صفحات

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

عجايب هفتگانه در وزارت راه! پروژه‌اي كه زودتر از موعد آماده شد

مجري ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور آزادراه خرم آباد ـ پل زال را از نظر بهره‌برداري به موقع و عمليات فني از عجايب هفتگانه وزارت راه و ترابري عنوان و اعلام كرد: اين پروژه كه بايد طي 60 ماه به بهره‌برداري مي‌رسيد، 58 ماهه آماده شده و 27 مهرماه با حضور رياست جمهوري افتتاح خواهد شد.
مسعود رهنما ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: بيش از 98 درصد ساخت اين
آزادراه انجام شده است و طي ماه جاري نيز تكميل نهايي خواهد شد.
رهنما ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در اين پروژه را با هزينه‌هاي تملك، محاسبات، نقشه برداري‌ها و دستگاه نظارتي و ... را حدود 750 ميليارد تومان عنوان و اظهار كرد: نيمي از اين اعتبار اين پروژه ( نزديك به 360 ميليارد تومان) از طرف شركت سرمايه‌گذار بخش خصوصي تامين شده است.
به گفته معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل اين آزادراه 104 كيلومتري در دي ماه 10 سال 84 كليد خورده و عمليات جدي ساخت آن از ابتداي سال 85 آغاز شده است كه طبق قرارداد بايد 60 ماهه به اتمام برسد كه زودتر از موعد آماده شده است.
وي تصريح كرد: عليرغم اينكه دو بخش تامين روشنايي و تهويه تونل‌ها و ساخت 20 كيلومتر ابتداي آزادراه به اين قرارداد اضافه شد تاثيري در افزايش مدت زمان ساخت ايجاد نشد.
به گفته رهنما اين پروژه جزو پروژه‌ه‌هاي نادر وزارت راه است كه 25 كيلومتر تونل و 5 كيلومتر پل‌هاي بزرگ و دره‌اي دارد و از مناطقي صعب‌العبور نيز عبور كرده است كه به تبع آن هيچ گونه امكانات زيرساختي مثل برق در منطقه وجود نداشته كه بتوان برق تونل‌ها را تامين كرد لذا شبكه مستقل برق براي اين پروژه ايجاد شده است.
مجري ساخت و توسعه آزادراه افزود: با توجه به اينكه اين آزادراه از محلي عبور كرده كه افراد روستايي و غير روستايي در آنجا نبوده‌اند هيچ گونه پوشش سيستم موبايل در منطقه حاكم نبوده كه براي ايجاد مطلوبيت در آزادراه تصميم گرفته شده سيستم موبايل هم فعال گردد كه در اين راستا دكل‌هاي مخابراتي نيز نصب شده و تلاش مي‌شود كه همزمان با افتتاح آزادراه، اين محل زير بار پوشش موبايل و برق منطقه‌اي هم قرار گيرد.
وي با اشاره به تعامل بسيار مناسب بين سرمايه‌گذار، پيمانكار و كارفرما و مشاور پروژه، گفت: عمليات ساخت اين آزادراه در دولت نهم كليد خورده و در دولت دهم نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.
رهنما يادآور شد: هم اكنون تونل‌هاي آزادراه به روشنايي مجهز شده و با توجه به اينكه براي تهويه تونل به هفت مگاوات برق نياز بوده و تاكنون سه مگاوات برق در اين منطقه تامين شده، با تقويت و افزايش قدرت برق سيستم‌هاي تهويه تونل كه آماده نصب است، نصب خواهد شد.
http://mahdihashemi.blogspot.com/
معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل رهنما با اشاره به شكافته شدن كوه‌هاي زاگرس براي عبور دادن اين آزادراه، اظهار كرد: اين پروژه از نظر فني و عملياتي برابر آزاد راه تهران ـ شمال است اما تاخيرات و مشكلات موجود در تهران ـ شمال در اين آزادراه وجود نداشته كه رمز موفقيت و بهره‌برداري به موقع آن اختيارات كامل اجراي پروژه به سرمايه‌گذار در حين كار و همچنين تعامل و همكاري مديران ارشد با اين پروژه بود.
وي با سرمايه‌گذار و پيمانكار اين پروژه را بسيار مقتدر و متخصص برشمرد و افزود: كارهاي بعدي اين پيمانكار به شرايط و نوع برخورد مديران با اينگونه سرمايه‌گذاران بستگي دارد.
به گفته مجري ساخت و توسعه آزاد راه‌هاي كشور اين پروژه از كمربندي جنوبي خرم آباد منشعب مي‌شود و پس از عبور از كوه‌هاي زاگرس به تقاطع پل زال ختم مي‌شود كه پروژه بعدي ادامه آزاد راه از پل زال به انديمشك خواهد بود كه اقدامات اوليه احداث آن صورت گرفته است.http://mahdihashemi.blogspot.com/

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده