صفحات

۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

ساختمان‌ها حي و حاضرند، بيانيه لازم نيست، بحث را سياسي نكنيد! براي شناسنامه فني از‌٢٠٠ ميليون تا ‌٦/١ ميليارد تومان پول مي‌گيرند

ييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران با اشاره به بي‌توجهي سازمان نظام مهندسي در مورد اعتراض شوراي شهر تهران نسبت به شناسنامه فني ساختمان كه اين سازمان اقدام به صدور اطلاعيه‌ها و بيانيه‌هايي به جاي پاسخ صريح كرده است، گفت: ساختمان‌هايي كه تا به حال نظارت كرده‌ايد حي و حاضر در شهر است، بيانيه و اطلاعيه لازم ندارد.

به گزارش ايسنا، حمزه شكيب امروز سه‌شنبه در سيصد و چهاردهمين جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به درخواست دو هفته قبل شوراي شهر تهران براي توقف صدور شناسنامه‌هاي فني مشكل‌دار براي ساختمان‌هاي بالاي سه هزار متر مربع، افزود: متاسفانه به جاي اين كه دوستان سيستم‌ را اصلاح كنند و به شناسايي مشكلات بپردازند، اقدام به صدور بيانيه و اطلاعيه و SMS عليه شهرداري و شوراي شهر تهران و اعضاي اين شورا آن هم به صورت خاص ‌كرده‌اند.

وي ادامه داد: متاسفانه دوستان مسير دولتي را انتخاب نكرده‌اند و مشكلات را بيشتر مي‌كنند.

شكيب اضافه كرد: متاسفانه در جريان اين سوءاستفاده‌ها براي شناسنامه فني عده‌اي ذي نفع وجود دارد كه عمدا مسايل را به حاشيه مي‌كشانند، اين عده كه حرفه‌اي هستند از اين كار سودهاي كلان مي‌برند.

وي تصريح كرد: مساله مطرح شده در مورد شناسنامه فني ربطي به شهردار تهران ندارد و 10 عضو شوراي شهر تهران براي توقف اين روند امضا ‌كرده‌اند و ما مي‌خواهيم كه موضوعات به حاشيه و مسايل سياسي كشيده نشود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: طبق قانون، نظام مهندسي سازماني غيرانتقاعي است، اما خروجي‌هاي اين سازمان نشان مي‌دهد كه در 80 درصد ساختمان‌ها ايراد اساسي وجود دارد.

وي با بيان اين كه قطعا دوستان در نظام مهندسي هم علاقمند به رفع مشكلات هستند، عنوان كرد: در بخش اول امور يعني در طراحي به مالك مي‌گويند، پول را به حساب سازمان نظام مهندسي واريز كنند و اين همان مساله‌ايست كه اين سازمان را از حالت غيرانتقاعي خارج مي‌كند.

شكيب اضافه كرد: در حال حاضر براي شناسنامه فني از 200 ميليون تا يك ميليارد و 600 ميليون تومان پول مي‌گيرند و كاش حداقل در ازاي اين پول‌ها نظارت و كنترل مي‌كردند، نه اين كه كاملا صوري عمل كنند.

وي تصريح كرد: لازم نيست مسايل به حاشيه كشيده شود و بهتر است از مردم عذر خواهي كنيم و بگوييم كه مي‌خواهيم اين روند اصلاح شود.

بيادي: حركتي در مقابل اين تخلفات صورت نگرفته و كماكان ادامه دارد

به گزارش ايسنا، حسن بيادي ـ نايب رييس شوراي شهر تهران ـ هم با تاكيد بر اين كه اساسا موضوع شناسنامه فني ساخمان را شوراي شهر تهران از دوره دوم آغاز كرده و شورا آغازگر اين بحث بوده است، تاكيد كرد: متاسفانه افرادي در حال حاضر اين مباحث را در سازمان نظام مهندسي راه انداخته‌اند كه قبلا در شهرداري بوده‌اند و مسايل را به خوبي مي‌دانند.

وي بيان كرد: متاسفانه حركتي در مقابل اين تخلفات صورت نگرفته و كماكان ادامه دارد.

بيادي پيشنهاد كرد كه هر چه زودتر مشكلي كه پيش آمده را با جلسه مشترك با وزارت مسكن حل كنند.

به گزارش ايسنا، عليرضا دبير ـ عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران ـ هم با بيان اين كه همه جا آدم‌هاي خوب و بد دارد، اضافه كرد: در بين مهندسان امداد و نجات انسان‌هاي شريف، پاك و سالم زيادي حضور دارند و تعداد كمي اقدامات خلاف قانون انجام مي‌دهند!

وي خاطر نشان كرد: شكيب و دانشجو علاوه بر اين كه عضو كميسيون توسعه و عمران شوراي شهرند، عضو سازمان نظام مهندسي و داراي شماره‌هاي تك رقمي هستند. http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده