پس از آن که وزير راه و ترابري اوايل تير ماه سال جاري در مصاحبه اي با خبرنگار ما اعلام کرد که قطار مغناطيسي مشهد-تهران از اولويت طرح هاي اجرايي اين وزارت خانه خارج شده است، پنج شنبه گذشته گزارشي بر روي خروجي سايت واحد مرکزي خبر قرار گرفت که در آن به نقل از استاندار خراسان رضوي آمده بود:«رئيس جمهور چند روز پيش در جلسه اي اجراي پروژه را لغو کرده است». «محمود صلاحي» گفته است که رئيس جمهور با اجراي طرح قطار برقي در اين مسير موافقت کرده و مطالعات آن امسال آغاز مي شود. اين در حالي است که براساس همين گزارش مجري طرح با بيان اين که قرارداد لغو نشده، اعلام کرده است که از لغو قرارداد ميان آلمان و ايران خبر ندارد و به عنوان مجري طرح، خبر لغو پروژه بايد ابتدا به او ابلاغ شود و بعد
به استانداري خراسان رضوي.
به استانداري خراسان رضوي.
اقتصاد گزارش به گزارش خراسان قرارداد قطار مغناطيسي مشهد-تهران ۱۳ ماه قبل و با حضور استاندار سابق خراسان رضوي، مجري طرح و نماينده کنسرسيوم آلماني به امضا رسيد و آن طور که «محمدي زاده» ، استاندار سابق، وعده داد قرار بود مرحله عملياتي اجراي طرح از آذر ماه ۸۸ آغاز شود. بعدها اما هاله اي از ابهام اين طرح را فراگرفت و هيچ پيشرفتي در مراحل انجام کار نشد. براساس گزارش واحد مرکزي خبر درباره پروژه قطار مغناطيسي مشهد-تهران، استاندار خراسان رضوي گفت: اين طرح اگرچه مدتي پيش مراحل تصويب را گذرانده است اما کارشناسان وزارت راه و ترابري آن را به صلاح اقتصاد کشور ندانسته اند و رئيس جمهور هم چند روز پيش در جلسه اي، اجراي آن را لغو کرد.
محمود صلاحي افزود: با لغو اجراي اين طرح، رئيس جمهور با پيشنهاد اجراي طرح قطار برقي با سرعت ۳۰۰ کيلومتر بر ساعت در مسير مشهد-تهران موافقت کرده است و مطالعات اجرايي آن امسال آغاز مي شود. وي گفت: ايجاد ۲ خط قطار پرسرعت مشهد-تهران و تامين قطارهاي اين مسير بيش از ۵ ميليارد دلار هزينه دارد و پيش بيني مي شود که اين طرح سه تا پنج سال ديگر به بهره برداري برسد.صلاحي تصريح کرد: به منظور سرعت بخشي به اجراي اين طرح مرحله نخست ساخت آن به طول ۳۸۰ کيلومتر به صورت هم زمان از تهران و مشهد آغاز خواهد شد.
محمود صلاحي افزود: با لغو اجراي اين طرح، رئيس جمهور با پيشنهاد اجراي طرح قطار برقي با سرعت ۳۰۰ کيلومتر بر ساعت در مسير مشهد-تهران موافقت کرده است و مطالعات اجرايي آن امسال آغاز مي شود. وي گفت: ايجاد ۲ خط قطار پرسرعت مشهد-تهران و تامين قطارهاي اين مسير بيش از ۵ ميليارد دلار هزينه دارد و پيش بيني مي شود که اين طرح سه تا پنج سال ديگر به بهره برداري برسد.صلاحي تصريح کرد: به منظور سرعت بخشي به اجراي اين طرح مرحله نخست ساخت آن به طول ۳۸۰ کيلومتر به صورت هم زمان از تهران و مشهد آغاز خواهد شد.
قرارداد لغو نشده!
http://mahdihashemi.blogspot.com/ |
منبع روزنامه خراسان http://mahdihashemi.blogspot.com/
0 نظرات:
ارسال یک نظر