صفحات

۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

بیشترین تخلفات ساختمانی تهران در کاربریهای تجاری و پارکینگ است

بیشترین تخلفات ساختمانی تهران در کاربریهای تجاری و پارکینگ است
مدیر کل کمیسیون اجرایی ماده صد شهرداری تهران گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در این کمسیون مربوط به تخلفات استفاده مسکونی از فضای ساختمانهای تجاری و یا تبدیل فضای پارکینگ به اماکن دیگر است.
حمید نصرالله زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده صد شهرداری تهران اضافه کرد: کمسیون ماده صد بیش از هر چیز بر مسئله استحکام بنا و تبدیل پارکینک به
اماکن دیگر حساس است چرا که کارشناسان این کمیسیون معتقدند خیابان جای عبور مرور وسایل خدمات شهری، آتش نشانی و آمبولانس است و در صورت بروز تخلف شهروندان با حساسیت ویژه ای این موضوع رسیدگی می شود.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته به دلیل تلاش مجموعه مدیریت شهرداری و شخص شهردار تهران تلاش شده تا شهرداری به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: طی سالهای گذشته تمامی حقوق طرفین در زمینه حقوق شهروندی به مردم آموزش و اطلاع رسانی شده است و امسال شاهد کاهش 20 تا 30 درصد تخلفات از سوی مردم بودیم. همچنین به دلیل اینکه سعی شده در این زمینه اطلاع رسانی شود مردم از انگیزه کمتری برای تخلف برخوردارند.
نصرالله زاده افزود: به مردم هشدار داده شده که ارتکاب تخلفات ساختمانی به ضررهمسایه ها و هدر رفتن سرمایه ملی است و به دلیل اینکه شهر تهران نیز از نظرآلودگی، زلزله و خطوط قرمز در وضعیت حساسی قرار دارد ارتکاب تخلفات ساختمانی در آن غیر قابل اغماض است.
معاون اجرایی مدیرکل کمیسیون ماده صد شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: کمیسیونهای ماده صد در شهر تهران متشکل از ده کمیسیون و هر کمیسیون دارای سه عضو است که نماینده شورا، نماینده وزارت کشور و نماینده دادگستری درآن شرکت دارند.

وی اضافه کرد: پرونده هایی که در این کمیسیون بررسی می شود شامل هر نو ع تخلفی است از جمله پرونده های بدون پروانه و یا پرونده هایی که بر خلاف نقشه ساختمان در آن ساخت و ساز انجام شده است که این پرونده ها به کمیسیون ماده صد ارسال و بررسی می شود و رای لازم در مورد آن صادر می شود.
نصرالله زاده در باره میزان تخلفات تراکم در این کمیسیون اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع در این زمینه در سالهای گذشته سطح وقوع این تخلف به شدت کم شده و به این دلیل که برخوردی جدی در این زمینه وجود دارد مردم در مورد این مسئله آگاه شده اند.
وی درباره طول مدت بررسی پرونده ها در کمیسیون ماده صد شهرداری تهران گفت: معمولا اخطار بر اساس آنچه که قانون اعلام و ابلاغ کرده به مالک ارسال می شود و برای بررسی پرونده ها یک ماه زمان نیاز است و پس از آن مالک برای دفاعیه ده روز و اعتراض 15 روز زمان در اختیار دارد.
 وی درباره چگونگی شکایت از تخلفات نمایندگان حاضر در کمیسیون ماده صد از سوی مردم اظهار داشت: مردم به جز ثبت اعتراض و شکایت در مرکز 137 و 1888 شهرداری تهران می توانند به دفاتر بازرسی واقع در شهرداریهای مناطق و دفتر شهردار منطقه مراجعه کنند.http://mahdihashemi.blogspot.com/
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 مهندسی عمران - سازه شرقی.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده