجود آمدن چنين حالتي نياز است تا دما از 2500 درجه نيز تجاوز كرده و فولاد را نيز ذوب كند. اما اين در حالي است كه برج‌هاي مركز تجارت جهاني فاقد سوخت كافي براي بروز چنين حالتي بوده‌اند و در داخل نيز تنها مبلمان و تجهيزات دفاتر اداري مي‌توانسته به عنوان سوخت براي آتش عمل كند.
    اين كارشناس 11 سپتامبر در ادامه نتيجه مي‌گيرد كه احتمالا دولت آمريكا، با دستكاري در عكس‌ها، چنين حالاتي را بوجود آورده تا براي عموم باورپذيرتر باشند.
    تورن در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: "جن راميرز " (Jan Ramirez) مسئول "موزه و بناي يادبود ملي 11 سپتامبر " دهم فوريه در مصاحبه با آسوشيتدپرس كوشيد تا هرگونه سوءظن و سخن از "توطئه‌سازي " را رد كند؛ وي در اين مصاحبه پس از توصيف آنكه بالگرد سمندينگر چگونه توانست بلافاصله پس از مورد اصابت قرار گرفتن مركز تجارت جهاني خود را به منطقه برساند گفت: حدودا بعد از ساعت ده صبح بود كه آن‌ها (واحد هوايي پليس نيويورك)، توانستند سقوط برج شمالي را پيش‌بيني كنند.
    تورن توضيح مي‌دهد: ظاهرا راميرز اصلا به تصاويري كه توسط خلبان‌ها گرفته شده نگاه نكرده است. زيرا سخنان وي در حالي بيان شده كه در عكس‌هاي گرفته شده توسط بالگرد سمندينگر هيچ نشانه‌اي از قريب‌الوقوع بودن فروپاشي برج‌هاي مركز تجارت جهاني،‌ وجود ندارد.
    در حقيقت در اين تصاوير هيچ چيزي جز آتش‌هاي خفيفي،‌ واضح نيست و اثري از شعله‌هاي طغيان كننده نيست.
    اين نويسنده آمريكايي مي‌افزايد: مسئله مهم‌تر در عكس ديگري است كه برج شماره يك مركز تجارت جهاني را در ميانه فروپاشي نشان مي‌دهد؛ اما چيزي كه در مورد اين ساختمان 110 طبقه جالب به نظر مي‌رسد،‌ اين است كه در تصاوير منتشر شده اين ساختمان فورا غرق در غباري مخلوط از بتن و فلز شده و اين در حالي است كه ساختمان هنوز به زمين برخورد نكرده بود.
    تورن مي‌پرسد: چطور ممكن است يك برج يك ميليارد پوندي ( حدود 500 هزار تن) در حالي كه هنوز در حال سقوط است و بطور كامل فرو نريخته، تبديل به غبار شود؟ در واقع منبع قدرتي كه بتواند چنين تخريبي را براي اين ساختمان رقم بزند، غير قابل تصور است. و آتش‌ محدودي كه توسط سوخت هواپيما، مبلمان و پرونده‌هاي موجود در ساختمان بوجود آمده بود، قادر به ايجاد چنين قدرتي نبوده‌اند.
    در همين حال، "مايكل لانگستون "، فعال 11 سپتامبر نيز در بيانيه 12 فوريه خود ضمن موافقت با نظرات بيان شده،‌ گفت: چيزي كه در اين تصاوير براي من بسيار جالب توجه بوده،‌ ابرهاي غباري هستند كه به حد عجيبي مشابه به ابر خاكسترهاي ناشي از فوران‌هاي آتش‌فشاني هستند. بنابراين با توجه به اينكه خاكسترهاي آتش‌فشاني، ناشي از رخدادهاي انفجاري هستند پس شباهت موجود بين آن‌ها و ابرهاي ناشي از فروپاشي مركز تجارت جهاني در 11 سپتامبر، مي‌تواند دليلي بر انفجاري بودن ماهيت اين واقعه باشد.
    زيرا يك فروپاشي ساده بر اثر جاذبه نمي‌تواند چنان انرژي را توليد كند كه موجب بروز حادثه انفجاري بدين شدت شود.
    گزارش امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: با بررسي يكي ديگر از عكس‌هاي منتشر شده،‌ متوجه مي‌شويم كه منطقه "باتري پارك " و "مانهاتان " پائيني بطور كامل در دود و غبار غرق شده‌اند. در واقع اين عكس مهر تائيدي است بر نظريه مطرح شده توسط كتاب "پرواز 93 فانتوم " كه بر اساس آن ساختمان شماره 7 مركز تجارت جهاني نيز مي‌بايست هنگامي كه همه چيز از ديد پنهان شده بود و همزمان با ساختمان‌هاي شماره 1 و 2، فرو مي‌ريخت.
    بنابراين گزارش، در طبقه 23 ساختمان شماره 7، دفتر "رادولف گويلياني " (Rudolph Guiliani) از "مركز فرماندهي شرايط اضطراري " وجود داشت و در حقيقت مكان مناسبي براي طراحان 11 سپتامبر محسوب مي‌شد تا تخريب‌هاي كنترل شده خود را هدايت كنند.
    تورن مي‌افزايد: اما ظاهرا به دليل ايراداتي كه در سيم‌كشي مواد منفجره ساختمان شماره 7 وجود داشت، اين ساختمان تا ساعت 17:20 فرو نريخت و در اين زمان نيز اين ساختمان 47 طبقه در مقابل چشم‌ دوربين‌هاي فيلمبرداري، بدون هيچ دليل خاص و بدون آنكه هيچ هواپيمايي با آن اصابت كند، فرو ريخت. حتي آسيب‌هاي ناشي از اجسام شعله‌وري كه در هوا وجود داشتند نيز بسيار محدود بود و تنها آتش‌سوزي كوچكي در طبقه دوازدهم اين ساختمان بوقوع پيوست.
    اما از آنجا كه شواهد موجود در درون اين ساختمان مي‌بايست از بين مي‌رفت، تنها طي هفت ثانيه اين ساختمان بطور كنترل شده‌اي تخريب شد.
    تورن در انتهاي گزارش خود يادآور مي‌شود كه اين اشتباه بزرگ تاكتيكي موجب شرمساري شديد "كميسيون 11 سپتامبر " شد. بطوريكه آن‌ها حتي در گزارش "جامع " خود نيز از اين رويداد سخني نگفتند. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    سونامي بزرگي شيلي را در هم شكست

    - مركز هشدار سونامي اقيانوس آرام اعلام كرد: موجي عظيم به ارتفاع ‪ ۲/۳۴‬متر صبح روز شنبه بر اثر وقوع زمين لرزه‌اي مهيب شهر ساحلي تالكاهوانو در شيلي را درهم شكست.
    به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، اين مركز با صدور بيانيه‌اي در ادامه خبر داد، اين موج عظيم سه ساعت پس از وقوع زمين لرزه مهيبي به قدرت ‪ ۸/۸‬درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) رخ داد.
    شهر تالكاهوانو در ميان يازده شهر ساحلي است كه سونامي در آن رخ داده است در همين حال دولت آمريكا از وقوع پس لرزه شديدي به قدرت ‪ ۶/۱‬ريشتر در ساحل مركزي شيلي خبر داد.
    زمين لرزه‌اي به بزرگي ‪ ۸/۸‬درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت ‪ ۰۳:۳۴‬دقيقه بامداد به وقت محلي در نزديكي شهر كونسپسيون در مركز شيلي رخ داد.
    وزير كشور شيلي اعلام كرد: در اين زمين لرزه دستكم ‪ ۸۲‬نفر جان خود را از دست داده اند.
    در همين حال، يك گروه ‪ ۱۰‬نفره از باستان شناسان فرانسوي كه به جزاير رابينسون كروزو سفر كرده بودند، به دليل وقوع زمين لرزه گرفتار شدند و ارتباط با آنها قطع شده است.
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

    عمر بتن توليد شده در ايران 10 و در كشورهاي اروپايي 100 سال است

    عمر بتن توليد شده در ايران 10 و در كشورهاي اروپايي 100 سال است


    خبرگزاري فارس: رئيس مركز تحقيقات مسكن با بيان اينكه متوسط عمر بتن توليد شده در ايران 10 سال بوده و 90 سال كمتر از استانداردهاي جهاني است، گفت: هر 60ساعت 3 ميليارد تومان در مسكن سرمايه‌گذاري مي‌شود و اين در حالي است كه بيشترين ميزان پرت انرژي و انرژي توليد شده مربوط به اين بخش است.
    به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمود فاطمي عقدا در جمع خبرنگاران افزود: متوسط عمر بتن توليد شده در كشور كمتر از 10 سال است در حالي كه متوسط عمر بتن توليدي در كشورهاي اروپايي 100 سال است، همين عمر بالاي بتن توليدي باعث شده تا عمر ساختمان در اين كشورها 100 سال و در ايران كمتر از 30 سال باشد. وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بتن توانمند در مركز تحقيقات توليد شده و دانش فني آن نيز موجود است اين اميد وجود دارد كه عمر متوسط ساختمان در سالهاي آتي افزايش يابد. فاطمي عقدا با بيان اينكه اگر عمر بتن توليد شده در كشور به 100 سال افزايش يابد، صرفه‌جويي بالايي در منابع كشور به وجود خواهد آمد گفت: مصرف سرانه سيمان در كشور بسيار بالاست بطوري كه اين مصرف 50 درصد بيشتر از سرانه جهاني و استاندار است. وي تأكيد كرد: استفاده نامناسب از سيمان «پورتلن» در جاي نامناسب باعث شده تا همواره مصرف سيمان در كشور روند صعودي داشته باشد. رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه ايران 7 هزار سال پيش براي نخستين بار از "پوزولان " استفاده كرد افزود: ايران پيشرو استفاده از پوزولان در دنيا است در حاليكه به هيچ عنوان اين سيمان در جاي خود به كار گرفته نمي‌شود بنابراين مركز تحقيقات سال گذشته اقدام به شناسايي منابع پوزولان در كشور كرد. فاطمي عقدا گفت: مركز تحقيقات ساختمان و مسكن براي جايگزين كردن بتن‌هاي سبك به جاي آجر نيز كارهايي را آغاز كرده است چرا كه معتقديم مواد اوليه آجر ارزش بالايي دارد اما همان آجر به دليل دوام پايين خود خسارت‌هاي زيادي به كشور و بخصوص صنعت ساختمان وارد مي‌كند. وي ادامه داد: با جايگزين كردن بتن‌هاي سبك به جاي آجر علاوه بر اينكه سودآوري خوبي براي كشور به هر ماه دارد مي‌تواند در استحكام ساختمانهاي كشور نيز مؤثر باشد. *سرانه توليد بتن در ايران 3 برابر جهاني رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه 40 درصد از انرژي توليد شده در كشور در مصارف خانگي و تجاري استفاده مي‌شود گفت: در دنيا به ازاي هر نفر يك تن بتن در سال توليد مي شود و پيش بيني مي شود اين بخش در سه تا پنج سال آينده با رشد يك تا سه درصدي مواجه باشد . رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن افزود: سرانه مصرف سيمان كشور از 220 كيلوگرم در سال 1357 به بيش از 700 كيلوگرم در حال حاضر رسيده است اين آمار نشان مي دهد كه سرانه توليد بتن در ايران حداقل سه برابر بيشتر از ميانگين سرانه جهاني آن است.
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

    محققان کشور از ضایعات برنج "بتن" تولید می‌کنند

    محققان کشور از ضایعات برنج "بتن" تولید می‌کنند
    عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: پژوهشگران موسسه تحقیقات برنج کشور موفق به تولید نوعی بتن و همچنین خوراک برای دام از ضایعات برنج شدند که اجرای این پروژه موجب استفاده بهینه از ضایعات برنج خواهد شد.مهندس خانکشی پور در گفتگو با مهر گفت: موسسه پژوهشهای برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی را در زمینه کاهش ضایعات برنج در دستور کار خود قرار داده است.وی با تاکید بر اینکه موسسه پژوهشهای وزارت جهاد کشاورزی این پژوهش را به دانشگاه گیلان واگذار کرده است، افزود: در این راستا تیم اجرایی در موسسه تحقیقات برنج تشکیل شد و در این زمینه مطالعاتی را انجام داد که به مرحله نهایی رسیده است.خانکشی پور به جزئیات این مطالعات اشاره کرد و اظهار داشت: ضایعات برنج در مراحل مختلف کاشت تا برداشت و سیستم شالیکوبی ایجاد می شود. ضمن آنکه نوع بذر برنج نیز در این امر موثر است. در این پروژه مشخص شد که در صورت تغییر در روشهای مدیریت زراعی، خشک کردن، برنج کوبی در کارخانجات و انبارداری می توان از ایجاد ضایعات برنج جلوگیری کرد.وی ادامه داد: علاوه بر این در این پروژه تحقیقاتی موفق به تولید نوعی خوراک دام از پوسته، سبوس، کاه و کلش شدیم که ضمن تولید خوراک مناسب برای دام از ضایعات برنج استفاده بهینه می شود. این پروژه در استانهای گیلان و مازندران اجرایی شده است.خانکشی پور همچنین از تولید بتن با استفاده از ضایعات برنج خبر داد و خاطر نشان کرد: اخیرا نیز با استفاده از ضایعات برنج اقدام به ساخت بتن برای استفاده در بنای ساختمانها کردیم. این طرح در مرحله آمایشگاهی است.
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

    شهادت امام رضا علیه السلام


    سالروز شهادت جانسوز حضرت علي بن موسى الرضا (عليهما السلام) را به پيشگاه مقدس بقية الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وامت اسلامى وشيعيان جهان تسليت عرض مى نماييم.
    Heartfelt condolences on the occasion of the martyrdom of Imam Reza – peace and blessings of Allah be upon him.
    عظّم الله اجورنا واجورکم ، ونقدم تعازينا لمولانا صاحب العصر والزمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وللامة الاسلامية وشيعة أهل البيت (عليهم السلام) بمناسبة شهادة الامام علي بن موسى الرضا (عليهما السلام).
    ادامه مطلب

    ضوابط نصب شيرآلات


    ضوابط نصب شيرآلات
    شيرها در نقاطي كه روي نقشه‌هاي اجرايي تعيين شده نصب مي‌گردند.
    قبل از نصب بايد شيرها را از هرگونه آلودگي پاك و با باز و بسته كردن مكرر آنها از صحت عملكردشان اطمينان حاصل نمود.
    اگر شيرآلات روي ديوار نصب مي‌شوند، فاصله نصب شير آب گرم و سرد بايد برابر استاندارد باشد. معمول‌ترين فاصله بين دو شير آب ياد شده 16 و در برخي از موارد 18 سانتيمتر است. فواصل نصب شيرآلات تا كف تمام شده به طور خلاصه به شرح زير است:
    الف: توالت ايراني حدود 45 تا 50 سانتيمتر
    ب: لوله ورود آب فلاش تانك[1] 65/1 متر
    پ: لوله ورود آب فلاش والو[2] 90 سانتيمتر
    ت: شير آشپزخانه اگر به ديوار متصل گردد 15/1 متر
    ث: شير پيسوار روشويي 50 سانتيمتر
    ج: شير دوش[3] 80 تا 90 سانتيمتر - لوله عمودي (علم) دوش بايد توسط بست به ديوار پشت دوش متصل گردد.

    [1]. Flush Tank
    [2]. Flush Valve
    [3]. Douche (Francais)

    منبع :http://www.mahdihashemi.blogfa.com و نشریه 55
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

    مطالب عمرانی بهمن 88 سری سوم

    آب تنی مسئولان بهنگام افتتاح پروژه استانی! + عکس


    اسکله شناور مسافربری هرمز حین افتتاح شکست + عکس


    آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو در سال آتی





  • ارسال توسط seyed mahdi hashemi در مهندسی عمران - شما هم اکنون در" سازه شرقی" هستید - 1 روز قبل

    آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو در سال آتی معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو براي اتصال شبكه ريلي بندر شهيد رجا...




  •  



    وزير راه و ترابري در پاسخ به فارس خبر داد: *آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير تهران - مشهد در آينده نزديك مهلت وزارت راه به خلبانان خارجي براي خروج از كشور *وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه از س...
  • ادامه مطلب

    آب تنی مسئولان بهنگام افتتاح پروژه استانی! + عکس

    آب تنی مسئولان بهنگام افتتاح پروژه استانی!
    اسکله شناور مسافربری هرمز حین افتتاح شکست + عکس

    اسکله شناور مسافربری هرمز حین افتتاح شکست و تعدادی از مسئولان استانی و محلی از جمله مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری هرمزگان را در آب غوطه ور ساخت.
    به گزارش ايلنا، علت شکسته شدن اسکله شناور مسافربری بندر صیادی هرمز را حضور تعدادی زیادی از مسئولان استانی، محلی و هیات همراه آنها را که برای افتتاح این اسکله بر روی آن حاضر شده بودند، اعلام کرد.
    روابط عمومی شیلات هرمزگان جدا شدن اسکله شناور را در بندر صیادی مساله مهمی ندانست.
    عملیات اجرایی این پروژه عظیم با اعتباری معادل 32میلیارد ریال از سال 85 آغاز و در سال 87 به اتمام رسیده که عملیات اجرایی آن شامل لایروبی حوضچه بندر، احداث اسکله سنگ و سیمان، تخلیه صید قایق، تهیه و نصب اسکله شناور مسافربری بوده است.
    http://mahdihashemi.blogspot.com/ tabnak
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

    آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو در سال آتی

    آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو در سال آتی

    معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز احداث پل خليج فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو براي اتصال شبكه ريلي بندر شهيد رجايي به اسكله‌هاي مسافري و تجاري قشم خبر داد.

    به گزارش ايسنا، علي دهقان نصيري با اشاره به برنامه‌ريزي و تصويب دولت براي احداث پل خليج فارس گفت: پل خليج فارس با دو هدف احداث خط ريلي و جاده‌اي با بودجه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو از سال آينده آغاز خواهد شد.

    معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم اظهار كرد: با هدف اتصال خط آهن بندر شهيد رجايي به اسكله‌هاي مسافري و تجاري قشم دو هزار و 200 متر پل توسط پيمانكاران داخلي، فايناس و مشاوره خارجي ايجاد خواهد شد.

    persian gulf خلیج فارس

    persian gulf bridge پل خلیج فارس


    دهقان نصيري ادامه داد: با احداث پل خليج فارس كه خط ريلي بندر شهيد رجايي را به اسكله لافت در قشم وصل خواهد كرد، امكان جابجايي بيشتر مسافر، ورود و خروج كالا و همچنين بهره‌برداري از پل براي عبور دادن فيبر نوري، لوله‌هاي برداشت گاز، لوله‌هاي نفتي و موارد ديگر را فراهم مي‌كند.

    وي تصريح كرد: برنامه‌ريزي براي طرح‌هاي توسعه‌اي اسكله‌ها نيز از سال گذشته در قشم آغاز شده است كه مي‌توان به اسكله بهمن با هزينه‌اي بالغ بر 12 ميليارد تومان در سال جاري اشاره كرد.

    اين مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنين به طرح توسعه اسكله شهيد ذاكري اشاره كرد و گفت: براي اين بخش نيز در قالب تفاهم نامه‌اي با سازمان بنادر و دريانوردي و صرف اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان انجام مي‌شود.

    به گزارش روابط عمومي مركز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، دهقان نصيري تصريح كرد: در سال 87 علاوه بر ورود 110 هزار خودرو به قشم از طريق اسكله‌ها، دو ميليون و 200 هزار نفر مسافر نيز به جزيره وارد شده است. تعداد مسافرين جابجا شده در 10 ماه ابتداي سال جاري از طريق اسكله‌هاي لافت و پهل نيز دو ميليون و 200 هزار نفر و خودرو ها نيز به 130 هزار رسيده است.
    http://mahdihashemi.blogspot.com/

    ادامه مطلب

    آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير تهران - مشهد در آينده نزديك

    وزير راه و ترابري در پاسخ به فارس خبر داد:

    آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير تهران - مشهد در آينده نزديك
    مهلت وزارت راه به خلبانان خارجي براي خروج از كشور
    وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه از سوي وزارت راه مدت‌زمان مشخصي تعيين شده است تا خلبانان خارجي از كشور خارج شوند گفت: پس از آن مدت زمان حتماً لازم است هواپيماهاي ايراني توسط خلبانان ايراني هدايت شوند.

    به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبري فارس «توانا» حميد بهبهاني وزير راه و ترابري در مراسم افتتاح ايستگاه تعميرات لكوموتيو و ايستگاه ترن‌واش (شست‌شوي ترن و قطار) در راه‌آهن مشهد در پاسخ به سؤال فارس مبني بر تأثير احداث اين دو ايستگاه اظهار داشت: ايستگاه تعميرات لكوموتيو كارگاهي است براي آماده‌سازي‌ لكوموتيوها از نظر روغن‌گيري، سوخت‌گيري و آماده‌سازي قطار كه به نوبه خود اين مورد در كشور ايران نمونه است و حتي در ايستگاه راه‌آهن تهران نيز چنين كارگاههايي تاكنون احداث نشده است.
    وي ادامه داد: از اين به بعد برخي لكوموتيوها از تهران براي تعمير به مشهد مقدس فرستاده مي‌شوند.
    بهبهاني در پاسخ به سؤال فارس مبني بر ميزان سرمايه‌گذاري براي احداث اين دو ايستگاه خاطرنشان كرد:‌حدود 10 ميليارد تومان براي احداث ايستگاههاي ترن‌واش و تعميرات لكوموتيو هزينه شده است. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه مساحت اين دو ايستگاه 2 هزار و 600 متر مربع است تصريح كرد: عمليات احداث اين ايستگاهها 18 ماه به طول انجاميد كه احداث آن موجب ارتقاي سطح تعميرات لكوموتيو و انتقال بخشي از تعميرات لكوموتيوها از تهران به مشهد مي‌شود كه اين مورد يكي از برنامه‌ها در راستاي مركز‌زدايي فعاليت‌ها از پايتخت است.
    بهبهاني خاطرنشان كرد:‌تهيه تجهيزات ايستگاه ترن‌واش يك و نيم ميليارد تومان هزينه در بر داشته است كه اين تجهيزات قطار و واگن را به طرز بسيار مطلوبي مورد شسشتو قرار مي‌دهند.

    * مناقصه جديد برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد به زودي اعلام مي‌شود
    وزير راه و ترابري در خصوص برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد خاطرنشان كرد: چندي پيش براي اجراي اين پروژه مناقصه‌اي برگزار شد كه به دليل ناقص بودن اين مناقصه پس از گذشت 16 ماه طي مشورت با سازمان بازرسي كل كشور مقرر شد مناقصه برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد تجديد شود.
    بهبهاني اظهار داشت: يكي از شرايطي كه در مناقصه جديد اين مسير ريلي اعلام خواهد شد اين است كه برنده مناقصه حتماً سرمايه‌گذار را معرفي كند و تضمين بانك را كه به رؤيت و تأييد بانك مركزي رسيده باشد به وزارت راه ارائه دهد تا بدين ترتيب عمليات اجرايي پروژه به سرعت انجام شود.
    وي با اشاره به اينكه حدود 800 الي يك ميليارد ريال براي برقي كردن مسير ريلي تهران - مشهد برآورد هزينه شده است افزود: پس از تعيين منابع مالي پروژه به مشخصات فني پيمانكار نظير ميزان تجهيز به ماشين‌آلات لازم پرداخته خواهد شد.
    بهبهاني افزود: هم‌اكنون مراحل اداري اعلام روزنامه‌اي واگذاري اين مسير ريلي در حال اتمام است.

    * تعيين زمان براي خروج خلبانان خارجي از كشور
    وزير راه و ترابري در پاسخ به سؤال فارس مبني بر زمان خروج توپولف از ناوگان هوايي كشور تصريح كرد:‌ چندي پيش 3 فروند توپولف شركت هواپيمايي تابان از ناوگان هوايي كشور خارج شد.
    بهبهاني با اشاره به اينكه از سوي وزارتخانه مدت‌زمان مشخصي تعيين شده است تا خلبانان خارجي از كشور خارج شوند افزود: پس از اين مدت زمان تعيين شده حتماً لازم است هواپيماهاي ايراني توسط خلبانان ايراني هدايت شوند.
    وي با اشاره به اينكه هواپيماهاي توپولف بر دو نوع TU154 و TU204 هستند اظهار داشت: مدل توپولف TU154 هم‌اكنون در ناوگان هوايي كشور موجود است و توپولف TU204 نيز هواپيماهاي جديدي است كه قدرت موتور آن با هواپيماهاي غربي برابري مي‌كند.
    وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد:‌نوع هواپيماي روسي ديگري به نام سوپرجت وجود دارد كه وزارت راه و ترابري هنوز تصميمي براي خريد آن نگرفته است.

    * آغاز عمليات اجرايي پروژه قطار سريع‌السير مشهد - تهران در آينده نزديك
    بهبهاني در خصوص قطار سريع‌السير تهران - مشهد تصريح كرد: اجراي عمليات اين قطار قرار بود به صورت BOT انجام شود يعني سرمايه‌گذار پس از مطالعه طرح به اجرا و بهره‌برداري پروژه بپردازد.
    وي خاطرنشان كرد:‌اجراي اين پروژه حدود 12 ميليارد يورو هزينه لازم دارد در حالي كه در تمام دنيا تنها دو كشور از اين نوع قطار استفاده مي‌كنند.
    بهبهاني تصريح كرد: وزارت راه و ترابري هم‌اكنون تصميم به اجراي پروژه قطار سريع‌السير در مشهد مقدس همانند پروژه قطار سريع‌السير اصفهان - قم - تهران كه هم‌اكنون در حال اجرا است، دارد.
    وي با اشاره به اينكه سرعت اين قطارها حدود 350 كيلومتر بر ساعت است تصريح كرد: اين قطار سريع‌السير به صورت ريلي است.

    * برقراري پروازهاي مشهد - مالزي و مشهد - آلمان
    بهبهاني با اشاره به اينكه فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران يكي از فرودگاههاي پرترافيك كشور است افزود: از اين فرودگاه به 24 نقطه خارج از كشور نيز پرواز انجام مي‌شود كه بزودي پروازهاي مشهد به مالزي و مشهد به آلمان نيز از طريق اين فرودگاه انجام خواهد شد.
    به گزارش فارس پرواز شماره 467 شركت هواپيمايي هما مسير مشهد - تهران كه قرار بود ساعت 19:10 امشب مسافران به همراه وزير راه و ترابري و هيئت همراه را از مشهد به تهران منتقل كند با 40 دقيقه تأخير در ساعت 19:50 انجام شد.
    خلبان اين پرواز دليل تأخير را تحويل بار توسط برخي مسافران و عدم رجوع آنها براي سوار شدن به هواپيما ذكر كرد.
    http://mahdihashemi.blogspot.com/

    ادامه مطلب

    مطالب عمرانی بهمن 88 سری دوم

    تاج برج خلیفه و آبروی دوبی ریخت


    تاج برج خلیفه و آبروی دوبی ریخت
    ریزش اصلی‌ترین طبقه
    برج دوبی که بلندترین برج جهان لقب گرفته بود فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری را حیرت‌زده کرد. طبقه چشم‌انداز برج خلیفه دوبی اصلی‌ترین طبقه رصد شهر برای جلب گردشگران و سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا محسوب می‌شد که دیروز تنها پس از 35روز از مراسم افتتاح برج .....


    توليد تيرآهن H18 سري IPB و IPBCدر ذوب آهن اصفهان



    *براي اولين بار به دست توانمند مهندسين ايراني و در جهت خودكفايي صورت گرفت ‌ توليد تيرآهن H18 سري IPB و IPBCدر ذوب آهن اصفهان* همزمان با دهه مبارك فجر پيروزي انقلاب اسلامي ،‌ تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق ش...




  •  



    مديرعامل سيمان غرب آسيا خبر داد: افتتاح بزرگترين كارخانه سيمان كشور تا سال 90 مديرعامل شركت سيمان غرب آسيا از افتتاح بزرگترين كارخانه توليد سيمان كشور با ظرفيت توليد روزانه 6500 تن سيمان در كشور خبر داد و گ...




  •  



    جزئيات کنکور کارشناسي ارشد 89 حسين توکلي معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشريح جزئيات کنکور کارشناسي ارشد 89 از صدور 830 هزار و 132 کارت ورود به جلسه اين کنکور سراسري خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زماني ک...




  •  



    سالروز اربعين شهادت جانسوز سالار شهيدان حضرت ابى عبد الله الحسين (عليه السلام) را به پيشگاه مقدس بقية الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وامت اسلامى وشيعيان جهان تسليت عرض مى نماييم. Condolences on t...




  •  



    سازمان فضايي آمريكا ناسا قصد دارد به منظور يافتن پيش نشانگرهايي از زلزله‌هاي بيشتر در هائيتي و جمهوري دومينيكن ، پروازهاي نظارتي را بر فراز اين دو كشور انجام دهد. به گزارش خبرگزاري رويترز، دو هفته پيش زلزل...




  •  



    خيلي‌ها منتظر بودند افتتاح تونل توحيد را كه سر و صداي بسياري در ‪ ۳۰‬ماه عمليات احداث ايحاد كرده بود، ببينند اما در اين رويداد ديدني، حرف اول را مردم زدند. به گزارش خبرنگار شهري ايرنا، درحالي كه رسم معمول ...




  •  



    جزئياتي از کنکور ارشد آزاد / ضوابط پذيرش بدون آزمون در دوره کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ضوابط و نحوه ثبت نام و پذيرش بدون آزمون فارغ التحصيلان ممتاز کارشناسي را براي شرکت در آ...




  •  



    *معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با بكارگيري ‪ ۱۰‬سيستم پيشرفته مديريت ترافيك، -تونل توحيد> به يكي از بزرگ‌ترين تونل‌هاي هوشمند خاورميانه تبديل مي‌شود.* به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي...




  •  



    برای دانلود فیلم تونل توحید با کیفیت دلخواه خود بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید http://mahdihashemi.blogspot.com/ / http://mahdihashemi.blogspot.com/منبع : سایت تونل توحید




  •  



    سخنگوي شهرداري تهران ضمن يادآوري افتتاح تونل «توحيد» در روز دوشنبه 12 بهمن ماه جاري، صورت حساب ارائه شده توسط پيمانكار در مورد هزينه ساخت اين تونل را 200 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در حال مذاكره با پيم...




  •  



    *یک ساختمان 3 طبقه در جنت آباد فرو ریخت* فرو ریختن ساختمان سه طبقه در غرب تهران باعث دردسر ساکنان آن شد و آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران، ساکنان ...




  •  



    ساخت تونل توحيد در ارديبهشت سال 86 آغاز شد. پروژه تونل توحيد داراي 2 رشته تونل مجاور هم(دو قلو) و هر رشته داراي 3باند رفت و برگشت به طول 2 هزار و 136 متر است. اتصال اين دو بزرگراه (از ميدان توحيد تا ميدان ...




  •  



    *در پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي انجام شد: آزمايش لرزه‌يي مدل ساختمان‌هاي تونلي براي نخستين بار در كشور* نخستين نمونه هاي آزمايش‌هاي لرزه‌يي بر روي مدل ساختمان هاي تونلي در كشور در آزمايشگاه سازه پژوه...




  •  



    *"تعارف زدگی" در جلسه ای پر از دکتر و مهندس *نشست فصلی شهرداران و دهیاران لرستان با حضور جانشین معاون عمرانی وزیر کشور و معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها برگزار شد دارای حاشیه هایی بود که شاید یکی از نکات...




  •  



    *کارگر ساختمانی از طبقه چهار یک ساختمان سقوط کرد* یک کارگر ساختمانی در حادثه ای معجزه مانندی صبح روز پنج شنبه هنگام گچکاری دیوار پاسیو طبقه چهارم یک ساختمان سقوط کرد اما زنده ماند. به گزارش خبرگزاری مهر عل...
  • ادامه مطلب

    تاج برج خلیفه و آبروی دوبی ریخت

    تاج برج خلیفه و آبروی دوبی ریخت
    ریزش اصلی‌ترین طبقه برج دوبی که بلندترین برج جهان لقب گرفته بود فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری را حیرت‌زده کرد. طبقه چشم‌انداز برج خلیفه دوبی اصلی‌ترین طبقه رصد شهر برای جلب گردشگران و سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا محسوب می‌شد که دیروز تنها پس از 35روز از مراسم افتتاح برج فروریخت. این برج که 828 متر ارتفاع و 160 طبقه دارد، بلندترین آسمانخراش دنیا شناخته شد و ترسیم‌کننده برترین مکان برای جلب سرمایه‌گذاران و گردشگران از سراسر جهان و نیز مهم‌ترین مکان درآمدزایی برای دوبی محسوب می‌شد. اما واقعه عصر دیروز بلوار عمار، اکنون تمامی برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند‌مدت جلب سرمایه‌ برای دوبی را پیرامون این برج در‌آمدساز ساقط کرده است.

    به گزارش روزنامه اقتصادی پول تنها در سه هفته اخیر، صدها سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی برای بازدید و نیز خرید واحدهای تجاری و مسکونی بلندترین برج جهان وارد دوبی شده بودند و سفر همین گروه در این زمان اندک، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاری را به خود جلب کرده بود. از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی است صف‌های طولانی گردشگران از طبقه متوسط و مرفه جهان که از 14 دی ماه گذشته برای بازدید از برج روانه دوبی شده بودند جلوی در ورودی این برج تشکیل می‌شد. بلیت بازدید برج خلیفه دوبی برای هر نفر 27‌هزار تومان (27 دلار) تعیین شده بود. اما از دیروز تمامی صفوف بازدید کنندگان دلار در جیب که از اروپا و آمریکا و آسیا روانه دوبی شده بودند، پراکنده شد. تاجران نیز با ناامیدی در حال بازگشت به کشورهای خود هستند. از جمله آنان، وین بویز 40 ساله بود که برای بازدید و سرمایه‌گذاری از منچستر انگلستان به دوبی سفر کرده بود.

    او به آسوشیتدپرس گفت:«فقط می‌توانم بگویم که ریزش برج ناامیدکننده است.» بویز ادامه داد:«برج خلیفه دلیل اصلی من برای سفر به دوبی بود.» گفت‌وگو با دیگر بازدیدکنندگان برج نیز حاکی از ناامیدی و نارضایتی آنها از سفرشان است. برخی از آنها نیز مجبور به لغو خرید بلیت بازدید خود شده‌اند. این در حالی است که به گفته فروشنده بلیت تعداد قابل توجهی از بلیت‌ها برای روز ولنتاین پیش‌فروش شده بود. هزینه ساخت این برج یک‌هزار و 500میلیارد تومان(5/1میلیارد دلار) اعلام شد.
    htاز قابل اشاره‌ترین نکته‌های این برج، افتتاح آن درست در روز وعده داده شده (14 دی 1388/ 4 ژانویه 2010) بود که تحسین فعالان مهندسی، عمرانی و سرمایه‌گذاری جهان را برانگیخت و از تمام رسانه‌ها مخابره شد. شش سال پیش کلنگ احداث این برج 160 طبقه به زمین زده شده بود. یکی از کمپانی‌های سرمایه‌گذار ساخت برج، خلیفه سامسونگ است. مهندس طراح برج بیل بیکر آمریکایی است که مهندس برج‌های مشهور «ترامپ اینترنشنال» شیکاگو، «پیرل ریور» چین و مرکز مخابراتی «ای‌تی‌اند‌تی» آمریکا در جهان مهندسی عمران نامی مشهور از خود ثبت کرده است. کمپانی عمار، صاحب اصلی برج ابتدا ترافیک غیرقابل پیش‌بینی بازدیدکنندگان را دلیل ریزش طبقه چشم‌انداز برج اعلام کرد، سپس اشکال الکتریکی نیز به عنوان دلایل قابل محاسبه برای ریزش برج اضافه شد.

    سخنگوی کمپانی عمار از ارایه جزئیات و دلایل ریزش برج اعلام بی‌اطلاعی کرده است. او همچنین در پاسخ به پرسش رسانه‌ها مبنی بر زمان بازگشایی طبقه چشم‌انداز برج اعلام بی‌اطلاعی کرده است.
    منبع: تابناکhttp://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ‌ توليد تيرآهن H18 سري IPB و IPBCدر ذوب آهن اصفهان

    براي اولين بار به دست توانمند مهندسين ايراني و در جهت خودكفايي صورت گرفت

    ‌ توليد تيرآهن H18 سري IPB و IPBCدر ذوب آهن اصفهان


    همزمان با دهه مبارك فجر پيروزي انقلاب اسلامي ،‌ تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند در راستاي خود كفايي براي اولين بار دركشور ودر سطح خاور میانه ، تيرآهن بال پهن سايز 180 ( IPBC180 , IPB180 )‌ را توليد كنند .

    مهندس بابایی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب گفت : بدنبال موفقيت هاي قبلي این شرکت در توليد پروفيل هاي جديد از جمله ( توليد H16 و ميلگرد 60 و 80 ، مارك 70CR2 ، ناوداني 16 بال شيبدار مطابق استاندارد ملي ) ، ‌ توليد تيرآهن بال پهن سايز 180نيز در دستور كار قرار گرفت وپس از مطالعات اوليه ، طراحي آن توسط پرسنل طراحي مهندسي نورد با جدیت دنبال شد و در 14 بهمن ماه به ميمنت دهه مبارك فجر در كارگاه نورد 650 ذوب آهن اصفهان به صورت آزمايشي با موفقيت توليد گرديد .

    وی گفت : تیرآهن بال پهن سایز 180 کاربرد صنعتی دارد و تا کنون از کشورهای خارجی نظیر ایتالیا ، آلمان ،لهستان ،کره جنوبی و... خریداری می شد وباتولید انبوه آن توسط ذوب آهن اصفهان از خروج ارز جلوگیری شده و گام مهمی در راستای خودکفایی صنعت فولاد کشور برداشته می شود .
    وی با اشاره به روند طراحی و تولید این محصول جدید صنعتی توسط کارشناسان و متخصصین ذوب آهن اصفهان گفت : با توجه به توليد موفقيت آميز تيرآهن بال پهن H16 و ارائه به بازار و در جهت توليد ساير سايزهاي اين تيپ پروفيل ، توليد سايز بعدي اين پروفيل يعني تيرآهن H18 مطرح و به منظور ايجاد آمادگيهاي مورد نياز و انجام مراحل طراحي و توليد آزمايشي در دستور كار قرار گرفت . وزن واحد طول ( وزن يك متر ) تيرآهن H18 سري IPB ، 51/2 كيلوگرم و وزن واحد طول تيرآهن H18 سري IPBC، 35/5 كيلوگرم مي باشد .
    وی اضاهه کرد : كليه مراحل اجرايي طراحي وتوليد تيرآهن H18 منطبق با استاندرادهاي بين المللي وهمسو با نیازهای سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2008 و بر اساس برنامه زمان بندي انجام گرديد .

    مهندس بابایی گفت : مرحله طراحي كاليبراسيون اين پروفيل كه يكي از مهمترين مراحل اين پروژه مي باشد توسط تيم طراحي به مدت 4 ماه انجام پذيرفت . قبل از تهيه نقشه هاي اجرايي كليه مراحل طراحي كاليبراسيون توسط نرم افزارهاي مدرن و مطابق با مباني اجزاء محدود شبيه سازي و عبور فلز از كليه قفسه هاي نوردي در نرم افزار فوق شبيه سازي و كنترل و تغييرات مورد نياز قبل از انجام توليد آزمايشي در كارگاه در محيط مجازي نرم افزار مورد بررسي و كنترل قرار گرفت .
    وی افزود :ذوب آهن اصفان قادر است سالیانه صد هزار تن تیر آهن بال پهن سایز 180 را جهت مصرف داخلی و صادرات در سبد محصولات خودبه بازار عرضه نماید


    - ابعاد ، جرم ، پارامترهاي استاتيكي مطابق با استاندارد (DIN 1025 Part2 , Part3(1994

    - آناليز شيميائي ، خواص مكانيكي مطابق با استاندارد (DIN EN 10025-2(2005

    - ابعاد و رواداريها مطابق با استاندارد BS EN 10034(1993)

    http://mahdihashemi.blogspot.com/

    esfahansteel.com
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

    تأثير طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بر قيمت توليد سيمان داخل

    مديرعامل سيمان غرب آسيا خبر داد:
    افتتاح بزرگترين كارخانه سيمان كشور تا سال 90
    مديرعامل شركت سيمان غرب آسيا از افتتاح بزرگترين كارخانه توليد سيمان كشور با ظرفيت توليد روزانه 6500 تن سيمان در كشور خبر داد و گفت: اين كارخانه كه در تربت جام واقع شده اواخر سال 90 به بهره برداري خواهد رسيد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، رحمان نجفي در يك نشست خبري اظهار داشت: كارخانه‌هاي سيمان كشور معمولا داراي ظرفيتي بين 2300 تا 3300 تن هستند در حالي كه كارخانه سيمان تربت جام داراي ظرفيت توليد روزانه 6 تا 6500 تن سيمان است و به اين ترتيب بزرگترين كارخانه سيمان كشور محسوب مي‌شود.
    وي سرمايه لازم براي احداث اين كارخانه را 150 تا 200 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: 70 درصد از اين سرمايه از طريق تسهيلات بانك صنعت معدن و بقيه توسط سهامداران تأمين خواهد شد.
    وي سرمايه لازم براي ايجاد يك كارخانه 3300 تني سيمان را در كشور 150 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: هزينه احداث كارخانه سيمان تربت جام بيشتر از 170 ميليارد تومان نخواهد بود كه دليل آن دقت زياد در انعقاد قراردادها و خريد تجهيزات و ماشين آلات داخلي با قيمت سال 82 است.
    وي ارزش قراردادهاي منعقد شده براي خريد ماشين آلات داخلي مورد نياز كارخانه سيمان تربت جام را 25 ميليارد تومان عنوان كرد.
    نجفي با اشاره به گشايش 44 ميليون يورو اسناد اعتباري براي احداث كارخانه سيمان تربت جام در اواخر سال 86 گفت: عمليات ساختماني اين طرح در تيرماه 87 آغاز شده و بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته اين كارخانه طي 4 سال قابل بهره‌برداري خواهد بود.
    وي با اشاره به خريد ماشين آلات خارجي مورد نياز اين طرح از شركت زيمنس آلمان اظهار داشت: 11 درصد سهم شركت سيمان غرب به اين شركت آلماني و 25 درصد آن نيز به شركت احياء صنايع اختصاص دارد.
    نجفي با اشاره به نياز 5 تا 7 ميليون توماني بازار افغانستان به سيمان گفت: در حال حاضر متوسط ظرفيت فعال كارخانه‌هاي سيمان داخل بيش از 70 درصد است كه اين رقم در صنايع ديگر تا 30 درصد هم مي‌رسد.
    وي با بيان اينكه هم‌اكنون سيمان توليدي چين و هندوستان در بازار افغانستان به وفور عرضه مي‌شود، گفت: قيمت هر تن سيمان در بازار هرات 150 دلار است در حاليكه اين قيمت در بازار ايران به حدود 50 دلار مي‌رسد و به اين ترتيب صادرات سيمان صرفه اقتصادي قابل توجهي را به همراه دارد.
    وي در مورد تأثير طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بر قيمت توليد سيمان داخل نيز گفت: توليد سيمان در كشور از حاشيه سود مناسبي برخوردار است به طوري كه هم‌اكنون قيمت تمام شده هر تن سيمان در كشور به طور متوسط به 25 تا 30 هزار تومان مي‌رسد.
    وي افزود: كارخانه‌هاي قديمي سيمان به دليل پرداخت وام بانكي از وضعيت توليد و حاشيه سود مناسب‌تري نسبت به كارخانه‌هاي جديد برخوردارند.
    وي در ادامه از پذيره نويسي سهام شركت سيمان غرب آسيا از 20 بهمن ماه براي مدت 15 روز در تمامي شعب بانك ملت خبر داد و گفت: در اين مرحله سرمايه شركت از 240 ميليارد ريال به 441 ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.
    محمدرضا توسلي، رئيس هيأت مديره شركت سيمان غرب آسيا نيز در اين نشست خبري با اشاره به افتتاح كارخانه سيمان ترت?ب جام طي يك سال و نيم آينده خبر داد و گفت: اين كارخانه با ظرفيت توليد روزانه 6 هزار و 500 تن سيمان افتتاح مي‌شود.
    وي با بيان اينكه هدف اصلي از احداث كارخانه سيمان ترت?ب جام صادرات اين محصول به افغانستان است، گفت: ايجاد كارخانه سيمان در افغانستان به دليل بالا بودن قيمت سوخت صرفه اقتصادي ندارد ولي مي‌توان با احداث كارخانه در خاك ايران و در نزديكي مرز افغانستان محصول توليدي را به اين كشور صادر كرد.
    http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

    جزئيات کنکور کارشناسي ارشد 89

    جزئيات کنکور کارشناسي ارشد 89
    حسين توکلي معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشريح جزئيات کنکور کارشناسي ارشد 89 از صدور 830 هزار و 132 کارت ورود به جلسه اين کنکور سراسري خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زماني کارت ورود به جلسه اين کنکور از 26 تا 28 بهمن ماه توزيع مي شود.

    معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر افزود: در آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 1389 براي 145 کد رشته شامل 52 کد رشته امتحاني در گروه علوم انساني، 13 کد رشته امتحاني در گروه علوم پايه، 27 کد رشته در گروه فني ومهندسي، 25 کد رشته در گروه کشاورزي، 10 کد رشته در گروه هنر، 14 کد رشته در گروه علوم پزشکي (فقط براي دانشگاه تربيت مدرس)، 4 کد رشته در گروه دامپزشکي دانشجو پذيرش مي شود.

    وي اظهار داشت: ثبت نام در آزمون براي 141 کد رشته امتحاني از 145 کد رشته امتحاني و همچنين اولين مرحله آزمون پانزدهمين المپياد علمي دانشجويي کشور بر اساس برنامه زماني به صورت متمرکز و از طريق شبکه اينترنت انجام شد. در آزمون 139 کد رشته و اولين مرحله المپياد 766 هزار و 944 داوطلب ثبت نام کرده اند که از اين تعداد 383 هزار و 129 نفر زن و 383 هزار و 815 نفر مرد هستند.

    معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نظر به اينکه بر اساس ضوابط داوطلبان مي توانستند در صورت واجد شرايط و علاقه مند بودن از ميان 66 کد رشته امتحاني شناور مندرج در دفترچه راهنما يکي از کد رشته هاي مذکور را به عنوان کد رشته امتحاني دوم علاوه بر کد رشته امتحاني اصلي انتخاب کنند 63 هزار و 188 نفر نيز متقاضي شرکت در آزمون کد رشته امتحاني دوم شده اند.

    جزئيات توزيع کارت آزمون کارشناسي ارشد 89

    وي با اشاره توزيع کارت آزمون کارشناسي ارشد 89 اضافه کرد: با توجه به اينکه آزمون هر کد رشته به طور جداگانه برگزار مي شود و هر داوطلب براي شرکت در آزمون هر کد رشته بايد کارت مربوط را داشته باشد براي داوطلباني که در دو کد رشته امتحاني ثبت نام کرده اند دو کارت ورود به جلسه صادر مي شود.

    صدور 830 هزار و 132 کارت ورود به جلسه آزمون

    توکلي اضافه كرد: از اين رو 830 هزار و 132 کارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد که از اين تعداد 408 هزار و 850 کارت مربوط به خواهران و 421 هزار و 282 کارت مربوط به برادران مي شود.

    توزيع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد از 26 بهمن ماه

    وي افزود: بر اساس برنامه زماني کارت ورود به جلسه آزمون از طريق شبکه اينترنت سازمان سنجش از 26 بهمن ماه تا 28 بهمن ماه در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد.

    معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با توزيع کارت اينترنتي در نشريه دوشنبه 19 بهمن ماه و 26 بهمن ماه منتشر و همزمان بر روي سايت قرار داده مي شود. همچنين به منظور آشنايي داوطلبان با نحوه برگزاري آزمون و نحوه علامتگذاري در پاسخنامه برگه راهنماي شرکت در آزمون از 26 بهمن ماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد تا داوطلبان با مراجعه به سايت سازمان نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

    توكلي درباره زمان برگزاري اين کنکور نيز ه مهر گفت: آزمون کارشناسي ارشد سال 89 در صبح و بعدازظهر 28، 29 و 30 بهمن ماه برگزار مي شود. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

    سالروز اربعين شهادت جانسوز سالار شهيدان حضرت ابى عبد الله الحسين (عليه السلام)

    سالروز اربعين شهادت جانسوز سالار شهيدان حضرت ابى عبد الله الحسين (عليه السلام) را به پيشگاه مقدس بقية الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف) وامت اسلامى وشيعيان جهان تسليت عرض مى نماييم.
    Condolences on the occasion of the fortieth day of the martyrdom of Imam Husain (a.s.) عظّم الله اجورنا واجورکم ، ونقدم تعازينا لسيدنا ومولانا بقية الله الاعظم صاحب العصر والزمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) والامة الاسلامية وشيعة أهل البيت (عليهم السلام) في ذكرى أربعين أبي الاحرار وسيد الشهداء أبي عبدالله الحسين (عليه السلام).
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

    ناسا گسل‌هاي زلزله هائيتي را بررسي مي‌كند

    سازمان فضايي آمريكا ناسا قصد دارد به منظور يافتن پيش نشانگرهايي از زلزله‌هاي بيشتر در هائيتي و جمهوري دومينيكن ، پروازهاي نظارتي را بر فراز اين دو كشور انجام دهد.
    به گزارش خبرگزاري رويترز، دو هفته پيش زلزله مهيبي با قدرت ‪ ۷/۱‬درجه در مقياس ريشتر هائيتي را ويران كرد و ‪ ۲۰۰‬هزار كشته برجا گذاشت.
    بر اساس اعلام ناسا، در اين پروازهاي تحقيقاتي از رادار براي مشاهده تغييرات در گسلهاي زمين شناختي جزيره هيسپانيولا كه بين هائيتي و جمهوري دومينيكن واقع شده، استفاده مي‌شود.
    به گزارش رويترز، ناسا مي‌گويد هواپيماهاي مجهز به رادار ‪ UAVSAR‬كه اين سازمان براي پروازهاي نظارتي و تحقيقاتي خود از آنها استفاده مي‌كند، به منظور بررسي جنگل‌هاي آمريكاي مركزي اعزام شده اند. اين پروازها جزيره هيسپانيولا را نيز پوشش مي‌دهند.
    يكي از مقامات ارشد ناسا گفت: اين رادار به دانشمندان كمك مي‌كند از تغيير شكل‌هاي ايجاد شده در سطح زمين و تغييرات ديگر مرتبط با فرايندهاي زمين شناختي پس از زلزله هائيتي مانند پس لرزه‌ها و زمين لرزه‌هايي كه مي تواند در اثر زلزله اصلي ايجاد شود تصويربرداري كند.
    به گفته اين پژوهشگران به خاطر صفحه تكتونيكي پيچيده هيسپانيولا محققان علاقمندند دريابند كه آيا زلزله هائيتي مي‌تواند زلزله‌هاي ديگري را در آينده ايجاد كند يا خير.
    اين رادار پالس‌هاي انرژي مايكرويو را از هواپيما به زمين ارسال مي‌كند تا تغييرات جزيي مانند آنچه كه در اثر زلزله، آتش فشان، لغزش زمين و يا يخچالهاي طبيعي پديد مي‌آيد، اندازه‌گيري كند. http://mahdihashemi.blogspot.com/
    ادامه مطلب

    ۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

    ضوابط پذيرش بدون آزمون در دوره کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد

    جزئياتي از کنکور ارشد آزاد /
    ضوابط پذيرش بدون آزمون در دوره کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد

    مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ضوابط و نحوه ثبت نام و پذيرش بدون آزمون فارغ التحصيلان ممتاز کارشناسي را براي شرکت در آزمون کارشناسي ارشد اعلام کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ابلاغ شوراي هدايت استعدادهاي درخشان دانشگاه آزاد اسلامي، فارغ التحصيلان ممتاز مقطع کارشناسي پيوسته و ناپيوسته محل هاي دانشگاهي خود را بر اساس ضوابط، بدون آزمون در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته رشته همنام و متجانس پذيرش مي کند.

    فارغ التحصيلان ممتاز بايد داراي معدل کل حداقل 17 باشند و دانشجوياني که داراي دروس معادل سازي شده باشند اگرچه داراي معدل کل بالاي 17 باشند مشمول پذيرش بدون آزمون نمي شوند.

    اين افراد بايد جزء 10 درصد فارغ التحصيلان برتر بر اساس تعداد ثبت نام شدگان محل دانشگاهي در رشته مربوطه و در سال ورود باشند. رتبه اکتسابي داوطلب در آزمون ورودي مقطع کارشناسي ملاک عمل قرار نمي گيرد.

    متقاضيان فارغ التحصيل دوره کارشناسي پيوسته بايد حداکثر ظرف مدت 8 نيمسال و متقاضيان فارغ التحصيل دوره کارشناسي ناپيوسته بايد حداکثر ظرف مدت 4 نيمسال دوره هاي مذکور را به پايان رسانده باشند.

    فارغ التحصيلان واجد شرايط پذيرش بدون آزمون در هر سال تحصيلي تنها براي يک بار و فقط در همان دوره امکان استفاده از اين امتياز را خواهند داشت لذا در سال جاري تنها فارغ التحصيلان ممتاز نيمسال هاي اول و دوم سال تحصيلي 88-87 (اول مهر 87 لغايت پايان شهريور 88) مجاز به ثبت نام براي اين منظور هستند.

    پذيرش دانشجو فقط در رشته همنام و يا متجانس امکانپذير است و در صورتي که گرايش فارغ التحصيل در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته وجود نداشته باشد يکي از گرايشهاي رشته مورد نظر توسط فارغ التحصيل انتخاب شده و در فرم ثبت نام اينترنتي پذيرش بدون آزمون درج مي شود.

    ثبت نام از متقاضيان ممتاز جهت برخورداري از امتياز پذيرش بدون آزمون، تنها به صورت اينترنتي انجام مي شود که مشابه ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون اين دوره خواهد بود. متقاضيان استفاده از اين امتياز با پرداخت 80 هزار ريال يک قطعه کارت اعتباري ثبت نام را دريافت مي کنند.

    وجه فوق تنها بابت ثبت نام براي پذيرش بدون آزمون است و داوطلباني که مايل به شرکت در آزمون هستند لازم است وجه دو قطعه کارت اعتباري جمعاً به مبلغ 360 هزار ريال را به علاوه وجه دفترچه راهنما به دفاتر پستي پرداخت کنند.

    بر اساس اعلام مرکز آزمون از آنجايي که تنها يک فرم مبناي رسيدگي به درخواست متقاضيان استفاده از امتياز پذيرش بدون آزمون قرار مي گيرد اين گونه افراد اکيداً از ثبت نام هاي چندگانه بدين منظور خودداري کنند.

    متقاضيان استفاده از امتياز پذيرش بدون آزمون اکيداً از ارسال هرگونه مدرک و سند و يا تصاوير آنها به مرکز آزمون خودداري کرده و بديهي است مرکز آزمون رأساً نسبت به استعلام وضعيت اين گونه متقاضيان از اداره کل فارغ التحصيلان دانشگاه اقدام خواهد کرد.

    زمان اعلام نتايج پذيرفته شدگان مشمول اين امتياز در اسفند ماه سال جاري خواهد بود و داوطلبان مرد بايد در صورت پذيرفته شدن، مقررات مربوط به مشمولان خدمت وظيفه عمومي را رعايت کنند.
    http://mahdihashemi.blogspot.com/
    http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1023491
    ادامه مطلب

    حاشيه‌هايي ازيك رويداد مردم درافتتاح تونل توحيد حرف اول را زدند

    خيلي‌ها منتظر بودند افتتاح تونل توحيد را كه سر و صداي بسياري در ‪ ۳۰‬ماه عمليات احداث ايحاد كرده بود، ببينند اما در اين رويداد ديدني، حرف اول را مردم زدند.
    به گزارش خبرنگار شهري ايرنا، درحالي كه رسم معمول در افتتاح پروژه‌هاي كوچك و بزرگ، دعوت از مسولان و برگزاري مراسم‌هاي رسمي است، افتتاح تونل توحيد تنها يك مسول بزرگ و رسمي داشت به نام مردم تهران.
    از نخستين ساعات صبح امروز دوازدهم بهمن ماه، گروه زيادي از مردم و به خصوص انان كه به دليل قرارداشتن خانه و مغازه شان در كنار تونل، ‪ ۳۰‬ماه ترافيك و سختي ديده بودند در محل افتتاح تونل حاضر شده و پروژه‌اي را كه با پول خودشان احداث شده بود، افتتاح كردند.
    مردم تهران امروز با شوق و ذوق مثال زدني ، لحظه تاريخي ورود امام (ره) به ميهن را در ساعت ‪ ۹‬و ‪ ۳۳‬دقيقه همزمان با افتتاح تونل توحيد جشن گرفتند كه اين حضور، با حاشيه‌هايي همراه بود.
    ** دهها نفر از شهروندان تهراني ، صبح امروز در ورودي‌هاي شمالي و جنوبي تونل توحيد با دسته‌هاي گل و شادماني كه در چهره و گفتارشان پيدا بود، افتتاح تونل توحيد و گذر خودروهايشان از ان را لحظه شماري مي‌كردند.
    ** ‪ ۱۰‬شهروند خوش اقبال تهراني كه از ميان هزاران نفر متقاضي افتتاح تونل به قيد قرعه انتخاب شده بودند، با خودروهاي شخصي خود كه به زيبايي گل ارايي شده بود، پيش قراول ساير شهروندان در افتتاح تونل شركت كردند.
    ** ‪ ۳۱‬دستگاه اتوبوس به يمن آغاز سي و يكمين سال پيروزي انقلاب اسلامي و حركت نمادين براي توسعه حمل و نقل عمومي در افتتاح تونل توحيد حركت كردند ** تعدادي از مسوولان شهري همچون قاليباف، شهردار تهران، چمران رييس شوراي اسلامي شهر و خانواده‌هاي معظنم شهدا و جانبازان نيز سوار بر اتوبوس ها در افتتاح تونل حضور داشتند.
    ** حضور بيش از ‪ ۱۵۰‬خبرنگار، عكاس و تصويربردار از رسانه‌هاي گروهي در مراسم افتتاحيه از نكات برجسته اين مراسم بود.
    ** دو دستگاه اتوبوس كه سقف‌هاي ان برداشته شده بود، به انتقال خبرنگاران در طول مسير افتتاحيه پرداخت و خبرنگاران به راحتي تمامي صحنه و لحظات افتتاح تونل را ثبت كردند. البته سرماي زياد باعث شد تا خبرنگاران و عكاسان درحالي كه مي‌لرزيدند به ثبت اين رويداد بپردازند.
    ** حضور اعضاي شوراياري محلات شهر تهران با دستنوشته‌هايي در قدرداني ازمسوولان شهري تهران در مراسم افتتاحيه پر رنگ بود.
    ** ورودي‌هاي تونل با پرچم‌هاي متعدد سه رنگ ايران، تصاويري از شهداي انقلاب اسلامي نظير شهيد چمران، شهيد همت، شهيد باكري و شهيد شوشتري زينت داده شده بود. خطي از گل بر زمين ورودي تونل نيز كشيده شده بود كه يادآور خط گل مسير ورود امام خميني از فرودگاه مهرآباد در سال ‪ ۵۷‬بود.
    ** شماري از اعضاي خانه شهرياران جوان، در لحظه افتتاح تونل با گلباران تونل ، گشايش اين مسير را به روي شهروندان گرامي داشتند.
    ** تعدادي از خودروهاي سواري و لوكس قديمي، اتوبوس‌هاي دهه‌هاي ‪ ۴۰‬و ‪۵۰‬ تهران، تاكسي‌هاي نارنجي و نسل جديد خودروهاي عمومي نيز به طور نمادين در مسير افتتاح تونل حضور داشتند.
    ** پايان مراسم افتتاحيه، شوق فراوان مردم براي گذر از تونل را به دنبال داشت كه به همين سبب ترافيك سنگيني در مسيرهاي ورودي به تونل ايجاد شد.
    ادامه مطلب
     
    ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده